Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Muuuulig ny sykkel........men hva?

Re: Muuuulig ny sykkel........men hva? [Re: Sepeda] #2687849 05/11/2021 21:11
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda
ICON_SMILE

Jeg skal ikke gjøre det vanskeligere for trådstarter ved å foreslå flere drømmesykler, bare gi et +1 til Øyvinds betimelige påminnelse om at drømmesyklene gjerne kommer i rimeligere versjoner (selv om alle forstår at en middelaldrende nordmann med gryende mage utvilsomt må ha den ubestridte, absolutte toppmodellen for å rulle til neste kaffestopp på en solfylt søndags formiddag) og et annet +1 til ziggy68 for den mest klassiske og mestvinnende rittsykkelen som fortsatt er på markedet i dag, den en gang så revolusjonerende Giant TCR. Man kan forresten argumentere at det er Aethos og flere andre vidundre av moderne allsidighet som er i TCRs ånd, ikke motsatt yes

Men før eller siden kommer noen til å si "custom".

Da er det heldigvis slik at de fleste som tilbyr geometri unikt tilpasset den aldrende, men velbeslåtte rytter, i praksis velger mellom standardgeometrier.

[Linket bilde]

Men noen lar altså kunden få bestemme selv shocked2

Og da kan det gå slik. Kostbar italiensk custom fra Sarto: The Art of Frames ICON_SMILE

(Neida, Hambini var bare opptatt av krankhuset.)

Med hilsen fra Nordens Paris og ønske om en fortreffelig helg!

Hahahah!! Dagens! Altså, den som er så feilproporsjonert at han/hun trenger det oppsettet der skal jaggu få claime behov for custom kamel.... jeg har litt apefaktor med lange armer, men klarer meg foreløpig finfint med en standard størrelse.

Men TCR var et godt innspill! Skal sjekke ut! Litt kjedelige farger selv om de har gått for «fancy sort», men lettere å leve med sort i en del år enn mye annet!

Jeg har ikke behov for den aller letteste, frekkeste, übersikle objekt versjonen av hvemenn modell jeg ender på, så på ingen måte sikkert at det blir en toppmodell, men samtidig er det uaktuelt å gå for en modell som er «så kjip som mulig», da blir det bare fundering på hva hvis og masse oppgraderinger og totalt en høyere prislapp enn å dra til litt mer fra start.

Re: Muuuulig ny sykkel........men hva? [Re: Raymond] #2687850 05/11/2021 21:19
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tcr pro disc 1 ser jo i grunn ganske lovende ut og sjekker vel av mer eller mindre hele sjekklista for hva jeg ønsker..

Hvordan er erfaringene med den nye rival gruppa?

Re: Muuuulig ny sykkel........men hva? [Re: Raymond] #2687873 06/11/2021 08:26
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bortsett fra vekten har jeg lest det bemerket at man ikke har de samme justeringsmulighetene på trykkpunkt og modulasjon på bremsene som på de dyrere gruppene.
(Men egentlig skal du kjøpe en Aethos-ramme og la den bygge med Campa Record (mekanisk) 12-delt og lave karbonhjul fra DT Swiss.)

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Muuuulig ny sykkel........men hva? [Re: Raymond] #2687931 06/11/2021 20:29
B
BZE Offline
Entusiast
Entusiast
B
Veldig fornøyd med Rival hendler og bakgir (1x12 oppsett), angrer ikke på at jeg ikke tok Force eller Red. Behagelige hendler for min del (og penere enn Red!). Ikke merket noe forskjell i girhastighet bak sammenlignet med 9100 DA/Ultegra Di2 (kan være annerledes på 2x).

Man kan justere reach på hendlene, som var viktigst for min del.

Ingen erfaring med Rival FD eller kranken. Kjedet mitt er Red, og jeg bytter nok til en lettere kasett med tiden.

Re: Muuuulig ny sykkel........men hva? [Re: Raymond] #2689219 20/11/2021 10:21
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Etter mye lesing, sjekk av hva som er/blir tilgjengelig, leveringstider, priser, faktisk bruk og behov++++ heller jeg mot at en mer endurance sykkel er riktigere enn en renraset «race» rigg. Så når det poppet inn en melding fra en kompis som tipset om at Canyon har CF 8 SL på lager måtte jeg inn og sjekke den ut...og bortsett fra litt kjedelig grå og et grønt alternativ som ikke gikk rett hjem hos meg (mulig den er finere ute i sollys), så huker den i grunn av alle bokser.. tror det er spot on sykkel for meg, og mer kit for pengene virker det som det skal være vanskelig å oppdrive..

Meeeen, så var det størrelsesvalg. Large er nærmest trek’n jeg tråkker på i dag, bittelitt lenger reach og litt brattere setevinkel. Men for en som aldri har vært mindre enn XL i noe siden 12 års alderen føles det merkelig å kjøpe en L.. høyde 189, beinlengde ca 92. kjører i dag setehøyde på 79,x, noe som er rimelig godt innafor Large hos Canyon.

Noen med innspill på størrelse her?

Redigert av Raymond; 20/11/2021 13:36.
Re: Muuuulig ny sykkel........men hva? [Re: Raymond] #2689317 21/11/2021 20:46
Z
ziggy68 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Z
Jeg vet om en Giant TCR Advanced pro Kom som er gådd lite(typ 800-1000km) som vurderes solgt som ennå ikke ligger på Finn. i Strl L.

Jeg treffer nok Eiern i morgen og kan høre om den er til salgs hvis du ønsker?

En slik; https://www.giant-bicycles.com/se/tcr-advanced-pro-disc-0-kom

Er nok litt mer racey geometri enn Endurace.

-BSK
Re: Muuuulig ny sykkel........men hva? [Re: ziggy68] #2689584 24/11/2021 22:28
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: ziggy68
Jeg vet om en Giant TCR Advanced pro Kom som er gådd lite(typ 800-1000km) som vurderes solgt som ennå ikke ligger på Finn. i Strl L.

Jeg treffer nok Eiern i morgen og kan høre om den er til salgs hvis du ønsker?

En slik; https://www.giant-bicycles.com/se/tcr-advanced-pro-disc-0-kom

Er nok litt mer racey geometri enn Endurace.

Takk som byr, men jeg synset meg frem til størrelse og bestilte en cf sl 8 før de gikk tom igjen.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino