Her kommer en ny video, som viser DE ROSA 3-THL sykkelen min med ramme og alle valgte komponenter. Jeg er svak for italienske sykler, og nå når bygget ble klart tilslutt, så måtte det bli en slik Crib Tour, for å vise sykkelen frem i minste detalj. Så håper jeg at stilpolitiet føler seg underholdt av denne videoen av en sykkel som ligger på den sære enden av skalaen:)
Redigert av hotryti; 09/07/202115:31. Rediger grunn: jeg rotet med overskriften i tråden, unnskyld!!!
Må bare ile til med klisjéen over alle klisjéer: Sykkelen er enda finere i virkeligheten.
På solfylte dager er det ingen tvil om hvem som er ute og lufter seg når hotrytis unike De Rosa lyser opp åker og eng langs Sørkedalsveien.
Da er det desto kjekkere å oppdage at forumets egen Mr Fluo Bang er en fantastisk hyggelig entusiast som altså ikke bare uttrykker seg syngende på italiensk. Eller engelsk.
Å kombinere legendariske De Rosas triatlonramme 3-THL, Cinelli Ram 2 (!) og... trommevirvel... SRAM (!!) er jo modig på grensen til dumdristig, men i mine øyne gjør det sykkelen enda mer særegen.
Handler ikke stiltråden om sykler, sier du? I dette tilfellet synes jeg den kan gjøre det. Om du vil ha innspill på klær og stil fra samme mann, ta et gjensyn med Il Canzone Fluo Bang, Gelati Gis eller Canzone epilazione.
Det er sommerferie, og tid for å la livets sideprosjekter bli til nærmest... hovedprosjekter:) Og nå snakker vi akkurat som ur-tråden, om hva man skal/skal ikke gjøre med landeveissykkelen sin. (regner ikke med applaus på dette innlegget;) men kanskje heller en debatt?
Her er en 60 sekunders styretape-tutorial, lagd etter et innfall om å snurre tapen normalt frem til hood'en, for å tvinne en runde langs styret, opp mot stemmet, og så returnere til hood'en. Slik får du styretape som ikke har elektrikertape i avslutningen, og det blir STIIIIIL. Dessuten unngår man den kjipe følelsen det gir, når styretapen er lagt motsatt vei, under hood'en, og ikke minst: det går mye raskere enn forrige metode jeg brukte, med start i hver ende og dobbel taping under hooden.
PS: på youtubekanalen min har jeg lagt ut samme tutorial i en mer pedagogisk hastighet også, så for de som er interessert, fins det også en enklere oppskrift å følge.
Den QS Martini racing trøya er dødsfet, men det designet ved siden av Gulf som treffer meg best er Nutella, får lyst på noe søtt bare jeg ser sjokoladen renne nedover, selv om jeg ikke liker sjokoladepålegg.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Fantastisk. Vet ikke hvilken jeg liker best. Qhubeka-Apple kanskje, med Qhubeka-hendene som strekker seg mot Apple-logoen, og de fargene. Eller AG2R-Nutella kanskje, brunt som smeltende pålegg selvfølgelig.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Det var BASF(jeg valgte alltid å kjøpe BASF kassetter i hine hårde dager(de som ikke skjønner noe nå får google)helt til jeg så Quickstep Martini Racing!!
Det var BASF(jeg valgte alltid å kjøpe BASF kassetter i hine hårde dager(de som ikke skjønner noe nå får google)helt til jeg så Quickstep Martini Racing!!
Er invitert i lystig lag der temaet er «hodeplagg». Jeg får litt kløe av temafester, men det er fine folk som arrangerer så jeg skal stille. Har en Z Vetements casquette som hodeplagg, og vurderer å stille med trøya også for å få litt schwung over det hele.
Lang intro, men her er spørsmålet: Hvilke briller kjørte gutta krutt med i 1989-1990? Har googlet og prøvd å se hva som var gjengs den gang, men ikke funnet noe bra.
Dette må vel være stilpolitiets absolutt største helt? En mann som heller kjørte med noe som så klassisk ut og tapte Tour de France, enn å kjøre med noe nymotens greier som LeMond :-)