|
|
Zwift or die
|
Re: Zwift or die
[Re: Oddefa]
01/11/2021 15:30
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg synes Zwift fungerer bra for å gjennomføre planlagte treningsøkter. Å sykle Alpe Du Zwift kan fungere fint som en test, eller som en enkelt hardøkt.
Samtidig synes jeg det sosiale krever for mange duppeditter og innlogging her og der for å gi noe mening. Jeg foretrekker å ha mobilen på armlengdes avstand som musikkspiller når jeg sykler, ikke å bruke den til å sende meldinger til kjente og ukjente som figurerer på samme skjerm som meg. Grafikken, landskapet og turene gir meg egentlig ikke så mye. Rittene kan jeg se for meg at jeg kan lære meg å like, samtidig er vissheten om at det er så mange variabler folk kan tilpasse etter beste evne litt demotiverende.
Jeg kommer til å ha abo gjennom vinteren og kommer nok til å prøve å hake av ruter og turer for å ha noe å strekke meg etter. Men i de fleste tilfeller vil jeg gjennomføre ferdige økter og se på en tv-serie eller høre på en lydbok/podcast/musikk ved siden av.
Jeg har prøvd å bli hekta mange ganger, men får det heller ikke helt til. Faktisk synes jeg det er mindre kjedelig å løpe 1 time pluss på tredemølle enn det er å sykle 1 time + på Zwift. Forhåpentligvis blir det en bra utevinter for sykling.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
01/11/2021 16:51
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Enig med Ole. Ritt på discord er konge. Spesielt lagtempo. Dersom man ikke har en stor nok kompisgjeng på samme nivå som man selv er lokalt, finnes det flere virtuelle klubber som gen-x og Vikings man kan kjøre ritt med. Jeg synes det gjør litt halvkjedelige ritt mye morsommere når man kan prate sammen om taktiske disposisjoner i hemmelighet for andre lag. I tillegg får man nye sykkelkompiser fra andre deler av landet.
TTT på torsdager og madmonday eller ZRL har blitt 2 faste hardøkter for min egen del. Jeg får fantastisk mye høyere rittspesifikk kvalitet på disse øktene enn jeg klarer alene
Redigert av stosu; 01/11/2021 16:55.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
01/11/2021 16:57
|
nanonils
Avhengig
|
Avhengig
Jeg kjørte lenge kun på Trainerroad, men har de siste 2 årene kjørt Zwift. Har flyttet intervalløktene fra TR til Zwift, og det er vesentlig lettere mentalt å gjennomføre de der. Sykler også noen ritt gjennom vinteren, syns det er kjekt, og man får virkelig øvd seg på å grave dypt. Har ikke prøvd lagtempoene, men kan se for meg at det kanskje er hakket gøyere enn vanlige fellestarter.
Redigert av nanonils; 01/11/2021 16:57.
|
|
|
01/11/2021 16:58
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Kjenner jeg har mye på hjertet, men mye har blitt sagt. Velger da en kort tilnærming.. 1. Bedre rulle = økt realisme/følelse. Ville valgt eksempelvis Wahoo kickr core hvis budsjettet tillater det. 2. Sosialt en overlegen arena hvis man velger å gå dithen. 3. Punkt 2 henger ofte sammen med lagtempo (Torsdager) som har tusentalls dedikerte brukere. (Blåtann pulsbelte må man ha så fremt ikke ant+ mulighet til PC). Lagtempo øktene i seg selv er rå over/under økter. Holder med en i uken for mange. Over/over økter nevnes også ab noen  4. Får man smaken på ritt kjører man hardere intervaller. NEI! Du eller jeg kjører IKKE like harde intervaller alene. (Følgelig hardere belastning). 5. Får man smaken på ritt stjeler det ofte annen type trening. Det er ett minus…. (Utsetter selv sesongstart pga litt festligheter med ritt). «Får starte snart…» Sist men ikke minst. Beverly tar deg imot selv om du ikke velger Zwift også  Landevei og lokale sammenkomster er like viktig som E-sport arena. Veldig hyggelig at du er på tanken om ikke annet!
|
|
|
02/11/2021 05:55
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ja, får se om jeg prøver en "gratis" testperiode i vinter. Men pr nå blir det med nåværende rulle (og da som konsekvens at det ikke gir det mest realistiske opplevelsen), må se det opp i mot hvilke andre "investeringer" i sportsutstyr jeg gjør, i tillegg til nevnte ski så står oppgradering av fulldemper til elektronisk gir på planen. Men fått mange gode argument for Zwifting, men ser jo også at det er noen som har prøvd og ikke funnet dette som det helt store.
Redigert av Oddefa; 02/11/2021 05:57.
|
|
|
02/11/2021 06:40
|
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
Jeg kjøpte en kicker core i høst etter å ha fulgt markedet på Finn en periode ser det ut som om jeg kan ha rulla i minst 2 år å kanskje tape 2000 på selge den da.Har vært vel høyt prisbilde på brukte ruller.
|
|
|
02/11/2021 08:36
|
torbus
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kjøpte rulle for et par måneder siden. Planen var å slippe å melde meg inn på helsestudio for spinningtimer når snøen kommer. Falt for vintersykling forrige vinter, men det er sjelden lange perioder med godt vintervær her i Oslogryta, og jeg orker ikke slaps-syklinga jeg presset meg til på dårlige dager i fjor, bare fordi jeg hadde bestemt meg for minst to turer i uka, uansett vær. Verken spinning eller ergometersykkel er noe jeg er særlig glad i, men etter å lest litt om smartruller, zwift og realistisk sykkelfølelse, skjønte jeg at dette kunne være noe for meg. En tur til helsestudio for en times spinning hvor en eller annen skapning sitter og skriker mens hen spiller musikk jeg minnes fra Kos og Ayia Napa for 25 år siden, vet jeg med meg selv at ikke bare er fryktelig lite motiverende, men direkte skremmende.
Jeg rigga opp en gammel 24-monitor jeg tidligere brukte til bilderedigering, og som har stått stabla inne i et skap i noen år, med en Apple TV, og ble mildest talt imponert da jeg tok min første tur på Zwift, kjente hvordan rulla simulerte stigninger, og fikk den deilige muligheten til å presse meg ved å legge meg etter sterkere syklister enn meg.
(Ok, stigningene er kanskje ikke helt realistiske, da jeg sykler med 42 foran og 11-28 bak, og jeg klarer 90 km/t før jeg spinner ut, og kom meg opp en av de lengste stigningene på 42 - 28, men jeg mistenker at dette skyldes innstillinger i Zwift, og som jeg kan fin-tune med mer egnet drivverk).
Nå sykler dere ritt, og har helt sikkert andre ambisjoner enn meg, men jeg gleder meg til Zwift i vinter, med musikk på øra, en gruppetur eller kanskje til og med et ritt (i klasse C, hvor jeg pent ligger), utforske dette med wattmåling nærmere, og jeg har således store planer om å bedre formen i løpet av vinteren. Nye sokker, dråper og det greiene der, blir for meg bare tull, og det å sitte med telefonen klar for å gi folk ride ons, syntes jeg virker masete, men samtidig klarer jeg ikke konsentrere meg om film eller serier når jeg sykler, og det å se inn i et slags landskap - til og med ganske realistisk (rett nok med litt flere vulkaner og akvarier enn i omgivelsene jeg sykler til vanlig), mens man kan konkurrerer med andre syklister gjemt bak en avatar, syntes jeg i hvert fall sånn umiddelbart, etter en håndfull turer, virker veldig motiverende.
Men viktigst av alt er kanskje dette med dørstokkmila. Her kan jeg faktisk få en skikkelig økt på en times tid. Det klarer jeg ikke med utendørssykling. Ingen ullvask og lagvis med klær på ulike programmer, jeg slipper masete vask av sykkelen i kuldegrader (eller i badekaret), og jeg kan i prinspippet være i gang på 5 minutter, dersom lysten melder seg. Det er jo helt genialt, og i hvert fall ikke noe jeg ville klart å motivere meg til med nitriste spinningsykler eller enda verre ergometersykler.
Jeg fikk en Wahoo Kickr på tilbud til rett over 10000, og tenkte at det kanskje var litt risikabelt å gå all in med en av de dyrere rullene når jeg aldri hadde prøvd det før, men førsteinntrykket er at dette til og med var mye morsommere enn jeg hadde trodd, så denne rulla skal få kjørt seg både vinterstid og på regnfulle sommerdager i årene som kommer. Men kanskje skyldes mitt gode inntrykk nettopp at jeg gikk for en av rullene som best simulerer utendørssykling.
Redigert av torbus; 02/11/2021 08:52.
|
|
|
02/11/2021 08:43
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Ja, får se om jeg prøver en "gratis" testperiode i vinter. Men pr nå blir det med nåværende rulle (og da som konsekvens at det ikke gir det mest realistiske opplevelsen), må se det opp i mot hvilke andre "investeringer" i sportsutstyr jeg gjør, i tillegg til nevnte ski så står oppgradering av fulldemper til elektronisk gir på planen. Men fått mange gode argument for Zwifting, men ser jo også at det er noen som har prøvd og ikke funnet dette som det helt store. Vi er alle forskjellige Odd Erik. Kle på seg lag på lag med klær for å sykle ute i regn/slaps/snø er ikke noe for meg. #Entusiast. Den ekstra timen jeg bruker på å få på ski og den slags vil jeg heller bruke på rulla og restitusjon. Ja det blir nok en skitur i ny og ne... Men allikevel. Zwift i hjemmet er tidsbesparende. Ja noen liker dattera (Svart skjerm og trainerroad m.m.) og andre liker mora (Zwift). Men at mulighetene for å bli overraskende bedre med Zwift ligger iallfall godt til rette.
|
|
|
[Re: Skogsmann]
02/11/2021 09:12
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ja, får se om jeg prøver en "gratis" testperiode i vinter. Men pr nå blir det med nåværende rulle (og da som konsekvens at det ikke gir det mest realistiske opplevelsen), må se det opp i mot hvilke andre "investeringer" i sportsutstyr jeg gjør, i tillegg til nevnte ski så står oppgradering av fulldemper til elektronisk gir på planen. Men fått mange gode argument for Zwifting, men ser jo også at det er noen som har prøvd og ikke funnet dette som det helt store. Vi er alle forskjellige Odd Erik. Kle på seg lag på lag med klær for å sykle ute i regn/slaps/snø er ikke noe for meg. #Entusiast. Den ekstra timen jeg bruker på å få på ski og den slags vil jeg heller bruke på rulla og restitusjon. Ja det blir nok en skitur i ny og ne... Men allikevel. Zwift i hjemmet er tidsbesparende. Ja noen liker dattera (Svart skjerm og trainerroad m.m.) og andre liker mora (Zwift). Men at mulighetene for å bli overraskende bedre med Zwift ligger iallfall godt til rette. Skal sies at jeg også har lett for å velge rulla nå, mye mer en tidligere år. Rett og slett det er så lett og tidsbesparende. Handler også om rulla mi, selv om den ikke er smartrulle men stillegående og ikke minst realistisk tråkk, som gjør at langturer og rolig/restituasjon føles bra. Mens jeg tidligere høster ikke har vært på rulla før nå i november var jeg på rulla tidlig i oktober i fjor, og samme i år. I fjor var det lett å komme i gang tidlig på rulla både pga cov-19 (ikke utsatte seg får forkjølelse som fort kan skje når en presser seg ute) samt det gikk sykkelritt på tvn hver dag (Giro, Vuelta og diverse endagsritt), og i stedet for å sitte å glo på tvn i sofaen var det superlett å motivere seg til å ta dette på rulla. Merker jeg har med den lettheten i høst også. Men blir det barfrost og gode forhold i helger så sykles det ute. Skal heller ikke undervurdere det å trene på å sykle i ute i elementene, motvind, regn etc, for dette møter en jo i ritt også.
|
|
|
[Re: olechr]
02/11/2021 12:05
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg er litt i vippen på zwift selv. Jeg har det, og har hatt det i fjor og i år. Jeg kjører med en fin smartrulle, Elite Direto XR. Men jeg er ikke hekta. Jeg venter og håper, men det ser ikke ut til å skje.
Jeg samler tid og poeng, og får nye sokker når jeg oppnår ny level. Jeg har badger for hit og dit og alt mulig. Jeg har krysset Kalifornia og sykler tusener på tusener av virtuelle høydemeter Jeg har millioner av svettedråper jeg kan kjøpe stash for. Jeg har kjørt TO hele ritt Jeg har kjørt grupper, fritt og styrte intervaller. Jeg er nummer 164.172 av 917.380 på Sprint Forward-segmentet.
Men jeg kjenner ikke suget etter mer, mer, MER!!!
Sorry, men sånn er det bare. Godt å få det ut egentlig.
LarsB
Har du syklet sammen med andre venner/klubbkompiser eller liggende på Discord? Slik at man kan prate underveis. Jeg gleder meg faktisk til lagtemporittene hvor vi er en gjeng. Nei, det har jeg ikke. Det må jeg innrømme. Det høres jo bra ut. Eneste jeg ikke forstår er hvordan man kan prat under lagtempo  LarsB
|
|
|
02/11/2021 12:08
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har investert i rulle ( Wahoo Core) og rigget opp sykkelen , er klar for jomfruturen på Swift. Går alle ritt i 110, eller er det noen ritt som er delt opp i aldersklasser, nivå el.lign ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: larsb]
02/11/2021 12:22
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Nei, det har jeg ikke. Det må jeg innrømme. Det høres jo bra ut. Eneste jeg ikke forstår er hvordan man kan prat under lagtempo  LarsB Prater ikke i så måte. Korte kommandoer med når/hvem som tar føringer og hvor lenge.
|
|
|
[Re: HeavyDude]
02/11/2021 12:23
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har investert i rulle ( Wahoo Core) og rigget opp sykkelen , er klar for jomfruturen på Swift. Går alle ritt i 110, eller er det noen ritt som er delt opp i aldersklasser, nivå el.lign ? Ritt er delt opp i klasser. "standard" for alle er at starten er sinnsyk hard før det roer seg avhengig av distanse og type ritt.
|
|
|
02/11/2021 16:00
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Klassene (kategorier) som skogsmann refererer til er basert på W/kg, så nivået er ganske likt. Spesielt på madmonday, som er delt inn i høy og lav klasse innenfor hver kategori. Hvis man blir med i de litt større rittseriene som madmonday eller ncf- cup, så finner man alltid ei gruppe å ligge i. I disse seriene sykler også hver kategori for seg uten å kunne bli tatt igjen av eller ta igjen andre kategorier. I en del små ritt starter alle kategorier samtidig. Personlig synes jeg det er mest gøy, da man kan klamre seg fast med A'ene så lenge som mulig
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
02/11/2021 22:03
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Ferdig med kveldens syrefest i ZWIFT Racing League. De fleste klarer å presser seg hardere sammen med laget, enn man ville gjort på egenhånd. Fikk +20 min fra Z5-Z7. Veldig fornøyd med plasseringen, ble nr 2 på laget. Etter 6 ritt ligger vi på 2. plass av 15 lag. Sykler for GenX og vi har plass til flere. Mener at selve rulla ikke er det viktigste, men kraftige vifter, lav romtemperatur, riktig musikk med nok trøkk og stort bilde!
Redigert av John_Harald; 02/11/2021 22:04.
|
|
|
02/11/2021 23:10
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Noen som har forslag til de kuleste rittene? Sykla noen på innfall i fjor og det var moro, men det er kanskje noen som er bedre enn andre. Må være kat C, har B som mål ila vinteren og da er rittene helt essensielle.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
[Re: John_Harald]
03/11/2021 06:16
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Ferdig med kveldens syrefest i ZWIFT Racing League. De fleste klarer å presser seg hardere sammen med laget, enn man ville gjort på egenhånd. Fikk +20 min fra Z5-Z7. Veldig fornøyd med plasseringen, ble nr 2 på laget. Etter 6 ritt ligger vi på 2. plass av 15 lag. Sykler for GenX og vi har plass til flere. Mener at selve rulla ikke er det viktigste, men kraftige vifter, lav romtemperatur, riktig musikk med nok trøkk og stort bilde! Divisjon er du i? (Avsporing fra tråden….). Sykler selv i A2. Deilig hard liga. Vill etappe i går. Treningsmessig snakker vi 17 drag høyt over terskel! Hadde også 20 min i Z5-Z6. Hissig det.
|
|
|
[Re: sanouka]
03/11/2021 06:20
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Noen som har forslag til de kuleste rittene? Sykla noen på innfall i fjor og det var moro, men det er kanskje noen som er bedre enn andre. Må være kat C, har B som mål ila vinteren og da er rittene helt essensielle. Hva slags type rytter og hva slags mål har du? Crit city bygger form. Ett ritt av den typen har kort arbeidslengde. Kjører ofte doble. 3R rittene hvor alle starter samtidig vet jeg mange liker. Innsbruck f.eks. Listen er lang. Tipper Zwift snart starter med events med flere forskjellige ritt.
|
|
|
[Re: Skogsmann]
03/11/2021 08:04
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Divisjon er du i? (Avsporing fra tråden….). Sykler selv i A2. Deilig hard liga. Vill etappe i går. Treningsmessig snakker vi 17 drag høyt over terskel! Hadde også 20 min i Z5-Z6. Hissig det.
A2 er det samme som A+ ?
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
[Re: John_Harald]
03/11/2021 08:21
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Ferdig med kveldens syrefest i ZWIFT Racing League. De fleste klarer å presser seg hardere sammen med laget, enn man ville gjort på egenhånd. Fikk +20 min fra Z5-Z7. Veldig fornøyd med plasseringen, ble nr 2 på laget. Etter 6 ritt ligger vi på 2. plass av 15 lag. Sykler for GenX og vi har plass til flere. Mener at selve rulla ikke er det viktigste, men kraftige vifter, lav romtemperatur, riktig musikk med nok trøkk og stort bilde! Kjøpt meg wahoo vifte. Brukte den på ei halvhard økt etter tre uker sykdom. Ble nesten ikke våt i håret engang. Før så måtte jeg vente ti minutter med å dusje, for jeg svetta noe så innmari lang tid etterpå. Blur spennende å se på skikkelige hardøkter, og ritt.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
[Re: eOpseth]
03/11/2021 08:41
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Divisjon er du i? (Avsporing fra tråden….). Sykler selv i A2. Deilig hard liga. Vill etappe i går. Treningsmessig snakker vi 17 drag høyt over terskel! Hadde også 20 min i Z5-Z6. Hissig det.
A2 er det samme som A+ ? Nei. 2 divisjon i A. "Nivå 3". (Premier divisjon, A1,A2). Men det er mange A+ med i den divisjonen også. ZRL klarer aldri sortere riktig ved sesongstart. Divisjonene blir satt basert på tidligere resultater og generell inndeling i forkant av sesongen basert på W/kg kategorier o.l. Laget mitt (Kjekkas) kom på 2 plass i A2 forrige sesong og skulle vel egentlig rykket opp. Men tror bare 1 plassen rykker opp. Uansett hardt nok der vi er nå. Klager ikke..
|
|
|
03/11/2021 08:53
|
John_Harald
Ringrev
|
Ringrev
Vi startet i høst i ZWIFT Racing League | WTRL - EMEA Central DIV3 (Mixed/Men's) (A). Det er flere A+ her også.
|
|
|
03/11/2021 08:54
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Ahh - da skjønner jeg . Jeg som leste litt fort, du snakker om divisjoner, og jeg leste kategorier.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
03/11/2021 19:24
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er ny på Swift, og plutselig er min side på websiden kun «My activities» … skal laste ned appen til en laptop, men download-knappen er borte den også. Tips for å få websiden normal igjen ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
03/11/2021 21:49
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kommer litt sent inn i Zwift-festen, men party poopere kommer jo gjerne til sist.
De tre siste åra har jeg holdt på meg rullesykling med et ganske ok oppsett (Tacx Neo, stor skjerm, bra rom, riktignok ikke vifte). Jeg har testa litt ulike adspredelser, å høre på podcast (særlig Sykkelpoden) eller se på tv (alpint eller cx) har funka best. Men likevel: Ingenting av dette hindrer meg å tenke at Zwift virkelig suger og har egentlig ingenting med sykling å gjøre.
Sykkel for meg handler om å være ute i vær og vind, følge årstidene at veksler og at omgivelsene endrer seg. Sykling er å finne flyten ute blant trærne, sette et crux eller ikke og å oppdage nye stier. Sykling er å slite seg ut i seige bakker for så å stupe ned til et hyggelig kaffestopp. Sykling er å kjenne på motvinden og vite at snart skal du snu og har medvind de neste to timene. Sykling er å være fri og legge alt av hverdagens trivilialiteter og sosiale press bak seg og være ute så lenge man bare orker. Sykling er å bomme på Nesodden-ferja med 30 sekunder og måtte vente 30 min på neste avgang. Sykling er å hive etter pusten i Brattbakken opp til Holtet og tenke at nå stopper hjertet.
Zwift inneholder ingenting av dette. Zwift er smerte, svette og snørr. Zwift er julebord med avatarer. Men blir vel å vel legge inn noen timer i år og, mens jeg venter på solsnu, snø og sykling.
|
|
|
04/11/2021 08:29
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Det ingen, noen gang, noe sted som sier at rullesykling er sykling som ikke ljuger!
Rulle er rulle. Du kommer ingen steder, du ser den samme veggen, du blir sliten på en helt urealistisk måte. Det er fakta. At man bygger vaggeplattformer, kjøper svinedyre forhjulsløftere, vifter som endrer styrke etter virtuell fart, eller sykler sammen med tusenvis av tegneseriefigurer endrer ikke en døyt på dette. Det ERnoe annet enn å sykle.
MEN gjør man det unngår man å bli feit, svak og gretten til neste sesong åpner. Man får slitt seg ut så man svetter syre på 45 minutter, og man får blåst ut alle tanker på jobb, unger og ugjorte oppgaver. Så kan man drikke en stor sjokomelk i slåbroken før leggetid mens ettersvetten gir seg. Noe som bare skjer på rullekvelder.
LarsB
ps. og så er det mange som digger å sykle med tusenvis av tegneseriefigurer....
Redigert av larsb; 04/11/2021 08:30.
|
|
|
04/11/2021 08:53
|
kaiost
Ivrig
|
Ivrig
Syklet mye i fjor vinter og ble litt bitt. Byttet etterhvert til ordentlig rulle som viser noenlunde riktig watt (kjører wahoo kickr core og assioma wattpedaler og sammenligner). Første rulla jeg hadde, Turbo Muin + viste watt i verdensklasse og selv om det tok seg pent ut på papiret så jeg ikke helt hensikten med "juks" Så fra januar i år ble det wahoo. Var i god form i april, på ordentlig og kjørte 300 watt på Crit City Race. Når jeg begynte på igjen for 2-3 uker siden var det 250 omtrent på samme ritt. Så en får svaret på formen ganske brutalt.
Men én ting jeg stusset litt over er at det er utrolig mange gode Zwift syklister som nesten ikke sykler ute eller som har et helt annet (lavere) nivå enn det som Zwift resultater sier. Og med mine dagens 74-75 kilo er jeg rene tungvekteren.
Men at det blir mye Zwift i vinter er helt klart.
Redigert av kaiost; 04/11/2021 08:54.
|
|
|
04/11/2021 09:15
|
Oddefa
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Men Granca er bedre en Zwift Kai ?
|
|
|
[Re: larsb]
04/11/2021 09:36
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Rulle er rulle. Du kommer ingen steder, du ser den samme veggen, du blir sliten på en helt urealistisk måte. Det er fakta. At man bygger vaggeplattformer, kjøper svinedyre forhjulsløftere, vifter som endrer styrke etter virtuell fart, eller sykler sammen med tusenvis av tegneseriefigurer endrer ikke en døyt på dette. Det ERnoe annet enn å sykle. Rulle er for meg et nødvendig onde. Før, da jeg hadde ambisjoner om å hevde meg i lokale ritt, ble rulla brukt til systematisk trening for å danne et grunnlag å bygge videre på når snøen forsvant og det var mulig å sykle ute igjen. Nå brukes rulla 1-2 dager i uka av pur nødvendighet for å ikke bli for feit, og fordi det er en innmari effektiv måte å trene på. På 75 minutter får man skiftet, trent, dusjet og skiftet, og er fit for fight med kone og barn og fritidsaktiviteter og loddsalg og gud vett. Men morsomt er det ikke. Jeg skal ikke hevde meg i noe ritt lenger, og har begynt å leke med tanken om å kvitte meg med rulla, rett og slett for å tvinge meg selv til å gjøre mer av de aktivitetene som gir meg mentalt overskudd, og frisk luft. Løpe i skogen, gå på ski, topptur, gå på skøyter, sykle mer ute, klatre, svømme, padle. Basert på trådstarters Instagram-profil (og diverse tråder her inne) tipper jeg han får mye mer glede igjen for å investere i et par pudderplanker enn å oppgradere rulla til en som funker med Zwift.
Redigert av Øyvind V; 04/11/2021 09:38.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
04/11/2021 11:23
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Rulle er for meg et nødvendig onde.Nå brukes rulla 1-2 dager i uka av pur nødvendighet for å ikke bli for feit, og fordi det er en innmari effektiv måte å trene på. På 75 minutter får man skiftet, trent, dusjet og skiftet, og er fit for fight med kone og barn og fritidsaktiviteter og loddsalg og gud vett. Men morsomt er det ikke.
Jeg skal ikke hevde meg i noe ritt lenger, og har begynt å leke med tanken om å kvitte meg med rulla, rett og slett for å tvinge meg selv til å gjøre mer av de aktivitetene som gir meg mentalt overskudd, og frisk luft. Løpe i skogen, gå på ski, topptur, gå på skøyter, sykle mer ute, klatre, svømme, padle.
Hva skal man si. Usikker på om innlegget ditt var ett forsøk på å være morsom eller ikke. Ut fra hva du skriver trenger du ikke sykle i det hele tatt. La nå oss som vil bli bedre på sykkel bruke de redskapene som gjør oss bedre (Zwift). Haters gonna hate er det noe som heter. Bruker man ikke mye tid på rulletrening er det vanskelig å få forståelse for hva en interaktiv verden kan gi av formboost og sykkelglede. Har selv "uendelig" mange timer på sone 3-4 i ett bomberom mens det dunker høy musikk mens man stirrer i en murvegg. Det var i "gamle dager". Heldigvis har verden endret seg. Til det bedre. Må også legge til følgende: Hadde Zwift hatt konkurrent med like mange brukere hadde jeg sikkert testet ut det. Nå tror jeg ikke at undertegnede eller resten av verden nødvendigvis "er til sengs" med Zwift for selve designet og funksjonene. Er nok heller mulighetene til interaksjon som gjør plattformen interessant.
|
|
|
|
|