Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Er kort vandring og enduro-geometri det nye?

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700640 05/03/2022 10:37
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Super tilbakemelding, takk skal du ha! Spennende hoj dette

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700649 05/03/2022 15:58
wasabi Offline
Ringrev
Ringrev
Og, er ikke Canyon også veldig godt priset?
Må vel opp 10-20 tusen om man skal ha samme utstyr på fex Ibis eller Santacrus?

Redigert av wasabi; 05/03/2022 15:58.
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: mob] #2700736 07/03/2022 08:29
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: mob
Sitat: gauter
Stusset litt på benchmarkingen på slutten. Ville tenkt at Spur, SB 130 og tom. Element biffet med en Pike ville vært vel så naturlige konkurrenter som Tallboy?

Til tross for litt lignende (men likevel langt mindre progressiv) geometri er det litt feil å sammenligne Transition Spur med SID-gaffel (120/120) med nye Spectral 125. Nær to kilo lavere vekt indikerer også at Spur har et litt annet bruksområde.

Tror jeg må ha forvekslet med Evil. Har ikke de en kortvandret groving?

Tipper du tenker på Evil The Following. Den er ikke så langt unna, med 120 mm bak og en 130 mm Pike-gaffel, men er litt brattere i front.

RM Element kommer med Fox 34 som standard, og det er ikke vanlig å dra paralleller til ombygde sykler.

Noen år siden det var uvanlig kanskje? Høres iallfall veldig rigid ut. Tenk bare på Yeti med sine Lunch rides, eller forumets aldri hvilende sykkelimportør - Ripen - som gladelig anbefaler non-stock-gafler på Ripley.
https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2698531#Post2698531

Sjøl synes jeg det er fint at tiden hvor sykkelbladtestere kunne trekke ned totalscoren på en ellers fin sykkel pga. enkeltdeler. Dette er smak og behag og en stadig mindre kostnadskomponent. Tror de færreste ser på utskifting av dekk, cockpit, gafler som ombygging. Det er brukertilpasning.

Joa, men det er forskjell på å foreslå f.eks. 10 mm mer vandring eller litt slakkere vinkel i omtalen av en gitt sykkel. Det skjer rett som det er.

Verdien av en sammenligning med en annen, lett ombygd sykkel - eller brukertilpasset, om du vil - minker litt, sånn jeg ser det. Flertallet av leserne vil ha størst nytte av sammenligning med en annen sykkel slik den leveres som standard. Tror jeg, da.
"Sykkel X oppleves veldig likt som sykkel Y når sistnevnte har fått en annen gaffel med mer vandring og dermed får bedre geometri."

Gaute
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: gauter] #2700743 07/03/2022 08:44
sykkeloyvind Offline OP
More than words
OP Offline
More than words

Verdien av en sammenligning med en annen, lett ombygd sykkel - eller brukertilpasset, om du vil - minker litt, sånn jeg ser det. Flertallet av leserne vil ha størst nytte av sammenligning med en annen sykkel slik den leveres som standard. Tror jeg, da.
"Sykkel X oppleves veldig likt som sykkel Y når sistnevnte har fått en annen gaffel med mer vandring og dermed får bedre geometri."

Og igjen, så er det vanskelig å sammenligne en sykkel man faktisk har prøvd med en tenkt sammensetning av ramme og deler. Lenger og kraftigere gaffel kan og vil påvirke ganske mye på en sykkel. Den blir slakere, høyere, kortere, mer presis, tyngre osv. Hvordan dette vil påvirke egenskapene i praksis kan så klart være spennende å diskutere og vurdere, men om det blir så relevant for den gjengse leser er jeg usikker på.

Mange bytter nok dekk, styre, stem osv, men gaffel, sykkelens nest dyreste del, tror jeg ikke så mange ser på som en justeringsdel for brukertilpassing. Noen bytter så klart gaffel på sykkelen sin, men jeg tror ikke akkurat at det er standard.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: wasabi] #2700751 07/03/2022 09:09
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: wasabi

Dette med vekt..
"Hjulene fra DT-Swiss er ikke lette, men de er solide og trygge. Dekkene fra Maxxis er blant de mest populære i bransjen av en grunn. De funker råbra. "
Menes hjulsettet med dekk her? For da kan det nok grammes ned med litt lettere dekk.
DT swiss oppgir XM 1700 Spline til 1748g, altså de som sitter på testsykkelen CF8.
Modellen over, CF9 som har et 180 g lettere hjulsett, XMC 1501, men sykkelen har fortsatt omtrent samme vekt som CF8. Umiddelbart kan jeg ikke se hva som trekker vekta opp på CF9.

Jeg vet ikke om det ble svart på, men jeg kan gi mitt inntrykk av XM1700 - som jeg kjører på en Pivot Switchblade. Kort oppsummert: Tomler opp! Har kjørt de med både seige dekk, piggdekk og raske dekk. Skikkelig arbeidshjul dette. Føles veldig kvikke med raske dekk, så det er nok først og fremst gummien som påvirker hvor raske de føles. Lette hjul er sikkert alltid raskere, men du skal ganske mange kroner opp for å hente 200-300 gram og det tror jeg ikke det er verdt. Det er også skikkelig digg med alu-felger som man ikke trenger å være like bekymra for. Stive nok er de også. Mine har en liten bulk, uten at det gjør noe.

Og når du har kjørt i filler felgen (hvis det i det hele tatt skjer), så har du nydelige 350-nav fra DT å bygge dyrt på.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: mob] #2700804 07/03/2022 14:21
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Tror de færreste ser på utskifting av dekk, cockpit, gafler som ombygging. Det er brukertilpasning.

For min del tror jeg de færreste ser på en ny Fox 36 Performace Elite til 13.700 som brukertilpasning. Det er en ombygging som er skikkelig dyr og (antagelig) gjør sykkelen din om til noe helt annet.

LarsB

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: Trond Vidar] #2700805 07/03/2022 14:24
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Trond Vidar

Jeg vet ikke om det ble svart på, men jeg kan gi mitt inntrykk av XM1700 - som jeg kjører på en Pivot Switchblade. Kort oppsummert: Tomler opp! Har kjørt de med både seige dekk, piggdekk og raske dekk. Skikkelig arbeidshjul dette. Føles veldig kvikke med raske dekk, så det er nok først og fremst gummien som påvirker hvor raske de føles. Lette hjul er sikkert alltid raskere, men du skal ganske mange kroner opp for å hente 200-300 gram og det tror jeg ikke det er verdt. Det er også skikkelig digg med alu-felger som man ikke trenger å være like bekymra for. Stive nok er de også. Mine har en liten bulk, uten at det gjør noe.

Og når du har kjørt i filler felgen (hvis det i det hele tatt skjer), så har du nydelige 350-nav fra DT å bygge dyrt på.

Jeg har også en del tusen kilometer på XM1700. Trond Vidar hare helt rette om de hjulene. De er bunnsolide, gir en skikkelig trygg følelse og holder veldig bra på kvaliteten. Mine er like bra som nye, men ikke like pene lenger ICON_SMILE

LarsB

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: Trond Vidar] #2700834 07/03/2022 20:36
wasabi Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Trond Vidar

Dette med vekt..
"Hjulene fra DT-Swiss er ikke lette, men de er solide og trygge. Dekkene fra Maxxis er blant de mest populære i bransjen av en grunn. De funker råbra. "
Menes hjulsettet med dekk her? For da kan det nok grammes ned med litt lettere dekk.
DT swiss oppgir XM 1700 Spline til 1748g, altså de som sitter på testsykkelen CF8.
Modellen over, CF9 som har et 180 g lettere hjulsett, XMC 1501, men sykkelen har fortsatt omtrent samme vekt som CF8. Umiddelbart kan jeg ikke se hva som trekker vekta opp på CF9.

Du sier noe. Slippe bekymre seg over karrbon felger. Hvis du i tillegg slipper å styre med cush core og annen inserts er jo det helt klart en fordel. Så får det heller være en bulk.

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700840 07/03/2022 21:11
wasabi Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: sykkeloyvind

Og igjen, så er det vanskelig å sammenligne en sykkel man faktisk har prøvd med en tenkt sammensetning av ramme og deler. Lenger og kraftigere gaffel kan og vil påvirke ganske mye på en sykkel. Den blir slakere, høyere, kortere, mer presis, tyngre osv. Hvordan dette vil påvirke egenskapene i praksis kan så klart være spennende å diskutere og vurdere, men om det blir så relevant for den gjengse leser er jeg usikker på.

Mange bytter nok dekk, styre, stem osv, men gaffel, sykkelens nest dyreste del, tror jeg ikke så mange ser på som en justeringsdel for brukertilpassing. Noen bytter så klart gaffel på sykkelen sin, men jeg tror ikke akkurat at det er standard.

Prøver å forstå hva slags sykkel dette er.

Pinkbike: First Ride: 2022 Canyon Spectral 125 - A Trail Bike With Enduro Geometry

plukket ut et par sitater,
"This is a bike that goes uphill moderately well, but it's decidedly more focused on the descending side of the equation."
og
"On tight, slower speed sections of trail the Spectral 125 is easier to maneuver than a full-blown enduro bike would be, thanks to the supportive suspension, but it's more of a handful than an Ibis Ripley, or a Santa Cruz Tallboy, for example"

Øyvind, det høres litt ut som en Ripmo?

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: wasabi] #2700857 08/03/2022 07:34
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Prøver å forstå hva slags sykkel dette er.

Øyvind, det høres litt ut som en Ripmo?

Eller en Mini Ripmo?

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700859 08/03/2022 07:45
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Wasabi: Tror en ripmo er mye/endel grovere enn denne, vi skal nok se langt etter denne i EWS feks, selv om Jack Moir er et beist.

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: larsb] #2700860 08/03/2022 07:54
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: larsb
Tror de færreste ser på utskifting av dekk, cockpit, gafler som ombygging. Det er brukertilpasning.

For min del tror jeg de færreste ser på en ny Fox 36 Performace Elite til 13.700 som brukertilpasning. Det er en ombygging som er skikkelig dyr og (antagelig) gjør sykkelen din om til noe helt annet.

LarsB

Det er jeg helt enig i. For meg som sykler på en Ripmo AF til rundt 30k, så er ikke en gaffel til rundt 30-40% av prisen av sykkelen brukertilpasning. Skjønner at det kanskje stiller seg annerledes dersom man har blåst 80 løk på sykkel, men fremdeles...

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: Mr.Jacobsen] #2700864 08/03/2022 08:00
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Mr.Jacobsen
Sitat: larsb

LarsB

Det er jeg helt enig i. For meg som sykler på en Ripmo AF til rundt 30k, så er ikke en gaffel til rundt 30-40% av prisen av sykkelen brukertilpasning. Skjønner at det kanskje stiller seg annerledes dersom man har blåst 80 løk på sykkel, men fremdeles...

Tja, det koster jo ikke 13700,- å oppgradere...

Jeg solgte en Fox 36 Fit4, pent brukt, for 8500,-
Kjøpte Rock Shox Zeb Ultimate for 10500... pen og særedeles god oppgradering for "lite" penger.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: wasabi] #2700869 08/03/2022 08:34
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler

Du sier noe. Slippe bekymre seg over karrbon felger. Hvis du i tillegg slipper å styre med cush core og annen inserts er jo det helt klart en fordel. Så får det heller være en bulk.

Det er så mye myter om karbonfelger der ute, ass. Nyere generasjoner karbonfelger er bunnsolide. Hørte nettopp på podcast med Henry Quinney, som skrudde for Polygon UR i verdenscupen, og utøverne spiste hjul helt til de fikk siste versjon av karbonfelgene, og da gikk det knapt en felg. Samme var jo da SC Syndicate gikk over til karbonfelger, og de halverte felgforbruket, siden alufelgene varte kun ett run noen løyper. Og her snakker vi folk som kjører jævlig mye fortere og hardere enn noen av oss kommer til å tenke på å gjøre.

Man MÅ ikke ha cushcore. det er en demperoppgradering. Har fått brutal gjennomslagspunktering med det også. Men hvis du kjører grov sti med XC-hjul, så ryker det - har allerede tatt en XC-felg på grov-minus-sti med hardtailen min. Den var i alu.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700872 08/03/2022 08:47
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Er kanskje grenser for hva materialer kan tåle ref Daprela i Snowshoe.

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: baronKanon] #2700873 08/03/2022 08:50
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon

Det er så mye myter om karbonfelger der ute, ass. Nyere generasjoner karbonfelger er bunnsolide.

Langt på vei enig.

Man MÅ ikke ha cushcore. det er en demperoppgradering. Har fått brutal gjennomslagspunktering med det også. Men hvis du kjører grov sti med XC-hjul, så ryker det - har allerede tatt en XC-felg på grov-minus-sti med hardtailen min. Den var i alu.

Unødvendig å påpeke at lett XC-felg bak var feil på den sykkelen, som ikke akkurat er en Birken-rakett?

Gaute
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: gauter] #2700874 08/03/2022 08:53
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler

Unødvendig å påpeke at lett XC-felg bak var feil på den sykkelen, som ikke akkurat er en Birken-rakett?

XC-felger er vel overkill på Birken? ICON_WINK

Var et eksperiment, mer som et stikk til at man ikke kan forvente at alu holder bedre enn karbon alltid. Konstruksjon og materialvalg har også stor innvirkning.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: Ndreas] #2700877 08/03/2022 08:59
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Ndreas
Wasabi: Tror en ripmo er mye/endel grovere enn denne, vi skal nok se langt etter denne i EWS feks, selv om Jack Moir er et beist.

EWS-sykler er heller ikke raskest over alt.

En 125mm kan være lysrask på "rett" stier, men den vil naturligvis ha en "maksfart" der den ikke takler mer....
men for mange vil de aldri være i nærheten av dette.
Trondheim, markene rundt Oslo, masse flotte nedkjøringer... men sjelden høy fart, selv om folk kan sykle stiene fort... man når ikke warp-speed.

Nevnte Jack Moir er forøvrig veldig interessant å lytte til rundt oppsett av EWS-rigg.
Han liker Spectral best på kjente stier, hjemme, høyere fart, kjenner alle svingene, steinene og ruts... "åpnere" stier.

Han velger Strive i EWS fordi det er brattere, mer teknisk, husker ikke alle svinger, den er litt kortere mer manøvrerbar... kjører "smalt" styre fordi det er trangt og man taper mye i lav fart rundt trær. Han har mer vandring, lineær vandring, for å få mer hjelp når han er sliten så han ikke gjør feil.

Mye samme sier Rude som er over 180 lang og kjører medium SB150, vil ha kortere sykkel fordi det er raskere der det er trangt, svingete og smalt.
De taper ikke ritt pga toppfart, de taper ritt der det går sakte og er teknisk.

Kjempeinteressante diskusjoner om oppsett og sykkelvalg de to har.

Men, om dette gjelder oss andre... neppe.

Likevel, en kortere vandret sykkel som dette, stisykkel... tåler den ned, kjapp rundt trange ting, akselerere ut av sving... korte pådrag.
Tror den er morsom, og riktig for veldig mange.
Men, mange "overbiker", noen vil ha EN sykkel som også tåler det hvis de skal en dag i Hafjell eller andre anlegg.
Denne i Trysil tror jeg er kjempemorsom.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: baronKanon] #2700878 08/03/2022 09:00
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nettopp. Jeg har hatt noen godt bygde, lette karbonhjul som har vart og vart, og derfor blitt flyttet over fra den ene sykkelen etter den andre.
Kan ikke huske å ha hatt hjul med alufelg, som har tålt noe i nærheten like mye sykling av samme type.

Gaute
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700890 08/03/2022 09:49
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Raze, helt enig. Min kommentar var kun på det at mens Ripmo er en "fullblods" EWS-sykkel, så blir Spectral 125 noe helt annet. Som gripen sa, mer en mini-ripmo?

Personlig tror jeg at denne typen sykkel vil passe mitt stibruk (Oslo/Bærumsmarka) bortimot helt perfekt, jeg er ikke en KOM-jeger, men liker godt å kjøre fort nedover selv om 80-90% av turene mine er klatring/bortover.

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: Ndreas] #2700892 08/03/2022 09:51
sykkeloyvind Offline OP
More than words
OP Offline
More than words

Personlig tror jeg at denne typen sykkel vil passe mitt stibruk (Oslo/Bærumsmarka) bortimot helt perfekt, jeg er ikke en KOM-jeger, men liker godt å kjøre fort nedover selv om 80-90% av turene mine er klatring/bortover.

Jeg tror denne vil være en real KOM-maskin på slake utforsegmenter i Oslo-området. De som krever en del tråkking, men også fresk kjøring for å få med farten nedover.

Øyvind Aas
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700896 08/03/2022 10:43
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Jeg har liksom snakka meg til at min neste skulle være en Ripley eller en Element/Spur type (helst med en 36-gaffel elns) av overnevnte grunner, og da tror jeg denne kanskje vil treffe enda bedre. Fikk god verdi/pris-føling på Spectral 125 CF 8, dog den kunne gjerne vært i alu for min del. Har hørt litt ymse om Float X, og kommer fra dpx2, men det funker nok bra. Gi dem et år eller to på å banke ut barnesykdommer (har sykler det lenger?)

