Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Retyre - funker det i praksis?

Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: Natier] #2686093 24/10/2021 16:17
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har alltid hatt trua. Alltid. Fra starten.
For visse brukergrupper.

Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: mtbmaniac] #2686096 24/10/2021 16:33
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: mtbmaniac
De fleste som sykler og kjøper sykkelutstyr er ikke sykkelentusiaster. Den store massen er ikke komf med å skifte dekk. Jeg tror et produkt som dette kan ha noe for seg for disse kundene, om det er greit å montere av og på som man gjerne håper.

Ja, det er allment kjent at ReTyre har lykkes som oppstartere, og dekkene forhandles av landet største sportskjeder.

Det var også implisitt i min kommentar og grunnen til at jeg valgte ordet entusiaster, som jeg anser spørsmålsstilleren, forumbrukerne og Landeveis lesere for å være.

Vi er ikke uenige om nytten og relevansen for mange alminnelige syklister.

De av oss som har hengt her i noen år, vil huske at grunnleggerne i 2016 ba forumbrukerne om å delta i en undersøkelse om dekket, og oppmuntret til å gi innspill. Se tråden Fra sommer- til vinterdekk på 1-2-3. Artig å lese kommentarer og svar fra den gang, og kjekt at prosjektet ble realisert ICON_SMILE

La oss håpe at Landeveis kritiske bemerkninger oppmuntrer ReTyre til å utvikle og forbedre dekkene og finne nye tekniske løsninger, så kan de få et enda bedre produkt og enda bredere kundegruppe.

(Beklager redigeringskluss og nypostering.)

Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: mtbmaniac] #2686131 24/10/2021 20:28
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: olechr
Ikke prøvd men jeg klarer ikke å se hvordan det skal funke bra så lenge man ikke må fylle luft etter montering.

Er vel sjelden landevei slakter ett produkt til de grader.

Sitat: Sepeda
.... det synes å være en vei å gå før sykkelentusiaster vil føle seg hjemme på ReTyre.

De fleste som sykler og kjøper sykkelutstyr er ikke sykkelentusiaster. Den store massen er ikke komf med å skifte dekk. Jeg tror et produkt som dette kan ha noe for seg for disse kundene, om det er greit å montere av og på som man gjerne håper. For disse brukerne har det også mindre å si om sykkelen ikke er optimalt satt opp, bremser som ikke funker som de skal, skeive styrer, feil dekktrykk, rustne kjeder osv.

Møtte en gang en familie på tur i marka, og tenåringsdatteren hadde gaffelen montert feil vei. Så jeg hjalp til med å snu den, og hun løp til far for å fortelle at han hadde montert den feil vei. Det var noe biltema eller power-greier. Sånn er realiten. Ikke alle kjøper sykler til 50 000 kroner.

Jeg vet ikke om Landevei som magasin egentlig har som primærmål å teste produkter for kundegruppen produktet nok er laget for, eller om hovedfokuset er på produkter som er mest interessant for ekstremt aktive og betalingsvillige landeveisryttere. Det blir litt som om et roadracing motorsykkelmagasin skal teste utstyr som forenkler livet for en gjennomsnittlig scooter/moped-bruker.

Hadde vært gøy å vist hvor mange av de som kjøper dette som faktisk tar de av og på flere ganger i sesongen. Kan absolutt ta feil, men har på følelsen av at dette er et produkt man kjøper fordi det ser smart ut. Når alt kommer til alt så er selv det å legge av og på skins mer jobb en mange av de gidder. (mange klarer ikke pumpe luft i dekk en gang).

Uten å ha prøvd tror jeg de fleste ville hatt en bedre følelse ved å ha på bra vinterdekk om vinteren og sommerdekk ellers. Skjønner hvertfall ikke noe av de skinsa man får med store knaster.

Uansett så er det kult at det er nordmenn som gir gass. De er utrolig dyktig på reklame, logoer, profil osv. Ser veldig flott alt sammen.

Redigert av olechr; 24/10/2021 20:35.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: Natier] #2686132 24/10/2021 20:33
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
ja vi burde være glade for det. kanskje er det eneste mulighet norsk sykkelsport har til å få noen skikkelige sponsorer i fremtiden.

Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: Natier] #2686312 25/10/2021 18:20
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E

De fleste som sykler og kjøper sykkelutstyr er ikke sykkelentusiaster. Den store massen er ikke komf med å skifte dekk. Jeg tror et produkt som dette kan ha noe for seg for disse kundene, om det er greit å montere av og på som man gjerne håper. For disse brukerne har det også mindre å si om sykkelen ikke er optimalt satt opp, bremser som ikke funker som de skal, skeive styrer, feil dekktrykk, rustne kjeder osv.

100% enig. Trenger ikke se lenger enn til min nærmeste husstandsmedlem for å finne noen som har høy terskel mot å bytte dekk. Det har i løpet av 10 år aldri blitt utført av andre enn meg. "Punkterer jeg på vei til jobb, kommer jeg bare til å trille resten av veien'. Har trua på produktet for riktig kundemasse. De færreste er her på forumet.

Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: eirikbk] #2686332 25/10/2021 21:22
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: eirikbk

100% enig. Trenger ikke se lenger enn til min nærmeste husstandsmedlem for å finne noen som har høy terskel mot å bytte dekk. Det har i løpet av 10 år aldri blitt utført av andre enn meg. "Punkterer jeg på vei til jobb, kommer jeg bare til å trille resten av veien'. Har trua på produktet for riktig kundemasse. De færreste er her på forumet.

Så er spørsmålet. Hadde ditt nærmeste husstandsmedlem giddet å vaske sykkel og skifte skins? Jeg tror for de fleste at selv det å bytte skins er for mye jobb. Vil tro man bør vaske sykkel/dekk når man tar av og på etter dager med salt, slaps, snø osv.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: mtbmaniac] #2686337 26/10/2021 05:51
Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
De fleste som sykler og kjøper sykkelutstyr er ikke sykkelentusiaster. Den store massen er ikke komf med å skifte dekk. Jeg tror et produkt som dette kan ha noe for seg for disse kundene, om det er greit å montere av og på som man gjerne håper.
Fun fact: Når jeg studerte deltok jeg på et lite prosjekt relatert til ReTyre hvor vi skulle se på andre måter å løse problemet med å skifte til piggdekk på. Men etter å ha snakket med en haug med folk på gaten og slikt så viste det seg at ingen av dem så på dekkskift som et problem ved vintersykling i det hele tatt. Det største problemet var at de var redd for å sykle om vinteren.

Du har helt rett i at mange ikke er komfortable med å skifte dekk, men de er veldig komfortable med å ta med piggdekkene sine til et sykkelverksted eller få hjelp så det problemet er nesten ikke-eksisterende.

Redigert av Jacobsen; 26/10/2021 07:26.
Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: Jacobsen] #2686368 26/10/2021 08:03
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Jacobsen

Du har helt rett i at mange ikke er komfortable med å skifte dekk, men de er veldig komfortable med å ta med piggdekkene sine til et sykkelverksted eller få hjelp så det problemet er nesten ikke-eksisterende.

Jeg lurer også på om det er noen som ser for seg å sykle til jobb med pigg-skins og så sykle hjem uten, når isen har smeltet bort, som et reellt bruksmønster? Jeg må innrømme at det å sykle med gravel-piggdekk på bar asfalt ikke er så galt at jeg ser på det å sykle noen mil slik i overgangsperioder som noe problem. Er det mange som tenker at det vil være en stor lettelse å sykle med pigg-skinsene i sekken hjem fra jobb, etter å ha brukt dem på hjulene til?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Retyre - funker det i praksis? [Re: sykkeloyvind] #2686371 26/10/2021 08:22
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: Jacobsen

Jeg lurer også på om det er noen som ser for seg å sykle til jobb med pigg-skins og så sykle hjem uten, når isen har smeltet bort, som et reellt bruksmønster? Jeg må innrømme at det å sykle med gravel-piggdekk på bar asfalt ikke er så galt at jeg ser på det å sykle noen mil slik i overgangsperioder som noe problem. Er det mange som tenker at det vil være en stor lettelse å sykle med pigg-skinsene i sekken hjem fra jobb, etter å ha brukt dem på hjulene til?

Å ha sølete skins i sidevesken på vei hjem er ikke noe jeg vil se på som et alternativ.

Jeg har følelsen av at det er en gimmick som får folk til å vurdere sykling vinteren som (litt) mindre mas, men at man drar på piggskins når piggføre kommer og banner og sverter over en innsalta glidelås i april når de skal av.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support