Alle elsker Brage
|
Re: Alle elsker Brage
[Re: vids]
18/10/2021 07:43
|
polkaDOT
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
4. Det har jo gått rimelig greit i Rampage de siste 20 årene allikevel? Hvert eneste større maraton-løp så dør det folk. Faktisk skal det vel ikke full maraton til en gang for at det skal dø noen. Klart, det er ikke direkte sammenlignbart med tusenvis av deltakere og vanlige mosjonister. Men om man sammenligner med 70 tallets F1, hvor deltakerfeltet var lite og de døde som fluer, så er det jo ikke den sykeste sporten i nyere historie.
Semenuk har vel vunnet rimelig mange slopestyle-konkurranser.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
18/10/2021 09:57
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
4. Det har jo gått rimelig greit i Rampage de siste 20 årene allikevel? Hvert eneste større maraton-løp så dør det folk. Faktisk skal det vel ikke full maraton til en gang for at det skal dø noen. Klart, det er ikke direkte sammenlignbart med tusenvis av deltakere og vanlige mosjonister. Men om man sammenligner med 70 tallets F1, hvor deltakerfeltet var lite og de døde som fluer, så er det jo ikke den sykeste sporten i nyere historie.
Semenuk har vel vunnet rimelig mange slopestyle-konkurranser. Men han hadde ikke hatt sjans i dag. I følge ham selv. Er bare å gå på Emil Johansons insta og se på nivået  Ellers har jeg inntrykk av at de fleste deltakerene har bakgrunn enten fra DH på høyt nivå eller slopestyle på høyt nivå. Og så er det litt varierende hvor lenge siden de la opp den delen av karriæren.
Redigert av vids; 18/10/2021 09:58.
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
19/10/2021 11:50
|
polkaDOT
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Semenuk har vel vunnet rimelig mange slopestyle-konkurranser. Men han hadde ikke hatt sjans i dag. I følge ham selv. Er bare å gå på Emil Johansons insta og se på nivået  Ellers har jeg inntrykk av at de fleste deltakerene har bakgrunn enten fra DH på høyt nivå eller slopestyle på høyt nivå. Og så er det litt varierende hvor lenge siden de la opp den delen av karriæren. Ser nå at Godziek har flere pallplasser i slopestyle i år. Men broren til Szymon er bedre.
Redigert av polkaDOT; 19/10/2021 11:51.
|
|
|
19/10/2021 12:15
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Kan jo snu litt på det - I Rampage er konkurransetid totalt bare noen få minutter. Selv i 70-tallets F1 snakket vi om flere timer og mange mil pr race, og mange race per år. Hadde F1 kjørt 1 runde med samme skadestatistikk tipper jeg reaksjonen hadde kommet fortere. I senere tid har alle alvorlige ulykker ført til sikkerhetstiltak rimelig kjapt, selv om de ikke har skjedd i F1 men i beslektede grener.
Redigert av knutspeed; 19/10/2021 12:17. Rediger grunn: leif
|
|
|
[Re: knutspeed]
19/10/2021 18:41
|
appelsin2
Avhengig
|
Avhengig
Kan jo snu litt på det - I Rampage er konkurransetid totalt bare noen få minutter. Selv i 70-tallets F1 snakket vi om flere timer og mange mil pr race, og mange race per år. Hadde F1 kjørt 1 runde med samme skadestatistikk tipper jeg reaksjonen hadde kommet fortere. I senere tid har alle alvorlige ulykker ført til sikkerhetstiltak rimelig kjapt, selv om de ikke har skjedd i F1 men i beslektede grener.
Ja, men så har vi andre ting som er akseptert. Klatre på 8000m topper er en ganske akseptert måte å skade seg på. Motorsykkelløp på Isle of Man er vel ellers eksempelet på noe som fortsetter til tross for enorme dødstall, 258 døde siden 1907.
|
|
|
19/10/2021 19:27
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg synes egentlig det er helt greit med slike idretter jeg. Hvis folk som er så dyktige ønsker å ta en kalkulert risiko så lykke til. Jeg synes også det må være såpass spektakulært som det er hvis det skal være liv laga. Enkelt og greit fordi alt på tv/film ser mye mildere ut enn deg er.
Jeg synes jo mange av de utøverne er litt «kjedelige». Derfor synes jeg Brage er fett. For han sykler så brutalt og gjør ting som ikke alle andre gjør. Håper virkelig han får sykle neste år så vi virkelig får sett hva han får til på den store scenen.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: appelsin2]
20/10/2021 06:39
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Ja, men så har vi andre ting som er akseptert. Klatre på 8000m topper er en ganske akseptert måte å skade seg på. Motorsykkelløp på Isle of Man er vel ellers eksempelet på noe som fortsetter til tross for enorme dødstall, 258 døde siden 1907. Sant nok. TT'en er et godt eksempel. Mener forøvrig at det også er drøyt. Rytterne deler nok gladiator-gener med Rampage-gjengen.
|
|
|
20/10/2021 09:37
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hehe Ja der deler de nok gener. Forskjellen for oss terrengsyklister vs motorsyklister er at det neppe er bravadene til gutta på Isle of Man som blir tatt opp hver gang i et tilfeldig møte med naboen på butikken mens Gold Wingen står med stereoen på på utsiden etter å ha vært på langtur.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
20/10/2021 12:28
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Isle of Man må være noe av det sjukeste ifh. akseptert risiko på stor event.
De gutta må gå på en eller annen trekant medisin.
Wingsuit og speedflying har sikkert høyest dødsrate, men det er vel ikke like organisert.
|
|
|
20/10/2021 18:47
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Isle of Man er rått med snittfart på over 200km/t og må være noe av det mest ekstreme i det hele tatt, red bull rampage er ingen ting i forhold
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
|
|