Redigert av Ndreas; 08/03/2022 10:50.
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: Ndreas] #2700901 08/03/2022 11:00
sykkeloyvind Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jeg har liksom snakka meg til at min neste skulle være en Ripley eller en Element/Spur type (helst med en 36-gaffel elns) av overnevnte grunner, og da tror jeg denne kanskje vil treffe enda bedre. Fikk god verdi/pris-føling på Spectral 125 CF 8, dog den kunne gjerne vært i alu for min del. Har hørt litt ymse om Float X, og kommer fra dpx2, men det funker nok bra. Gi dem et år eller to på å banke ut barnesykdommer (har sykler det lenger?)

Jeg spurte forresten om de så for seg å lansere en alu-modell med bedre utstyrsnivå og dempere. De hadde fått spørsmål om det fra flere, men hadde ingen umiddelbare planer om det. Rammevekten på alu-rammen er oppgitt til 3000 gram, halvkiloen mer enn karbonmodellen.

Øyvind Aas
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700927 08/03/2022 13:44
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Ja jeg er ikke no glad i den trenden der asså. Gi meg AL ramme/pris og CF8 utstyrsnivå så er jeg sjukt happy. Og synes liksom rammekit + deler fort blir mye dyrere totalt. Det føles iaf som det ligger en ganske solid prisrabatt i ferdigbygde sykler.

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: Ndreas] #2700929 08/03/2022 14:01
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Ja jeg er ikke no glad i den trenden der asså. Gi meg AL ramme/pris og CF8 utstyrsnivå så er jeg sjukt happy. Og synes liksom rammekit + deler fort blir mye dyrere totalt. Det føles iaf som det ligger en ganske solid prisrabatt i ferdigbygde sykler.

Og "normalt" er det 10000 billigere for alu-ramme, i dette tilfellet 500g tyngre... er ei uke i Spania med guide omtrent.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700934 08/03/2022 14:24
sykkeloyvind Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Akkurat denne sykkelen er som skapt for en hi-end alu-versjon. Tenk alu-ramme, Factory-dempere, DT Swiss XM1700 eller lettere hjul og tilsvarende drivverk som på CF8.
Ibis gjør mye riktig med sine AF- modeller av Ripley og Ripmo her.

Øyvind Aas
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700937 08/03/2022 14:34
olechr Offline
More than words
More than words
Synes det er rart at ikke flere gjør dette på denne typen sykler og oppover i vandring hvor vekt ikke har så mye å si.

Alu ramme med typ Fox Performance-elite dempere, GX AXS/evnt SLX, XT bremser og gode hjul hadde jo vært knall. Jeg er helt sikker på at det er mange som gjerne vil ha fetere dempere som ikke tar seg råd til det når man må opp på carbon ramme de ikke trenger.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700941 08/03/2022 15:53
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Scott er vel verdt i klassen på det der.
Commencal har kjørt den linja lenge, skikkelig spec på det som teller!

Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: sykkeloyvind] #2700974 08/03/2022 22:43
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Sitat: sykkeloyvind

Fair point - og litt på siden. Poenget mitt var at mange produsenter virker mindre rigide på dette enn før. Viser igjen til Yetis lunchrides, eller Ibis’ egen hjemmeside:

Sitat: Ibis

Can I run a shorter or longer fork on the Ripley?
Our stock build comes with a 130mm fork but you could pair it with a 120mm stepcast fork to create a BC Bike Race weapon. Or, throw on a 140mm fork and burly tires to build a lightweight enduro bike.

Er det ikke litt odd å late som dette er noe uvanlig? Målet med en test må jo være å identifisere potensialet i plattformen? Både Yeti og Ibis sier different strokes for different folks, og det tenker jeg er fint.

Og er det egentlig så eksotisk å bytte gaffel? Jeg har gjort det på to av mine tre siste stisykler, og kan knapt kalles noen krøsus eller baronkanon i boden. Blant gjengen jeg syklet med i Oslo, vil jeg anslå at ~40% byttet dempere på et tidspunkt. Vaskeekte familiefedre dette, ikke noen avantgardistiske gaffelhipstere som møttes etter mørkets frembrudd for diskutere håndtraktet demperolje osv. Det må jo være en grunn til at DVO, Cane Creek, Öhlins osv har fått et oppsving de siste årene?

Redigert av mob; 09/03/2022 06:02. Rediger grunn: stavefeil mm
Re: Er kort vandring og enduro-geometri det nye? [Re: mob] #2700995 09/03/2022 08:22
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Det må jo være en grunn til at DVO, Cane Creek, Öhlins osv har fått et oppsving de siste årene?
Det kan også ha noe med 1: Fox har priset seg helt idiotisk, 2: tilgang på varer. ICON_SMILE Og at folk har blitt mer bevisst, da ICON_SMILE

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå