Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Et skudd i mørket

Et skudd i mørket #2685665 20/10/2021 21:23
S
sun flyer Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Når jeg syklet "bikepacking around norway" i sommer mistet jeg to klesplagg. Det første var en Sykkelshorts som forsvant mellom Selbu og Tydal. Det var min favorittshorts. Den var stroppet rundt setevesken i den strikken som denne har.

2 måneder etter rittet var min konkurrent Bjørn S. på sykkeltur i området og han fant shortsen langs veien. Han tok den med og sendte den til meg. Hallelujah ICON_SMILE

Men så mellom Gjøvik og Oslo et sted forsvant denne jakken:

[Linket bilde]

Jeg tok den alternative ruten på strekket som var hardere men kortere enn den langs mjøsa. Denne: https://www.komoot.com/tour/468535298

Spørsmålet mitt er om noen av dere eventyrfolk i oslo-området skal på tur en av helgene fremover? Og kanskje har lyst å teste denne ruten? Og kanskje kan holde øynene åpne etter denne jakka? En eller annen form for finnerlønn vil tilkomme den som eventuelt lykkes i å finne denne jakka. Uansett tilstand på denne. Det er størst sjans for at jakka er et sted mellom Brandbu og Oslo pga dette bildet fra Brandbu tyder på at den var med derfra. [Linket bilde]

Jeg husker å ha stoppet ved bensinstasjonen på lunner for å justere på kleskoden, så mulig den kan ha røket like etter der.

Skulle gjerne ha syklet gjennom ruten selv og kikket, men helgene fremover er fylt opp av jobb. Og senere blir det vel snø?

mvh
Viggo fra Bergen

Re: Et skudd i mørket [Re: sun flyer] #2685971 23/10/2021 18:31
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Hei, Viggo!

En kompis og jeg speidet i dag etter jakka fra Maridalen i Oslo til Brandbu i Gran langs ruten din.

Vi syklet i motsatt retning av deg gjennom Marka, men der er veien oversiktlig.

Til gjengjeld syklet vi i begge retninger fra Grua til Brandbu, også langs RV4.

Vi spurte etter jakka på Circle-K både i Lunner og Brandbu, der jakka trolig sist ble sett. Etterlatte ting de siste månedene ble sjekket.

Dessverre. Vi fant den ikke.

[Linket bilde]

Billedbevis fra Circle-K på Brandbu.

Men du skal ha takk for en fin rute, som jeg forstår fra PM at du foreslo for arrangørene i Around Norway. Nydelig gjennom Marka, og bortsett fra strekket langs RV4, var det deilig, rask og buktende landevei fra Grua til Brandbu.

Vi hadde tenkt å returnere gjennom Marka samme rute som Alpers tok i Høstens flotteste eventyr, men latskapen tok oss, og vi lot tyngdekraften føre oss tilbake til Oslo på landevei. Også deilig, i varmende lys fra en lav høstsol.

Re: Et skudd i mørket [Re: sun flyer] #2696183 21/01/2022 08:35
Peter Pan Offline
Entusiast
Entusiast
Jaggu, den der er jeg sikker på at jeg plukka opp på begynnelsen av trillestien på østsiden av Gjerdingen. Akkurat der du tar av fra grusveien før kloppene, nordfra. Jeg hang den opp i et tre godt synlig. Tenkte å ta den med, men usikker på hvordan jeg resonnerte. Uansett ble den hengt i treet for å lufte seg.

"Sometimes you have to piss in a sink.."(Bukowski)
"Playing cute or drunk as fuck, his wardens could not tell the difference anymore".(Om den avdøde, kjederøykende og alkoholiserte sjimpansen Honzo)
Re: Et skudd i mørket [Re: Peter Pan] #2696195 21/01/2022 08:55
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Peter Pan
Jaggu, den der er jeg sikker på at jeg plukka opp på begynnelsen av trillestien på østsiden av Gjerdingen. Akkurat der du tar av fra grusveien før kloppene, nordfra. Jeg hang den opp i et tre godt synlig.

Aj, aj, aj...

Og vi som på speiding etter jakka i oktober faktisk trillet innom stien for sikkerhets skyld, selv om siste del av Nordmarksvegen opp til Gjerdingen var strengt, men likevel ikke så den...

frown

Re: Et skudd i mørket [Re: sun flyer] #2696207 21/01/2022 09:48
S
sun flyer Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Artig. Får håpe noen har den sånn at den ikke forsøpler ICON_SMILE
Det ristet godt akkurat der, så det er ingen bombe at det var der den løsnet.

Moderator  support, Valentino