Er Tesla det åpenbare valget for meg?
|
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg?
[Re: tron]
11/11/2021 09:02
|
appelsin2
Avhengig
|
Avhengig
Tesla-eiere: "Andre bilprodusenter har plassert ladeporten på feil sted." Andre elbileiere: "Tesla har plassert laderen feil i forhold til oppmerkingen på P-plassen og har dessuten altfor kort kabel!"
Tviler på at Tesla åpner SC for andre biler for å være snille. De gjør det nok for å tjene mer penger og for å konkurrere om ladekundene. Da kan det jo hende Tesla må tilpasse seg, akkurat som alle andre ladeoperatører fra starten av har tilpasset seg at biler er forskjellige. Jeg har litt vondt for å tro at verdens største bilprodusent kommer til å flytte ladeporten bare pga. Teslas superchargere. Vi får se. Verdens største bilprodusent har plassert ladeport på forskjellige steder, så klart de kan flytte. På E-tron er den uansett bortimot maksimalt dumt plassert. Også Tesla har ladeporten dumt plassert, men litt mindre dumt. Den fornuftige plasseringen er til høyre bak. Da kan man parkere langs veien og lade med porten inn til siden, eller man kan rygge inn og lade med porten bak. Plassering av drivstoffpåfylling er typisk på motsatt side av fører gitt landet bilen er produsert i Tesla har vel muligens bare ikke tenkt seg om og trodd at de fremdeles lagde bil basert på noe britiske greier. Det skjer forhåpentligvis ikke, men når det blir slått stort opp at teslasjåfør ble drept mens denne plugget inn ladekabel ved lading lags veien så skal du se at det blir plassering til høyre i høyrekjørte land...
Redigert av appelsin2; 11/11/2021 09:22.
|
|
|
[Re: Panda]
11/11/2021 09:04
|
appelsin2
Avhengig
|
Avhengig
Hvordan går det an å kjøre en bil uten nøkkel?! Eller tar de en kopi av nøkkel ved å skanne den først? Du har utstyr som videresender info fra nøkkel til bil, slik at du får start. Når du først har start kan du kjøre videre uten nøkkel, dette er vanlig på alle nye biler. Du kan ikke starte på nytt uten nøkkel, men da har du allerede fått bilen til dit du vil ha den.
|
|
|
[Re: appelsin2]
11/11/2021 09:12
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Også Tesla har også ladeporten dumt plassert, men litt mindre dumt, den fornuftige plasseringen er til høyre bak. Da kan man parkere langs veien og lade med porten inn til siden, eller man kan rygge inn og lade med porten bak.
Det blir uansett ikke optimalt før alle ladestasjoner er bygd slik at de blir drive-through, så man kan lade med tilhengeren/campingvogna påkoblet.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: GeirK]
11/11/2021 09:20
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tesla-eiere: "Andre bilprodusenter har plassert ladeporten på feil sted." Andre elbileiere: "Tesla har plassert laderen feil i forhold til oppmerkingen på P-plassen og har dessuten altfor kort kabel!"
Tviler på at Tesla åpner SC for andre biler for å være snille. De gjør det nok for å tjene mer penger og for å konkurrere om ladekundene. Da kan det jo hende Tesla må tilpasse seg, akkurat som alle andre ladeoperatører fra starten av har tilpasset seg at biler er forskjellige. Jeg har litt vondt for å tro at verdens største bilprodusent kommer til å flytte ladeporten bare pga. Teslas superchargere. Vi får se. Og da kan det hende at Tesla sier at det er en forutsetning at man parkerer på anvist plass fremfor å endre designet på 25000 ladeplasser. Vips så blir det opp til de andre bilprodusentene om de skal lage biler som tillater dette eller ikke. I det "kompatibel med Teslas ladenettverk" blir et konkurransefortrinn, ordner dette seg selv. Jeg tror nok Tesla er interessert i å konkurrere om flest mulig ladekunder, hvilket betyr at de må tilpasse sine ladestolper for å passe flest mulig biler. Det er et langt mer sannsynlig scenario enn det motsatte, selv om jeg skjønner at dette er vanskelig for Tesla-eiere å ta inn over seg. Tror du f.eks VAG, BMW, Benz m.fl velger å tilpasse sine biler for å passe andre ladestasjoner enn Ionity? De taper jo på at de kan lade på Tesla sine stolper.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: Hoaas]
11/11/2021 09:37
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg tror nok Tesla er interessert i å konkurrere om flest mulig ladekunder, hvilket betyr at de må tilpasse sine ladestolper for å passe flest mulig biler.
Det vil vise seg. Jeg har ikke på langt nær nok innsikt i beslutningsgrunnlaget og verdigrunnlaget til dem som skal ta beslutningen til at jeg ønsker å tro noe som helst om dette. Tror du f.eks VAG, BMW, Benz m.fl velger å tilpasse sine biler for å passe andre ladestasjoner enn Ionity? De taper jo på at de kan lade på Tesla sine stolper. Det tror jeg ingen ting om av ovennevnte grunner. MEN - dersom dette gjør bilen mer attraktiv for sluttkunden og øker omsetningen deres på lang sikt, er det hva de bør gjøre siden målsetningen deres er å tjene mest mulig penger.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
11/11/2021 12:24
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tror nok Tesla er interessert i å konkurrere om flest mulig ladekunder, hvilket betyr at de må tilpasse sine ladestolper for å passe flest mulig biler.
Det vil vise seg. Jeg har ikke på langt nær nok innsikt i beslutningsgrunnlaget og verdigrunnlaget til dem som skal ta beslutningen til at jeg ønsker å tro noe som helst om dette. Tror du f.eks VAG, BMW, Benz m.fl velger å tilpasse sine biler for å passe andre ladestasjoner enn Ionity? De taper jo på at de kan lade på Tesla sine stolper. Det tror jeg ingen ting om av ovennevnte grunner. MEN - dersom dette gjør bilen mer attraktiv for sluttkunden og øker omsetningen deres på lang sikt, er det hva de bør gjøre siden målsetningen deres er å tjene mest mulig penger. Vi kan jo synse, men nå har de sagt at den økte prisen skal gå til endring av eksisterende stolper for å passe til de fleste biler. Vi kan selvsagt velge å se bort fra det utsagnet, å synse videre om hvordan alle andre skal tilpasse seg stolpene.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: Hoaas]
11/11/2021 12:49
|
GeirK
More than words
|
More than words
Vi kan jo synse, men nå har de sagt at den økte prisen skal gå til endring av eksisterende stolper for å passe til de fleste biler.
Det har ikke jeg fått med meg. Hvor har du lest det?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
11/11/2021 12:55
|
Tagelli
Ringrev
|
Ringrev
Nei, men jeg vet at ingen har uttalt at Tesla har noen planer om å gjøre dette søfor 25000 ladestolper. Så hvorfor bringe det på banen.
Si det. Du må nesten spørre han som brakte temaet på banen: La oss si at Tesla montere lengre ladeledninger på stasjonene sine. Kan vi ta diskusjonen derifra
Så derifra klarte du å tenke alle? Ja, nei, det er jo åpenbart at du bare prøver forstå og ikke kverulere.
|
|
|
11/11/2021 12:56
|
Tagelli
Ringrev
|
Ringrev
Vi kan jo synse, men nå har de sagt at den økte prisen skal gå til endring av eksisterende stolper for å passe til de fleste biler.
Det har ikke jeg fått med meg. Hvor har du lest det? Hooas siterte jo for ikke mange postene siden “Pricing for Non-Tesla drivers reflects additional costs incurred to support charging a broad range of vehicles and adjustments to our sites to accommodate these vehicles. Rates vary by site, and you can view charging prices in the Tesla app. The per kWh price to charge can be lowered with a charging membership.”
|
|
|
11/11/2021 12:59
|
Tagelli
Ringrev
|
Ringrev
Hvordan går det an å kjøre en bil uten nøkkel?! Eller tar de en kopi av nøkkel ved å skanne den først? Du har utstyr som videresender info fra nøkkel til bil, slik at du får start. Når du først har start kan du kjøre videre uten nøkkel, dette er vanlig på alle nye biler. Du kan ikke starte på nytt uten nøkkel, men da har du allerede fått bilen til dit du vil ha den. Ja, det er snakk om å lage et repeatersystem, altså to bokser kan formidle bil- og nøkkelinformasjon. Så plasserer man en boks nært bilen og en boks nært nøkkelen (inngangsdør, jakke, veske etc). Jeg er ganske sikker på at det var en Tesla i den reportasjen jeg så om fenomenet, men det er mange år siden.
