Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sweet P Ronin Max RIG briller

Sweet P Ronin Max RIG briller #2686920 29/10/2021 04:52
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Noen som har ? evt prøvd/testet ? Har godt slitte Jawbreaker Prism Road (+ trail/blanke linser) så kan kjøpe nye med god samvittighet. Finner ikke veldig mye omtale/tester av brillene, en tråd her inne fra i fjor var det eneste jeg fant på dette forumet. Men bra pris på bikeshop denne uken (999) så vurderer å slå til. Hvilke linser er nærmest road, Topaz eller Obsedian ? Sistnevnte er vel "ren" sol, mens førstnevnte sol + lett overskyet hvis jeg forstår rett.

Re: Sweet P Ronin Max RIG briller [Re: Oddefa] #2686960 29/10/2021 09:04
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
Har et par med Bixbite glass, og er veldig fornøyd.
Ekstremt behaglige og uten noen ramme som blokkerer for utsyn.

Synes bixbyte glasset funker bra til norske forhold - har aldri følt noe trang for mer sol-blokkering, og de funker kjempebra i dårlige lysforhold.
Den er vel hakket under topaz i solblokkerings-rangen.

Re: Sweet P Ronin Max RIG briller [Re: Oddefa] #2686966 29/10/2021 09:30
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Oddefa
Noen som har ? evt prøvd/testet ? Har godt slitte Jawbreaker Prism Road (+ trail/blanke linser) så kan kjøpe nye med god samvittighet. Finner ikke veldig mye omtale/tester av brillene, en tråd her inne fra i fjor var det eneste jeg fant på dette forumet. Men bra pris på bikeshop denne uken (999) så vurderer å slå til. Hvilke linser er nærmest road, Topaz eller Obsedian ? Sistnevnte er vel "ren" sol, mens førstnevnte sol + lett overskyet hvis jeg forstår rett.

Du har sett denne? https://www.terrengsykkel.no/sykkelutstyr/sykkelbriller/test-av-sweet-ronin-photochromatic -Ikke Rig, men like fullt.
Brukte Ronin-brillene her om dagen igjen etter mange uker med Oakley Prizm og fotokrom. Opplevde da Ronin-brillene som veldig klare og fine. Ble usikker på om jeg faktisk hadde dem på meg både i bilen og på sykkelen - altså på en positiv måte.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Sweet P Ronin Max RIG briller [Re: sykkeloyvind] #2687017 29/10/2021 15:08
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: Oddefa

Du har sett denne? https://www.terrengsykkel.no/sykkelutstyr/sykkelbriller/test-av-sweet-ronin-photochromatic -Ikke Rig, men like fullt.
Brukte Ronin-brillene her om dagen igjen etter mange uker med Oakley Prizm og fotokrom. Opplevde da Ronin-brillene som veldig klare og fine. Ble usikker på om jeg faktisk hadde dem på meg både i bilen og på sykkelen - altså på en positiv måte.

Jo tror jeg har lest den før, men var nok ikke "kjøpemodus" da så ble glemt. Men da har jeg bestilt meg, med Topaz linser. Er like mye tenkt på sydlige forhold som Norge. Granca i november feks hvis ikke covid-19 bremser den turen.

Re: Sweet P Ronin Max RIG briller [Re: Oddefa] #2687024 29/10/2021 16:41
jsdk Offline
Ringrev
Ringrev
Det var en tråd her for en god stund tilbake der det kom fram at det kom en slags mikro-riper på glassene medmindre man brukte et strengt tørkeregime. En produkt-type fra Sweet var også innom tråden og bekreftet dette. Men mulig det ikke er et problem lenger på nyere/andre modeller.

Edit: denne tråden https://www.terrengsykkelforumet.no...Board=20&main=252024&type=thread

Redigert av jsdk; 29/10/2021 16:42.
Re: Sweet P Ronin Max RIG briller [Re: jsdk] #2687358 02/11/2021 10:54
T
thomasr Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: jsdk
Det var en tråd her for en god stund tilbake der det kom fram at det kom en slags mikro-riper på glassene medmindre man brukte et strengt tørkeregime. En produkt-type fra Sweet var også innom tråden og bekreftet dette. Men mulig det ikke er et problem lenger på nyere/andre modeller.

Edit: denne tråden https://www.terrengsykkelforumet.no...Board=20&main=252024&type=thread

Stemmer. Vi har endret coating på innsiden som gjør linsene mye enklere å holde rene og ripefrie.

Moderator  support, Valentino