Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Trondheim - What to do?

Re: Trondheim - What to do? [Re: Håvard.] #2705955 28/04/2022 20:01
perbl Offline
More than words
More than words
My two cents på burger: Sesam har aldri vært noe mer enn en greit krydret og nystekt Stabburetburger på nyoppvarma ferdigbrød med en sprut ferdigsaus. Det er kombinasjon av superblide Ibrahim, at man gjerne er små(stupfull)brisen i gjerningsøyeblikket og at man henger med venner som gjør den sjappa så bra.

Nå når han sjefen har pensjonert seg og solgt den, er jeg redd den fort mister sjarmen. Var rimelig sikker på at forsøket til de nye driverne med å åpne en Sesam på Solsiden neppe ville leve lenge, og fikk rett i det gitt. Det er lokasjonen på Samfundet som gjør sjappa vellykket.

Men jeg sjekka ut gamle Tulla Fischer som er oppussa og gjenoppstått som Grafen. Hadde tatt et steg mot Søstrene Carlsen, med litt høyere musikk, litt mer posht interiør og klientell med litt bedre kleskode, men den cheeseburgeren jeg spiste der var virkelig knall. Kjøtt som bar preg av å være nykverna og pakka akkurat tett nok sammen til at man fortsatt kjente det var nylig kvernet, og et veldig godt brød. Til og med majonesbasert tilbehør var knallgodt, selv for meg som ikke liker majones.

Anbefales om man har sansen for god burger. Kompis som spiste entrecote virka også ganske fornøyd.

Redigert av perbl; 28/04/2022 20:02.

Per B.
Re: Trondheim - What to do? [Re: perbl] #2705956 28/04/2022 20:15
K
kid Offline
Rollminister
Rollminister
K
Superhero burger best i Barte, Illegal best i Tiger.

Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
Re: Trondheim - What to do? [Re: Stefan77] #2705959 28/04/2022 20:49
H
Håvard. Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
H
Det ser nok ut til å bli sykkel i en eller annen form, men kanskje ikke hver tur. Ellers var jo dette tilbudet såpass godt at man nesten ikke kan takke nei

Sitat: Stefan77
Om du skulle slumpe til å ta med sykkel og har behov for å levne den igjen i barteland i mellom reiser så kan jeg tilby trygg parkering i innendørs bod i alarmert husstand.

Jeg har bare en tur igjen før sommeren, Jeg skal vurdere det når jeg har kontroll over kursplanen for høsten. Jeg er jo godt nok dekket på sykler at jeg tåler å la en av dem stå igjen i Trondheim. Ikke umulig at jeg sender en melding. Guiding på Malvik høres heller ikke feil ut!

Ellers
Hybelfylla: det frister unektelig, men @Baronkanon har nok rett i at tida har løpt fra meg
Burger: Ja takk. har allerede spist på Døgnvill, og skal teste de andre. Sesamburger har jeg faktisk spist etter en fuktig kveld omtrent på den tida Baronkanon gikk på NTNU (tipper jeg). Syntes den var bra da. Men kanskje ikke så viktig å gjenta
Is på Gola: skal definitivt testes
konsert på Samfundet: Skal følge med på programmet. Det blir spennende å se hvor mye sosialisering det blir med andre studenter. Det er såpass mange kombinasjoner av fag at foreløpig har jeg stort sett møtt nye folk hver gang. Men det kan jo endre seg underveis
Jåleøl: Notert! det er alltids mulig å klemme inn en ølstopp mellom alt det andre
Kunsthall/Litteraturhuset/Rica Nidelven: Bør passe bra en regnværsdag, og det kommer jeg vel til å møte på?
Langrenn: ikke egentlig min kopp te. Men det kan godt hende jeg tar en tur i marka til fots de gangene jeg ikke har sykkel tilgjengelig. Må sjekke utsikten fra Våttåkammen (enten med eller uten sykkel)
SUP: Har aldri testa før, men det hadde jo vært morro å prøve. Jeg har litt frostskader som ikke er helt kompatible med vannsport, så det må i tilfelle bli i en periode det er bra temperatur
Dromedar: Check! Bra kaffe. Skal prøve de andre kaffeplassene etter tur også.
Kombinere med en tur til Oppdal/Åre/Røros: høyaktuelt. Samboer har studert i Trondheim og kan godt tenke seg en tur oppover. Så da kan det la seg gjøre med en helg i Oppdal/Røros, skole/hjemmekontor noen dager i Trondheim og videre til Åre mot helga igjen. Det skal definitivt vurderes til høsten.

