|
iPad, Apple-ID og unger?
|
iPad, Apple-ID og unger?
21/12/2021 13:07
|
H.Iversen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Vi har kjøpt eldstemann en iPhone i julegave (av flere årsaker + at han betaler deler av den selv). Men, han har i dag en iPad som moren sin Apple-ID er lagra på. I forbindelse med at jeg ordna han iPhone har jeg og ordna han eget Apple-ID. Men hva skjer om jeg bytter Apple-ID på iPad'en? Blir alt av apper og sånt sletta? De spillene han har, får de fjerna all progress osv?
Det samme gjelder forsåvidt jentungen som vi har kjøpt iPad. (Hennes gamle er svært batterisliten og såpass gammel at den ikke lengre får oppdateringer).
|
|
|
Re: iPad, Apple-ID og unger?
[Re: H.Iversen]
21/12/2021 18:44
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Det avhenger nok litt av spillene tror jeg. De blir ikke slettet i det man endrer apple id på en enhet mener jeg. Du sikrer tilgang til spillene (om de er betalt for) via familiedeling. Tre kids her, Ble ryddere at alle hadde sin Apple ID synes jeg. Om det er slik at de mister progress så vurder en hvit løgn om at "dette går bra". Må jo rive av plasteret en gang og få de over på egen Og når han har egen iPhone og iPad så sikrer han jo evne progress mellom de da om spillet er slik. Familedeling og egne apple-id - helt klart.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: hbakken]
22/12/2021 07:20
|
H.Iversen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Det avhenger nok litt av spillene tror jeg. De blir ikke slettet i det man endrer apple id på en enhet mener jeg. Du sikrer tilgang til spillene (om de er betalt for) via familiedeling. Tre kids her, Ble ryddere at alle hadde sin Apple ID synes jeg. Om det er slik at de mister progress så vurder en hvit løgn om at "dette går bra". Må jo rive av plasteret en gang og få de over på egen Og når han har egen iPhone og iPad så sikrer han jo evne progress mellom de da om spillet er slik. Familedeling og egne apple-id - helt klart. Ja, det er akkurat det. Det blir litt tårer og tenners gnissel i begynnelsen i verste fall. Men jo lengre jeg venter jo verre blir det jo. Og uansett så spiller han mest Roblox og der er progress lagra i skyen uansett.
|
|
|
22/12/2021 07:29
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Potensielt eneste problem der spillet bruker gamecenter...Roblox er null stress, helst frakoblet IOS.
Bør gå helt greit.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
22/12/2021 11:20
|
pbk
Ivrig
|
Ivrig
Ville aldri jugd for ungen, med mindre vi snakker om spedbarn. Forklar hvordan ting funker, evt. hva du er usikker på, og la ham vurdere og være med på avgjørelsen.
|
|
|
22/12/2021 12:37
|
kolli
Ringrev
|
Ringrev
Ja, du mister en del historikk på spill som ikke har lagring i sky og pålogging med eget brukernavn. Men mener det er verdt bryet å gi kidn egen apple ID. Før eller senere må det uansett gjøres, og du kan enkelt sette opp familiedelig slik apper ikke må kjøper flere ganger. En bonus er at du kan sette opp skjermtid på den nye brukeren slik at du der både kan begrense tider på døgnet (natt/kveld) som nettbrett ikke skal brukes, samt maks tid per dag på enkelte apper hvis dette er aktuelt.
|
|
|
|
|
|