Så har man sånne raringer som meg da, som syntes det er skikkelig morro med kvikk geo. Jeg innfinner meg dog godt med at jeg er i relativt heftig mindretall hva gjelder min sans for kvikke grussykler og annet ganmeldags drit som mekanisk giring og felgbrems på racer.
Vel

Det har i hvertfall
aldri noensinne vært større utvalg av bukkestyresykler med kvikk geometri og bred dekklaring, om vi så snakker om de råeste landeveisrittsyklene med 30-34 mm dekklaring, blandeveis- og grussykler med heftig geo og massiv dekklaring på 40+ mm, og hissige krossykler med sjenerøs gjørmeklaring rundt UCI-lovlige 33 mm knastedekk, som også tjener som blodtrimmede grusracere, slik Elmersen påpeker
Ellers deler jeg din forkjærlighet for mekanikk, men opplever også noen fordeler med hydraulikk

Tråden åpner for en uendelighet av artig nerding for dem som måtte ha tid, men inntil videre setter jeg for min del et stort +1 etter Elmersens gode oppsummering i første innlegg, og et nesten like stort +1 etter magnusc sin etterlysning av fester for skjermer og vesker også på de letteste og kvikkeste doningene. Vi driver da ikke bare med godværs- og rullesykling heller

Og ja, aug11x, enig med deg om sykler som Aethos

God helg!