|
|
|
[Re: Tagelli]
11/11/2021 13:01
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nei, men jeg vet at ingen har uttalt at Tesla har noen planer om å gjøre dette søfor 25000 ladestolper. Så hvorfor bringe det på banen.
Si det. Du må nesten spørre han som brakte temaet på banen: La oss si at Tesla montere lengre ladeledninger på stasjonene sine. Kan vi ta diskusjonen derifra
Så derifra klarte du å tenke alle? Ja, nei, det er jo åpenbart at du bare prøver forstå og ikke kverulere. Hva du synes er åpenbart foregår inni hodet mitt, er aldeles irrelevant for debatten og mest sannsynlig uinteressant for andre enn deg selv. Du sitter ikke på nok data til å ha noen som helst formening om dette. Og i dette tilfellet tok du feil, i følge meg - den eneste eksperten på hva jeg faktisk tenker. Når du skriver "stasjonene sine" antar jeg alle. I motsetninger hvis du hadde skrevet "noen av stasjonene sine", som hadde fått meg til å anta at det ikke gjaldt alle. Hvis jeg misforstod her, mener jeg ansvaret ligger på at du uttrykte deg upresist.
|
|
|
11/11/2021 13:05
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hooas siterte jo for ikke mange postene siden
“Pricing for Non-Tesla drivers reflects additional costs incurred to support charging a broad range of vehicles and adjustments to our sites to accommodate these vehicles. Rates vary by site, and you can view charging prices in the Tesla app. The per kWh price to charge can be lowered with a charging membership.”
Det hadde jeg glemt - beklager. Og ja - som jeg kommenterte tidligere. Det KAN inkludere 3.5 meter ladekabler eller ikke. Det kommer an på om eTron og andre som krever dette er innenfor "broad range" eller ikke.
|
|
|
11/11/2021 13:09
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så derifra klarte du å tenke alle? Ja, nei, det er jo åpenbart at du bare prøver forstå og ikke kverulere. Hva du synes er åpenbart foregår inni hodet mitt, er aldeles irrelevant for debatten og mest sannsynlig uinteressant for andre enn deg selv. Du sitter ikke på nok data til å ha noen som helst formening om dette. Og i dette tilfellet tok du feil, i følge meg - den eneste eksperten på hva jeg faktisk tenker. Når du skriver "stasjonene sine" antar jeg alle. I motsetninger hvis du hadde skrevet "noen av stasjonene sine", som hadde fått meg til å anta at det ikke gjaldt alle. Hvis jeg misforstod her, mener jeg ansvaret ligger på at du uttrykte deg upresist. Geir - hva med av å bare la noe passere av og til? Den grad av presisjon du etterlyser for en korrekt diskusjon tror jeg det er umulig å etterleve. Når semantikk tar større plass enn selve diskusjonen, blir det veldig slitsomt å være her inne.
|
|
|
[Re: Alpers]
11/11/2021 13:15
|
GeirK
More than words
|
More than words
Geir - hva med av å bare la noe passere av og til?
Den grad av presisjon du etterlyser for en korrekt diskusjon tror jeg det er umulig å etterleve. Når semantikk tar større plass enn selve diskusjonen, blir det veldig slitsomt å være her inne.
Det er vel Tagelli som skal la ting passere her. Hovedproblemet er at jeg misforstod hva han mente. Det er sånn som skjer - og ærlig talt noe jeg mente han burde latt passere. Når han da likevel kritiserer meg for at jeg misforstod og beskylder meg for å være vanskelig, ref "Så derifra klarte du å tenke alle? Ja, nei, det er jo åpenbart at du bare prøver forstå og ikke kverulere.", mener jeg det er greit å påpeke hvem som hadde ansvaret for misforståelsen. Han kunne valgt å skrive "Jeg mente ikke alle. Jeg mente noen" som reaksjon på at jeg misforstod. Og så hadde alt vært helt greit. DET er nemlig å la ting passere. Det er helt greit at man er upresis. Det er jeg selv noen ganger. Men når mangel på presisjon avstedkommer misforståelser, bør man ikke skyve ansvaret over på mottaker. OK?
|
|
|
11/11/2021 13:58
|
perbl
More than words
|
More than words
Hvordan går det an å kjøre en bil uten nøkkel?! Eller tar de en kopi av nøkkel ved å skanne den først? Du har utstyr som videresender info fra nøkkel til bil, slik at du får start. Når du først har start kan du kjøre videre uten nøkkel, dette er vanlig på alle nye biler. Du kan ikke starte på nytt uten nøkkel, men da har du allerede fått bilen til dit du vil ha den. Ja, det er snakk om å lage et repeatersystem, altså to bokser kan formidle bil- og nøkkelinformasjon. Så plasserer man en boks nært bilen og en boks nært nøkkelen (inngangsdør, jakke, veske etc). Jeg er ganske sikker på at det var en Tesla i den reportasjen jeg så om fenomenet, men det er mange år siden. Nå ser det også ut til at dette var biler som opererer med radiobaserte nøkler som sender ut signal på egen hånd, og ikke de nye kredittkortene med RFID. Da gir det litt mer mening at folk kan ha fått til dette vha repeatere etc. Det er jo ikke noe mer merkelig enn den Top Gear-episoden der Clarkson og May flytta bilen til Hammond fordi han spiste lunch på en diner rett ved parkert bil. Jeg stussa litt på om det var mulig å indusere strøm i en RFID-basert brikke fra så lange avstander og lese signalet, men det ser ikke ut til at det er denne type nøkler. Erfaringen fra egen Model 3 er hvertfall at man må sveipe ganske nært og i rette område for å låse opp bilen.
Redigert av perbl; 11/11/2021 14:04.
Per B.
|
|
|
11/11/2021 14:52
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Geir - hva med av å bare la noe passere av og til?
Den grad av presisjon du etterlyser for en korrekt diskusjon tror jeg det er umulig å etterleve. Når semantikk tar større plass enn selve diskusjonen, blir det veldig slitsomt å være her inne.
Det er vel Tagelli som skal la ting passere her. Hovedproblemet er at jeg misforstod hva han mente. Det er sånn som skjer - og ærlig talt noe jeg mente han burde latt passere. Når han da likevel kritiserer meg for at jeg misforstod og beskylder meg for å være vanskelig, ref "Så derifra klarte du å tenke alle? Ja, nei, det er jo åpenbart at du bare prøver forstå og ikke kverulere.", mener jeg det er greit å påpeke hvem som hadde ansvaret for misforståelsen. Han kunne valgt å skrive "Jeg mente ikke alle. Jeg mente noen" som reaksjon på at jeg misforstod. Og så hadde alt vært helt greit. DET er nemlig å la ting passere. Det er helt greit at man er upresis. Det er jeg selv noen ganger. Men når mangel på presisjon avstedkommer misforståelser, bør man ikke skyve ansvaret over på mottaker. OK? Nei. Det er veldig mange, meg selv inkludert, som synes gode og interessante tråder blir ødelagt av måten du diskuterer på. Jeg blir sliten av å lese all kranglingen din, og de aller fleste evner å sile vekk småfeil du på liv og død skal diskutere. Så nei, det er ikke ok.
|
|
|
11/11/2021 14:53
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Tviler på at Tesla åpner SC for andre biler for å være snille. De gjør det nok for å tjene mer penger og for å konkurrere om ladekundene. Da kan det jo hende Tesla må tilpasse seg, akkurat som alle andre ladeoperatører fra starten av har tilpasset seg at biler er forskjellige. Jeg har litt vondt for å tro at verdens største bilprodusent kommer til å flytte ladeporten bare pga. Teslas superchargere. Vi får se. Verdens største bilprodusent har plassert ladeport på forskjellige steder, så klart de kan flytte. På E-tron er den uansett bortimot maksimalt dumt plassert. Også Tesla har ladeporten dumt plassert, men litt mindre dumt. Den fornuftige plasseringen er til høyre bak. Da kan man parkere langs veien og lade med porten inn til siden, eller man kan rygge inn og lade med porten bak. Plassering av drivstoffpåfylling er typisk på motsatt side av fører gitt landet bilen er produsert i Tesla har vel muligens bare ikke tenkt seg om og trodd at de fremdeles lagde bil basert på noe britiske greier. Jeg har hatt flere biler hvor jeg har fylt diesel/bensin på venstre side, og jeg synes det kan være praktisk å slippe å gå rundt halve bilen for å komme til tanken eller ladeporten. Og jeg tviler på at Tesla har tenkt særlig britisk når de bestemte hvor ladeporten skulle plasseres, det er noen år siden de løsrev seg fra Storbritania og begynte å bestemme selv. Jeg tror heller de tenker som meg, ha ladeporten på førersiden, og på det eneste riktige stedet som er bak. Man bør alltid rygge inn når man parkerer, og kjøre frem når man skal ut.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
11/11/2021 15:02
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Når jeg ser på hvilke bilmerker som har vært mest innovative og pådrivende på elbil og infrastruktur, ja så føler jeg at utfordringene som står i kø for at alle skal kunne lade på Tesla SuC og at alle blir happy er i de beste hender. Hos Tesla.
Jeg vet ikke hvordan det er på andre biler, men jeg har i alle fall aktivert "pin to drive" i min bil, som en sikkerhet i tilfelle noen skulle klare å lese og kopiere signalet fra nøkkelen (senderen) min. Hjemme er alle bilnøklene våre låst inne i et nøkkelskap av stål, så det er første hinder for de som tenker at de skal få med seg en Tesla fra tunet vårt. Skulle de bli desperate nok til å bryte seg inn så går alarmen, og katta kommer nok til å klore ut øynene på tjuvpakket..!
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Alpers]
11/11/2021 15:07
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nei. Dette finner jeg meg ikke i. Jeg må ga lov til å reagere på ufin oppførsel uten at det er jeg som skal få skylda for å ødelegge diskusjonen.
Var det greit av Tagelli å skrive «Så derifra klarte du å tenke alle? Ja, nei, det er jo åpenbart at du bare prøver forstå og ikke kverulere.» når jeg misforstod hva han mente?
|
|
|
11/11/2021 15:33
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: runermm]
11/11/2021 15:36
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hvis det er meg du mener, må du nesten fortelle meg hva det er i livet ditt jeg mangler. Jeg svarer alltid på uberettiget kritikk og du mener at det er ensbetydende med at jeg ikke har et liv, så må du bare gjøre det.
|
|
|
11/11/2021 15:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Men da er vi i gang med metadiskusjonen igjen. Det var IKKE jeg som startet den denne gangen heller.
|
|
|
11/11/2021 15:59
|
appelsin2
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har hatt flere biler hvor jeg har fylt diesel/bensin på venstre side, og jeg synes det kan være praktisk å slippe å gå rundt halve bilen for å komme til tanken eller ladeporten. Og jeg tviler på at Tesla har tenkt særlig britisk når de bestemte hvor ladeporten skulle plasseres, det er noen år siden de løsrev seg fra Storbritania og begynte å bestemme selv. Jeg tror heller de tenker som meg, ha ladeporten på førersiden, og på det eneste riktige stedet som er bak. Man bør alltid rygge inn når man parkerer, og kjøre frem når man skal ut.
Tesla har hele tiden vert amerikansk, men den første bilen var bygd på en Lotus. Man fyller typisk på venstre side på biler fra venstrekjøringsland, uansett hvor rattet sitter ja. Ved lading parkert langs veien så tenker altså folk flest det er best å stå inne i veien å plugge i ladekabel de må trekke fra lader i veikanten på høyre side? Eller parkerer de på feil side av veien? Mulig, men i så fall fremstår folk flest som ganske tankeløse. Eller er det noe jeg ikke tenker på?
|
|
|
11/11/2021 16:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
I Norge er det faktisk lov å parkere på venstre side av veien. Men det fungerer jo ikke dersom gata er enveiskjørt.
Det er ytterst sjelden at jeg lader fra parallell gateparkering, selv om det hender.
Det er dog bare når pluggen skal sette i og trekkes ut at man må stå ute i veien og dette går ganske fort.
|
|
|
11/11/2021 16:53
|
appelsin2
Avhengig
|
Avhengig
I Norge er det faktisk lov å parkere på venstre side av veien. Men det fungerer jo ikke dersom gata er enveiskjørt.
Det er ytterst sjelden at jeg lader fra parallell gateparkering, selv om det hender.
Det er dog bare når pluggen skal sette i og trekkes ut at man må stå ute i veien og dette går ganske fort. Hva er formålet med å fortelle dette? Eller forresten, ser poenget med at det er lov å krysse veien i Norge.
Redigert av appelsin2; 11/11/2021 16:58.
|
|
|
11/11/2021 17:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ja. Dette er ikke lov i Sverige feks, og har ikke alltid vært lov i Norge, så det er ikke alle som er klar over det.
|
|
|
12/11/2021 07:20
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvordan går det an å kjøre en bil uten nøkkel?! Eller tar de en kopi av nøkkel ved å skanne den først? Du har utstyr som videresender info fra nøkkel til bil, slik at du får start. Når du først har start kan du kjøre videre uten nøkkel, dette er vanlig på alle nye biler. Du kan ikke starte på nytt uten nøkkel, men da har du allerede fått bilen til dit du vil ha den. I tillegg phishing på tesla-konto. Er vist flere som har fått sms eller epost om at de må skifte passord.... Da kan jo tyven bare registrere app og alt selv.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
12/11/2021 10:05
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg har hatt flere biler hvor jeg har fylt diesel/bensin på venstre side, og jeg synes det kan være praktisk å slippe å gå rundt halve bilen for å komme til tanken eller ladeporten. Og jeg tviler på at Tesla har tenkt særlig britisk når de bestemte hvor ladeporten skulle plasseres, det er noen år siden de løsrev seg fra Storbritania og begynte å bestemme selv. Jeg tror heller de tenker som meg, ha ladeporten på førersiden, og på det eneste riktige stedet som er bak. Man bør alltid rygge inn når man parkerer, og kjøre frem når man skal ut.
Tesla har hele tiden vert amerikansk, men den første bilen var bygd på en Lotus. Man fyller typisk på venstre side på biler fra venstrekjøringsland, uansett hvor rattet sitter ja. Ved lading parkert langs veien så tenker altså folk flest det er best å stå inne i veien å plugge i ladekabel de må trekke fra lader i veikanten på høyre side? Eller parkerer de på feil side av veien? Mulig, men i så fall fremstår folk flest som ganske tankeløse. Eller er det noe jeg ikke tenker på? Å parkere i veikanten for å lade høres ikke særlig trygt eller praktisk ut for meg. Og hvis argumentet for å slippe å stå på venstre side og plugge i laderen er at det er tryggere på høyre side, ja da burde vi vel få flytta rattet også over på høyre side. Jeg tror det blir litt triveligere og tryggere om vi slipper å stå i veikanten og lade.
Roy
|
|
|
12/11/2021 10:15
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
. ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=121285&filename=ladeledinggate.JPG)
Redigert av Knirkekne; 12/11/2021 10:16.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
12/11/2021 10:19
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Steike det må være deilig å vite alt aldri ta feil når man diskuterer ting, særlig på et forum om snikksnakk, pølsevev, sludder og vås. Men huff så slitsomt å bli argumentkrenka og feiltolka absolutt i hvert eneste innlegg da?
Selv blir jeg feiltolka i kun hver 2 eller tredje innlegg, og det er jo tross alt mye bedre. Og jeg ser jo ofte at jeg kanskje tar feil eller faktisk driter meg loddrett ut med en herlig blanding av inkompetanse og ufullstendig forståelse av enten motargumenter eller generelle fakta rundt det som diskuteres. Men det er vel normalt for sånne som meg, med begrensede kognitive evner. Og heldigvis er jeg med det for dum til å føle meg veldig krenka, de andre ler og da ler jeg også.
Jeje...
Roy
|
|
|
|
|