Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Vaskemaskintråden 2022

Vaskemaskintråden 2022 #2700114 28/02/2022 10:28
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Lenge siden noen har spurt om vaskemaskin nå.

Tar over ny kåk om ca en måned, og det er på tide å begynne nerding om det som må på plass kjapt.

Vaskemaskin er vel blant sentrale ting man trenger kjapt. Så hva gjelder i 2022? Rent instinktivt tenkte jeg jo det er de tyske kjente, som Siemens, Bosch og Miele som gjelder kvalitetsmessig.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å se på hva jeg får av Miele for rundt 15k, men ser jo det er endel andre merker på tilbud og. Siste kampanjespam fra Elkjøp har jo alt fra en Samsung til 5555 satt ned fra over 10k til en Bosch til godt under 10k, rett nok med energiklasse C, men mtp at jeg har enehushold er det ikke så kritisk om det er energiklasse A eller C tipper jeg, mer opptatt av holdbarhet og vaskeresultat.

De enorme kapasitetene er heller ikke nødvendig, selv om det kanskje kan være kjekt å ha om man skal vaske sengeklær eller soveposer.

Har tenkt å holde meg unna kombiløsninger for vask/tørk, men ikke helt fremmed for å kjøpe en tørketrommel etterhvert heller, men det dikterer kanskje ikke valg av vaskemaskin så veldig.

De to maskinene jeg nevnte lengre opp:
https://www.elkjop.no/product/hvite...g-ww6000t-vaskemaskin-ww90t606clh/185567
https://www.elkjop.no/product/hvite...bosch-vaskemaskin-wax32ma9sn-hvit/324726

Per B.
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700117 28/02/2022 10:54
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Du er jo i den heldige situasjonen at du kan bruke litt tid på det viktigste i prosessen: Finne et godt tilbud på varer som faktisk kan leveres innen du trenger de.

Men det må jo skje etter du har identifisert et knippe modeller som har de egenskapene du ønsker deg. Og du må sjekke at det faktisk er et godt tilbud. Noen ganger har leverandører varer i utvalget sitt som de aldri selger noe av og som ligger inne til høy pris. Da kan plutselig prisen hos noen som selger mange av disse se veldig god ut, uten at det er et spesielt godt tilbud.

1. Vurdere om du har lyst til å putte penger ekstra byggekvalitet for å slippe knote med utskiftinger hvert 5.-8. år. Dimensjon på motor, aksling, type motor er noen indikasjoner. Jeg liker å bruke maks sentrifugehastighet som en slags indikator. Ideen er at om den tåler 1600 rpm, så må det mekansike og elektromekaniske være godt dimensjonert og gi meg god holdbarhet så lenge jeg sjelden kjører 1600 rpm (eller bare med små klesmengder)

2. Tørketrommel eller ikke? Som regel er disse kombitørkene veldig treige ift. dedikert tørketrommel. Men du får fordelen at du slipper tømme lofilteret hver gang og at du slipper flytte ting. Men når det tar 6-8t å vaske og tørke ferdig en håndklevask, samtidig som man ikke får kjørt andre vasker, så er det litt sånn meh. En kul funskjon finnes som regel; freshing av klær som også funker fint som alternativ til strykejern på skjortene om du ikke bruker høyeste oppløsningen på Teams. Men for meg er det ikke verdt risikoen og redusert MTBF som følge av flere komponenter.

3. Energieffektivitet. Det hadde jeg faktisk ikke brydd meg så veldig mye om. Det er ikke mange kwh'ene en vaskemaskin bruker i løpet av et år. Der hadde jeg heller puttet pengene i kjøleskap og fryser som har potensial for å bruke mye mer strøm.

4. Appstyring. Trenger man det? Det er vel kun for litt enklere betjening av custom vaskeprogram. Man må jo uansett oppsøke maskinen fysisk for å ta inn og ut klær, så ikke akkurat noe som bør bety noe som helst. Du kan også få litt sånn energirapportering om det er interessant. Om noen har funksjoner for å startes fra app eller api vet jeg ikke. Høres kanskje litt skummelt ut med tanke på sikkerhet, så jeg vet ikke hvilke produsenter som tør tillate det?

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: Tagelli] #2700118 28/02/2022 11:06
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Tagelli

4. Appstyring. Trenger man det?

Skulle gjerne hatt det for å unngå å komme ned i vaskerommet og se at den vasken jeg satte på for to dager siden og glemte, fremdeles ligger fuktig og sentrifugert i trommelen.

Hvis vår 19 år gamle Miele ikke får totalhavari i nærmeste fremtid, må jeg lage en løsning for "vasken er ferdig"-varsel selv.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700122 28/02/2022 11:26
guleböj Offline
Fersking
Fersking
Måtte selv skaffe ny vaskemaskin for et par måneder siden da vår 5 år gamle Bauknecht for andre gang hadde en lekkasje. Med familie så var selvsagt kapasitet viktig, men også lydnivå. Etter en dårlig opplevelse med et mindre kjent merke så tenkte jeg som deg å gå for et kjent merke fra Tyskland. Gikk til slutt for denne: https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/vaskemaskin/miele-vaskemaskin-wsf363nds/263688
Godt fornøyd, med unntak av en ting: Etter endt syklus så piper den i det uendelige. Mulig at den til slutt gir opp, men det har jeg ikke orket å undersøke. Vår tidligere maskin kjørte en liten melodi når den var ferdig, og var deretter stille. Nå piper det hvert minutt (eller noe sånt), til man skrur av maskinen. Liten sak, men ganske unødvendig og irriterende spør du meg. Mulig det gjelder flere (alle?) nyere Miele-maskiner.

Appstyring har jeg forsåvidt satt opp, men bortsett fra at man får varsel når maskinen er ferdig så ser jeg på det som unødvendig.

Ellers vil jeg bare si at å kjøpe vaskemaskin (eller andre hvitevarer for den saks skyld) fremstår ganske håpløst med tanke på sammenligning. Uendelige modellnummer (gjerne for samme modell, men ulik butikk) og få variabler å sammenligne gjør markedet veldig uoversiktlig. Maskiner som fremstår like med tanke på egenskaper kan ha helt ulike priser. Det viktigste er jo hvor bra den faktisk vasker klærne, men for å finne ut av det må man nesten støtte seg på tester eller brukervurderinger. Tester har i alle fall jeg ikke funnet så mange av, og brukervurderinger kan jo også være ymse.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: GeirK] #2700124 28/02/2022 11:33
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: GeirK

Skulle gjerne hatt det for å unngå å komme ned i vaskerommet og se at den vasken jeg satte på for to dager siden og glemte, fremdeles ligger fuktig og sentrifugert i trommelen.

Hvis vår 19 år gamle Miele ikke får totalhavari i nærmeste fremtid, må jeg lage en løsning for "vasken er ferdig"-varsel selv.

Her er det tydelig feil plassering av vaskemaskinen som er problemet.
Flytt den til inngangspartiet eller annet sted dere frekventerer hver dag (soverom?), så slipper dere å glemme klesvasken.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700125 28/02/2022 11:46
M
MannenFallerIkke Offline
Entusiast
Entusiast
M
Har hatt 5 vaskemaskiner siste 15 årene....alle i ca 10.000-kroners klassen.
Har ikke hatt Miele ennå, som sikkert er grunnen til at jeg har hatt så mange.

Slik jeg har forstått er Miele-maskinen tyngre enn mange av de andre, så mindre fare for at den hopper rundt, kanskje.

Mulig sørpede sykkelklær tar knekken på maskinene, og vet ikke hvordan Miele takler det.

