Maren Lundby står over OL
|
Re: Maren Lundby står over OL
[Re: Flamini]
18/10/2021 18:53
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
https://www.tv2.no/a/11823338/Hva tjener en helt ok midtbanespiller kontra en norsk hopper som du kjenner til? Hva tjener en helt ok spiss kontra en norsk rundbane syklist? Hva tjener en helt ok forsvarsspiller kontra en norsk bryter? Jeg tror ikke de yngste er verre en de i 30åra.
|
|
|
18/10/2021 19:14
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
De aller beste hopperne kan få inn 1-2 mill i året i rene premiepenger. Og så varierer det nok hvor mye de klarer å få til av ekstrainntekter.
De aller beste hopperne og kombinertløperne tjener omtrent det samme som de beste eliteseriespillerne. Men det er riktig at det tynnes mye fortere ut for de «ok hopperne».
Hun som tråden egentlig handler om har også hoppet inn bortimot 1 mill i rene premiepenger på sitt beste.
Redigert av EHAa; 18/10/2021 19:43.
|
|
|
[Re: EHAa]
18/10/2021 19:51
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Stupfull: «Ser man til norskfotball er det nok av overbetalte drittunger som ikke hadde holdt til serbisk 3dje divisjon. Mest opptatt av å komme seg bort fra treningsfeltet og hjem til playstation.» Dette er også en myte, at norske fotballspillere er overbetalte drittunger. https://www.aftenposten.no/sport/ba...ftig-ned-professor-spaar-ytterligere-falDe aller aller fleste i eliteserien har høyst ordinære lønninger. Kun 20 % tjener over 1 million. Og det er IKKE de 20 % som ville fått problemer i serbisk 3. div. De jeg tror du kaller drittunger - altså de yngste - har meget lave lønninger. 20 % av eliteseriespillerne tjener 0-200.000. De fleste ligger en plass i mellom der, fra 200.000-1.000.000, med ca 700.000 som et gjennomsnitt. Molde og RBK trekker opp snittlønna, mener å ha lest at mange tjener rundt 450' For å spille i de tre øverste div må man ha proffkontrakt og minstelønna var på 25' i året for ett par år siden har en lei mistanke om at mange bør ha en jobb eller studier ved siden av de fleste i eliteserien er greit seriøse utøvere, selv om de ikke trener like mange timer som syklister
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
18/10/2021 19:58
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Når de presterter og vinner ja!
Hva får en fotballspiller for 12 kamper han spiller skikkelig dårlig?
Eller 2 sesonger som benkesliter?
Hva har Ciljan og Henriksen mens de har vært skadet?
Tipper det er mye mer lukrativt enn en dårlig sesong for Gråbak!
|
|
|
18/10/2021 20:37
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Det har du nok helt rett i, uten at jeg vil kalle Ciljan og Henriksen for drittunger av den grunn. Ganske langt unna også, er mitt inntrykk. Når du først nevner Jørgen G, kan jeg jo benytte sjansen til å si noen ord om han: Mer «hel ved» enn det skal du lete lenge etter. En hedersmann som jeg unner alt godt. Inkludert medaljer og høy inntekt Jeg hadde gleden av å være treneren hans i et par sesonger i ungdomsårene hans, og det var en udelt glede.
|
|
|
18/10/2021 20:48
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
For ordens skyld var ikke drittunger rettet til de nevnte to, mest ifht lønn og prestasjoner på gamledagene. Jeg kan imidlertid forstå at det ble tolket slik  Jeg forstår at alle vil ha så mye de kan, og det er lov til å være fornøyd med tingenes tilstand. 'Best' i landet og mulighet for å hente i barnehagen. Men det irritere meg at mange av fotballspillerne ikke skjønne hvor sjukt heldige de er ifht prestasjon og innsats oppimot lønn når man ser mot andre idretter.
|
|
|
[Re: Stupfull]
19/10/2021 06:45
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hva får en fotballspiller for 12 kamper han spiller skikkelig dårlig? Eller 2 sesonger som benkesliter? Hva har Ciljan og Henriksen mens de har vært skadet? Tipper det er mye mer lukrativt enn en dårlig sesong for Gråbak! det er flere enn fotballspillere som kan være langtidsskadet, mulig de er overbetalt, men hvis en overvektig skihopper som konkurerer med fem andre får en million i året, så er lønnsnivået i Pondusligaen lavt nok av politikere, økonomer og planleggere som skulle ha betalt arbeidsgiver for å få lov å gå på jobben
|
|
|
[Re: Stupfull]
19/10/2021 07:21
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
https://www.tv2.no/a/11823338/Hva tjener en helt ok midtbanespiller kontra en norsk hopper som du kjenner til? Hva tjener en helt ok spiss kontra en norsk rundbane syklist? Hva tjener en helt ok forsvarsspiller kontra en norsk bryter? Jeg tror ikke de yngste er verre en de i 30åra. Hvor mange betaler 250 kr for å se et norges cup bryterstevne? Hvor mange er villig til å betale 200 kr måneden for å få se rundbane ritt på tv? Denne diskusjonen er helt meningsløs. Skjønner ikke hva man vil frem til.
|
|
|
19/10/2021 08:55
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Hva får en fotballspiller for 12 kamper han spiller skikkelig dårlig? Eller 2 sesonger som benkesliter? Hva har Ciljan og Henriksen mens de har vært skadet? Tipper det er mye mer lukrativt enn en dårlig sesong for Gråbak! det er flere enn fotballspillere som kan være langtidsskadet, mulig de er overbetalt, men hvis en overvektig skihopper som konkurerer med fem andre får en million i året, så er lønnsnivået i Pondusligaen lavt nok av politikere, økonomer og planleggere som skulle ha betalt arbeidsgiver for å få lov å gå på jobben Hvordan bestemmes lønnsnivået i en idrettsgren Flamini? Litt mer konkret synes jeg du kan være når du skriver at det er "nok av" politikere, økonomer og planleggere som burde betale for å gå på jobb: Hvem mener du, og hvorfor? Utsagnene dine framstår, for meg, ekstremt lite overveide. Verden er ofte mer komplisert enn den fremstår.
Ut på tur!
|
|
|
19/10/2021 09:10
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Supermann, her var det ett par slengbemerkinger fra min side.
Lønnsnivået styres av hva markedet er villig til å betale - ikke nødvendigvis kvalifikasjoner. Som nevnt tidligere i tråden, idrettsutøvere får ikke betalt etter ferdigheter eller innsats. Min påstand er at det gjelder i yrkeslivet også.
Jeg har jobbet med direktører i statsbedrifter som kommer med åpenlys grov løgn og ser at økonomer, planleggere, politkere og media kjøper løgnen uten å stille spørsmål. Disse har definitivt ikke gjort seg fortjent til å heve (million) lønninger
|
|
|
19/10/2021 09:34
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Lønnsnivået styres av hva markedet er villig til å betale - ikke nødvendigvis kvalifikasjoner. Som nevnt tidligere i tråden, idrettsutøvere får ikke betalt etter ferdigheter eller innsats. Min påstand er at det gjelder i yrkeslivet også.
Ok, da gir det hele mer mening. Og ja; jeg er enig at ferdigheter ikke er avgjørende. Verden er litt mer brutal enn som så.
[quote=Flamini] Jeg har jobbet med direktører i statsbedrifter som kommer med åpenlys grov løgn og ser at økonomer, planleggere, politkere og media kjøper løgnen uten å stille spørsmål. Disse har definitivt ikke gjort seg fortjent til å heve (million) lønninger
Her henger jeg ikke med, men at det eksisterer inkompetanse mange steder er noe jeg kan kjenne meg igjen i. Vil bare være forsiktig med å generalisere, ofte eksisterer det for utenforstående usynlige bindinger og kulturer som mange må ta hensyn til og dette er det ikke alltid like lett å forstå eller akseptere om man bare får servert en del av et gitt saksforhold.
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
19/10/2021 10:47
|
Flamini
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Ok, da gir det hele mer mening. Og ja; jeg er enig at ferdigheter ikke er avgjørende. Verden er litt mer brutal enn som så.
[quote=Flamini] Jeg har jobbet med direktører i statsbedrifter som kommer med åpenlys grov løgn og ser at økonomer, planleggere, politkere og media kjøper løgnen uten å stille spørsmål. Disse har definitivt ikke gjort seg fortjent til å heve (million) lønninger
Her henger jeg ikke med, men at det eksisterer inkompetanse mange steder er noe jeg kan kjenne meg igjen i. Vil bare være forsiktig med å generalisere, ofte eksisterer det for utenforstående usynlige bindinger og kulturer som mange må ta hensyn til og dette er det ikke alltid like lett å forstå eller akseptere om man bare får servert en del av et gitt saksforhold. jeg har jobbet i en statsbedrift som fikk gjennom ett milliardprosjekt, tildels basert på det jeg vil kalle en grov løgn var mye omtalt i media og er/var en helt konkret sak
|
|
|
|
|