Ja, må innrømme at jeg har sett på Focus Pararalene også, så det var i den sammenhengen at jeg leste om erfaringene dine fra bukkebirken
Focus Paralane var mer unik for to år siden enn den er nå. Nå er utvalget av lette og raske sykler med plass til 33-36+ dekk mye større. Men fortsatt er Paralane blant de letteste slike blandeveissyklene på markedet - i hvert fall med dyrt oppsett.
- Beholdt Kingpin vibrasjonsdemping (siden UCI ennå ikke har strammet inn?) - Elsk det eller hat det: SmartSense ekspanderer fra Synapse til Topstone. Eller bare lyktene - Cannondale har motstått fristelsen til å lage integrert styreoppsett.
Trolig:
- Hakket større dekklaring i tråd med slagordet "Nothing is Impassable", og dermed et lite hakk slakkere og lengre geometri, kanskje til og med i tråd med trenden for økt rammelengde og kortere styrefremspring. - BB30 erstattes med gjenget BSA kranklager. - Like mange eller enda flere festepunkter. - Beholdt OutFront Steering, Ai (Asymmetric Integration) og 27,2 mm setepinne.
Kanskje:
- Utforming av rørene inspirert av Supersix, som hos Supersix SE? Eller tør de ignorere aerodynamikk og holde seg til letthet og komfort/vibrasjonsdemping med rundere rør? - Noe helt annet og uventet?
Og ja, alt jeg ikke bryr meg om, som pris og vekt på ferdigbygg, glitter og glans og klistrelapper, og alt man henger på rammen, som gruppe, hjul, heve-senkepinne og/eller dempegaffel (?) og Integrated Cannondale App Connectivity og elektroniske duppeditter og fandens oldemor
Ja helt klart en relvolusjonerende fire bokstavers forkortelse for noe ingen har tenkt på som egentlig (nesten) bare er en markedsførings jippo. Kanskje et skruefeste et nytt sted på ramma, setepinnen eller på setet hvor man kan feste en stropp så pikkpakket ikke henger og slenger. Cannondale Integrated Balance Connectivity (CIBC) kan snart ingen klare seg uten.
Sepeda er nok spot on som vanlig.
(Ikke for å være negativ men jeg lurer på om litt for mange syklister betaler ekstra for mer vekt, mer som kan gå i stykker og mer som må vedlikeholdes fordi de vil ha noe naboen snakker om uten at de oppnår allverdens bedre comfort. Som vanlig, lavt dekktrykk på brede slangeløse dekk, tykk styretape og styre/setepinne med flex så går dårlig asfalt, grusveier og enkle stier som en lek er mitt tips. Og ja en dyr bukse med rumpekrem)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Typisk, holdt ikke med at jeg kjøpte ny Topstone Carbon i fjor, rett før det kom den nye Super-six gravel/CX, så jaggu meg ny Topstone carbon. Faen ta dere kapitalistiske amerikanere. Ikke rart det blir inflasjon. Men til min fordel så liker jeg hvordan min Topstone Carbon er, dekker både "racing" og "tur", noe som er bra. Heller nok mer mot enda mer "racing" og Super-six enn mer tursykkel en det jeg har nå.
Jeg tipper drone med radar, integrert med det systemet de har i pukkelen på underrøret. Kanskje dronen kan bære reservebatteriet man trenger etter et par timer også
Den er grei. Snakket nettopp med en av gutta på Sykkeldelisk og han visste ingenting. Kan vel heller ikke si noe annet;) Som resten av sykkelforhandlerne var han rimelig frustrert over mangel på leveranser fra Cannondale i år.
Oj, ikke Ai, men senkede kjedestag på 420 mm Cannondale kaster gamle kjepphester på bålet raskere enn jeg hadde trodd. Og som forventet, gjenget BSA kranklager. Osv.
Da begynner Cannondale å nærme seg noe ja! Denne ser jo riktig så bra ut, med Lefty, BSA, ikke Ai, 27,2 pinne og uten lykte/batterisjiten på noen av modellene.
Sikkert kult for de som har som hovedgeskjeft å sykle jorda rundt på humpete kjerreveier, men 58 laks for rimeligste modell med framdemper blir litt i overkant for en "nr2"-sykkel. Ga for øvrig 20k for Scott karbon-fulldemperen min i 2018, kan det være så mye dyrere å lage en dårligere løsning for bukkestyre?
Nye Topstone carbon er sikkert en grei sykkel det, men jeg har valgt dagens modell. Har ikke behov for de grovere dekkene på grusveien her på Sørlandet. Jada, kan selvfølgelig sette på smalere dekk, men hva er poenget med det. Leveranser av ny modell er helt i det blå, og det var rimelig enkelt å trille en kliss ny Topstone 5 ut av butikken. Har hatt første prøvetur, og er overbevist om at jeg har valgt rett. Fleksen i bakramma er bare deilig. At sykkelen har noen særegenheter, som Cannondale har fått i overkant mye tyn for, bekymrer meg lite.
Definitivt noen positive skritt her hva gjelder bakhjulsdish og lavere krank. Også bra de beholder og videreutvikler kingpin, men rent estetisk syns jeg ikke dette er noen innertier, for å si det mildt, i alle fall ikke i de mindre størrelsene.
Cannondale har i all stillhet lagt ut ny Topstone Alloy.
Gjett hvilken.
Et par mm bredere dekklaring, Connected (ikke vet jeg), SmartSense-kompatibel uten at systemet følger med og flere festepunkter.
Til og med standard festepunkt foran på gaffelen slik at man kjapt kan feste skjerm eller dynamolykt uten å ha ingeniørutdannelse. Hva i all verden er det som skjer med Cannondale for tiden? Har de bestemt seg for å gjøre det enkelt for kundene?
For øvrig gjenget BSA-kranklager som hos forgjengeren, 27,2 mm setepinne som hos forgjengeren, og geometri som hos forgjengeren.