Hei,
Jeg har brukt Bolt 2 en stund og finner at den er overlegen den originale Bolt på de fleste områdene. Men et par ting har irritert meg, og med litt fikling og googling har jeg fått løst to saker.
Uendelig treig fix på satellitter. I forhold til forrige Bolt er tiden for finne satellitter og bli klar til oppstart veldig lang. Jeg har slette alle kart unntatt Norge, og det ser ut til å ha hjulpet betydelig. Det er også lett nok å legge tilbake kart om jeg skal til utlandet. Så dette er ikke noe problem.
Kartet er fylt av ubrukelige sykkelveier. D vises som tykke blå linje som ikke går noen steder, og ikke nødvendigvis er sykkelveier heller. Unødvendig og irriterende. Jeg fant en oppskrift for å fjerne eller endre dem til tynne linjer her:
https://gist.github.com/BadmanBarista/47c34b5e9dca3910bba89c4bcdeb58b6Nå er det bare det dårlige termometeret som viser 24 grader inne på hjemmekontoret når det i virkeligheten er 20, og den litt tvilsomme nøyaktigheten igjen. Det er sjelden jeg ser satellittfix bedre enn åtte-ni meter selv når den ligger stille i 30 minutter i åpent fjelllandskap. Det har tilsynelatende ingen betydning for logging eller navigering. Men forrige Bolt hadde bedre tall på skjermen. Om det var visning eller ikke vet jeg ikke.
Jeg håper de to siste tingene blir fikset i en fremtidig firmwareoppgradering.
Flere tips?
LarsB