Min siste og nåværende maskin er en 12kg LG, og den har fungert bra så langt....digger at en kan velge mye manuelt, som å plusse på et par skyllinger og intens vask på et program før en starter maskinen...en kan velge om en vil spare vann, men bruke 4 timer, eller Treningsklær med ekstra skyllinger osv på drøyt timen...klærne blir forøvrig veldig rene...reneste jeg noen gang har sett. Men litt lett i vekt, men har endelig funnet riktige gummiknotter under, sånn at den står i ro...

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: MannenFallerIkke] #2700126 28/02/2022 11:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: MannenFallerIkke

Slik jeg har forstått er Miele-maskinen tyngre enn mange av de andre, så mindre fare for at den hopper rundt, kanskje.

Vår 2003-modell veier 92 kg.

Mulig sørpede sykkelklær tar knekken på maskinene, og vet ikke hvordan Miele takler det.

Betydelige deler av Trondheimsmarka har gått gjennom avløpspumpa på vår maskin uten at det ser ut til å påvirke den.

- Robert Green Ingersoll
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: guleböj] #2700127 28/02/2022 11:57
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: guleböj
Ellers vil jeg bare si at å kjøpe vaskemaskin (eller andre hvitevarer for den saks skyld) fremstår ganske håpløst med tanke på sammenligning. Uendelige modellnummer (gjerne for samme modell, men ulik butikk) og få variabler å sammenligne gjør markedet veldig uoversiktlig. Maskiner som fremstår like med tanke på egenskaper kan ha helt ulike priser. Det viktigste er jo hvor bra den faktisk vasker klærne, men for å finne ut av det må man nesten støtte seg på tester eller brukervurderinger. Tester har i alle fall jeg ikke funnet så mange av, og brukervurderinger kan jo også være ymse.

Deler den observasjonen, og føler dette er en creep som har kommet inn i fler og fler markeder. Virker som om det nesten ikke finnes review-folk/sider/kanaler igjen, og som du sier, en myriade av faktorer som er umulige å sammenligne direkte. Digg markedsgreie det der asså :\ Samma rælet på amazon og google søk etc, søppel som betaler for å få ligge øverst på alle søkene.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: MannenFallerIkke] #2700128 28/02/2022 11:58
M
ML1 Offline
Entusiast
Entusiast
M
Har ikke hatt Miele ennå, som sikkert er grunnen til at jeg har hatt så mange...

Har du betalt for disse eller fått omleveringer? Er jo 5 års garanti på dette produktet..

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700130 28/02/2022 12:04
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Ja, jeg skulle gjerne hatt en ny Miele-maskin, men det var ikke noen gode tilbud å spore når jeg trengte en, så da ble noe korea-ræl isteden. Ikke orket jeg lese meg opp på om Miele hadde beholdt byggkvaliteten heller.

Samsung-maskine ble den tredje vaskemaskinen jeg har hatt. Først en AEG som varte i 4-5 år og en Miele som varte i 22 år (måtte riktig nok gjøre noen høyst forståelige bytte av slitedeler, men det var kjappe operasjoner med rimelige deler).

Jeg skjønner ikke hvordan Mielemaskinen holdt ut. De mengdene med sand, gjørme og møkk en stor husstand med aktive kjører gjennom den i løpet av en uke er jo drøyt. Det hendte jeg spylte de mest møkkete parkdressene før jeg vasket de, men stort sett gikk alt rett inn i maskinen. Hva slags gale folk lager noe som tåler 22 år med det?
Ja, mye kan tåle å bli brukt i 22 år. Men da er det som regel en masse vedlikehold og service som skal til. Ikke bare bli koblet til, brukt og ikke få annen TLC enn ny belg når all møkka har slitt den ut.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: ML1] #2700134 28/02/2022 12:21
M
MannenFallerIkke Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: ML1
Har ikke hatt Miele ennå, som sikkert er grunnen til at jeg har hatt så mange...

Har du betalt for disse eller fått omleveringer? Er jo 5 års garanti på dette produktet..

Jeg har fått ny på garanti på to av maskinene.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: GeirK] #2700136 28/02/2022 12:27
M
MannenFallerIkke Offline
Entusiast
Entusiast
M

Betydelige deler av Trondheimsmarka har gått gjennom avløpspumpa på vår maskin uten at det ser ut til å påvirke den.

Ser ut til at jeg muligens skal kjøpe Miele neste gang :-) Eneste er at de ikke går til 12kg (maks 9kg), men er er gjerne det som må til. En 12kg LG veier bare 75kg, så fysikkens regler tilsier gjerne at Miele har en fordel med tanke på holdbarhet :-). Gjelder å ta vare på kvitteringene...

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: MannenFallerIkke] #2700137 28/02/2022 12:33
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words

Ser ut til at jeg muligens skal kjøpe Miele neste gang :-) Eneste er at de ikke går til 12kg (maks 9kg), men er er gjerne det som må til. En 12kg LG veier bare 75kg, så fysikkens regler tilsier gjerne at Miele har en fordel med tanke på holdbarhet :-). Gjelder å ta vare på kvitteringene...

Dette har vel kjennetegna maskinene i mange år, da jeg gikk på VGS hadde jeg sommerjobb på Elkjøp, og husker enda hvor moro det var å bære Miele-maskiner og Sony Trinitron-TVer inn i hus med smale trapper :-)

Må jo innrømme det er Miele som frister meg mest mtp rykte for holdbarhet og bruk, men da jegkvitta meg med det meste før jeg flytta og emigrerte trekvart år til Oppdal er det nok av andre ting som drar penger og, så om man kan kutte halve prisen på vaskemaskina er det jo en fordel med per penger å legge i andre ting, som å innrede stue og spisestue, evt legge i en bedre seng. Min tidligere AEG som jeg solgte rimelig da jeg flytta funka jo fint den og.

Redigert av perbl; 28/02/2022 12:35.

Per B.
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700142 28/02/2022 13:22
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Når det gjelder appstyring må jeg si det har minimal viktighet, og jeg misliker potensialet for internet of shitty things.

Jeg gikk hvertfall bevisst inn for å velge øvrige hvitevarer uten sånt.

Men ulempen er vel at svært mange av de dyrere modellene har mulighet til appstyring, enten man vil ha eller ikke. De Mielene jeg har sett litt på virker hvertfall å ha noe Home-greier, og den Samsungen jeg linka til her oppe hadde også noe SmarterThings-logo såvidt jeg så, som vel er Samsungs plattform for å få ting til å snakke sammen på semidårlig vis.

Ikke videre imponert over app og funksjonalitet på TVen min fra Samsung hvertfall, men mulig man kan få til noe samsnakk mellom TV og vaskemaskin ICON_TONGUE

Per B.
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700145 28/02/2022 13:31
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Mitt forslag, keep it simple og gå for rimeligste Miele (følg med om Elkjøp kjører kampanjer på hvitevarer for rimeligere pris):

https://www.elkjop.no/product/hvite...iele-active-vaskemaskin-wsa023nds/152338

Vi hadde forgjengeren til denne i ca 14 år, før den begynte å få veldig kast under sentrifuge. Fant ut etter at ny maskin var kjøpt, at det mest sannsynlig var støtdempere til trommel som var defekt. Kunne nok skiftet disse selv med noen timers innsats og noen hundrelapper i deler. Men beslutning om utskifting var allerede tatt. Kunne nok sikkert vart mange år til.

Hos oss går maskina såpass ofte uansett, at stor kapasitet ikke trengs. Dosering av vaskemiddel gjør jeg selv. Så vi gikk for enkleste sort

Ståle
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700149 28/02/2022 13:36
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Vi kjører en Siemens på 15. året nå. Den har "fætt nye bærster i motorens", som reparatøren kalte det. Nå har en demper gått så den hakker og slår om den er lastet helt full.

Og så måtte jeg bytte glasset i døra en gang, men det var fordi det veltet en sykkel på den.
Basert på denne ene maskinen ville jeg ikke nøle med å kjøpe samme en gang til.

LarsB

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: larsb] #2700150 28/02/2022 13:44
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: larsb

Og så måtte jeg bytte glasset i døra en gang, men det var fordi det veltet en sykkel på den.

Plassering av vaskemaskin i sykkelboden er også bankers for å ikke glemme vasken i maskinen.
Den er man innom hver dag også.
Må bare passe på at døren ikke blir ødelagt av sykkelvelt.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700152 28/02/2022 14:02
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Foreldrene mine hadde sin AEG vasker i tjue år før de brant ut motoren etter de kjørte ti maskiner etter hverandre på en dag, så det var også (svensk)kvalitet.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: stalsan] #2700154 28/02/2022 14:22
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: stalsan
Mitt forslag, keep it simple og gå for rimeligste Miele (følg med om Elkjøp kjører kampanjer på hvitevarer for rimeligere pris):

For øvrig helt enig.
Du skal vaske klær, ikke lage kaffe.
Man velger program (99% går på 2-3 programvalg), heller/strør i vaskemiddel og starter maskinen.
Trenger ingen mikk til dette.
Hadde Miele som var tretti år gammel, regner med at dagens vil arves av barnebarn.
10k, over 30 år blir det under 30 kroner i måneden.
Vann, strøm og vaskemiddel koster vel mer i måneden.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: stalsan] #2700157 28/02/2022 14:37
E
Esc Offline
Entusiast
Entusiast
E

I såfall kan det være kjekt om den har skylleprogram som kan kjøres separat. Tror ikke alle rimeligste Mielene har det.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700159 28/02/2022 14:46
Supersand82 Offline
Ringrev
Ringrev
viktigste er å ha ei masking som ikke er så alt for avansert. Blir så mye spm ifra frua da.
enkle er ofte det beste ICON_WINK så hold seg unna

@Supersand82 at Insta
Strava athlete 972825

2023 Scott Foil RC 10
2022 Scott Spark RC 900 Team Issue
2021 Scott Addict RC 10
2016 Scott Speedster 10 CX
2015 Giant TCR Advanced 1
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: Esc] #2700161 28/02/2022 15:06
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Esc

I såfall kan det være kjekt om den har skylleprogram som kan kjøres separat. Tror ikke alle rimeligste Mielene har det.

Joda. «Kun skylling» heter det. Har ikke alle maskiner mulighet til å velge separat skylling, med eller uten sentrifugering ?

Ståle
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: Tange] #2700164 28/02/2022 15:54
perbl Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Tange

For øvrig helt enig.
Du skal vaske klær, ikke lage kaffe.
Man velger program (99% går på 2-3 programvalg), heller/strør i vaskemiddel og starter maskinen.
Trenger ingen mikk til dette.
Hadde Miele som var tretti år gammel, regner med at dagens vil arves av barnebarn.
10k, over 30 år blir det under 30 kroner i måneden.
Vann, strøm og vaskemiddel koster vel mer i måneden.

Nei, er mer opptatt av kvalitet enn funksjoner forsåvidt. Trenger såvidt jeg kommer på 95graders bomullsvask som er bombesikkert for semisure håndklær, en 50-60graderish-sak for undertøy, sokker og sengetøy, et 30gradersprogram som vasker hverdagsklær bra rent på lav temp samt et godt ullprogram til ullplagg og sykkelplagg. Også er det en fordel om man kan sette på kortprogram for mindre mengder klær.

Redigert av perbl; 28/02/2022 15:54.

