Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2679270 05/09/2021 12:52
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Saken er sikkert så "lett" som at Bikeshop må svare for fem års reklamasjon i Norge, men ikke får de samme fem årene med garanti fra leverandøren. Så her har butikken et rent tap, og prøver å sno seg unna lovfestet rettighet for forbruker. Bare så kjipt for dem at de ble tatt med buksa nede. (Om ikke også helt tatt av..)

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2680871 14/09/2021 07:16
H
hmhelland Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Jeg sendte Bikeshop en ny epost med oppsummering og at jeg ikke synes det er innafor å lyve/dikte opp informasjon ovenfor kundene sine, og at jeg derfor forventet deres endelige svar innen syv dager.

Syv dager gikk og null respons fra dem. Sendte en påminnelse om at syv dager var gått, og at jeg derfor kjører saken mot Forbrukertilsynet videre. Da kom svaret om at fristen ikke var ute, for de teller kun arbeidsdager, men svaret var det samme, reklamasjon avslått.

Fortsatt ingen beklagelser eller selvinnsikt i at løgn og oppdiktning av informasjon er ugreit.

Forbauset over at en stor norsk bedrift kan drive kundeservice på denne måten, og enda mer forbauset over selvinnsikten, at det ikke kommer naturlig å beklage at de er ferska i uredelig oppførsel.

De har rett og slett klart å fyre opp det min bedre halvdel kaller norges mest konfliktsky mann... ICON_SMILE Det kommer ikke til å bli lagt igjen mange kroner hos Bikeshop fremover...

Redigert av hmhelland; 14/09/2021 07:17.
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2680979 14/09/2021 12:17
T
TørreSokker Offline
Medlem
Medlem
T
Det overasket meg ikke, mtp at flere må klage på småtteri i en offentlig tråd her før bikeshop kommer med rimelige løsninger. Det er synd for alle de som står i konflikt med kundeservice og som ikke vet om forumet for å få hjelp her inne.

Det er rart å kverulere på fristen din, med mindre du brukte virkedager. Men de skal ha for å være konsekvent i kommunikasjonen mot deg.

Jeg kommer nok heller ikke til å kjøpe noe dyrere saker fra dem i fremtiden, basert på denne tråden med fler.

Kjør på med forbrukertilsynet! Jeg syns det var overaskende enkelt å få hjelp av dem. Lykke til! Takk for at du delte denne erfaringen!

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: TørreSokker] #2680992 14/09/2021 12:46
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Har en artig sak gående med Bikeshop selv i disse dager. Den har vel pågått siden begynnelsen av juni en gang. Skal se om jeg kan manne meg opp til å lage en liten tråd av det når jeg blir irritert nok ICON_SMILE

Mine sykkelvideoer | Join MTB Norge på Discord
Sertifisert Kokko Lokos Übeltäter
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: TørreSokker] #2681044 14/09/2021 15:38
H
hmhelland Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Sitat: TørreSokker
...
Det er rart å kverulere på fristen din, med mindre du brukte virkedager. Men de skal ha for å være konsekvent i kommunikasjonen mot deg.
...

Hehe, ja. Uavhengig av utfall av reklamasjonssaken, hadde jeg på et vis forventet at Bikeshop ryddet opp i usannhetene de har servert, og ikke at de skulle bruke mer enn halve epost-svaret sitt på å argumentere for at de ikke hadde brutt fristen de fikk for å komme med endelig svar..

"..vi jobber med arbeidsdager... Lørdag og søndag telles ikke med i frister da vi ikke jobber disse dagene." - Da fikk vi iallefall tatt en runde med forskjellene på virkedager og dager...

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2681056 14/09/2021 17:53
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Kjør på.. Dette virker som en sak med opplagt utfall om du kjører den videre..
Høres litt rart ut egentlig da jeg bare har gode opplevelser med de selv på slike saker. Sist med 3 år gammel quarq de hverken kunne fikse da de den ble sendt inn og ny var ikke å skaffe. Da fikk jeg pengene tilbake.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2694997 12/01/2022 14:41
H
hmhelland Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Sitat: hmhelland
Jeg har sendt inn saken til forbrukerrådet, så får vi se hva de sier. Der var det dog inntil 5-6 måneders ventetid på behandling for øyeblikket ICON_SMILE

I dag ringte Forbrukerådet, nå var de endelig klar for å se på saken min ICON_SMILE

Etter å ha lest dokumentasjonen/dialogen jeg hadde hatt med Bikeshop forsto de iallefall godt frustrasjonen min, så får vi håpe dette løser seg på ett eller annet vis etterhvert.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2695339 14/01/2022 13:30
H
hmhelland Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H

I dag ringte Forbrukerådet, nå var de endelig klar for å se på saken min ICON_SMILE

Når det først var min tur i køen hos Forbrukerådet var de veldig effektive! I dag vart saken satt til "minnelig løst". Løsningen blir at jeg får et tilsvarende erstatningsprodukt.

Det tok nesten ett år, men rettferdigheten seiret til slutt. Stor tommel opp til Forbrukerrådet!

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2695341 14/01/2022 13:35
olechr Offline
More than words
More than words

Når det først var min tur i køen hos Forbrukerådet var de veldig effektive! I dag vart saken satt til "minnelig løst". Løsningen blir at jeg får et tilsvarende erstatningsprodukt.

Det tok nesten ett år, men rettferdigheten seiret til slutt. Stor tommel opp til Forbrukerrådet!

Så bra det løste seg. Det gikk jo sjukt fort når de kom på banen da :-D

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2695600 17/01/2022 09:53
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Så bra at du kom i mål med en minnelig løsning. Håper noen har trukket lærdom av dette.

LarsB

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2697242 28/01/2022 11:29
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Noen har... Grunnen til at jeg logget meg på forumet i dag er at jeg kikker etter ny wattmåler, hvor noen av de aktuelle produktene finnes hos omtalte butikk.

Heldigvis finnes de også andre steder. Hjelpe og trøste.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2697243 28/01/2022 11:34
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Like morsomt hver gang det dukker opp én og annen dårlig sak hos NORGES STØRSTE SYKKELBUTIKK PÅ NETT! Det er ikke slik at alt er dritt der. Det er jo en grunn til at de er størst, og det er fordi de aller aller aller fleste er fornøyd med både priser og service. Kjøper heller en effektmåler der enn andre steder hvis jeg finner den til konkurransedyktig pris, for å si det sånn.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: baronKanon] #2697324 28/01/2022 23:45
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: baronKanon
Like morsomt hver gang det dukker opp én og annen dårlig sak hos NORGES STØRSTE SYKKELBUTIKK PÅ NETT! Det er ikke slik at alt er dritt der. Det er jo en grunn til at de er størst, og det er fordi de aller aller aller fleste er fornøyd med både priser og service. Kjøper heller en effektmåler der enn andre steder hvis jeg finner den til konkurransedyktig pris, for å si det sånn.

What he said!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2697328 29/01/2022 07:05
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Desidert største, det er ingen andre i nærheten. Omsatte i følge proff.no for over 260 mill i 2020. Det vil si at "kassaapparatet" runder en mill pr virkedag. Uvirkelig for de fleste med et titall (1 null) forbi neste konkurent på lista, faktisk ikke tull en gang. Sykkelkompontenter har tilsvarende 30 mill. Sier seg selv at noe personlig oppfølging ikke vil være sammenlignbart og det vil alltid være noe rusk i maskineriet.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: baronKanon] #2697351 29/01/2022 12:52
Howard Offline
Ivrig
Ivrig

Jepp… jeg handler omtrent alt jeg trenger av hyllevarer på BS, av følgende grunner;
-pris
-utvalg og at de faktisk har ting på lager
-jo, det er en nettbutikk - men den er i det minste norsk
Jeg har vel egentlig aldri hatt problemer med BS og de gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice har det bare vært flott.
Det er selvsagt kjiipt når det enkelte ganger skjærer seg, men mitt inntrykk er at totalbildet er ganske så bra.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: baronKanon] #2697456 31/01/2022 08:17
HNK Offline
Besatt
Besatt

Nettopp!
Det går veldig veldig veldig mange gode og positive opplevelser på en dårlig opplevelse.
Ja, Bikeshop har håndtert denne ene handelen merkelig dårlig, men jeg har selv til gode å ha en dårlig opplevelse, etter å ha brukt de regelmessig i et tosifret antall år.

Hvem i Norge er bedre på utvalg og pris?
I'll wait...

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: baronKanon] #2697513 31/01/2022 12:18
olechr Offline
More than words
More than words

Helt enig. At det kan bli noe knot av og til er ikke så rart. Selv har jeg hatt en sak med en Quarq der. Dette løste Bikeshop og Cycle Service Nordic helt knall

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: olechr] #2697560 31/01/2022 16:47
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Sitat: olechr

Helt enig. At det kan bli noe knot av og til er ikke så rart. Selv har jeg hatt en sak med en Quarq der. Dette løste Bikeshop og Cycle Service Nordic helt knall

Jeg kan ikke akkurat si at denne saken fremstår som knot fra bikeshop sin side. Så lenge saksfremstillingen er riktig, så er det åpenbart at bikeshop prøver å sno seg unna ansvar, og på en måte som fremstår som særdeles uredelig.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698091 04/02/2022 23:20
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
Tror ikke Bikeshop på noen som helst måte prøver å snu seg unna ansvar. Jeg sendte noe drev i retur for flere år tilbake. Sendte pakken uten sporing og så aldri noe til pengene og regnet med at den ble borte i posten. 1-1,5 år etter på får jeg en Mail hvor Bikeshop legger seg flate etter å ha funnet pakken ved en rydding og beklaget at pengene ikke var returnert. Men da ryddet de opp. For meg vitner det om noen som er opptatt av kundeservice og være en redelig butikk. Men med de volumene som Bikeshop har vil det fra tid til annen være saker som er håndtert mindre bra.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698096 05/02/2022 07:39
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Problemet er velkjent: 99% av sakene går fint, 1% håndteres dustete og gir butikken dårligere omdømme.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: simenf] #2698097 05/02/2022 08:39
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Paulus

Jeg kan ikke akkurat si at denne saken fremstår som knot fra bikeshop sin side. Så lenge saksfremstillingen er riktig, så er det åpenbart at bikeshop prøver å sno seg unna ansvar, og på en måte som fremstår som særdeles uredelig.

Så lenge den er riktig og vi som utenforstående fjerdepart tolker den riktig ja...

Sitat: simenf
Problemet er velkjent: 99% av sakene går fint, 1% håndteres dustete og gir butikken dårligere omdømme.

Ja hvis dårlig omdømme er 4,6/5 på google og en sutretråd på TS. ICON_SMILE

Man må ta BS for det det er. Det er blitt et varehus som holder til ute på et jorde på bygda i Vestfold. Med de prisene burde det være selvforklarende at det ikke er det stedet man forventer ekspertise fra høytlønna medarbeidere Men de har absolutt flinke og dedikerte folk på enkelte områder når du treffer de rette.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698102 05/02/2022 09:45
O
olehen Offline
Entusiast
Entusiast
O
At en sjappe som omsetter for over netto 250 mill pr år har endel kundeklager er vel umulig å unngå , det hadde vært gøy å se kundeklager i prosent mot omsettning. Da er det ikke sikkert så ille , har vondt for å forstå at en ræva butikk klarer å selge for 250 mill.

Ja man skal støtte sin lokale sykkel sjappe osv , men for meg handler det om å få tak på det jeg ønsker innen ok tid dette trumfer også pris. Jeg har holdt på med sykkel i så mange år at jeg har endel sære prefferanser på utstyr jeg er ute etter ,og forstår at lokale sjapper ikke kan sitte på ett slikt varelager .

Bikeshop skal ha for at de har ett bredt utvalg og mye på lager , samt at det finnes noen ansatte der med skyhøy kompetanse hvis man treffer de riktige. Alternativet til bikeshop ville for meg blitt nettsjapper i utlandet, da er bikeshop mye bedre . Bikeshop er en Norsk privateid bedrift som skaper arbeidsplasser og skatt til Norge , det er noe å huske på .

Ja de har endel bra priser men som sagt dette er ikke viktigste for meg , men utvalget .

Når jeg jobbet i matbutikk i gamle dager kom de lokale damene med øyene plantet i bakken for å kjøpe se og hør til "naboen". Blir litt som bikeshop, det er ikke "hippt" å handle der men "alle" gjør det . Virker nesten som det i enkelte miljøer er kult å slenge dritt om sjappa.

Hafjelldobbelkroneforening
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698103 05/02/2022 10:00
T
torbus Offline
Entusiast
Entusiast
T
Bikeshop er store, de håndterer hauger av saker, og kanskje er det så enkelt som at enkelte som tar seg av kundebehandlingen, ikke er særlig godt skikket til jobben, og ender opp med å gi Bikeshop dårlig omtale som følge av saker som den gjengitt her.

Jeg har brukt Bikeshop mye i snart 2 år, og har hatt en reklamasjonssak med dem. For alt jeg vet ble denne håndtert av den samme kundebehandleren som trådstarter var borti, for mitt inntrykk av Bikeshop basert på denne ene saken, er at de bevisst drøyde saken så lenge at jeg til slutt ga opp. Det var ikke dyre greiene, men en ny Joe Blow-pumpe (av den typen som skamroses overalt) som gikk i stykker etter å ha pumpa opp sykkelen et par ganger. I mailkorrepondansen jeg hadde med Bikehop, tok det et par uker mellom hver gang jeg fikk svar av kundebehandler. Det toppa seg for meg da jeg fikk en absurd forespørsel om å skru opp pumpa (!) og ta bilder av noen smådeler, hvorpå jeg skulle sende bilder av feilen til dem. På dette tidspunktet hadde det tatt så lang tid (og jeg hadde naturligvis allerede kjøpt ny pumpe), at jeg sendte mail tilbake og ba dem glemme det, for å styre så mye over en pumpe til rundt 400 kroner, og nå også måtte prøve meg som pumpemekaniker, er mer enn jeg gidder.

Mitt inntrykk basert på denne ene saken: Den kundebehandleren som mailet med meg, forsøkte bevisst å hale ut tiden fram til jeg ga meg.

Inntrykket mitt av Bikeshop er ellers godt. De sender varene veldig raskt (tatt seg betraktelig opp det siste året), de har gode priser, og de er derfor butikken jeg bruker mest, men de har minst en kundebehandler som er helt ubrukelig i jobben sin - uten at jeg skal bruke akkurat denne karen mot Bikeshop, da jeg gjetter på at en nesten hvilken som helst annen kundebehandler enn han karen jeg åpenbart var borti, ville bedt meg sende pumpa i retur, og deretter sendt meg en ny pumpe uten maset om å skru den opp, fotografere smådeler, sende dem bilder, osv.

Dette er for øvrig eneste gangen i mitt liv jeg har opplevd problemer med garanti/reklamasjon, men denne ene opplevelsen er selvsagt ikke nok til å generalisere.

(Synes dog det er ganske ille at trådstarter først fikk hjelp etter å ha sendt Forbrukerombudet på dem ...).

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: JoachimV] #2698120 05/02/2022 13:52
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Sitat: JoachimV
Sitat: Paulus

Så lenge den er riktig og vi som utenforstående fjerdepart tolker den riktig ja...

Sitat: simenf

Ja hvis dårlig omdømme er 4,6/5 på google og en sutretråd på TS. ICON_SMILE

Man må ta BS for det det er. Det er blitt et varehus som holder til ute på et jorde på bygda i Vestfold. Med de prisene burde det være selvforklarende at det ikke er det stedet man forventer ekspertise fra høytlønna medarbeidere Men de har absolutt flinke og dedikerte folk på enkelte områder når du treffer de rette.

Her er du litt vel nedlatende til kompetansen hos dem. Det fins store og rike sykkeltradisjoner, med et utall særdeles aktive syklister og sykkelmiljø i Horten og nabobyene, hvorav en rekke av dem jobber hos BS. Så ja, en kan forvente god kompetanse og høyt kunnskapsnivå hos dem.

Bikeshop er en suksesshistorie og en gave for sykkel-Norge, med jevnt over stort og godt utvalg. Så får vi håpe at de klarer å bli enda bedre på reklamasjoner og skape gode kunderelasjoner.

Div. sportsremedier ...
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: universalis] #2698124 05/02/2022 17:34
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: universalis

Her er du litt vel nedlatende til kompetansen hos dem. Det fins store og rike sykkeltradisjoner, med et utall særdeles aktive syklister og sykkelmiljø i Horten og nabobyene, hvorav en rekke av dem jobber hos BS. Så ja, en kan forvente god kompetanse og høyt kunnskapsnivå hos dem.

Bikeshop er en suksesshistorie og en gave for sykkel-Norge, med jevnt over stort og godt utvalg. Så får vi håpe at de klarer å bli enda bedre på reklamasjoner og skape gode kunderelasjoner.

Nei. Det er jo akkurat det sammen olehen her sier:

Sitat: olehen

Bikeshop skal ha for at de har ett bredt utvalg og mye på lager , samt at det finnes noen ansatte der med skyhøy kompetanse hvis man treffer de riktige. Alternativet til bikeshop ville for meg blitt nettsjapper i utlandet, da er bikeshop mye bedre . Bikeshop er en Norsk privateid bedrift som skaper arbeidsplasser og skatt til Norge , det er noe å huske på .

Sier seg selv at alle kan ikke være gode på alt. Sånn er det på alle varehus, alle kan ikke alt om kjøleskap på Elkjøp sånn er det bare.
Og et varehhus trenger ansatte som ja bare er ansatte og det er faktisk kjent at de ikke betaler best så da blir det litt både og at ikke alle kan hjelpe deg med vanskelige spørsmål for herre hvor mye mig det er å sette seg inn i med sykkeldeler.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698144 05/02/2022 20:33
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
De har erfarne stinisser med over snittet nerdekompetanse både på innkjøp og kundeservice. Pluss det som nevnt tradisjonelt har vært godt sykkelmiljø i Horten. Man hadde gode, gamle Netroh racere og Horten Sykkelsport(?) , var vel en institusjon?

Mitt inntrykk er at alle som jobber der er syklister, men som i sykkelbutikker flest, er de ikke flinke nok til å vite alt (sånn at jeg må belære ICON_TONGUE ).

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698150 06/02/2022 06:30
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vanskelig å være forberedt på at Baronen ringer 😅

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698152 06/02/2022 07:22
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Jeg har kjøpt varer fra Bikeshop for sikkert et seks-siffret beløp over tid, og erfaringen er at det meste går veldig fint. Antall reklamasjoner er lavt ift. antall varer jeg har kjøpt, og stort sett har også disse gått greit.

Det sagt har jeg en reklamasjonssak nå som pt. er helt i startfasen, men hvis de ikke henter seg inn nå på sjanse nr. 2 så smeller det fra min side. Dette er på et svært dyrt produkt, men hvor mangelen lar seg løse ganske enkelt, og det var også forventningen min, men den gang ei, i stedet vikler vedkommende som har saken seg inn i et eget nett som jeg er spent på hvordan han skal komme seg ut av - jeg ser det ikke utover å legge seg helt flat og beklage og levere iht. det jeg har kjøpt.

Med så stort volum som Bikeshop så er det gitt at det blir en del reklamasjoner over tid som de må håndtere. Om man er raus eller streng må jo virksomheten finne ut av over tid og også gjøre nødvendige justeringer. Når det er sagt vil jeg som kunde forvente at den holder seg innenfor norsk lov.

Lars-Erik
Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: hmhelland] #2698166 06/02/2022 09:58
Panda Offline
Besatt
Besatt
Jeg fikk byttet et produkt hos de.
Kostbar Wahoo rulle til 16.000 kr.
De byttet uten å blinke.

Rulla var 14 mnd. gammel og uten for 1 års garantien fra Wahoo.
Det var super kundeservice.

Re: Absurd reklamasjonsak hos Bikeshop. [Re: Panda] #2698187 06/02/2022 14:24
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Sitat: Panda
Jeg fikk byttet et produkt hos de.
Kostbar Wahoo rulle til 16.000 kr.
De byttet uten å blinke.

Rulla var 14 mnd. gammel og uten for 1 års garantien fra Wahoo.
Det var super kundeservice.

Om det var noe galt med rulla ,var vel det bare helt innafor Norsk kjøpslov.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support