Etter mange år uten racer la jeg i fjor høst inn et skambud på en som hadde ligget ute på finn.no en god stund. Denne fine sykkelen ble så min for 1500 blanke, norske kroner. Hjulene er "nye" og kostet meg 600 kroner, også på finn.no.
Som sekundær-sykkel som kun skal brukes til variasjon fra grus-sykling på halvdemper er denne midt i blinken. 10-15 år gammel, opprinnelig 9-delt 105-utstyrt, men bakgir byttet ut med nymotens Sora for å kunne ha stor nok kassett (11-32) for en sykelig overvektig tjukkas.
Den klokker inn på nøyaktig 9 kilo med Ultegra SPD-pedaler.
Trives best på grus/svaberg/barnål, men noen ganger er det helt ålreit å suse rundt på asfalten på tynne hjul. Idag fikk den lov å transportere meg til jobb fra Kambo stasjon til Ås, derav kontorbildet. Fredrikstad-Ås blir en litt for lang pendletur.
Tusen takk! Har nå rullet en del mil på Cinelli'en, og får et stort smil hver gang. Dette er en sykkel som roper etter å bli syklet fort på. Til tross for aggressiv geometri, er det null stress å sykle 10-20 mil på denne sykkelen. Har byttet til sort sete siden sist, og drømmer om å sette på Campa SR på den. Ser jo at du definitivt må være Norges Cinelli posterboy, @hotryti? Vi sees på veien!
Hehe, ja er i tillegg litt ekstra mobbeoffer å ha ISM sete med dobbel snabel. Fant et hvitt Pro Stealth sete på finn nå, så da ble det litt stealth på sykkelen allikevel
.Du har ikke vurdert sort sete\styretape\flaskeholdere ? Tror dett hadde sett rått ut på den ramma\oppsettet der.
Kunne ikke vært mer uenig. Mørk ramme, skinwalls, hvitt sete og hvit tape. Blir ikke mer klassisk.
Ser den. Er nok bare jeg som er litt vell glad i stealth utseende
Problemet med å ha en Caad 12 med svart sete og styretape er at med en gang man tar på noen streite alu-hjul så ser det ut som hvilken som helst "sykle til jobben-sykkel"
Garantert den flotteste Spesh-en på Øyro!! Slitan.
Litt artig med kombo av markedets letteste ramme, og tyngste gruppe(?)
I min alder og form er det fullt mulig tjene inn igjen dette ved å bare spise litt mindre en dag Neida. Jeg ser den, men jeg var ute etter en sykkel som; - er komfortabel - har litt tekniske dingser som gjør at jeg føler syklingen er mer effektiv på veien - og ikke minst ser bra ut
Aero er ikke helt min greie (se punkt om alder og fasong). Jeg liker stilen på Aethos.
Lenge siden jeg har vært inne på denne delen av forumet og nesten like lenge siden sykkelen har sett sola.... Men de siste par ukene har det blitt noen turer på kamelen igjen. Regner med at det blir samme sykkel for 2022 og forsåvidt.
21 upgrades: - 4iiii watt krankarm - Ny styretape - Tubolito slanger - Fizik Argo sete på vei
22 upgrades: - 30mm Corsa dekk ligger klart til bakhjulet
Alltid lyst på ny sykkel (økte betraktelig når jeg så den Aethosen litt oppi her....), men denne gjør jobben så godt at jeg har ingen fornuftig grunn til å oppgradere, og særlig ikke om jeg fortsetter å være så til og fra blandeveissyklist som jeg har vært i år...
Redigert av Raymond; 17/08/202109:47. Rediger grunn: Klikkfritt bilde. :)
Nydelig. Hun trenger to ting: 1) Fjern klistrelappen med størrelse fra seterøret 2) Heng på den et eller annet fra Shimano. Enten én eller alle tre. Det er vi strenge på.
Palmebilde er godkjent når det ikke er sofabilde. Hvor sykler du?
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Nydelig. Hun trenger to ting: 1) Fjern klistrelappen med størrelse fra seterøret 2) Heng på den et eller annet fra Shimano. Enten én eller alle tre. Det er vi strenge på.
Palmebilde er godkjent når det ikke er sofabilde. Hvor sykler du?
Ja selvsagt, klistrelappen med størrelse må bort!. Ang Shimano, se vedlagt bilde Jeg bor på Costa Blanca og sykler her nede. Bildet er tatt ute på gårdsplassen vår.
PS! Klubben krever flagg på sykkelen...
Redigert av espenpåhjul; 01/09/202109:57. Rediger grunn: Kommentering på flagget.