Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Google liv med iPhone

Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2680071 09/09/2021 12:31
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Ripen
Sitat: Jåddhå
"Jeg er ikke fryktelig opptatt av å ha siste skrikav telefon men synes den skal være noenlunde kjapp å bruke, god lagringsplass, ok kamera osv. superhappy med en to og et halvt år gammel Samsung S10."

Bytta jobb og fikk iPhone 12, hadde iPhone 11 i gammel jobb. Kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell. Begge fungerte utmerket og opplevdes raske og gode.

Ville ikke brydd meg noe særlig om å sammenligne specs, opplevd ytelse vil for de aller fleste være veldig god på også iPhone 11. Kamera på iPhone 11 virker også veldig bra. Men her kan sikkert mer avanserte kamerabrukere ha andre krav enn meg.

Lagringsplass derimot kan sikkert være et issue for noen.

Jeg har sett på ting som f.eks oppløsningen på skjermen, er det magi på gang da i skjermen på 11 eller merker du god forskjell på 12 ift 11?
Oppgitte verdier for 11 virker jo å komme fra en 2015 modell Doro på papiret..?
Skjønner at jeg ikke skal sammenligne epler og pærer, men jeg tenker at alt blir mer krevende fremover og jeg bruker telefonen min mye, med et vell av forskjellige apper. Og da ønsker jeg en telefon som ikke er utdatert om et år, stoler ikke helt på at 11 holder mål for meg i forventet levetid.

Opplevd ytelse er helt klart noe annet enn hva som står i spesifikasjonene, men når jeg googler tester (hihi) og ser på benchmarking av iPhone 11 mot S10 så kommer 11 uansett ganske dårlig ut på de tingene jeg nevnte i posten over.
Poenget mitt er at jeg ikke er særlig gira på å få en kjipere telefon enn den jeg har hatt i over to år når jeg nå skal få en ny telefon.
Så må jeg gjerne ta feil, men det må jeg i alle fall ha inn med teskjeer fra noen som ikke bare har erfaring med eplene.

Hvor lenge må du beholde telefon?
Levetid er jo et argument for å beholde en telefon lengst mulig.
Når det gjelder å kontinurlig oppdatere OS er IOS i en egen liga.
Iphone 6s får IOS 15 som kommer i år...

Ang kvalitet på skjerm ville jeg virkelig fått prøve begge.
Størrelsen på skjerm er kanskje MYE viktigere, og når du vurderer 12 Pro virker det helt klart som størrelse er viktig. Prøv, hold i hånda, kjenn på.
Iphone er såklart, på samme linje som Android, laget for å håndtere "et vell av apper".
Kanskje er enden på visa at "dine" apper funker bedre for ditt bruk på den eller den plattformen?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Google liv med iPhone [Re: RazeFaze] #2680073 09/09/2021 12:36
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: RazeFaze
Sitat: Hoaas
Jeg har dog ikke opplevd dette som noe problem med de telefonene jeg har hatt.

Ingen sa det var et problem, men en forklaring hvorfor man gjerne opplever "høyere" tall reklamen for android enn på Iphone, og ikke må se seg blind på tallene. Det ligger mye bak.

Ja, Apple har vært flink på å markedsføre det som grunnen til sine priser. "Vi trenger ikke de raskeste komponentene, OSet og appene er så optimalisert".

Edit: Det burde jo vært et konkurransefortrinn om de kunne brukt billigere komponenter med samme ytelse. Hadde ikke iphone kostet en halv formue hadde jeg neppe byttet. Men jeg tror fortrinnet gikk til økt fortjeneste..

Redigert av Hoaas; 09/09/2021 12:37.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Google liv med iPhone [Re: Ripen] #2680075 09/09/2021 12:43
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Kan ikke si at jeg opplevde noen stor forskjell på skjermen på iPhone 11 og 12. Nå hadde jeg de aldri ved siden av hverandre, men tenkte aldi at iPhone 11 hadde noe nannet en en bra skjerm og fikk ikke noen wow-opplevelse ved byttet.

Hadde selv iPhone - Android - iPhone. Synes begge plattformer er bra, eneste som er stress i grunn å bytte fra en til en annen.

Redigert av Jåddhå; 09/09/2021 12:47.
Re: Google liv med iPhone [Re: Hoaas] #2680076 09/09/2021 12:51
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Ingen sa det var et problem, men en forklaring hvorfor man gjerne opplever "høyere" tall reklamen for android enn på Iphone, og ikke må se seg blind på tallene. Det ligger mye bak.

Ja, Apple har vært flink på å markedsføre det som grunnen til sine priser. "Vi trenger ikke de raskeste komponentene, OSet og appene er så optimalisert".

Edit: Det burde jo vært et konkurransefortrinn om de kunne brukt billigere komponenter med samme ytelse. Hadde ikke iphone kostet en halv formue hadde jeg neppe byttet. Men jeg tror fortrinnet gikk til økt fortjeneste..

Man kan jo se det på en annen måte, det er rart ikke produsenter med android og skyhøye ressurs-tall ikke er betydelig bedre... ?

Jeg er enig ang prisene. Det koster. Har heldigvis ennå ikke betalt fullpris for en telefon i hele min aktive yrkeskarriere... men velger ikke de dyreste da de er altfor store :-)
Klarer meg også flott med 64 minne, ennå ikke fyllt opp, dog kom den siste med 128...

Men klart, det kjedelige ordet bruksmønster kommer jo inn her...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Google liv med iPhone [Re: RazeFaze] #2680080 09/09/2021 13:01
Ripen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Ripen
Sitat: Jåddhå
"Jeg er ikke fryktelig opptatt av å ha siste skrikav telefon men synes den skal være noenlunde kjapp å bruke, god lagringsplass, ok kamera osv. superhappy med en to og et halvt år gammel Samsung S10."

Bytta jobb og fikk iPhone 12, hadde iPhone 11 i gammel jobb. Kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell. Begge fungerte utmerket og opplevdes raske og gode.

Ville ikke brydd meg noe særlig om å sammenligne specs, opplevd ytelse vil for de aller fleste være veldig god på også iPhone 11. Kamera på iPhone 11 virker også veldig bra. Men her kan sikkert mer avanserte kamerabrukere ha andre krav enn meg.

Lagringsplass derimot kan sikkert være et issue for noen.

Jeg har sett på ting som f.eks oppløsningen på skjermen, er det magi på gang da i skjermen på 11 eller merker du god forskjell på 12 ift 11?
Oppgitte verdier for 11 virker jo å komme fra en 2015 modell Doro på papiret..?
Skjønner at jeg ikke skal sammenligne epler og pærer, men jeg tenker at alt blir mer krevende fremover og jeg bruker telefonen min mye, med et vell av forskjellige apper. Og da ønsker jeg en telefon som ikke er utdatert om et år, stoler ikke helt på at 11 holder mål for meg i forventet levetid.

Opplevd ytelse er helt klart noe annet enn hva som står i spesifikasjonene, men når jeg googler tester (hihi) og ser på benchmarking av iPhone 11 mot S10 så kommer 11 uansett ganske dårlig ut på de tingene jeg nevnte i posten over.
Poenget mitt er at jeg ikke er særlig gira på å få en kjipere telefon enn den jeg har hatt i over to år når jeg nå skal få en ny telefon.
Så må jeg gjerne ta feil, men det må jeg i alle fall ha inn med teskjeer fra noen som ikke bare har erfaring med eplene.

Hvor lenge må du beholde telefon?
Levetid er jo et argument for å beholde en telefon lengst mulig.
Når det gjelder å kontinurlig oppdatere OS er IOS i en egen liga.
Iphone 6s får IOS 15 som kommer i år...

Ang kvalitet på skjerm ville jeg virkelig fått prøve begge.
Størrelsen på skjerm er kanskje MYE viktigere, og når du vurderer 12 Pro virker det helt klart som størrelse er viktig. Prøv, hold i hånda, kjenn på.
Iphone er såklart, på samme linje som Android, laget for å håndtere "et vell av apper".
Kanskje er enden på visa at "dine" apper funker bedre for ditt bruk på den eller den plattformen?

Jeg skal helt klart ta meg en tur til en butikk som har begge og se på dem fysisk.

iPhone 12 pro har 6,1" skjerm, det er ikke iPhone 12 Pro Max med 6,7" skjerm det er snakk om her. Noe mindre skjerm enn 6,1" er lite aktuelt all den tid jeg skal bruke telefonen til både mail, pdf'er med tekniske data og andre dokumenter, en mini f.eks er bare tull som jobbtelefon med mindre man er veldig nærsynt.

Forventet levetid ifm jobb er ca 2-3 år, det er slutt på de dager da man fikk toppmodellen hvert år og kunne miste den i dass eller rygge over den annenhver uke og få ny tilsvarende eller bedre fra IT uten spørsmål.
Nå er jeg av typen som passer greit på telefonen min og alltid har deksel og skjermbeskyttelse på, men pga at andre er klomser så får vi ikke de kuleste telefonene lenger.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Google liv med iPhone [Re: RazeFaze] #2680163 10/09/2021 06:32
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Man kan jo se det på en annen måte, det er rart ikke produsenter med android og skyhøye ressurs-tall ikke er betydelig bedre... ?

Jeg er enig ang prisene. Det koster. Har heldigvis ennå ikke betalt fullpris for en telefon i hele min aktive yrkeskarriere... men velger ikke de dyreste da de er altfor store :-)
Klarer meg også flott med 64 minne, ennå ikke fyllt opp, dog kom den siste med 128...

Men klart, det kjedelige ordet bruksmønster kommer jo inn her...

Jodaneida, iPhone er knallgode telefoner, det skal jeg ikke benekte. Men jeg synes det ble for dyrt når telefonen måtte byttes pga at et allerede lite batteri hadde blitt for dårlig e.l.
Jobben min dekker min telefon, men siden jeg eier bedriften sitter det fortsatt fryktelig langt inne å svi av 12-15000 på en telefon. Nå har de spådd enda en større prisøkning, så jeg er spent på hva nr 13 i rekken kommer til å koste.

You are what you eat...mmm nuts
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support