Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Alpinutstyr til barnefamilie.

Alpinutstyr til barnefamilie. #2684554 11/10/2021 20:35
K
kayiversen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
En stor andel av barnas venner i barnehage og på skole har allerede stått alpint i flere sesonger og vi har et ønske om å også lære våre å stå i år.

Utfordringen da er hva kjøper man av utstyr? Alpinpakke til fem er ikke gratis og selv om jeg gjerne kjøper brukt, frister det lite å kjøre byen rundt for å kjøpe en ski her og en støvel der..

Ser at Ready skal ha skimarked straks. Har egentlig andre planer den helgen, men de kan endres dersom det er den beste muligheten til å få helt OK utstyr til en god pris? Eller er det bedre å forsøke å få til en rabatt i en av Stor-Oslos sportsutstyrbutikker? I så fall hvilken?

Er det noe spesielt å tenke på i forhold til utstyr? Både meg og kona har tidligere hatt utstyr, men det ble solgt for noen år siden etter å ha støvet ned i boden i 4-5 år. Tenker vi klarer oss fint med nybegynnerski for bakke. Forstått at barn gjerne kan ha litt korte ski til å begynne med? 10-15 cm mindre enn kroppshøyde?

Re: Alpinutstyr til barnefamilie. [Re: kayiversen] #2684559 11/10/2021 21:06
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
De beste kjøpene gjør du absolutt på sportsmessene. Du kan selvsagt bruke FINN også, men det krever mye mer tålmodighet. På ei messe kan lukke alle behov ganske raskt. Utvalget er åpenbart størst i starten, så hver tidlig ute. Les deg litt opp på hva som er egnet og ta mål av barna FØR dere drar (særlig fotlengde). Spør om hjelp så går det raskere, men vær forberedt på at det tar litt tid. Vafler, brus og kaffe er å få kjøpt som dere kan styrke dere på midtveis.

Min klubb, Kjelsås, har messe 21. til 24. oktober i hallen ved Kjelsås stadion. Velkommen til en god handel!

https://www.facebook.com/sportsmessen/

Re: Alpinutstyr til barnefamilie. [Re: kayiversen] #2684575 12/10/2021 08:07
A
AndreasLie Offline
Avhengig
Avhengig
A
Jeg har hele min oppvekst kjørt på utstyr kjøpt på div sportsmesser rundt om. Ofte får du bra utstyr for en billig penge, samt at unger vokser fort så det du kjøper nå, holder bare en sessong. Alle klubbene rundt Oslo har messer i helgene framover så bare å følge med.
Til voksne kan du gjøre et bra kupp på messa til Oslo sportslager som er neste helg i Valhall. Har dere voksne planer om å stå litt så ville jeg prioritert og kjøpt nye støvler og heller brukte ski hvis dere skal spare inn noen kr.

Re: Alpinutstyr til barnefamilie. [Re: AndreasLie] #2685249 17/10/2021 17:14
K
kayiversen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Takke til dere begge for gode svar! Er dessverre bortreist neste uke så får ikke med meg Kjelsås sin sportsmesse, men ordnet full pakke til hele familien med besøk på Oslo sportslager og Ready sin messe.

Må si at jeg er veldig imponert over Ready sitt opplegg. Proft, hyggelig og fine priser! Kommer nok til å kun kjøpe ski og skjøteutstyr på klubbmesser fremover.

Re: Alpinutstyr til barnefamilie. [Re: kayiversen] #2685280 18/10/2021 03:56
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Vi har pleid sesonleie ski til barna på Oslo Vinterpark (nå Skimore?).
De har ikke info om 2021/22 sesongen enda ser jeg, men de var trege i fjor også så send dem ev. en e-post og spør om de skal ha sesongleie i år og.

Vi syntes hvertfall det var en enkel og genial løsning å skaffe ok rimelig ski til barn som vokser - 1.200 per barn for ski og støvler for hele sesongen. Utstyret er fritt disponibelt så vi hadde det hjemme og dro det med diverse andre steder i løpet av sesongen. En annen fordel er at du kan bytte f.eks. støvlene dersom barna vokser seg ut av dem i løpet av sesongen.

Hjelm og staver har vi kjøpt nytt på salg (staver på nett, hjelm i butikk da den må prøves) siden de varer langt fler sesonger før de trengs skiftes.

Re: Alpinutstyr til barnefamilie. [Re: kayiversen] #2685312 18/10/2021 08:18
A
AndreasLie Offline
Avhengig
Avhengig
A
Måtte ta en tur selv på messa i Sandvika i helga og kom hjem med støvler og ski til min datter som nå er 1,5år (skal tidlig krøkes). Var masse fint der til ganske gode priser og måtte holde meg i skinnet for ikke å ryke på enda et par ski til meg selv ICON_SMILE Veldig proft opplegg her også med merkelapper på alt som styrte pengene rett til riktig person.

Gøy at du får fått deg utstyr, da er det bare og skaffe seg sessongkort ICON_SMILE

Re: Alpinutstyr til barnefamilie. [Re: kayiversen] #2685316 18/10/2021 08:29
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Lærte i går at man ikke må dra på siste dagen, men første ICON_WINK Fikk ski til meg selv på Readys marked, fullt utstyr til sønn på 8, og ikke en dritt til datter på 5. Njård har marked neste helg, og Heming helgen etter, til info. Fikk veldig god hjelp av Ready, og synes det er en fin måte å støtte klubbene på.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Alpinutstyr til barnefamilie. [Re: kayiversen] #2685320 18/10/2021 08:42
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Var innom XXL på lørdag (i Trondheim), og de hadde en del alpint-utstyr i hylla merket "MÅ UT". Der var det sko til halv pris eller mindre, og en del kurante ski til bra pris. Så XXL lokalt kan være verdt å sjekke ut, men vit hva du skal ha før du tar turen. Ha med telefon og sjekk prisen på ting mens du står der, så ser du om det er gode kjøp eller ikke.

Moderator  support