Estetisk så synes jeg tanwall/lyse sidevegger ser best ut, også til celeste. Jeg synes det er langt mer forstyrrende med diverse dekaler på felg.
Jeg har tanwall på min helsvarte supersix og synes det ser råbra ut. På Specialissima'n synes JEG det er finest med helt svarte. Men klart, din Oltre ser smashing og farlig rask ut.
Forøvrig helt enig med deg om dekaler. Jeg synes de roter til sykkelen min. Derfor er nye hjul helt matt svart med meget liten logo (også i svart). Fulcrum kommer til å bli mine regnværshjul, men god mulig jeg fjerner dekalene med unntak av "Fulcrum" for å rydde opp litt.
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Jeg gikk for Veloflex Corsa Evo TLR. Corsa Race kommer ikke i 28mm. Vekten på Evo i 25mm er kun 10g høyere enn Race, og da får man dette ekstra laget for punkteringsbeskyttelse, men også noe lavere TPI.
Sånn, da ble siste svar i hvert fall back on topic
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Med det mottoet kunne gjerne "the founder" ha tatt frem høvelen på leggene...
Det er sant.
Men den livsbejaende og en smule hedonistiske Paul Ripke er jo både hårete og ekspanderende på alle vis, og jeg unner ham glatt kunstnerisk frihet til å beholde kroppshår. Konseptet har selvironi og glimt i øyet.
Om du anvender standard stilregler, er neppe rosa, gule og turkise sidevegger innenfor heller. Tilgjengelig på Finn (!) og Wear a Pari.
De kyniske blant oss vil si at Pari er en jippo fra Schwalbe og andre aktører i industrien, og det er det jo, men jeg synes ikke det nødvendigvis er så dumt når de store merkene samarbeider med kulturpersonligheter og kunstnere.
Se bare på Zinellis Art Program. Helgens quiz: Hvem er norsk?
Med en fin rabatt på Sykkelkomponenter i anledning Pirellis bursdag på fredag, valgte jeg å prøve (sorte) Pirelli P Zero Race denne gangen. Vurderte lenge Vittoria Corsa, men til den prisen lot jeg det være med vurderingen.
Monterte akkurat et par GP5000 25 mm med cream wall. Ser ikke dumt ut. Selvfølgelig med latex slanger innvendig og ventiler akkurat så korte at de bare stikker 2 cm ut.
Hadde egentlig tenkt meg å kjøpe Specialized Turbo Cotton 26 mm, men de koster DOBBEL så mye og scorer faktisk marginalt dårligere på bikerollingresistance.com
Etter dagen i dag kan jeg si at veloflex corsa evo er ubrukelig i forhold til punkteringssikkerhet.. Hjelper ikke at det ser pent ut før turen.
Pussig. Corsa Evo er et av landeveisdekkene som scorer best i testen hos Bicyclerollingresistance.com.
Ja. To hull på 9 mil. Begge foråsaket av strøgrus som her i bergen ikke er spesielt mye av. Går vel tilbake til schwalbe durano plus som "vinterlandeveisdekk". Men det er et ganske kjedelig valg.
Jeg har sverget til Veloflex pariserdekk i årevis, og syns at punkteringssikkerheten har vært upåklagelig. Tror jeg har punkter 2-3 ganger på 7-8 år. Jeg har dog fremdeles et lite restlager av modellene Roubaix (25 mm) og Vlaanderen (27 mm), vet ikke om det er noe signifikant forskjell på disse og de nye modellene.
Vil påstå at det er et under at ikke dekket på bildet under ikke punkterte på et tidligere tidspunkt enn det gjorde. Flaks! Tar selvkritikk på dårlig vedlikeholdsjobb, skulle vært skifta litt før.
Jeg likte Go Slow Look Pro Og litt artigheter er alltid lov. Det er de overdrevne matchingene som ofte gjør seg bort. Celeste ramme kjede, dekk, tape, sete flaskestativ og flasker matcher jo fint med celeste trøye, bukse sokker, sko hjelm og solbriller. Grøss. Tenk på stakkarene som får polkadottrøye og lt annet med røder prikker på. Det er jo ikke særlig stilig på en liten tynn og keitete fyr. Stil kan ikke kjøpes, den må være der.
Men nå var vi litt unna dekkønsker da. Mitt ønske er nye dekk i 2022
Låner denne tråden. Hvilke dekk hadde dere valgt til en litt eldre Trek alu racer fra 07 med ultegra 6600, bontrager felger. Kom vel med 23mm, men tenker 25mm hvertfall. 28 er det kansje ikke plass til med 6600 bremser? Er regnvær sykkelen, så skal brukes til alt mulig egentlig men ikke ritt osv. Så viktigere med beskyttelse mot punktering en att di er 50 gram lettere feks.
Lister meg frempå selv om jeg ikke har så mye erfaring, ca tre år siden konvertering fra terreng til racer. - synsing, rett og slett!
Men du skal ha 25mm vanlig clincher, ikke tubeless. Mange gode tilbud på toppmodell-dekk av og til, og da kan du vel ikke trå feil uansett.
Min prioritering Conti GP 4 season. Kult mønster, klissegummi og masse tpi, for dem som liker slikt. Noen som vet om disse noensinne kommer i tubeless, forresten?
Passende Challenge-dekk i classy og stilig fiskebeinsmønster. Feks Paris-Roubaix. Dukker jevnlig opp på salg på bikeshop.
Vittoria Corsa Control, dyrt men knall feste på typisk regn/søle-asfalt. Tpi-fetisj. Har hatt disse selv. Eventuelt Zaffiro Pro, har det på nr 2-sykkelen. Mønster for en uværsdag, men kanskje ikke like klissegummi. PS, hvis du går for Vittoria og faktisk skulle punktere en gang, så vil ungene i barnehagen på siden av den busslommen hvor du er strandet komme til å lære seg veldig mange nye og spennende ord. Vittoria er veldig stramme.
Pirelli Cinturato. Mye færre sånn derre tepe-i, men det har jeg ikke merket. Jeg er på mitt andre sett og andre vinter, dog i tubeless. GCN på youtube trekker disse frem som vinterdekk (sikkert sponsa) kjipt utseende mønster, men klissegummi og tåler deng, og aldri punktert, det teller jo. Var nylig på salg på sykkelkomponenter, kommer nok igjen.
Ellers har jo Schwalbe mye fornuftig i rimeligere prisklasser. Kjørte Lugano en vinter, men det ble vel en punktering eller to. Våt og frossen i en regntung fotgjengerundergang mens du ser klokka tikker for fort i forhold til møtet på jobb. Sweet.
KT
Redigert av ktodnem; 24/02/202219:16. Rediger grunn: Zaffiro, ikke Rubino.
Jeg kjører Schwalbe durano plus som vinterdekk for plussgrader. Det har nå kommet i foldbar versjon og jeg syns det er bedre på punkteringssikkerhet enn conti4seasons. Men jeg har ikke begynt med sånn derre slangeløst..
Jeg har kjørt de to siste Høst til vår sesongene på noen Vredestein AW dekk fra Spinn som dem solgte ut til 265 kr pr dekk. De har tålt myyye pryl. Jeg ser dem er tomme for det dekket men har tatt inn to tilsvarende ;
Skal tilbake over fra tubeless på slangeoppsett - noen grunn til å ikke kjøpe GP5000 (28 eller 30, har ikke helt bestemt meg)?
Og hvilke slanger er det som gjelder nå, er det fortsatt lateks for best kompromiss følelse/punkteringssikkerhet, eller har de nye TPU-slangene tatt over? Virket som en gimmick for meg når jeg så flust med folk som punkterte eller fikk ventillekkasje på Tubolito, men ser at det har kommet mange konkurrenter.
Og hvilke slanger er det som gjelder nå, er det fortsatt lateks for best kompromiss følelse/punkteringssikkerhet, eller har de nye TPU-slangene tatt over? Virket som en gimmick for meg når jeg så flust med folk som punkterte eller fikk ventillekkasje på Tubolito, men ser at det har kommet mange konkurrenter.
Tubolito er akkurat så plastikk som man forventer - kjørefølelse deretter og hos meg også med en særegen lyd/klang. Så de kan du trygt stå over. Men det er forskjell på TPU'ene - Schwalbe Aerothan har truffet mye bedre og jeg står fortsatt ved min anbefaling av de fra tidligere i tråden. Jeg har ikke savnet tubeless etter at jeg kjøpte de, så for meg har de helt klart tatt over. Revoloop Race og Race Ultra er sammenliknbare med Aerothan, men materialet er tynnere og virker for meg noe skjørere. Tar svært liten plass sammenrullet, sånn sett fine som reserveslanger - 2-3stk tar samme plass som en vanlig slange.
Pirelli sin variant har jeg ikke prøvd, men synes det ser mistenkelig ut som en gul Tubolito - det syntes road.cc etter å ha tatt dem i nærmere øyesyn også..
Vanskelig å si så mye om punkteringssikkerhet, da jeg bare har 1 punktering på hver (langsomme snikepunkteringer på alle 3; Aerothan pga nål/ståltråd e.l., Revoloop Race pga snakebite, Tubo pga stikkpunktering av ukjent art). Bruksmengden på de ulike har jeg ikke tall på, men Aerothan har jeg brukt regelmessig i 1,5år, Tubolito i noen måneder og Revoloop i en kort periode og enkelte langturer siden.