Igjen takk for alle tips, bra jeg skal studere en stund sånn at jeg rekker å komme meg gjennom det meste

Redigert av Håvard.; 28/04/2022 21:34.
Re: Trondheim - What to do? [Re: perbl] #2705962 28/04/2022 20:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: perbl

Men jeg sjekka ut gamle Tulla Fischer som er oppussa og gjenoppstått som Grafen. Hadde tatt et steg mot Søstrene Carlsen, med litt høyere musikk, litt mer posht interiør og klientell med litt bedre kleskode, men den cheeseburgeren jeg spiste der var virkelig knall. Kjøtt som bar preg av å være nykverna og pakka akkurat tett nok sammen til at man fortsatt kjente det var nylig kvernet, og et veldig godt brød. Til og med majonesbasert tilbehør var knallgodt, selv for meg som ikke liker majones.

Anbefales om man har sansen for god burger. Kompis som spiste entrecote virka også ganske fornøyd.

Fruen kom akkurat derfra og var superfornøyd med maten men halvveis fornøyd med servicen.

Biff gjør jeg mye bedre sjøl, så det gidder jeg aldri bestille på restaurant.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Trondheim - What to do? [Re: Håvard.] #2705964 28/04/2022 21:34
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Sitat: Håvard.
Det ser nok ut til å bli sykkel i en eller annen form, men kanskje ikke hver tur. Ellers var jo dette tilbudet såpass godt at man nesten ikke kan takke nei

Om du skulle slumpe til å ta med sykkel og har behov for å levne den igjen i barteland i mellom reiser så kan jeg tilby trygg parkering i innendørs bod i alarmert husstand.

Jeg har bare en tur igjen før sommeren, Jen skal vurdere det når jeg har kontroll over kursplanen for høsten. Jeg er jo godt nok dekket på sykler at jeg tåler å la en av dem stå igjen i Trondheim. ikke umulig at jeg sender en melding. Guiding på Malvik høres heller ikke feil ut!

Ellers
Hybelfylla: det frister unektelig, men @Baronkanon har nok rett i at tida har løpt fra meg
Burger: Ja takk. har allerede spist på Døgnvill, og skal teste de andre. Sesamburger har jeg faktisk spist etter en fuktig kveld omtrent på den tida Baronkanon gikk på NTNU (tipper jeg). Syntes den var bra da. Men kanskje ikke så viktig å gjenta
konsert på Samfundet: Skal følge med på programmet. Det blir spennende å se hvor mye sosialisering det blir med andre studenter. Det er såpass mange kombinasjoner av fag at foreløpig har jeg stort sett møtt nye folk hver gang. Men det kan jo endre seg underveis
Jåleøl: Notert! det er alltids mulig å klemme inn en ølstopp mellom alt det andre
Kunsthall/Litteraturhuset/Rica Nidelven: Bør passe bra en regnværsdag, og det kommer jeg vel til å møte på?
Langrenn: ikke egentlig min kopp te. Men det kan godt hende jeg tar en tur i marka til fots de gangene jeg ikke har sykkel tilgjengelig. Må sjekke utsikten fra Våttåkammen (enten med eller uten sykkel)
SUP: Har aldri testa før, men det hadde jo vært morro å prøve. Jeg har litt frostskader som ikke er helt kompatible med vannsport, så det må i tilfelle bli i en periode det er bra temperatur
Kombinere med en tur til Oppdal/Åre/Røros: høyaktuelt. Samboer har studert i Trondheim og kan godt tenke seg en tur oppover. Så da kan det la seg gjøre med en helg i Oppdal/Røros, skole/hjemmekontor noen dager i Trondheim og videre til Åre mot helga igjen. Det skal definitivt vurderes til høsten.

Igjen takk for alle tips, bra jeg skal studere en stund sånn at jeg rekker å komme meg gjennom det meste

En ting til: Hvis du trives i naturen, bør du sjekke ut koiene - et eksklusivt nettverk av svært enkle hytter over hele Trøndelag som driftes av studentene.

Alt fra jordgammer …
https://org.ntnu.no/koiene/koiene/bilder/mortenskaaten1.jpg

… til mer moderne ting
https://org.ntnu.no/koiene/koiene/bilder/stakkslettbua1.jpg

Hvis jeg hadde studentkort igjen, ville dette stått høyt på lista mi.

Re: Trondheim - What to do? [Re: mob] #2705965 28/04/2022 21:39
H
Håvard. Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
H
Sitat: mob

Jeg har bare en tur igjen før sommeren, Jen skal vurdere det når jeg har kontroll over kursplanen for høsten. Jeg er jo godt nok dekket på sykler at jeg tåler å la en av dem stå igjen i Trondheim. ikke umulig at jeg sender en melding. Guiding på Malvik høres heller ikke feil ut!

Ellers

En ting til: Hvis du trives i naturen, bør du sjekke ut koiene - et eksklusivt nettverk av svært enkle hytter over hele Trøndelag som driftes av studentene.

Alt fra jordgammer …

… til mer moderne ting

Tøft! jeg har ikke studentkort nå, men tipper jeg kvalifiserer. Dette er nok ikke så aktuelt på et tre dagers opphold til Trondheim med fullt program, men kan vel brukes utenom semesteret også (f.eks på sommerferie)?

Re: Trondheim - What to do? [Re: Håvard.] #2705966 28/04/2022 22:16
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P
Jeg tror noen har oversett noe som Trondhjæm er unik å ha i det nordenfjeldske: Det jødiske museet... Beliggenhet felles med synagogen, adressen finner du sikkert når du kommer til byen.

Ellers kan jeg tenke meg ting som en kikk på Munkholmen, Ravnkloa (muligens, det er mulig at det er maten som er det interessante her...), det byen måtte ha av antikvariater (selvfølgelig...), og det skader ikke med utflukter som Tautra, Falstad, og Stiklestad, mens man er i nabolaget...

(Da jeg var innom det jødiske museet, fikk jeg omvisning av Julius (Paltiel) personlig; det er som kjent ikke lenger mulig, så du må ta til takke med de som måtte være der nå...)

Re: Trondheim - What to do? [Re: GeirK] #2705967 29/04/2022 05:49
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK

Fruen kom akkurat derfra og var superfornøyd med maten men halvveis fornøyd med servicen.

Biff gjør jeg mye bedre sjøl, så det gidder jeg aldri bestille på restaurant.

Vi fikk helt grei service, ikke noe topprestaurantnivå der man føler man blir de gode vennene i løpet av kvelden, men heller ikke noe å klage på i dette segmentet.

Maten er jo liksom ikke dyrere enn hovedrettene på Egon.

Redigert av perbl; 29/04/2022 05:49.

Per B.
Re: Trondheim - What to do? [Re: perbl] #2705972 29/04/2022 07:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: perbl

Vi fikk helt grei service, ikke noe topprestaurantnivå der man føler man blir de gode vennene i løpet av kvelden, men heller ikke noe å klage på i dette segmentet.

Maten er jo liksom ikke dyrere enn hovedrettene på Egon.

Her var det det at de var litt misfornøyde med å få det dårligst plasserte bordet når de hadde booket to uker i forveien - til tross for at det var ledige bord, og ble møtt med et "Vi gjør da så godt vi kan."

Spiste på Egon i Arendal for et par år siden og synes de hadde fått et markant løft fra hvordan jeg husket dem, men det er ett datapunkt.

- Robert Green Ingersoll
Re: Trondheim - What to do? [Re: GeirK] #2705992 29/04/2022 08:36
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: baronKanon
Burger-> Sesam (hvis ikke nye eiere har ødelagt Ibrahims ettermæle). Måtte trøkke i meg en djevelburger før jeg tok med siste flyttelasset fra Trondheim. Det var en prøvelse med dobbel 333g-burger... ICON_WINK

.

Var uansett bare laget på frosne pucker - så tror det var mye bias i et godt rykte som satte seg på tunga.

Døgnvill er ganske mange hakk over i kvalitet etter min mening.

Burde sagt GATEKJØKKENburger. Det er forskjell på gatekjøkkenburger og restaurantburger ICON_WINK Men beste GATEKJØKKENburger er Sesam. Har vært der såpass mange ganger at jeg kjenner Ibrahim.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Trondheim - What to do? [Re: Håvard.] #2705996 29/04/2022 09:01
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Var kanskje 8-10 ganger på sesam før jeg var ferdig på Gløshaugen i '97. Ca 2011 var jeg og handlet på Ikea, og Ibrahim dukker opp vil høre åssen det går. Fyren har stekt burger til ca en milliard folk. Så husker han fjes ørten år etterpå. Makan.

Redigert av ØysteinS; 29/04/2022 09:02.
Re: Trondheim - What to do? [Re: mob] #2706003 29/04/2022 09:30
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Sitat: mob

Ellers

Alt fra jordgammer …

… til mer moderne ting

Koiene er en skatt for alle som liker det enkle friluftslivet uten å ligge i telt. Fra de bynære til de litt lengre unna.

Div. sportsremedier ...
Re: Trondheim - What to do? [Re: ØysteinS] #2706011 29/04/2022 10:39
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: ØysteinS
Var kanskje 8-10 ganger på sesam før jeg var ferdig på Gløshaugen i '97. Ca 2011 var jeg og handlet på Ikea, og Ibrahim dukker opp vil høre åssen det går. Fyren har stekt burger til ca en milliard folk. Så husker han fjes ørten år etterpå. Makan.

Nå har jeg vel kjøpt noen tusen burgere av Ibrahim til både meg selv og gjengen på Samfundet i løpet av de fem årene jeg var aktiv, så man blir kjent da.

Hadde en kompis som fant en UKA-01-øl i et skap, som bulte "litt". kommentar fra Ibrahim var "håpa smaka bra"

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Trondheim - What to do? [Re: baronKanon] #2706016 29/04/2022 11:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Nå har jeg vel kjøpt noen tusen burgere av Ibrahim til både meg selv og gjengen på Samfundet i løpet av de fem årene jeg var aktiv, så man blir kjent da.

"

Én burger hver dag i fem år dag blir 1825 burgere. Spiste du oftere enn det?

- Robert Green Ingersoll
Re: Trondheim - What to do? [Re: GeirK] #2706021 29/04/2022 12:25
P
Peddal-pedanten Offline
Entusiast
Entusiast
P

"

Eh, "både X og gjengen" - høres ut som det kan ha vært flere pr gang, så... Hvis vi sier gjennomsnittlig to burgere pr. dag, blir det i følge ditt grunntall tre-tusen-sekshundreogfemti burgere i alt. Høres for meg ut som "noen tusen"...

(For ordens skyld: Jeg ANER ikke hvor stor eller liten den gjengen var, så her er det litt spekulasjoner ute og går...)

Re: Trondheim - What to do? [Re: Peddal-pedanten] #2706023 29/04/2022 12:41
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Peddal-pedanten

"

Eh, "både X og gjengen" - høres ut som det kan ha vært flere pr gang, så... Hvis vi sier gjennomsnittlig to burgere pr. dag, blir det i følge ditt grunntall tre-tusen-sekshundreogfemti burgere i alt. Høres for meg ut som "noen tusen"...

(For ordens skyld: Jeg ANER ikke hvor stor eller liten den gjengen var, så her er det litt spekulasjoner ute og går...)

Ahh - jeg overså "og gjengen". Takk. Glem siste melding.

- Robert Green Ingersoll
Re: Trondheim - What to do? [Re: Håvard.] #2706027 29/04/2022 12:52
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Var aktiv i serveringgjengen, og det ble kjøpt inn en del burgere til både jobbing og fritid ICON_SMILE Bodde i Trondheim i 7 år mens jeg studerte og var litt arbeidsledig, og det var kort vei til Samfundet.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Trondheim - What to do? [Re: ØysteinS] #2706028 29/04/2022 12:57
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: ØysteinS
Så husker han fjes ørten år etterpå. Makan.

Det skjegget ditt gjør deg jo lett gjenkjennelig da....

LarsB

Re: Trondheim - What to do? [Re: larsb] #2706029 29/04/2022 13:03
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: larsb

Det skjegget ditt gjør deg jo lett gjenkjennelig da....
LarsB

ICON_SMILE
Nødskjegg. Brukes når man ikke vil gjenkjennes, eller vil framstå som slepebåtskipper, eller noe.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support