VG kjøper Friflyt
|
VG kjøper Friflyt
23/08/2021 12:20
|
Mr.Jacobsen
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Friflyt er solgt til VGSpennende nyheter i dag. Blir spennende å se hvilken retning bladet tar framover.
|
|
|
Re: VG kjøper Friflyt
[Re: Mr.Jacobsen]
23/08/2021 12:24
|
peprepupp
Entusiast
|
Entusiast
Jeg synes det som før het hw.no som nå heter tek.no tapte seg etter at VG kom inn. Det ble mer nødladere og elsykler (for folk flest) og mindre hovedkort og RAM-brikke-tester (for spesiel interesserte).
Men VG vil kanskje ikke drive med elsykkelartikler på to steder på én gang, så kanskje de flytter nødladertestressursene over til Frifly?
Jeg er, som vanlig, skeptisk.
|
|
|
23/08/2021 13:00
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bra hvis det forsterker muligheten for å utvikle seg/overleve, men synd hvis det bare betyr fortsatt økt satsing på digitale løsninger og ikke papirblad. Savner sterkt rene landevei og Terrengsykkel blader og merker den digitale versjon ikke gir meg så mye. Men er vel gammel og kidsa vil ha det digitalt. Skulle blitt glad feks hvis landevei og terrengsykkel kom tilbake som vanlige blader, og hadde fint akseptert færre utgaver.
Redigert av Oddefa; 23/08/2021 13:01.
|
|
|
[Re: Oddefa]
23/08/2021 13:05
|
Mr.Jacobsen
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Bra hvis det forsterker muligheten for å utvikle seg/overleve, men synd hvis det bare betyr fortsatt økt satsing på digitale løsninger og ikke papirblad. Savner sterkt rene landevei og Terrengsykkel blader og merker den digitale versjon ikke gir meg så mye. Men er vel gammel og kidsa vil ha det digitalt. Skulle blitt glad feks hvis landevei og terrengsykkel kom tilbake som vanlige blader, og hadde fint akseptert færre utgaver. Enig i dette. Spesielt ettersom det nå stor grad av resirkulering av artikler på forsiden, til glede for nye, men til frustrasjon for gamle lesere. Savner sterkt gamle, gode landevei.
|
|
|
23/08/2021 14:29
|
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
Potensiell fryktelig skrekksituasjon er vel om ny eier finner ut at forumet skal skrotes.
Grufull tanke.
|
|
|
23/08/2021 19:08
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
1657 kommentarer Blir denne tråden like lang?
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: Garpen]
23/08/2021 20:42
|
mob
Avhengig
|
Avhengig
Neppe.
Friflyt har forlengst kuttet navlestrengen til forumet, og det er vel klart at partene er rimelig indifferent til hverandre, er det ikke? Krysser fingrene for at man klarer å finne noen som vil betale serverleien slik at forumet ikke forsvinner helt, da.
For gamlisungdom som meg er det litt vemodig at våre rebelske aktiviteter de siste tiårene er blitt så folkekjære at Schibsted grupperer dem sammen med Vektklubb, Godt og værmeldingstjenesten Pent, men blåskjorten i meg vil samtidig gi FF honnør for exiten. Ikke alle bladfyker har greid å selge butikken to ganger og ta ut millioner i utbytte mens de drev på egen kjøl. Så får man håpe at det finnes noen entusiaster der ute som vil satse like friskt som Oppstrøms/Harvest/younameitnisjeblogg og fortsette prosjektet som FF påbegynte for to tiår siden.
|
|
|
24/08/2021 08:33
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg forholder meg svært skeptisk, som passer seg for et medlem av GGG. Tek.no har jo blitt en forferdelig suppe, så får vi se om de nye eierne klarer å "rendyrke DNAet" som det heter på den typen språk, eller om det er VOLUM som gjelder. men blåskjorten i meg vil samtidig gi FF honnør for exiten. Ikke alle bladfyker har greid å selge butikken to ganger og ta ut millioner i utbytte mens de drev på egen kjøl. Så får man håpe at det finnes noen entusiaster der ute som vil satse like friskt som Oppstrøms/Harvest/younameitnisjeblogg og fortsette prosjektet som FF påbegynte for to tiår siden. +1. No hard feelings overfor FF, dette er jo bare imponerende og gøy for folka bak. Så får vi håpe gamlisene blant oss tar feil og at dette blir bedre, ikke verre.
Redigert av Anders A-R; 24/08/2021 08:35.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
24/08/2021 19:13
|
neistein
Veteran
|
Veteran
Etter at terrengsykkel bladet ble borte har jeg kun beholdt abonomentet som en ren støtteerklæring. Det jeg får i posten nå syntes jeg er ganske uinteressant. Får få ut fingeren og si opp nå etter mange år som abonnent
Stokk og stein sykkelklubb
|
|
|
15/09/2021 06:34
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Vektklubb og sykkel henger tett sammen. Blir spennende å se hva VG har planer om med bladet. Personlig, tror jeg ikke dette kommer oss leserne til gode. Men, skal være åpen, og fortsette abb. en stund til.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
15/09/2021 11:33
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
Jeg håper at mitt abonnement på VG+ gir meg tilgang til Landeveis artikler på nett neste år. Da vil neppe abonnementet på Landevei/Fri Fly bli fornyet. Selv utgavene som kom på sommerhalvåret har svært lite interessant stoff. Dette er veldig synd, jeg har alle utgavene av Landevei liggende.
|
|
|
[Re: joje]
16/09/2021 07:06
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg håper at mitt abonnement på VG+ gir meg tilgang til Landeveis artikler på nett neste år. Da vil neppe abonnementet på Landevei/Fri Fly bli fornyet. Selv utgavene som kom på sommerhalvåret har svært lite interessant stoff. Dette er veldig synd, jeg har alle utgavene av Landevei liggende. Takker. Det er desverre litt nedetid på landevei.no om dagen, jeg sitter og skriver bok som har deadline på fredag. Jeg er tilbake igjen i fullt gjenge fra midten av neste uke, med flere gode ideer for siden fremover. Fortell gjerne hva du vil ha mer eller mindre av på nett.
|
|
|
[Re: Alpers]
16/09/2021 10:35
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Jeg håper at mitt abonnement på VG+ gir meg tilgang til Landeveis artikler på nett neste år. Da vil neppe abonnementet på Landevei/Fri Fly bli fornyet. Selv utgavene som kom på sommerhalvåret har svært lite interessant stoff. Dette er veldig synd, jeg har alle utgavene av Landevei liggende. Takker. Det er desverre litt nedetid på landevei.no om dagen, jeg sitter og skriver bok som har deadline på fredag. Jeg er tilbake igjen i fullt gjenge fra midten av neste uke, med flere gode ideer for siden fremover. Fortell gjerne hva du vil ha mer eller mindre av på nett. Ønsker meg mer om hvordan proffer, semiproffer og vanlige folk trener. Rulleserien er helt suveren. Og, kanskje litt om styrketrening, yoga og annet diverse som har med trening. Og, oppover årene er det gjort mye rart med tanke på idrett. Hva med å skrive litt om historiske bommerter. Trening, ritt, taktikk, utstyr. Særegenheter, som aldri ble en slager.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
[Re: Alpers]
16/09/2021 10:39
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
Jeg håper at mitt abonnement på VG+ gir meg tilgang til Landeveis artikler på nett neste år. Da vil neppe abonnementet på Landevei/Fri Fly bli fornyet. Selv utgavene som kom på sommerhalvåret har svært lite interessant stoff. Dette er veldig synd, jeg har alle utgavene av Landevei liggende. Takker. Det er desverre litt nedetid på landevei.no om dagen, jeg sitter og skriver bok som har deadline på fredag. Jeg er tilbake igjen i fullt gjenge fra midten av neste uke, med flere gode ideer for siden fremover. Fortell gjerne hva du vil ha mer eller mindre av på nett. Jeg bruker nettsidene som et supplement til magasinet. Artikler må gjerne komme på nettsidene, men jeg føler meg snytt om jeg allerede har sett sakene på nettet før jeg mottar magasinet. Det er tross alt det jeg abonnerer på. Da får magasinet mindre verdi. I magasinet ønsker jeg meg flere reportasjer om turer, både i innland og utland, som motiverer meg til å utforske disse områdene. Jeg respekterer at andre kan mene noe helt annet.
|
|
|
16/09/2021 15:17
|
olechr
More than words
|
More than words
Synes dette er topp. Sørlig hvis det kan sørge for å sikre jobbene til de som driver fri flyt.
Har trua(håper) at dette kan sørge for en vesentlig bedre dekning av sykkel også i vg
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
17/09/2021 06:19
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg takker for alle innspill.
Når det gjelder oppkjøpet fra VG. De er helt klare på at de har kjøpt oss opp for det vi er. De kjøper oss jo ikke for å forandre det vi driver med, det er jo det vi gjør til daglig som gjør oss attraktivet. At noe endres kommer helt sikkert til å skje, men jeg er ikke bekymret i det hele tatt for at det kommer til å endre profilen vår. Det kommer heller til å handle om at jeg slipper å redigere podkaster i sofaen - at noen kan gjøre det for meg. Eller at vi nå har en større stab av utviklere, slik at tekniske utfordringer kan løses umiddelbart, eller at vi får andre løsninger for langlesing.
|
|
|
17/09/2021 11:45
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tror som Alpers at VG synes FriFlyt inkl landevei, terrengsykkel, forumet osv er veldig bra saker som de har lyst til å videreføre og kanskje få enda bedre frem til enda flere. Selvsagt vil en ny eier vurdere tilpasninger som ikke alltid er midt i blinken for absolutt alle men forhåpentligvis for de aller fleste eksisterende brukere og nye kunder.
Tenk om de i samme slengen finner ut at de har masse tekniske greier som gjør forumet bedre mht bilder, søk osv samt enda billigere & bedre produksjon, bedre oppetid osv. Jeg gjetter på at de ikke er like flinke som Alpers, Valentino, Øyvind og Kippenes på sykling og sykkelhumor men tre hakk flinkere på det meste annet.
Dette blir bra !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
17/09/2021 18:16
|
Loki
Besatt
|
Besatt
Et lite apropos: dagens DN inkluderer en ren stisykkelartikkel som hadde forbedret siste FriFlyt vesentlig.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
18/09/2021 09:48
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg sa opp abo. Blir irritert av å klikke meg inn på «nye» saker jeg har lest før
|
|
|
|
|