Per B.
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700165 28/02/2022 16:28
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har miele nå og den maskina har imponert meg. Med to små barn har den i perioder vasket et sengesett hver bidige dag oppå all den vasken en aktiv pappa medfører. Vurderer å oppgradere til en større Miele mens at den vi har fortsatt har noe verdi på Finn.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: GeirK] #2700171 28/02/2022 18:08
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Vi kjøpte nye Miele-maskiner i fjor, etter at vi begge hadde gått lei av å reparere småting på den gamle LG'n som begynte å nærme seg 7-8 år. (Jeg var/er sterk tilhenger av kombimaskiner, men ga tapt da Miele sin ikke fikk all verdens anmeldelser i kontrast til to separate. Det ble ikke billig, men det fungerer veldig bra.)

Disse har Miele sin egen app med varsling, så det kommer pling når ting er ferdig. Ikke en funksjon jeg er veldig avhengig av siden jeg husker "omtrent" når de er ferdig eller kjører maskinen så den er klar om morgenen eller rett før jeg legger meg. At de har integrert såpedispenser for hvitt og farget er også en funksjon jeg setter pris på, nå er det bare ullvask/sportsvask og spesialtilfeller med ekstra skyllemiddel som krever noe mer enn å trykke på et par knapper for å sette i gang en vask, resten ordner maskinen.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700175 28/02/2022 18:30
T
Trønderbart Offline
Medlem
Medlem
T
Vår forrige var av typen billigste Whirlpool, kostet 2900,- i 2008 og holdt i 13 år inkl tre flyttinger og fire år med barn i barnehage. Den virket ennå når vi oppgraderte omgjort, men hadde begynt å lage litt vel mye lyd. Så det er absolutt mulig å klare seg uten å kaste for mye penger på hvitevarene.

Gikk for en middels fjong Siemens (svaret til 6-serien tio Bosch, som jeg har tørketrommel fra) som dukket opp på tilbud og er veldig godt fornøyd.

Vurderte om jeg skulle prioritere appstyring, men hører pipingen når den er ferdig. En behagelig detalj (som sikkert er standard på de fleste nye maskiner) er at ved utsatt start så setter jeg tiden til maskinen skal være ferdig, ikke til den skal starte, noe som sparer meg litt hoderegning. En annen funksjon jeg trodde var mest jippo, men som jeg absolutt vil satt opp på lista er iDos, der du fyller vaskemiddel av og til, men den doserer selv for hver enkelt vask. Sparer litt plunder og heft og potensielt klin med vaskemiddel.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: stalsan] #2700178 28/02/2022 19:15
E
Esc Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: Esc

Joda. «Kun skylling» heter det. Har ikke alle maskiner mulighet til å velge separat skylling, med eller uten sentrifugering ?

Ja, det stemmer det du sier. Da var det kanskje ekstra sentrifugering jeg tenkte på?
Det var i hvertfall noe maskinen min ikke klarte, som den burde ha klart, og jeg husker det var ganske irriterende. ICON_SMILE

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700183 28/02/2022 20:01
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Mulighet for å kjøre vaska med kun utpumping, for så å plukke ut plagg som skal drypptørke og deretter kjøre en sentrifugering, har spart meg for mange separate småvasker opp igjennom. Så det er helt nødvendig funksjon for de som liker å holde enkelte plagg så fine som mulig så lenge som mulig.

Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: Tagelli] #2700191 28/02/2022 21:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Mulighet for å kjøre vaska med kun utpumping, for så å plukke ut plagg som skal drypptørke og deretter kjøre en sentrifugering, har spart meg for mange separate småvasker opp igjennom. Så det er helt nødvendig funksjon for de som liker å holde enkelte plagg så fine som mulig så lenge som mulig.

Hva er er eksempler på plagg du ikke sentrifugerer?

- Robert Green Ingersoll
Re: Vaskemaskintråden 2022 [Re: perbl] #2700198 01/03/2022 06:22
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Finnes nok av plagg som jeg ikke vil sentrifugert.
Men når det er sagt, jeg ville ikke vasket de sammen med masse klar som skal/kan sentrifugeres heller.
Blir ikke helt det å vaske en kjole av kinasilke sammen med arbeidsklær, men det er nu meg.

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå