Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 10 av 12 1 2 8 9 10 11 12

Piggdekk til 29’er stisykkel

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Espen W] #2695336 14/01/2022 13:21
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Espen W

Jepp, husker at noen har hatt suksess med mikroglassballonger, men må nok treffe på konsentrasjonen.
Da jeg testet ble guffa så tykk at den ikke rant kjapt nok til å tette hull.

Lim av typen tec 7, Biltema Multibond rapid, etc. kan også dekke over rillene (men silikonen er nok enklere å fjerne hvis man ønsker)

Fort gjort å få en litt for tjukk grøt som flytter seg litt for tregt om man overdriver ja.

Huff, det er noen fæle merkenavn du nevner der ( ICON_SMILE ) , men ja f.eks Tec7 og BT Multibond er MS-polymerer, limer godt på det meste og fås i flere farger.
rimelige er de også.
Det finnes gode silikonlim du ikke får av igjen også, litt bedre enn sanitærsilikon som man gjerne bare peller av igjen. Jeg ville gått for god vedheft uansett.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Ripen] #2695566 17/01/2022 07:54
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ripen
Sitat: Espen W

Wow, underlig at en dekkprodusent greier å gå på den blemma nå.

Ja det er smått utrolig av en dekkprodusent, men de lager kanskje ikke sommerdekk, og det er kanskje ikke mange nok som sysler med slangeløst oppsett på piggdekkene til at det kommer nok klager eller konstruktiv kritikk til de som designer dekk og former?

Ettersom jeg forstår, ble det bare i Norge solgt Piikkisika i temmelig stort volum allerede i fjor - såpass at det gikk tomt på alle lager her til lands. Og de fikk raskt mange reklamasjoner og tilbakemeldinger på upresis produksjon da. Hvis de vil bli tatt seriøst, bør en produsent klare (gidde å prioritere) å endre produksjonsrutinene fra en vinter til en annen.

Gaute
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2695859 18/01/2022 21:26
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Da ble det Piikasika 2.8 på meg også, skal teste som fordekk i 29" versjon. Erstatter 27,5 *3.0 45rth WC dekk som jeg merker nå etter 3 vintersesonger ikke kan stole like mye på. Merker jeg er forsiktigere på klinkisen i svinger enn tidligere. Lite slitt gummi, men piggene får jo kjørt seg.
Satser på at dette blir bra ICON_SMILE

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696040 20/01/2022 12:56
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Satte på Piikkisika TLR SL 29x2.6 i dag (foldbart). De var overraskende smale. Målte dem til 60.9mm og 61.7mm på felger med 30mm innerbredde. Dette er ganske nøyaktig 2.4". Målt med rett over 40psi rett etter montering. Håper de strekker seg litt, ellers burde jeg heller kjøpt 2.8" foran.

[edit] Har mer klaring bak nå enn med Maxxis Rekon i 29x2.6, så dekket er heller ikke spesielt høyt.

Redigert av espenta; 20/01/2022 13:50.
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696051 20/01/2022 13:59
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
De strekker seg nok litt om du lar dem stå med 40 psi, men antagelig ikke veldig mye og fort.
På min i35 felg måler samme dekk nå 65mm med 20 psi, og ved 35 psi strekker det seg til 66mm. Så selv på en såpass bred felg er det mindre enn 2,6" selv etter et par-tre turer.

For meg gjør det ikkeno, et 2,5" dekk er perfekt, tror ikke jeg merker forskjell på flyteevnen med noen mm mindre dekk.

PS!
Mitt dekk har ikke stått med mer enn ca 20 psi noe særlig lenge etter at jeg satte det opp, så det er mulig mitt også strekker seg litt nå som det får stå litt med 35 psi.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696070 20/01/2022 15:14
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Har du årets eller fjorårets versjon? Hørte at årets versjon er mye mindre. Var litt redd for at det kunne bli trangt bak, så grei størrelse der, men foran kunne jeg gjerne hatt 2.8.

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: espenta] #2696075 20/01/2022 15:36
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: espenta
Har du årets eller fjorårets versjon? Hørte at årets versjon er mye mindre. Var litt redd for at det kunne bli trangt bak, så grei størrelse der, men foran kunne jeg gjerne hatt 2.8.

Veldig liten forskjell på 2.25 og 2.6 i årets versjon. Førstnevnte er store iht. oppgitt og sistnevnte små. Her er et bilde av 2.6 (til venstre) vs. 2.25. Fjorårsversjonen av 2.6 var veldig stor og i praksis 2.8

2.6 dekket er satt opp på felg med 30 mm innerbredde (RaceFace Turbine) og 2.25 på 34 mm (Ibis 938).

[Linket bilde]

Lars-Erik
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696085 20/01/2022 16:56
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Kunne du målt reell bredde på årets 2.6 på 30mm? Jeg sitter på ISP 2.25, har litt å gå på på ramma (men er veldig redd for den :D). Tror bredere ræv vil gi meg litt bedre opplevelse på bløtere føre.

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696093 20/01/2022 17:57
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Se min post over. Målte dem til 60.9mm og 61.7mm umiddelbart etter montering, med 40 psi.

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: espenta] #2696180 21/01/2022 08:33
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Er det meg du spør? Dette er årets versjon ja.

Jeg har fjorårets også og det er mye større i både bredde og høyde, det er 2,8".
Husker ikke hva jeg målte det til på i35 felg men det var nok rundt 70mm i alle fall. Står i den andre tråden om Piikkisika mener jeg.

Mitt råd er å ikke styre med 2,8" om du ikke vet at du har god plass i ramme/gaffel, årets 2,6" er stort nok.
På i30 felg er 2,8" litt på grensa til å bli funky fasong etter min mening, og du vil kanskje oppleve at det lettere fiser luft i svinger hvor piggene setter seg godt i underlaget.

Roy

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696187 21/01/2022 08:40
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
My bad, takk for te-skje ICON_SMILE

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696215 21/01/2022 10:15
C
Cmdanielssen Offline
Fersking
Fersking
C
Noen som har prøvd seg på dekkinnlegg i årets 2,6 Piikkisika?
Opplever sideveggene som litt svake og har et par Tannus Armour Tubeless liggende.

Redigert av Cmdanielssen; 21/01/2022 10:16.
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Cmdanielssen] #2696238 21/01/2022 11:16
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Cmdanielssen
Opplever sideveggene som litt svake og har et par Tannus Armour Tubeless liggende.

1. Hvorfor ikke?
2. Svake, sammenlignet med hva?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696250 21/01/2022 11:38
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Har egentlig holdt fulldemperen unna vinterbruk, og kun benyttet stihardtailen. Nå er det imidlertid drømmeforhold for pigg, som ser ut til å vare, men kombinasjonen ujevnt og knallhardt gjør at jeg ristes sønder og sammen på hardtailen og må seriøst vurdere et sett Piikisika i 29" til fulldemperen.

Det er sikkert omtalt tidligere, men er det noen åpenbare forskjeller på kanttråd- og foldingversjonene av disse dekkene? Beggars can't be choosers så må vel uansett ta til takke med det som er på lager.

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: RazeFaze] #2696253 21/01/2022 11:42
C
Cmdanielssen Offline
Fersking
Fersking
C
1. Litt usikker på hvor lett montering at innlegg vil være, da Piikkisika er kjent for å ikke være det enkleste dekket å sette opp slangeløst i utgangspunktet.
2. Opplever at sidene av dekket gir litt etter, spesielt ved litt lavt trykk som er gunstig når det er løst føre. Får ofte flere små punkteringer på bakdekket i sideveggen og må ofte sjekke imens jeg er ute å sykler. Dette i forhold til casinger på sommerdekk som Exo, Exo+ og DD.

Redigert av Cmdanielssen; 21/01/2022 11:46.
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Cmdanielssen] #2696256 21/01/2022 12:08
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Cmdanielssen

Begge mine 2.6 av årets utgave er nå sendt til de evige jaktmarker. Sømmen som holder kevlar-tråden på plass langs felgen røk i et lite stykke og det var nok til at det ble game-over på det dekket, det andre hadde forferdelig kast, og selv om det ble bedre i bruk, så ble det på langt nær innenfor akseptable rammer.

2.25 utgavene derimot som ikke er mange mm smalere (4 omtrent, målt med digitalt skyvelær) er greit nok rette og har ingen problemer pt. ift. sidevegger. Var også lettere å få opp slangeløst enn 2.6 versjonen.

Lars-Erik
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696306 21/01/2022 15:42
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Var ute med en kompis som syklet med Wratchild og var overrasket over hvor godt de dekkene satt på is med concav pigg. Jeg syklet Pikkisika i fjordårets 2.6 og vi hadde en bremsetest på blank is og Wratchild stoppet momentant og gravde seg inn i isen, mens Pikkisika bare seilet videre med låst forhjul. Selvfølgelig mye som spiller inn. Han hadde nok mindre luft en meg, og så er mine dekk en sesong gamle og jeg har en del transport på asfalt til skogen, samt at fjordårets forhold var stort sett blanding av blank is og barmark. Mulig piggene har blitt litt sløve. Påpekte det også i fjord at jeg opplevde ISP å sitte en del bedre på blank is en Pikkisika. Pikkisika med concav pigg er kanskje tingen, men den jobben tar ikke jeg.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: espenta] #2696317 21/01/2022 18:39
Arne_And Offline
More than words
More than words
Satte på Piikkisika TLR SL 29x2.6 i dag (foldbart). De var overraskende smale. Målte dem til 60.9mm og 61.7mm på felger med 30mm innerbredde.

Jeg har 2.6 med wire. Det målte jeg til 65 mm bredde med felg med 30.5mm innerbredde.

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Ripen] #2696321 21/01/2022 19:24
espenta Online
Ringrev
Ringrev

Er det meg du spør? Dette er årets versjon ja.

Jeg har fjorårets også og det er mye større i både bredde og høyde, det er 2,8".
Husker ikke hva jeg målte det til på i35 felg men det var nok rundt 70mm i alle fall. Står i den andre tråden om Piikkisika mener jeg.

Mitt råd er å ikke styre med 2,8" om du ikke vet at du har god plass i ramme/gaffel, årets 2,6" er stort nok.
På i30 felg er 2,8" litt på grensa til å bli funky fasong etter min mening, og du vil kanskje oppleve at det lettere fiser luft i svinger hvor piggene setter seg godt i underlaget.

Spørsmålet var til deg ja. Kommer ikke til å styre noe med det nei, men var en god del smalere enn forventet. Dine er jo akkurat som spec'et. 2.6" er oppgitt til 65mm (ETRTO 65-622), og 2.8" oppgitt til 70mm.

Men ikke noe kast i noen av dekkene, og hadde supert grep på isete stier i dag ICON_SMILE

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: neistein] #2696345 22/01/2022 10:54
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: neistein
Var ute med en kompis som syklet med Wratchild og var overrasket over hvor godt de dekkene satt på is med concav pigg. Jeg syklet Pikkisika i fjordårets 2.6 og vi hadde en bremsetest på blank is og Wratchild stoppet momentant og gravde seg inn i isen, mens Pikkisika bare seilet videre med låst forhjul. Selvfølgelig mye som spiller inn. Han hadde nok mindre luft en meg, og så er mine dekk en sesong gamle og jeg har en del transport på asfalt til skogen, samt at fjordårets forhold var stort sett blanding av blank is og barmark. Mulig piggene har blitt litt sløve. Påpekte det også i fjord at jeg opplevde ISP å sitte en del bedre på blank is en Pikkisika. Pikkisika med concav pigg er kanskje tingen, men den jobben tar ikke jeg.

Har lest at historien ikke er den samme om WC blir kjørt endel på asfalt/stein pga de konkave piggene kan bli sløvere, så i teorien tåler de dekkene mindre barmark enn dekk med spisse pigger som f.eks ISP og Piikkisika.
Hans dekk var ganske nye?

Leste også et sted i fjor eller i forfjor at det kunne pakke seg litt snø eller is inni konkave pigger om det var litt fuktig føre og likevel kaldt nok, og at de piggene da kanskje ikke fungerte særlig godt på klink is under sånne forhold.
Om det er hold i det vet jeg ikke, men det er nå en teori som kan virke sannsynlig selv om det kanskje er worst case og et sjeldent fenomen.

Uansett pigg så blir de nok mindre skarpe når de møter fjell jevnt og trutt, her jeg bor er det uunngåelig pga milde vintere med mye barmark innimellom isen.
Vet ikke om konkave pigger hadde blitt fort sløve, eller revet ut når jeg sykler over røtter?

Roy

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Ripen] #2696383 22/01/2022 20:00
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Det var veldig mye teori og lesing Roy ICON_SMILE

Mine WC har jeg hatt siden vinter 18/19 og syklet 1112 km på. Nå merker jeg at de ikke er som nye og har handlet inn et Piikkisika 2,8 jeg tenkte å erstatte som fordekk.
Stoler ikke helt på pigga i svinger lenger nå så mer reservert sykling enn i starten. Har ikke tatt så mye hensyn til hvilket føre jeg har syklet på, men vært litt ekstra forsiktig om det har vært litt ekstra barmark. Mista litt pigger innimellom, men ikke vært så galt synes jeg egentlig. Inntil en tur nylig der jeg mistet 20 pigger på bakdekket!! Nå har jeg erstattet 50 pigger på 3,5 vinter sesonger. Ikke så galt det.

Tut og kjør ICON_SMILE

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Ripen] #2696455 23/01/2022 19:20
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N

Har lest at historien ikke er den samme om WC blir kjørt endel på asfalt/stein pga de konkave piggene kan bli sløvere, så i teorien tåler de dekkene mindre barmark enn dekk med spisse pigger som f.eks ISP og Piikkisika.
Hans dekk var ganske nye?

Leste også et sted i fjor eller i forfjor at det kunne pakke seg litt snø eller is inni konkave pigger om det var litt fuktig føre og likevel kaldt nok, og at de piggene da kanskje ikke fungerte særlig godt på klink is under sånne forhold.
Om det er hold i det vet jeg ikke, men det er nå en teori som kan virke sannsynlig selv om det kanskje er worst case og et sjeldent fenomen.

Uansett pigg så blir de nok mindre skarpe når de møter fjell jevnt og trutt, her jeg bor er det uunngåelig pga milde vintere med mye barmark innimellom isen.
Vet ikke om konkave pigger hadde blitt fort sløve, eller revet ut når jeg sykler over røtter?

Sjekket WC dekkene litt nærmere og utstikker fra gummien på disse piggene er mye lenger en på Pikkisika og Schwalbe. Ikke så rart at det sitter litt bedre da.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: neistein] #2696466 23/01/2022 20:44
Ugla Offline
Besatt
Besatt

Sjekket WC dekkene litt nærmere og utstikker fra gummien på disse piggene er mye lenger en på Pikkisika og Schwalbe. Ikke så rart at det sitter litt bedre da.

Det er helt riktig, og prisen en betaler for det er at Wratchild med XL pigg (de finnes også i en versjon med "normal") ikke er egnet på annet føre enn snø og is hvis du ønsker å beholde piggene, ellers mister man plenty. De kan selvsagt limes en og en, men da øker vel risikoen for at en drar av en knast.

Har syklet noen sesonger på fatbike med Wratchild og det er helt konge så lenge det er snø og is, sitter veldig bra selv med bare 240 pigger'ish i et 4.6" dekk.

Lars-Erik
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: MagnusB] #2696661 25/01/2022 08:41
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Så er det slik at folk foretrekker Piikisika fremfor Wrathchild i 2.6"?

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: simenf] #2696712 25/01/2022 10:30
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: simenf
Så er det slik at folk foretrekker Piikisika fremfor Wrathchild i 2.6"?

Det kommer nok an på hvor du sykler og hvordan føret er.
Lars-Erik forklarer det også godt.

Har aldri gått til innkjøp av WC, mye pga prisen men også fordi jeg har lest om at man kan miste mange pigger om man sykler på barmark med dem (sti), og her jeg bor blir det endel av det når føret krever pigger. Det er jo logisk ettersom piggene sitter litt lenger uten på WC enn på Piikkisika og ISP, de får mer sideveis krefter og dras lettere ut av knasten.

Mye blandeføre med innslag av barmark tilsier at spisse pigger kan være det beste valget.
Er føret kun snø og is vil nok de konkave piggene være hakket hvassere og gjerne vare lenge.

Jeg har sysla med tanken på å skaffe meg et WC 2,6" til å ha foran på stisykkelen, og faktisk kanskje ta jobben med å nappe ut alle piggene og lime dem fast igjen, for å få det ekstra råe grepet på fronten når det er mye is i nedkjøringene.
Har aldri prøvd konkave pigger men det frister.

Roy

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Ripen] #2696720 25/01/2022 10:49
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg har sysla med tanken på å skaffe meg et WC 2,6" til å ha foran på stisykkelen, og faktisk kanskje ta jobben med å nappe ut alle piggene og lime dem fast igjen, for å få det ekstra råe grepet på fronten når det er mye is i nedkjøringene.

Det kan være at Wrathchild med limte XL-pigger er kanon. Men når man betaler i dyre dommer for et piggdekk, skal ikke det være nødvendig og kan heller ikke forventes av sluttbrukeren. Det gjør meg nesten litt irritert. De skal kunne tas med fra butikken, schmokkes på sykkelen og sykles med, enkelt og greit. Jeg har hverken tålmodighet eller tilstrekkelige mengder fritid til liming.

Gaute
Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: gauter] #2696737 25/01/2022 11:29
H
Håvard. Offline
Ringrev
Ringrev
H
Sitat: gauter

Det kan være at Wrathchild med limte XL-pigger er kanon. Men når man betaler i dyre dommer for et piggdekk, skal ikke det være nødvendig og kan heller ikke forventes av sluttbrukeren. Det gjør meg nesten litt irritert. De skal kunne tas med fra butikken, schmokkes på sykkelen og sykles med, enkelt og greit. Jeg har hverken tålmodighet eller tilstrekkelige mengder fritid til liming.

Jeg har 29x2,6 WC med limte pigger. Det som imponerer meg mest er egentlig ikke grepet på is, men hvordan de fungerer på barmark. Jeg tror de konkave piggene gjør at det er godt nok grep på is til tross for at det kun er drøyt 250 av dem mot rundt 400 på piikisika (og ISP). Derfor har de også knaster uten pigg, noe som gjør dem gode på blandingsføre. Sånn sett synes jeg de har gjort vintersykling til en mye morsommere aktivitet enn da jeg hadde ISP.

Jeg kjøpte WCfør piikisika kom på markedet, så den gangen stod det mellom dem og ISP. Hvis jeg hadde kjøpt i dag så hadde jeg nok valgt piikisika pga lavere pris.

Jeg har en plan om å låne hjulsettet til dama med piikkisika en tur for å gjøre meg opp en mening om disse også. Ettersom både WC og piikisika er dyre dekk med snevert bruksområde så er det kanskje ikke så mange som har hatt mulighet til å gjøre seg opp en mening om begge?

Ellers er jeg enig i at det bør være unødvendig å lime pigger, men nå har jeg en gang gjort det, og da er det hunky dory.

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: gauter] #2696814 25/01/2022 15:16
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Helt enig egentlig, og der har du mye av grunnen til at jeg ikke har kjøpt.
Og det blir nok gjerne kun med tankene, for jeg har ikke akkurat voldsomt lyst til å sitte og lime pigger.

Roy

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Håvard.] #2696817 25/01/2022 15:20
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Håvard.

Jeg har 29x2,6 WC med limte pigger. Det som imponerer meg mest er egentlig ikke grepet på is, men hvordan de fungerer på barmark. Jeg tror de konkave piggene gjør at det er godt nok grep på is til tross for at det kun er drøyt 250 av dem mot rundt 400 på piikisika (og ISP). Derfor har de også knaster uten pigg, noe som gjør dem gode på blandingsføre. Sånn sett synes jeg de har gjort vintersykling til en mye morsommere aktivitet enn da jeg hadde ISP.

Mens dette får meg inn på disse syke tankene med dritdyre dekk og liming av pigger igjen, for er det noe som river i sjela og gir nervøse rykninger så er det sykling med masse pigger på stein og fjell.

Merker du noe til at piggene blir sløvere etter noen turer med mye barmark og stein?

Roy

Re: Piggdekk til 29’er stisykkel [Re: Ripen] #2696824 25/01/2022 15:31
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
.

Merker du noe til at piggene blir sløvere etter noen turer med mye barmark og stein?

Nei. Piggene er så enormt harde at selv en Dremel med smergelskive ikke klarer å gjøre noe særlig skade før piggen blir så varm at det ryker av gummien. Selv penderpiggdekkene har skarpe pigger etter mange hundre mil på asfalt.

Redigert av Ole; 25/01/2022 15:32.
Side 10 av 12 1 2 8 9 10 11 12

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå