Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Google liv med iPhone

Google liv med iPhone #2679893 08/09/2021 17:38
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Det går ubønnhørlig mot bytte til iPhone pga firma-policy, da er det et par ting jeg lurer på.

Jeg har hatt Android telefoner i årevis og med det har det blitt mer og mer sømløst med Google konto, Chrome, Google kalender, Google Home med flere enheter og et par Chromecaster.
Google Family Link er også på plass med administrasjon av barnas kontoer og enheter.
Vi er en Google familie.

Jeg leser at alt dette skal fungere fint også med iPhone, i såfall er det vel ett fett hvilken telefon jeg har.
Men stemmer det? Er Googlelivet like sømløst med en Apple telefon som med en Samsung?

Å bytte alt vi bruker og har til epleprodukter vil jeg se på som et ganske ubrukelig forslag.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679928 08/09/2021 21:45
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Mulig du har tenkt på det og avfeia det allereie, men:
Har du vurdert å skille jobb og privat; ein telefon for jobb og ein for privat. Går an å sette opp tvillingsim (viss jobben synes det er ok), evt ha eige abo på privaten og vidarekople mellom dei, om det er viktig å vere jobb-tilgjengeleg på fritida.

Eg har hatt det sånn i nokon år, fordi jobb-policy ikkje gjekk så bra saman med korleis eg vil bruke telefonen på privaten.

Beklager å ikkje svare på spm ditt allereie i første post..

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679935 09/09/2021 05:50
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Du får i hvert fall Chromecast og Gmail etc på Apple.

Hva med å sjekke AppStore hva som finnes? Hadde gladelig byttet til Apple, hadde det ikke vært for at jeg har en del apper som ikke nødvendigvis lar seg overføre (dvs. gjenkjøp).

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679942 09/09/2021 06:55
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg sverget til apple i mange år, nå har jeg hatt android i 3 år og ser meg ikke tilbake. Prøvde å bruke en iphone X for noen uker siden, og det var helt komisk hvor lite intuitiv den var i forhold til hva jeg var blitt vant med. Men det er så, min subjektive mening.

Jeg ser ikke at det skal bli noe problem å fortsette googlelivet med en iphone. De samme appene finnes i appstore, det må bare lastes ned og logges inn på. Chromecast funker fint med google home på iphone. Om det fungerer like sømløst som med samsung kan jeg ikke si så mye om, men jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal gjøre det.

Alternativt er jo å ta vare på samsungen når du tar overgangen, skulle du være dypt misfornøyd kan du skaffe deg tvillingsim.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679944 09/09/2021 07:02
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Har ikke google family link, men har skjønt det skal fungere også for iphone.
Men bruker i dag på min iphone google calendar, chrome nettleser, gmail, google home, mm. Og det fungerer glitrende. Kan også caste direkte fra iphone til Samsung-tven, uten chromecast eller apple tv.

To mulige utfordringer ved bytte:
- Apper du allerede har investert i må du nå kjøpe på nytt i ios-universet.
- Noen år siden jeg hadde google-telefon, men har inntrykk av at iphone har færre muligheter til IFTT eller andre løsninger der man er avhengig av tillatelser og tilpasninger i andre apper.

Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679945 09/09/2021 07:03
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har alltid hatt iPhone, men bytta til Android for ett år siden. Gikk dermed over til å bruke det meste fra Google. Jeg ble aldri helt venn med Android og da jeg kunne bytte tilbake til iPhone i forbindelse med ny jobbtelefon, gjorde jeg det. Alt på min nye iPhone er nå synca med Google og det fungerer helt smertefritt. Beste fra to verdener.

I was just riding along...
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679953 09/09/2021 07:17
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Takker for gode svar. ICON_SMILE

Tvillingsim virker å ikke være tema i firmapolicyen, med mindre enheten på tvillingkortet også er et epleprodukt. Jeg gidder uansett ikke å styre på med to telefoner og evt privat abonnement i tillegg til jobbtelefonen.

Kjøpte apper har jeg veldig lite av så det er ikke noe problem, og utifra det jeg leser her og finner på Appstore så ser det ut til at dette går veldig fint.
Kommer kanskje til å savne biometrisk pålogging med fingeravtrykk? (utrolig digg med det på nettbank m.fl)

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679958 09/09/2021 07:23
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg ville oppriktig vurdert to telefoner for å slippe iPhone. Har nå hatt det som jobbtelefon i flere år, og jeg liker det like lite nå som da jeg startet i jobben. I tillegg så har jeg store problemer med hvordan de designer telefonene sine med glass helt ut i kantene, slik at eneste utvei for å ha fungerende telefon i mer enn noen uker, er å pakke inn "premium" looken i en stygg plastramme.

Det finnes vel sikkert noen grunnkurs i produktdesign for Apples designere også, jeg syns i hvert fall det er helt utrolig amatørmessig å ofre så mye funksjon og følelse bare for å kunne ha glass og alu helt ut i kantene. Men mitt bruksmønster er kanskje mer i kategorien IP69+++ ..

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679961 09/09/2021 07:28
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Ripen

Kommer kanskje til å savne biometrisk pålogging med fingeravtrykk? (utrolig digg med det på nettbank m.fl)

Apple bruker faceid eller touchid for det samme... her er det sikkerhetsmessig bedre(pælmer brannfakler ut over alt her altså) på Iphone, og det er mer opp til utviklerne å bruke det som apple gjør tilgjengelig.

Men jeg bruker biometri/faceid til nettbank, kredittkortgreier og masse annet...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679963 09/09/2021 07:31
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Ellers som andre sier, jeg bruker google-epost og kalender, i tillegg til at vi deler familiekalender via icloud...bare fordi vi ble vant.

Du kan bruke intern epost-leser, eller ta for deg av google sine egne apper.

Ser ikke at dette skal være et problem for deg :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679964 09/09/2021 07:32
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Hei!
Har i flere år tenkt på det samme pga at begge barna bruker Iphone og jeg bruker Ipad på jobb, men Sansung telefon.
Har vert nær ved å bytte i flere år mye pga stabiliteten på Apple produktene og opplevd levetid.

Etter dårlige erfaringer med å bruke jobbmail til alt så meldte jeg 100% overgang til google for mange år siden på privaten og bruker Microsoft sitt univers på jobb.

Det vil at jeg bruker Google drive til alle private dokumenter, Google Foto til alle private bilder, og Keep som huskeliste.

Har lest det samme som deg, men ser flere hindringer som jeg ikke helt ser noen god løsning på.

1. Apple produkter kjører backup mot ICloud og der må du nesten ha betal løsning for at det ikke skal gå fullt.
Ser ikke noen god løsning på dette innenfor mine kunnskapsgrenser mot Google, men det er kanskje akseptabelt?

2. Bilde backup kjører Apple også mot ICloud.
Tror du kan kjøre det parallelt til Google Foto, men det virker som at det uansett blir dobbelkjøring.

3. Family Link hadde jeg tidligere mot den yngste og Apple Familiedeling på den eldste.
Her kommer det litt an på hvor aktivt du bruker det.
Jeg gjorde omvendt og bytta yngste datteren sin telefon til en Iphone, mens jeg fortsatt hadde Samsung. Var litt krøll for å få alt til å virke men det gikk greit. Om kidsa fortsatt er på Android så trur jeg du har et problem her.

Synes generelt at Apple sitt opplegg er litt tungrodd og litt mye sikkerhetsfokus, men det kan godt være fordi jeg må ha fatt i Ipaden hver gang tillatelser skal gis og at jeg generelt bruker Apple sitt økosystem for lite.

Google Drive bruker jeg allerede på Ipaden og det virker ganske greit integrert.

Ellers er det jo apper som baronKanon nevner, men det ser jeg personlig, som et mindre problem om det ikke er noe veldig spesifikt.

Er litt spent på dine erfaringer etter et evt bytte, for dette er veldig aktuelt for meg og.

AG

40+ and still climbing......
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679974 09/09/2021 07:45
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Har Iphone og Mac, men også diverse Google Home-dingser og Android i bil osv. Synes det ikke er noe problem å synce google-ting med Iphone. Bruker også Face-ID på Google-kontoene og på det meste annet egentlig, som nettbank mm.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Google liv med iPhone [Re: Gullars] #2679975 09/09/2021 07:46
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Gullars
Hei!
Har i flere år tenkt på det samme pga at begge barna bruker Iphone og jeg bruker Ipad på jobb, men Sansung telefon.
Har vert nær ved å bytte i flere år mye pga stabiliteten på Apple produktene og opplevd levetid.

Etter dårlige erfaringer med å bruke jobbmail til alt så meldte jeg 100% overgang til google for mange år siden på privaten og bruker Microsoft sitt univers på jobb.

Det vil at jeg bruker Google drive til alle private dokumenter, Google Foto til alle private bilder, og Keep som huskeliste.

Har lest det samme som deg, men ser flere hindringer som jeg ikke helt ser noen god løsning på.

1. Apple produkter kjører backup mot ICloud og der må du nesten ha betal løsning for at det ikke skal gå fullt.
Ser ikke noen god løsning på dette innenfor mine kunnskapsgrenser mot Google, men det er kanskje akseptabelt?

2. Bilde backup kjører Apple også mot ICloud.
Tror du kan kjøre det parallelt til Google Foto, men det virker som at det uansett blir dobbelkjøring.

3. Family Link hadde jeg tidligere mot den yngste og Apple Familiedeling på den eldste.
Her kommer det litt an på hvor aktivt du bruker det.
Jeg gjorde omvendt og bytta yngste datteren sin telefon til en Iphone, mens jeg fortsatt hadde Samsung. Var litt krøll for å få alt til å virke men det gikk greit. Om kidsa fortsatt er på Android så trur jeg du har et problem her.

Synes generelt at Apple sitt opplegg er litt tungrodd og litt mye sikkerhetsfokus, men det kan godt være fordi jeg må ha fatt i Ipaden hver gang tillatelser skal gis og at jeg generelt bruker Apple sitt økosystem for lite.

Google Drive bruker jeg allerede på Ipaden og det virker ganske greit integrert.

Ellers er det jo apper som baronKanon nevner, men det ser jeg personlig, som et mindre problem om det ikke er noe veldig spesifikt.

Er litt spent på dine erfaringer etter et evt bytte, for dette er veldig aktuelt for meg og.

AG

Du kan selv velge om backup skal gå til Icloud eller ikke.

Det er en EKSTREM fordel å la oppsett av telefon gå til icloud, hvis man mister, bytter eller annet...det går så smidig.
Bilder kan du fint droppe, dokumenter og safari og alt. Man velger det bare bort.

Jeg tar ikke backup av app´er eller data av disse som tilhører google, kontakter ligger hos google.

https://support.google.com/photos/answer/6193313?hl=en&co=GENIE.Platform%3DiOS#zippy=%2Cbenefits

Slik tar du backup av bilder til Google drive... du kan skru det av mot icloud.

At du mener "litt mye sikkerhetsfokus" er en ulempe blir bare rart :-D

Det som nok er trøblete er type familiekontroll og slikt hvis man har en blanding enheter, men det handler om hvor mye kontroll/begrensninger man skal sette for barna. Det er enklere med en "parental unit", men funker fint med en kode som beskytter på den enkelte enhet også.

Familiedeling av google-konto bør også funke greit, men som alt annet må det settes opp.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Google liv med iPhone [Re: RazeFaze] #2679978 09/09/2021 07:50
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Takk for opplysende svar.
Da skal jeg faktisk vurdere reelt å bytte til Eple telefon ved neste korsvei.

Den biten med at det er "litt mye sikkerhetsfokus" kommer nok at manglende erfaring med Apple sitt univers siden jeg kun har Ipad.
Det gjør fort at ting som er litt annerledes oppleves som vanskelig.
Tipper dette er enklere når man er inni det, dvs etter å ha brukt Iphone noen uker.

AG

40+ and still climbing......
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679988 09/09/2021 08:11
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Backup til iCloud blir nok ikke noe problem, vi har uansett synkronisering mot Onedrive på alt vi driver med på jobb, og har plass til private ting i personlige mapper, så dette regner jeg med er på plass.

Roy

Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2679990 09/09/2021 08:14
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Problemet om man gå for full konvertering er at det er et jævla liv å komme seg ut av apple sitt fengsel ICON_WINK

Re: Google liv med iPhone [Re: Hoaas] #2679992 09/09/2021 08:28
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Hoaas
Problemet om man gå for full konvertering er at det er et jævla liv å komme seg ut av apple sitt fengsel ICON_WINK

Hvilket fengsel er dette?
Sånn sammenlignet med google?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Google liv med iPhone [Re: RazeFaze] #2680008 09/09/2021 09:08
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: RazeFaze

Vel, med android har du svært mange telefonmodeller å velge mellom, i absolutt alle prisklasser.
Tidligere synes jeg apple var overlegen med brukergrensesnittet sitt, og det kunne ikke falt meg inn å bytte. Men etterhvert som apple fikk fantasipriser tok jeg steget over, og i dag synes jeg brukergrensesnittet på svært mange androidtelefoner er i en annen liga, valgmulighetene (som ikke finnes på iphone) er enorme. Mens apple, de henger ikke helt med.

Om du har full apple rig hjemme, så er det ikke dritenkelt å konvertere, fordi apple sine produkter har en tendens til å kommunisere veldig dårlig på tvers av OS.

Re: Google liv med iPhone [Re: Hoaas] #2680017 09/09/2021 09:34
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Vel, med android har du svært mange telefonmodeller å velge mellom, i absolutt alle prisklasser.
Tidligere synes jeg apple var overlegen med brukergrensesnittet sitt, og det kunne ikke falt meg inn å bytte. Men etterhvert som apple fikk fantasipriser tok jeg steget over, og i dag synes jeg brukergrensesnittet på svært mange androidtelefoner er i en annen liga, valgmulighetene (som ikke finnes på iphone) er enorme. Mens apple, de henger ikke helt med.

Det der kjener jeg litt igjen i prosessen jeg nå er på vei inn i.
Pga tilgang, priser og skatteregler er telefonen vi skal få standardmodellen av iPhone 11, for min del kommer ikke det til å skje, jeg kommer nok heller til å kjøpe en iPhone 12 Pro og få dekket den summen jeg kan få fra jobben.

Jeg er ikke fryktelig opptatt av å ha siste skrikav telefon men synes den skal være noenlunde kjapp å bruke, god lagringsplass, ok kamera osv. superhappy med en to og et halvt år gammel Samsung S10.
Når jeg da begynner å sammenligne S10 med iPhone 11 blir jeg skuffet, både over lagringsplass, prosessor,arbeidsminne, batteri, oppløsing på skjerm ++, det er ikke en dritkjip telefon men den er dårligere på det aller meste sammenlignet med S10.
Når man da sjekker prisen på f.eks Power og ser at den selges for 6000,- så tenker jeg at den er greit overprisa siden en S10 koster det samme med dobbelt så mye intern lagringsplass.

Roy

Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2680035 09/09/2021 10:49
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Androidmann her, men når det gjelder prosessor og hurtighet, er det ikke mange Android-telefoner som kan måle seg med iphone12 iflg ytelsestestene. IOS er godt optimalisert.

Når det gjelder innlåsing i økosystemer, så er det vel en kjennsgjerning at det er lettere å bruke google-produkter på IOS, enn IOS-produkter på android. Det er ikke lett å kople til min android-telefon til Apple-tv-en som står foran rulla.

Div. sportsremedier ...
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2680041 09/09/2021 11:06
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Ripen

Det der kjener jeg litt igjen i prosessen jeg nå er på vei inn i.
Pga tilgang, priser og skatteregler er telefonen vi skal få standardmodellen av iPhone 11, for min del kommer ikke det til å skje, jeg kommer nok heller til å kjøpe en iPhone 12 Pro og få dekket den summen jeg kan få fra jobben.

Jeg er ikke fryktelig opptatt av å ha siste skrikav telefon men synes den skal være noenlunde kjapp å bruke, god lagringsplass, ok kamera osv. superhappy med en to og et halvt år gammel Samsung S10.
Når jeg da begynner å sammenligne S10 med iPhone 11 blir jeg skuffet, både over lagringsplass, prosessor,arbeidsminne, batteri, oppløsing på skjerm ++, det er ikke en dritkjip telefon men den er dårligere på det aller meste sammenlignet med S10.
Når man da sjekker prisen på f.eks Power og ser at den selges for 6000,- så tenker jeg at den er greit overprisa siden en S10 koster det samme med dobbelt så mye intern lagringsplass.

Du gjør tabben med å sammeligne epler og pærer når du leser ytelser...

Utviklere på IOS vet hvilken device de skal lage ting for, de kjenner alle begrensninger og muligheter, det er enkelt å optimalisere det de utvikler til de kjente devicer. I tidligere jobb, 3-4 år siden, hadde vi en oversikt over "unike" versjoner av telefoner og enheter, versjoner av operativsystem og patchnivå... rundt 100 IOS versjoner, over 2000 Android-versjoner. Når man skal utvikle forretningsapplikasjoner sier det seg selv at dette er kinkig...

Android skal passe alle leverandører, og det er ingen krav til ressurser, så ofte MÅ leverandør pøse på så det er nok. Det er da mye vanskeligere å utvikle optimalt fordi det er en enorm mengde varianter ting må fungere på...ikke bare alle versjoner av OS.

Men de er dyrere, absolutt, ikke noe å diskutere.

Og, du har rett, ikke kjøpe Iphone 11. Du skal minimum ha 12 hvis du kjøper NÅ, 13 kommer nok ila en måned eller to...
Jeg skifta nettopp jobb, men pga leveringstid ble det en 12 som er std-modellen vår. Jeg kunne valgt Pro og betalt mellomlegget.
Enda viktigere, jeg kunne også velge en Samsung et-eller-annet, IOS og Android er likestilt... man får de samme applikasjonene på begge plattformer, selvfølgelig... på samme måte som vi kan velge både PC og Mac, begge er likestilt med tanke på funksjonalitet og kontroll.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Google liv med iPhone [Re: RazeFaze] #2680046 09/09/2021 11:24
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er ingen tvil om at iphoner presterer godt i ytelsestester. Litt av utfordringen, synes jeg, er at iphone har blitt så dyr at man må kjøpe en eldre modell av iphone (som ikke er i nærheten av å prestere like godt som nyere android toppmodeller), for å havne i samme prissjikte som f.eks nyere samsung, oneplus, asus m.fl.
Ytelser er en ting, en annen er lagringskapasitet. "Her er det du får, til en million kroner, ferdig snakka.."

Mitt inntrykk, jeg vet ikke om det er rett, er at de beste på android er også de som kjører renest android OS. De som har lagt på sin egen GUI med masse hummer og kanari er som regel ikke så mye å skryte av.

En annen ting som irriterer meg med apple er at man ikke kan slette alle apper man ikke har bruk for. Noe er standard, det må bare være der. Jeg hadde en egen mappe på min siste iphone som het "Søppel", der lå alle ubrukte apper jeg ikke kunne fjerne.

Ellers er jeg enig i at det er vanskeligere å få en app til å fungere optimalt på android og det brede spekteret som er av OSet på forskjellige telefoner. Jeg har dog ikke opplevd dette som noe problem med de telefonene jeg har hatt.

Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2680051 09/09/2021 11:48
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
"Jeg er ikke fryktelig opptatt av å ha siste skrikav telefon men synes den skal være noenlunde kjapp å bruke, god lagringsplass, ok kamera osv. superhappy med en to og et halvt år gammel Samsung S10."

Bytta jobb og fikk iPhone 12, hadde iPhone 11 i gammel jobb. Kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell. Begge fungerte utmerket og opplevdes raske og gode.

Ville ikke brydd meg noe særlig om å sammenligne specs, opplevd ytelse vil for de aller fleste være veldig god på også iPhone 11. Kamera på iPhone 11 virker også veldig bra. Men her kan sikkert mer avanserte kamerabrukere ha andre krav enn meg.

Lagringsplass derimot kan sikkert være et issue for noen.

Re: Google liv med iPhone [Re: Jåddhå] #2680057 09/09/2021 12:02
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Jåddhå

Bytta jobb og fikk iPhone 12, hadde iPhone 11 i gammel jobb. Kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell. Begge fungerte utmerket og opplevdes raske og gode.

Dette beskriver jo litt av det som ble en lang nedtur når jeg var eplefanboy. Man kjøpte ny telefon, men man opplevde vel ikke akkurat å få en ny telefon. Det var nå samme telefon, utseende og funksjon som det var for 7 år siden, men litt kjappere ICON_WINK

Redigert av Hoaas; 09/09/2021 12:05.

Re: Google liv med iPhone [Re: Hoaas] #2680061 09/09/2021 12:11
H
Hillmar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H

En annen ting som irriterer meg med apple er at man ikke kan slette alle apper man ikke har bruk for. Noe er standard, det må bare være der. Jeg hadde en egen mappe på min siste iphone som het "Søppel", der lå alle ubrukte apper jeg ikke kunne fjerne.

Det har nok skjedd litt siden du hadde iPhone sist. Blant annet at du nå kan slette standard-apper. Det har i tillegg kommet et App-bibliotek slik at ikke alle apper behøver å "ligge slengt" utover utallige hjem-skjermer...
Men fortsatt et lite stykke opp til fleksibiliteten til Android.

Dette beskriver jo litt av det som ble en lang nedtur når jeg var eplefanboy. Man kjøpte ny telefon, men man opplevde vel ikke akkurat å få en ny telefon. Det var nå samme telefon, utseende og funksjon som det var for 7 år siden.

Jeg forstår "blunkefjeset", men om du faktisk ser 7 år tilbake i tid så ser du at det er vært en ganske god utvikling. Riktig nok mer en evolusjon enn en revolusjon, på godt og vondt.
Også betyr jo det at det faktisk ikke er nødvendig å bytte telefon hvert/annen hvert år. Som i utgangspunktet er en fordel, selv om teknonerden i meg stritter imot ICON_SMILE

Redigert av Hillmar; 09/09/2021 12:12.
Re: Google liv med iPhone [Re: Hoaas] #2680062 09/09/2021 12:11
Øyvind V Offline
More than words
More than words

Dette beskriver jo litt av det som ble en lang nedtur når jeg var eplefanboy. Man kjøpte ny telefon, men man opplevde vel ikke akkurat å få en ny telefon. Det var nå samme telefon, utseende og funksjon som det var for 7 år siden, men litt kjappere ICON_WINK

Sånn er det med sykler også, bortsett fra hastigheten. Omtrent samme utseende og funksjon som for 7 år siden, men de går litt saktere.

Redigert av Øyvind V; 09/09/2021 12:11.
Re: Google liv med iPhone [Re: Jåddhå] #2680063 09/09/2021 12:14
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
"Jeg er ikke fryktelig opptatt av å ha siste skrikav telefon men synes den skal være noenlunde kjapp å bruke, god lagringsplass, ok kamera osv. superhappy med en to og et halvt år gammel Samsung S10."

Ville ikke brydd meg noe særlig om å sammenligne specs, opplevd ytelse vil for de aller fleste være veldig god på også iPhone 11. Kamera på iPhone 11 virker også veldig bra. Men her kan sikkert mer avanserte kamerabrukere ha andre krav enn meg.

Lagringsplass derimot kan sikkert være et issue for noen.

Jeg har sett på ting som f.eks oppløsningen på skjermen, er det magi på gang da i skjermen på 11 eller merker du god forskjell på 12 ift 11?
Oppgitte verdier for 11 virker jo å komme fra en 2015 modell Doro på papiret..?
Skjønner at jeg ikke skal sammenligne epler og pærer, men jeg tenker at alt blir mer krevende fremover og jeg bruker telefonen min mye, med et vell av forskjellige apper. Og da ønsker jeg en telefon som ikke er utdatert om et år, stoler ikke helt på at 11 holder mål for meg i forventet levetid.

Opplevd ytelse er helt klart noe annet enn hva som står i spesifikasjonene, men når jeg googler tester (hihi) og ser på benchmarking av iPhone 11 mot S10 så kommer 11 uansett ganske dårlig ut på de tingene jeg nevnte i posten over.
Poenget mitt er at jeg ikke er særlig gira på å få en kjipere telefon enn den jeg har hatt i over to år når jeg nå skal få en ny telefon.
Så må jeg gjerne ta feil, men det må jeg i alle fall ha inn med teskjeer fra noen som ikke bare har erfaring med eplene.

Roy

Re: Google liv med iPhone [Re: Hillmar] #2680064 09/09/2021 12:14
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg hadde iphone fra 2008 til 2018.
Innlegget var satt på spissen, jeg bytter ikke telefon hvert år, jeg bruker de som regel opp. Men ja, apple så seg nok nødt til å følge litt på utviklinga av android når de kom litt bakpå. Men en periode der, mellom 14-18 skjedde det jo svært lite på den fronten.

Re: Google liv med iPhone [Re: Øyvind V] #2680065 09/09/2021 12:19
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Øyvind V

Sånn er det med sykler også, bortsett fra hastigheten. Omtrent samme utseende og funksjon som for 7 år siden, men de går litt saktere.

Haha, nja, vet ikke hvor sammenlignbart det er ICON_LAUGH Men for å ta den da, så om du hadde hatt en 2014 Giant anthem, og kjøpt deg en 2021 scott spark RC, så hadde jo ikke opplevelsen på første testtur vært "øyh, dette er jo akkurat det samme som den gamle" bare fordi den også fjærer foran og bak ICON_WINK

Re: Google liv med iPhone [Re: Hoaas] #2680068 09/09/2021 12:25
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Jeg har dog ikke opplevd dette som noe problem med de telefonene jeg har hatt.

Ingen sa det var et problem, men en forklaring hvorfor man gjerne opplever "høyere" tall reklamen for android enn på Iphone, og ikke må se seg blind på tallene. Det ligger mye bak.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support