Dette er udiskutabelt en sak for NOTS og de får nå en glimrende annledning til å vise at de kan handle !
Her er det bare å få hue ut av ræva å komme i gang å jobbe, såfremt toget ikke allerede har gått allerede.
Dette er jo kjerneområdet for NOTS og i særdeleshet NOTS Oslo.
Meld deg inn i NOTS du også, hvis du ikke allerede er medlem, og bidra gjerne med en innsats.
Verneforslaget var ute på høring i fjor, og både NOTS, IF Frøy og en rekke andre personer og organisasjoner har behørig sendt inn sine merknader. Jeg sendte også inn min personlige uttalelse,i et forsøk på å bidra.
Spør du meg, så ser hele verneforslaget ut som et bestillingsverk fra en gitt fraksjon i Østmarkas Venner, som "endelig" - etter mange års blodhat mot syklister - ser ut til å få en hjemmel for å nekte stisykling i den lokalmarka som de har et litt vel sterkt "eierskap" til. Protestene mot verneforslaget har vært formidable, men ser ut til å ha gått Statsforvalteren hus forbi. Bare tanken på å kunne nekte en bestemt brukergruppe å benytte seg av randsonen til Norges største by er helt på trynet. Østmarka og Sørmarka har kraftlinjer og veier på kryss og tvers, bebyggelse og helårs ferdsel. Det er ikke akkurat villreinens truede beiteområde vi snakker om, men halve hovedstadens foretrukne rekreasjonsområde for turer, løping, sykling, langrenn, ridning osv osv.