Bar Mitts er helt topp når det blir kjølig. Skal ganske mange minus til før man trenger hansker inni, i alle fall noe mer enn helt tynne.
Tja, det gjelder ikke alle. Jeg fryser med tykke vinterhansker inne i Bar Mitts om det er kaldere en 5 minus. Jeg bruker jo stort sett lange Defeets hansker om det kryper lavere en 10+
Kjøpte akkurat schwalbe pro one evo tubeless til 299 på bikester. Riktignok 25mm og overligger fra flere år tilbake, men føler allikevel at jeg har oversett et eller annet...
Bestilt to Suomi Gazza Extreme 26" (54-559) piggdekk til den gamle Canna M900'en. Schwalbe Marathon Winter ble ikke riktig til bruken, langsomst mulig på holke eller dårlig brøyta gutuer.
Ble med et par sokker på lasset.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Veldig i tvil var jeg også. Med rabatt på alt ville det jo svare seg å kjøpe Assos'en jeg egentlig ville ha til over 700, men typisk nok psyka jeg ut på prisen og kjøpte Rogelli til litt over hundrelappen. Kan slå begge veier, ofte har jeg lyst på det fineste og går for et kompromiss og må kjøpe på ny.
Husker den knallflotte 1. juledag 2020 på Jæren, med to buff, det ble mye snørr de neste dagene.
Men han modell-duden, bør han ikke stikke nesa under? Hilsen sørvestlending som ikke er vant med særlig kulde.
Men litt det samme her, ble jo mer enn en balaclave, nye skiver, klosser og en kalipper til raceren, veldig mye ulyd, subbing og kast uansett. +Suomi Routa dekk og Castelli Polare bukse - vinter på veg!
Men han modell-duden, bør han ikke stikke nesa under? Hilsen sørvestlending som ikke er vant med særlig kulde.
Å ha nese og munn dekket klarer man vel bare i noen få minutter om gangen hvis pulsen er over spaser-nivå? Dekker du til nesa må du også regne med at brillene dugger over ganske raskt, selv med god styrefart.
I temperaturer rundt -10 har jeg en ganske tjukk ull-hals som jeg drar litt opp og ned foran munnen. Selv i utforkjøringer er det sjelden jeg drar den opp foran nesa. Store briller uten kuldeførende metall er nesten like viktig for å beskytte fjeset som balaclava++
Å ha nese og munn dekket klarer man vel bare i noen få minutter om gangen hvis pulsen er over spaser-nivå? Dekker du til nesa må du også regne med at brillene dugger over ganske raskt, selv med god styrefart.
Med sånn puste-mesh som er på bildet synes ikke jeg det er noe problem å ha balaklava over både nese og munn. Men varierer kanskje hvor godt de slipper luft og fuktighet gjennom.
Jeg har en sånn ninja-variant av balaclava med hull til neseborene, altså mer som en finlandshette. Dras på ved pendling ved 15 blå eller lavere. Altså ikke så ofte. Men den funker som snus! Mener det er Craft...
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
We, we don't have to worry about nothing 'Cause we got the fire, and we're burning one hell of a something They, they gonna see us from outer space, outer space Light it up, like we're the stars of the human race, human race
Aiai, takk for heads up! Piggdekk er tvingande nødvendig til-fra jobb. Riktignok havner jeg nok på sykehuset uansett, men foretrekker å være der i arbeidsuniform.
Ja, den har vel ikke krøllestyre den her, beklager feilpost!
Bestilte meg en Redshift ShockStop, stem med demping og 3.2mm Lizardsskin styreteip for å sette på jobb/vinter/trenings-sykkeln (Canyon Inflite AL). Relativt stiv aluramme, alu styre med sliten styreteip, stive piggdekk kombinert med vaskebrettsnø på de siste par turene har gitt relativt ømme hender, så tenkte tiltak var på sin plass.
Bikeshop har tilbud og invistert i watt pedaler, ny gps holder for å få plasser lys rett under og styre samt ''pimpe'' opp sykkelen litt med farge på kjede og styretape
Redigert av Mangel; 05/01/202212:49.
Re: Hva har du kjøpt i dag?
[Re: BZE]
#269421507/01/202212:14
Har forgjeves lett etter 10 delt 11-32 kassett for krossern en stund. Virker som om disse brede kassettene er utsolgt nesten overalt. Fant det allikevel tilslutt til en fin pris på Atredo. Pussig nok bare i kassett/kjede kombo. Har aldri handlet der før, er det noen som har erfaringer?
Hentet pakke på posten idag. Kinacarbon - sete 110 gram, og 27,2mm pinne med 15mm setback 186 gram. Skal monteres på grævvel-biken White GX Ltd. Har ikke funnet meg helt til rette på setet som fulgte med sykkelen - det er for bredt og for tykt polstret... Orginal sete/pinne veider 664 gram, altså 368 gram spart.