Hvilket ritt som har blitt borte savner du?
|
Re: Hvilket ritt som har blitt borte savner du?
[Re: NjuK]
13/11/2021 16:42
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Litt synd at Mjøsa terrsengsykkelcup arrangeres på kveldstid og ikke i helger. Blir litt masete for oss med små barn å klare å stille. Sant nok. Du får sende inn forespørsel om barnepass på rittene;) Det betinger at jeg rekker/gidder å trene brukbart nok til at jeg tør å stille på ritt irl 
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: stosu]
14/11/2021 09:35
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Litt synd at Mjøsa terrsengsykkelcup arrangeres på kveldstid og ikke i helger. Blir litt masete for oss med små barn å klare å stille. Sant nok. Du får sende inn forespørsel om barnepass på rittene;) Det betinger at jeg rekker/gidder å trene brukbart nok til at jeg tør å stille på ritt irl  Ikke sant. Jeg trener, men når rittene kommer, så er jeg fortsatt ræva. Trener feil? Antageligvis. Og, litt for feit.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
14/11/2021 20:56
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Men synes du det er gøy? I så fall: fortsett 
|
|
|
[Re: stosu]
15/11/2021 07:43
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Men synes du det er gøy? I så fall: fortsett  Gøy er det. Så jeg fortsetter. God helse er viktigere enn rittplassering
|
|
|
[Re: olechr]
15/11/2021 17:02
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Elgtråkket hadde jeg glemt, men det likte jeg også godt. Perfekt oppkjøring til Birken. Morsom kombi av grus og enkle stier. Du tok vel seieren ett par ganger på rad der du ja:).
CK ELVERUM
|
|
|
15/11/2021 17:05
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Elverum hadde jo festningsrittet i noen år også. Der var da Høydahl var på topp tror jeg.. mener å huske at det var en morsom rundbane rundt om festningen i Elverum, som også gikk nedom sentrum. Ble litt action å se på, og gikk fredagen før birken…
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
15/11/2021 20:29
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Elverum hadde jo festningsrittet i noen år også. Der var da Høydahl var på topp tror jeg.. mener å huske at det var en morsom rundbane rundt om festningen i Elverum, som også gikk nedom sentrum. Ble litt action å se på, og gikk fredagen før birken… Ble arrangert ett midtukeritt (Kretsritt) på festningen også en gang Øistein, 2009, rart du ikke var med da. JH som arrangerte, start/mål ved den nå nedlagte barnehagen. Ikke ned i sentrum da som det rittet som gikk før birken med Høydahl som vinner gjorde. Googlet og fant jaggu meg en notis fra kondis. Var lystefyll den gang også, var hard løype. https://www.kondis.no/?id=4711514&cat=127704
|
|
|
[Re: Oddefa]
16/11/2021 07:29
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Elverum hadde jo festningsrittet i noen år også. Der var da Høydahl var på topp tror jeg.. mener å huske at det var en morsom rundbane rundt om festningen i Elverum, som også gikk nedom sentrum. Ble litt action å se på, og gikk fredagen før birken… Ble arrangert ett midtukeritt (Kretsritt) på festningen også en gang Øistein, 2009, rart du ikke var med da. JH som arrangerte, start/mål ved den nå nedlagte barnehagen. Ikke ned i sentrum da som det rittet som gikk før birken med Høydahl som vinner gjorde. Googlet og fant jaggu meg en notis fra kondis. Var lystefyll den gang også, var hard løype. https://www.kondis.no/?id=4711514&cat=127704Legg forøvrig merke til sistemann i klasse gutter 11-12 år. Nr. 2 i Birken i år. Det var dette med barnestjerne eller ikke.....
|
|
|
16/11/2021 13:40
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Elverum hadde jo festningsrittet i noen år også. Der var da Høydahl var på topp tror jeg.. mener å huske at det var en morsom rundbane rundt om festningen i Elverum, som også gikk nedom sentrum. Ble litt action å se på, og gikk fredagen før birken… Ble arrangert ett midtukeritt (Kretsritt) på festningen også en gang Øistein, 2009, rart du ikke var med da. JH som arrangerte, start/mål ved den nå nedlagte barnehagen. Ikke ned i sentrum da som det rittet som gikk før birken med Høydahl som vinner gjorde. Googlet og fant jaggu meg en notis fra kondis. Var lystefyll den gang også, var hard løype. https://www.kondis.no/?id=4711514&cat=127704Ha, kult!!! Skansen MTB a gitt… feteste logoen og feteste skrifttypen (maiden skrift) ble benyttet. Nesten rart at du fikk lov til å stille i sr klassen da Odd, for på tida der var du ung da…. Nesten som jr å regne. Jeg var sikkert syk:/
CK ELVERUM
|
|
|
16/11/2021 14:58
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Elverum hadde jo festningsrittet i noen år også. Der var da Høydahl var på topp tror jeg.. mener å huske at det var en morsom rundbane rundt om festningen i Elverum, som også gikk nedom sentrum. Ble litt action å se på, og gikk fredagen før birken… Ble arrangert ett midtukeritt (Kretsritt) på festningen også en gang Øistein, 2009, rart du ikke var med da. JH som arrangerte, start/mål ved den nå nedlagte barnehagen. Ikke ned i sentrum da som det rittet som gikk før birken med Høydahl som vinner gjorde. Googlet og fant jaggu meg en notis fra kondis. Var lystefyll den gang også, var hard løype. https://www.kondis.no/?id=4711514&cat=127704Ha, kult!!! Skansen MTB a gitt… feteste logoen og feteste skrifttypen (maiden skrift) ble benyttet. Nesten rart at du fikk lov til å stille i sr klassen da Odd, for på tida der var du ung da…. Nesten som jr å regne. Jeg var sikkert syk:/ Du var nok enten syk eller gikk på rulleski da ja. For var vel på denne tiden du satset på langrenn om sommeren og sykkel på vinteren. Ble jo litt kluss i vekslinga av det. Tror jeg kastet den siste Skansen trøya i fjor, dessverre for stor (for den var en trøye som sto til 6 i karakter). Alt var bedre før, også kroppen. Tok mye mer i benkpress da gitt. Men benkpress hjelper lite når en skal sykle motbakker mot Karlsen og Repshus. Skal sies jeg hadde ligget like langt bak de med langt svakere benkpress resultat nå.
|
|
|
16/11/2021 18:59
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har slitt litt med å klaffe med rett aktivitet til riktig sesong ja…. Burde holdt meg til en idrett hele året, kappgang!!
CK ELVERUM
|
|
|
17/11/2021 17:09
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Har slitt litt med å klaffe med rett aktivitet til riktig sesong ja…. Burde holdt meg til en idrett hele året, kappgang!! Har blitt ledig plass på landslaget. Håvard Haukenes går over til maraton.
|
|
|
19/11/2021 11:03
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
CK ELVERUM
|
|
|
20/01/2022 12:09
|
Ofaa
Medlem
|
Medlem
”Det vanskelige er en bagatell, det umulige er en utfordring
|
|
|
28/03/2022 13:51
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Det handler selvsagt litt om reiseavstand og logistikk, men av de kulere løypene imo: Savner; Terningenrittet Helgøyatråkket
Jeg bor så nære Helgøya at jeg får syklet mye i løypa der på våren så får min dose av den løypa, men var et bra ritt å starte sesongen med, nesten for hardt for en sesongåpning. Terningenrittet er et skikkelig kult ritt, med mye sti, men ikke for teknisk slik at man kan opprettholde litt godfølelse. Er Terningen på vei tilbake eller borte for godt?
|
|
|
[Re: Gew88]
28/03/2022 14:45
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det handler selvsagt litt om reiseavstand og logistikk, men av de kulere løypene imo: Savner; Terningenrittet Helgøyatråkket
Jeg bor så nære Helgøya at jeg får syklet mye i løypa der på våren så får min dose av den løypa, men var et bra ritt å starte sesongen med, nesten for hardt for en sesongåpning. Terningenrittet er et skikkelig kult ritt, med mye sti, men ikke for teknisk slik at man kan opprettholde litt godfølelse. Er Terningen på vei tilbake eller borte for godt? De skal ha styremøte i klubben snart (sitter ikke i styret) hvor aktivitetsplan skal legges. Vet rett og slett ikke, og siden den nye rundbanen nå er klar tror jeg muligens ritt der blir prioritert, både lavterskel (her må du ta turen Erik for dette er en morsom runde hvor en ikke trenger å være teknisk vidunderlig for like godt, mer krevendes fysisk en teknisk, men også sykt morsomt nedover). Er vel snakk om både Mjøs-cup (som du og jeg kan bli med på), sikkert noen treningsritt + faste treninger i CKE, også snakk om treningsritt for "elite" i i år og NC neste år (hvis forbundet sier ok). Men om det betyr Terningenrittet opphører eller ikke er vanskelig å svare på. Fordelen med slik trasen var siste 2 ganger var jo også at det er lett å arrangere, men ikke så lett på rundbanen hvor alt alltid er "klar" og som er klubbens "eie" . Bor jo bare 100 meter fra gamle Terningentrasen og ca 2 km fra Terningemoen hvor "nåværende" runde er så for meg er det enklere å sykle den som kort treningsøkt en rundbanen som krever 20 min sykling på asfalt for å komme til. Ikke at jeg dør av det. Helgøye er savn ja. Må ta en runde der igjen på vårparten.
Redigert av Oddefa; 28/03/2022 14:46.
|
|
|
28/03/2022 14:53
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Helgøya er straks snø og isfritt på solsiden av øya. Sykla deler av den i går og det er ikke så ille der nå med unntak av der det er mest skygge. Skal helt klart ta meg en sykkeltur eller tre i Elverum  Trenger nok en guide og
|
|
|
29/03/2022 08:01
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Jeg bor så nære Helgøya at jeg får syklet mye i løypa der på våren så får min dose av den løypa, men var et bra ritt å starte sesongen med, nesten for hardt for en sesongåpning. Terningenrittet er et skikkelig kult ritt, med mye sti, men ikke for teknisk slik at man kan opprettholde litt godfølelse. Er Terningen på vei tilbake eller borte for godt? De skal ha styremøte i klubben snart (sitter ikke i styret) hvor aktivitetsplan skal legges. Vet rett og slett ikke, og siden den nye rundbanen nå er klar tror jeg muligens ritt der blir prioritert, både lavterskel (her må du ta turen Erik for dette er en morsom runde hvor en ikke trenger å være teknisk vidunderlig for like godt, mer krevendes fysisk en teknisk, men også sykt morsomt nedover). Er vel snakk om både Mjøs-cup (som du og jeg kan bli med på), sikkert noen treningsritt + faste treninger i CKE, også snakk om treningsritt for "elite" i i år og NC neste år (hvis forbundet sier ok). Men om det betyr Terningenrittet opphører eller ikke er vanskelig å svare på. Fordelen med slik trasen var siste 2 ganger var jo også at det er lett å arrangere, men ikke så lett på rundbanen hvor alt alltid er "klar" og som er klubbens "eie" . Bor jo bare 100 meter fra gamle Terningentrasen og ca 2 km fra Terningemoen hvor "nåværende" runde er så for meg er det enklere å sykle den som kort treningsøkt en rundbanen som krever 20 min sykling på asfalt for å komme til. Ikke at jeg dør av det. Helgøye er savn ja. Må ta en runde der igjen på vårparten. Kanskje man skulle prøvd seg på MTcup igjen. Korte harde ritt. Hvordan er Elverumløypa ifht. Brumundal og Lillehammer?
|
|
|
29/03/2022 17:37
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Det er vel Gravhaugen som har bygget alle 3. Eller hvertfall Brumunddal og Elverum, så de holder nok samme nivå. Har ikke syklet Brumunddal (noe jeg burde gjort for lenge siden) eller Lillehammer, men Elverum er fantastisk morsom
|
|
|
30/03/2022 06:43
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har ikke syklet Lillehammer sin eller Brumunddal sin, mulig deler av den i Brumunddal før Lars begynte å grave der (mener det var den jeg sykla på Mjøs Cup for 5-6 år siden). Mener å skjønt det som at Elverum sin er raskere/enklere teknisk en de andre, men kan ha hørt/forstått feil. Er feks ikke røtter og den slags i trasen og hindringen er kunstige, med a og b spor. Ble litt forlenget sent i høst for å få lange nok rundetider for å kunne være NC. Lars (Gravhaugen) har gjort en formidabel innsats, likedans klubbens primus motorer og den generelle dugnadinnsatsen i klubben. Det som er bra er også at området som har blitt tatt til bruk ikke har hatt stier før, og da perfekt å teste ut når en først drar ut på stitur i det som jeg tørr å kalle for norges fineste samling av flytstier på kort område, Løvbergsmoen/Stavåsen. Parker ved Trysilveien, enten ved Løberget terrengpark (siste vei til venstre MOT Trysil før innkjørsel Hernes) eller parkering skuløypa (innkjøring veien før den til Løberget, ca 200 meter før på vei mot Trysil). Når jeg får vite enten når blir ritt på Løberget og/eller Terningen skal jeg gi beskjed her på forumet.
|
|
|
01/04/2022 11:32
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Har ikke syklet Lillehammer sin eller Brumunddal sin, mulig deler av den i Brumunddal før Lars begynte å grave der (mener det var den jeg sykla på Mjøs Cup for 5-6 år siden). Mener å skjønt det som at Elverum sin er raskere/enklere teknisk en de andre, men kan ha hørt/forstått feil. Er feks ikke røtter og den slags i trasen og hindringen er kunstige, med a og b spor. Ble litt forlenget sent i høst for å få lange nok rundetider for å kunne være NC. Lars (Gravhaugen) har gjort en formidabel innsats, likedans klubbens primus motorer og den generelle dugnadinnsatsen i klubben. Det som er bra er også at området som har blitt tatt til bruk ikke har hatt stier før, og da perfekt å teste ut når en først drar ut på stitur i det som jeg tørr å kalle for norges fineste samling av flytstier på kort område, Løvbergsmoen/Stavåsen. Parker ved Trysilveien, enten ved Løberget terrengpark (siste vei til venstre MOT Trysil før innkjørsel Hernes) eller parkering skuløypa (innkjøring veien før den til Løberget, ca 200 meter før på vei mot Trysil). Når jeg får vite enten når blir ritt på Løberget og/eller Terningen skal jeg gi beskjed her på forumet. Har ordna meg sein seinvakt på jobb så jeg får kjørt Terningen. Så, det må nok gjennomføres. Og helst med godt vær. Blir så jævlig sliten av å sykle i våt sand.
|
|
|
|
|