Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Nummen i handflaten

Nummen i handflaten #2678470 31/08/2021 14:17
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Kjøpte meg ny sykkel i vår og merkar at eg vert nummen i hendene, både på bortoversykling og oppover, samt nedover.

Verst er det når stien primært går relativt flatt.

Nedover rister det som ein moth** med ein gaffel som i liten grad evner å ta unna både smått og stort, sjølv med mindre (-20 psi) luft enn 'anbefalt' og ganske mykje sag. (RS Yari Rc MC). Usikker på om dette er relevant.

Eg har prøvd å justere litt vinkling på styret, og seteposisjon; framover/bakover, vinkel. Har ingenting å gå på stemmet oppover. Vil anta at å flytte stemmet lengre ned vil gjere det verre. Har skifta handtak to gonger, utan særleg effekt.

Aldri hatt slik nummenheit med diverse sykler før.

Tips?

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678475 31/08/2021 14:45
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Kan det være at det sammenfaller med armpump?

Jeg opplever ihvertfall større grad av armpump hvis et eller flere av følgende kriterier er tilstede:
- For høyt dekktrykk
- Gaffel som ikke er riktig innstilt. Treg retur? Høyt luftrykk? Mye kompresjonsdemping?
- For lavt styre
- For korte kjedestag som tvinger meg til å "kjøre på armene"
- Svake bremser
- Feil holker.
- Dårlige dekk/ lite grep.
- Høy kroppsvekt
- Lav selvtillit (lav fart som medfører at man kjører i alle hull etc.)

Opplever nærmest ingen problemer med armpump lenger etter å ha fått en sykkel hvor nesten all kraften går gjennom beina også i utforkjøringene.

Ut på tur!

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678476 31/08/2021 14:47
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Jeg ville prøvd med et styre med mer rise.

Sindre R.

Re: Nummen i handflaten [Re: Supermann] #2678478 31/08/2021 15:11
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Supermann
Kan det være at det sammenfaller med armpump?

Jeg opplever ihvertfall større grad av armpump hvis et eller flere av følgende kriterier er tilstede:
- For høyt dekktrykk
- Gaffel som ikke er riktig innstilt. Treg retur? Høyt luftrykk? Mye kompresjonsdemping?
- For lavt styre
- For korte kjedestag som tvinger meg til å "kjøre på armene"
- Svake bremser
- Feil holker.
- Dårlige dekk/ lite grep.
- Høy kroppsvekt
- Lav selvtillit (lav fart som medfører at man kjører i alle hull etc.)

Opplever nærmest ingen problemer med armpump lenger etter å ha fått en sykkel hvor nesten all kraften går gjennom beina også i utforkjøringene.

Armpump - check.
Glømte å skrive det, men det er helst i lengre nedkjøringar og ikkje eigentleg eit stort problem
Antar at høg vekt og kjip gaffel spelar inn her. Ang. gaffel er kompresjonen (har kun hsc) på "null" men den kjennes absolutt ikkje åpen ut.

Det er nummenheita inne i henda som er ekte plagsomt (fordi eg ikkje skjønar kvifor), og det meldar seg gjerne tidleg og lenge før eg har sykla ein meter nedover.

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678480 31/08/2021 15:16
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Setet tiltet litt for mye fremover? Jeg eksperimenterte med litt forskjellige posisjoner her for en stund siden, og da var det ikke mye forovertilt som skulle til før jeg fikk merkbart mer vekt på armene.

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678506 31/08/2021 19:12
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Har en venn som har testa dette og sier at det funker bra.

https://www.vitalmtb.com/product/guide/Handlebars,38/Fasst/Flexx-Enduro,24182

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678519 31/08/2021 20:16
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Min løsning på problemet var holker med større diameter. Bruker nå disse:
https://bikeshop.no/sram/007915068020/sram-locking-grips-foam-holker-sort-r%c3%b8d-129-mm
En annen fordel med holker med stiv hylse er at de kan brukes tiil å utvide stryrebredden et par cm.

Re: Nummen i handflaten [Re: Thomas-] #2678537 31/08/2021 21:55
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: aug11x
Setet tiltet litt for mye fremover? Jeg eksperimenterte med litt forskjellige posisjoner her for en stund siden, og da var det ikke mye forovertilt som skulle til før jeg fikk merkbart mer vekt på armene.

Det har eg ikkje eksperimentert med endå, nei. Takk, det må testes :-)

Sitat: Ndreas
Har en venn som har testa dette og sier at det funker bra.

Fasst Flex enduro

Crazy opplegg, crazy dyrt. Og litt kult. Men fytti kor dyrt..

Sitat: Thomas-
Min løsning på problemet var holker med større diameter. Bruker nå disse:
sram foamholker
En annen fordel med holker med stiv hylse er at de kan brukes tiil å utvide stryrebredden et par cm.

Feitare holker har blitt vurdert. Var veldig glad i odi rogue på 00-talet, men vist seg vanskelege å gå tak i. Skumholker har eg aldri testa, så kanskje eg skal legge det på lista..

Takk for div svar. Skal teste ut litt, så får eg sjå om eg nærmar meg ei løysing snart.

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678561 01/09/2021 06:48
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Inni hånden, og/eller fingertuppene også?
Hvis sistnevnte har jo dette med typisk nerver som får litt uheldig klem, type ulnaris nerve i klem som er kjent sak som gir sitring i fingre.

Styre/stem/stem posisjon er hva jeg leser du må utforske mer. Fokus på vekta henda får på styret og nakkeposisjon. Ikke fremovertiltet sete f.eks som er nevnt. Uten at jeg vet hva du har, så er kortere stem og mer rise hva som har hjulpet meg.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678577 01/09/2021 07:24
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Du har en Yari. Det er ikke den mest raffinerte demperen. Oppgradering til Charger 2.1 kan gjøre ting bedre. Alternativt Avalanche. Fast Suspension har muligens en YariUp som ka gjøre en del. Motion Control er langt fra min favoritt på demperfronten, med ganske kjip kompresjonsenhet. En YariUp fra Fast kan nok hjelpe, da returdemperen er bra nok.

Ellers er nok også aug11x sitt tips en mulighet. Tjukkere holker har virket mot sin hensikt hos meg

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nummen i handflaten [Re: Thomas-] #2678583 01/09/2021 07:39
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ikke gjør dette ... Det er i hvert fall oppskriften på lite kontroll og potensielt farlige situasjoner i hårete nedkjøringer.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Nummen i handflaten [Re: aug11x] #2678603 01/09/2021 08:06
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: aug11x

Glemte å nevne dette. På flatmark så kan moderne sti og enduro-sykler med bratte setevinkler gi mye belastning på hendene som kan gi uønskede resultater. Dette er en grunn til at jeg selv kjører med moderate 76 grader og ikke 78 eller 80. Kanskje bare prøve å tilte setet litt bakover eller montere setet litt lenger bak på railsene.

Ut på tur!

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678607 01/09/2021 08:17
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Yari RC skal ikke være skyld i dette, selv i enkleste form. Har kjørt det i mange år (150mm), og min er rett og slett deilig når det er masse røtter og stein. Opplever den også glimrende på lange nedkjøringer (type 7-10 minutter) Oppgradert med debonair, men det er ikke noen massiv forskjell fra originalen. For å få den mer behagelig og snill kan du enkelt teste med volumspacere (eller tokens som det heter hos RS). Det er en veldig enkel jobb å bytte/teste, og tokens koster ikke mye. Med flere tokens kan du kjøre lavere trykk, og den blir veldig snill i første del av vandringa før den gir mer motstand, men det kan bli for mange tokens. I tillegg, om det er tilfelle, prøv å vri hendlene mer oppover så du får bedre vinkel på håndledd i nedkjøringene. Da kommer du også automatisk litt lenger bakpå.

Jeg slet med det samme på min gravel-sykkel, aldri hatt problemet i større grad på stisykler. Prøvde først å heve styret, hansker med pads etc, men ingenting av det hjalp. Til slutt var det en kombo av å justere setevinkelen + *senke* styret som gjorde at vekta ble riktig, og problemet med at henda sovna forsvant.

Bare å skru i vei og se ICON_SMILE

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678671 01/09/2021 10:42
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Motorcrosskjørere smører varmesalve på underarmene, dette hjelper de mot pump iallefall.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678677 01/09/2021 11:00
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Ingen som har sagt det åpenbare?

Ny sykkel.

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678681 01/09/2021 11:41
thomassen Offline
Ringrev
Ringrev
Ny sykkel blir gjerne ny sittestilling. Dette gjelder også armene og hendene.
Det virker for meg som demperne er feil innstilte siden det hopper og spretter

-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner.
-Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler.
http://sykkelsor.no
Re: Nummen i handflaten [Re: knutspeed] #2678728 01/09/2021 14:16
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: hbakken
Inni hånden, og/eller fingertuppene også?
(snip)

Uten at jeg vet hva du har, så er kortere stem og mer rise hva som har hjulpet meg.

Kun inni handa, både innsida, mot tommel, og mot utsida (lillefingersida). Ikkje sjølve handflata eigentleg, altså.
Kortare stem finnes vel knapt, då må det vere over gaffelrøret..

Sitat: Supermann

Glemte å nevne dette. På flatmark så kan moderne sti og enduro-sykler med bratte setevinkler gi mye belastning på hendene som kan gi uønskede resultater. Dette er en grunn til at jeg selv kjører med moderate 76 grader og ikke 78 eller 80. Kanskje bare prøve å tilte setet litt bakover eller montere setet litt lenger bak på railsene.

Seterørvinkel er rett under 75 grader. Sykkelen var levert med setet laangt (heilt)bak, utanfor max-merkene. Då vart sittestilling litt langt bak og reach sittande vart litt lang. Det verste var vel at setet slo låra mine blå då det sto slik, av ein eller annan grunn .

Trur eg skal ta å fikle litt med seteposisjonering.

Sitat: knutspeed
Yari RC skal ikke være skyld i dette,
(snip)

Jeg slet med det samme på min gravel-sykkel, aldri hatt problemet i større grad på stisykler. Prøvde først å heve styret, hansker med pads etc, men ingenting av det hjalp. Til slutt var det en kombo av å justere setevinkelen + *senke* styret som gjorde at vekta ble riktig, og problemet med at henda sovna forsvant.

Trur heller ikkje det er gaffelen sin skuld, sjølv om det antakeleg er den kjipaste gaffelen eg har hatt sidan. Lenge sidan.
Den er satt opp med 25-30% sag, ca 20-30 psi under anbefalt trykk, 105 psi trur eg, eg er 120kg+med sekk på og 24kg sykkel) . Tatt ut alle (2) volumredusere. Ikkje i nærheita av å bruke all vandring, uansett kva eg kjører på.

Sidan eg dovner i henda også på flatmark (og på grus og asfalt også), lar eg gaffelgreiene ligge.

Kva meinte du med at du senka styret? Sette du det lavare på gaffelrøret? Ville i så fall tru presset skulle bli større på hendene, eller?...

Re: Nummen i handflaten [Re: Garpen] #2678768 01/09/2021 19:26
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sitat: Garpen

Ikke gjør dette ... Det er i hvert fall oppskriften på lite kontroll og potensielt farlige situasjoner i hårete nedkjøringer.
OT - Kan du utdype?

Re: Nummen i handflaten [Re: Thomas-] #2678780 01/09/2021 20:12
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J

OT - Kan du utdype?

Holker er ikke lagd for å være breddeutvidere på styret. Det er jo helt galskap. Skal du ha bredere styrer så kjøper du et bredere styre.

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678782 01/09/2021 20:18
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Arnebv

Trur heller ikkje det er gaffelen sin skuld, sjølv om det antakeleg er den kjipaste gaffelen eg har hatt sidan. Lenge sidan.
Den er satt opp med 25-30% sag, ca 20-30 psi under anbefalt trykk, 105 psi trur eg, eg er 120kg+med sekk på og 24kg sykkel) . Tatt ut alle (2) volumredusere. Ikkje i nærheita av å bruke all vandring, uansett kva eg kjører på.

Sidan eg dovner i henda også på flatmark (og på grus og asfalt også), lar eg gaffelgreiene ligge.

Kva meinte du med at du senka styret? Sette du det lavare på gaffelrøret? Ville i så fall tru presset skulle bli større på hendene, eller?...

Men da har du jo også for mye luft.

Jeg kjørte på Yari RC i fjor, enkelt og greit. Kompresjonsbryteren kan være dårlig på disse så den ikke åpner fullt. Min var sånn uten at jeg merket noe mer til det enn at jeg kjørte halve sesongen før jeg gadd å sende den på service.. ICON_TONGUE

Re: Nummen i handflaten [Re: JoachimV] #2678784 01/09/2021 20:30
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sitat: JoachimV

OT - Kan du utdype?

Holker er ikke lagd for å være breddeutvidere på styret. Det er jo helt galskap. Skal du ha bredere styrer så kjøper du et bredere styre.
At man holder hendene én cm lenger ut og lar lillefingeren gripe rundt holken med kun en plasthylse denne ene centimeteren er selvfølgelig helt galskap. Jeg mangler bare et GoPro og en avtale med RedBull skjønner jeg.

Re: Nummen i handflaten [Re: JoachimV] #2678800 01/09/2021 22:06
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Joachim

Men da har du jo også for mye luft.

Jeg kjørte på Yari RC i fjor, enkelt og greit. Kompresjonsbryteren kan være dårlig på disse så den ikke åpner fullt. Min var sånn uten at jeg merket noe mer til det enn at jeg kjørte halve sesongen før jeg gadd å sende den på service.. ICON_TONGUE

Den skjønte eg ikkje. Har eg for lite luft, korleis?

Kompresjonsbryteren min har alle klikkene den skal ha. Kva var galt med din gaffel?

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678813 02/09/2021 05:59
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Yari RC skal ikke være skyld i dette,
(snip)

Ja, fjernet spacere under stem, 2 stk a 5mm. Sier ikke at dette er løsningen for deg - bare at jeg ble veldig overrasket over resultatet jeg fikk. Som du sier så skulle man jo tro at man får "mer vekt" på styret. Er langt fra noen ekspert på bikefit, men for meg virker det mer som om hele kroppen er mer fornøyd nå, kanskje cockpit på denne sykkelen var så trang at jeg ubevisst "dyttet" på styret. Vet ikke, men legg det på lista over ting å prøve ICON_SMILE

Når det gjelder Yari høres det ut som den trenger service. Jeg kjører kanskje 15% sag, men det har jeg ikke kommet frem til ved å sette det statisk. Har justert på stien og testa til jeg var fornøyd. Med 1 token og ca 90psi får jeg brukt hele vandringa i Sarpsorg eller Kongsberg-alpene, med to tokens er jeg vel nede i 75. Det krever litt innsats å bruke all vandring, og noen skikkelig bunning har jeg kun fått til med tøyselavt trykk.

Da jeg kjøpte denne Yari'en ny i 2017(ish) var det med fabrikkslevert feil. Det var innvendig lekkasje, så innerbeinet fylte seg med luft. Da kunne jeg slippe ut all luft og høkke fra 40-50 cm uten at den beveget seg nevneverdig, men stakk jeg en strips bak pakningen på venstre bein kom all lufta ut. Har du sjekket det på din?

Re: Nummen i handflaten [Re: knutspeed] #2678816 02/09/2021 06:22
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

(snip)

Ja, fjernet spacere under stem, 2 stk a 5mm. Sier ikke at dette er løsningen for deg - bare at jeg ble veldig overrasket over resultatet jeg fikk. Som du sier så skulle man jo tro at man får "mer vekt" på styret. Er langt fra noen ekspert på bikefit, men for meg virker det mer som om hele kroppen er mer fornøyd nå, kanskje cockpit på denne sykkelen var så trang at jeg ubevisst "dyttet" på styret. Vet ikke, men legg det på lista over ting å prøve ICON_SMILE

Interessant. Ikkje minst når fronten på denne sykkelen er høgare enn eg har hatt tidlegare, men er også første gongen eg har dette problemet.

Når det gjelder Yari høres det ut som den trenger service. Jeg kjører kanskje 15% sag, men det har jeg ikke kommet frem til ved å sette det statisk. Har justert på stien og testa til jeg var fornøyd. Med 1 token og ca 90psi får jeg brukt hele vandringa i Sarpsorg eller Kongsberg-alpene, med to tokens er jeg vel nede i 75. Det krever litt innsats å bruke all vandring, og noen skikkelig bunning har jeg kun fått til med tøyselavt trykk.

Da jeg kjøpte denne Yari'en ny i 2017(ish) var det med fabrikkslevert feil. Det var innvendig lekkasje, så innerbeinet fylte seg med luft. Da kunne jeg slippe ut all luft og høkke fra 40-50 cm uten at den beveget seg nevneverdig, men stakk jeg en strips bak pakningen på venstre bein kom all lufta ut. Har du sjekket det på din?

Eg begynte vel omtrent der rs anbefaler mtp trykk og retur. Prøvd litt forskjellig trykk og endt opp med å ta ut meir trykk og til slutt ta ut alle spacere., Framstår ikkje som funksjonen på gaffelen har endra seg sidan eg fekk sykkelen levert. Har liksom heile tida framstått "grei nok", men nokon hakk kjipere enn diverse fox 36 toppmodeller eg har hatt siste 10+ åra. Er jo sjølvsagt mogleg at det har vore noko galt, og/eller at det har vore behov for service heilt fra eg fekk den.

Har ikkje sjekka om det er luft på innsida der, nei.

Hadde ikkje tenkt at dette skulle bli ein gaffeldebatt eigentleg ICON_WINK Endar sikkert med å byte innmaten på den til ultimate + seal head" når eg tar service. Når/om eg får tak alle delene eg treng..

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678820 02/09/2021 06:41
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Det er vel ikke helt uvanlig at sykkeltilpassing av og til går mot det som anses som "rett frem" logikk.

Jeg er heller ingen spesialist, men det jeg sitter igjen med etter siste bikefit er at "vektbalanse" er viktig og der er det utrolig mange faktorer som virker inn.

Om jeg ikke husker helt feil så sa bikefittern noe sånt som " veldig mange som får vondt i rygg, skuldre og hender korter inn stem og vinkler den oppover og håper det skal løse problemet. I mange tilfeller så er det motsatte løsningen."

Det var det for meg.
10mm lenger stem, 10mm lavere styreposisjon og 6mm lavere sete og sete skjøvet 5mm frem i forhold til utgangspunktet.

Den nye sittestillingen satt som et skudd og jeg kunne plutselig rulle 100km på landeveien uten noen vondter eller kropsdeler som dovnet bort.

AG

40+ and still climbing......
Re: Nummen i handflaten [Re: Gullars] #2678857 02/09/2021 08:26
Larsemannen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Gullars
Det er vel ikke helt uvanlig at sykkeltilpassing av og til går mot det som anses som "rett frem" logikk.

Jeg er heller ingen spesialist, men det jeg sitter igjen med etter siste bikefit er at "vektbalanse" er viktig og der er det utrolig mange faktorer som virker inn.

Om jeg ikke husker helt feil så sa bikefittern noe sånt som " veldig mange som får vondt i rygg, skuldre og hender korter inn stem og vinkler den oppover og håper det skal løse problemet. I mange tilfeller så er det motsatte løsningen."

Det var det for meg.
10mm lenger stem, 10mm lavere styreposisjon og 6mm lavere sete og sete skjøvet 5mm frem i forhold til utgangspunktet.

Den nye sittestillingen satt som et skudd og jeg kunne plutselig rulle 100km på landeveien uten noen vondter eller kropsdeler som dovnet bort.

AG

Identisk opplevelse på landeveissykkeltilpasning her. Gikk fra vonde skuldre og numne hender. Justerte 5mm her og 10mm der og jeg mener kneet kom 5-7 cm lengre fram jeg. Bytta også til 10mm lengre stem. Alle problemer forsvant på et blunk tross at jeg satt i det jeg oppfattet som en mer aggresiv posisjon. Prøvde for morro skyld å bytte tilbake til gamle stemmet og da kom smerter i skuldre igjen. Stikk i strid med hva jeg forventa.

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2678892 02/09/2021 11:06
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Det kan være at det nye styret ditt har feil backsweep for deg også?

Kan måles sånn:
https://youtu.be/HSD7AkY4Ycc?t=310

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2679123 03/09/2021 15:03
L
Lømo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Fiks teknikken før du fikser sykkelen ICON_WINK
Ikke at jeg påstår at du har dårlig teknikk , men en enkel måte å få armpump er å holde for hardt i styret .

Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2679179 04/09/2021 07:52
olechr Offline
More than words
More than words
Prøv å låne ett styre med annen backsweep som vids er inne på. Selv slet jeg litt med dette de sesongene jeg kjørte Megavalanche/lengre enduro ritt. Da fikk hendene kjørt seg + armpump. Løsningen for meg var da andre holker. Ergon sine GA2 holker fungerte fint for meg, men kan være verdt å teste holker med mer "vinge" på også slik at du får spredd trykket fra holken over ett større området i hånden. Feks https://www.ergonbike.com/en/product-details.html?anr=42410088&s=ga&a=griffe#info

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nummen i handflaten [Re: Arnebv] #2679261 05/09/2021 11:01
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Oppover og bortover er det nok sykkelen sin feil. Det er nok ikke til å unngå å bli nummen så lenge du må legge en del kroppsvekt over styret. Det går an å gjøre det mer levelig. For meg ble rogue-holker en forbedring. Men holker alene løser ikke problemet helt for meg. Hos meg er det verst på landeveissykkelen og ripleyen, mens på pole evolink er det egentlig ikke noe problem.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå