Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til bruk av lockout

Tips til bruk av lockout #2676856 21/08/2021 19:37
B
Baltusbrun Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Hei!

Jeg skal sykle ritt før første gang om ikke lenge og trenger litt tips til hvordan jeg skal benytte meg av lockout funksjonen på fulldemperen.

Min Orbea Oiz har en Squidlock-løsning som gjør at jeg kan velge mellom tre innstillinger. Hvordan burde jeg forholde meg til disse ila. Birken?
Når burde jeg låse sykkelen helt og er det en god ide å kjøre "halvdempet" på flatene?

Har prøvd å søke meg rundt, så setter stor pris på litt tips til når jeg burde låse sykkelen og når jeg burde ha noe demping.

Tusen takk på forhånd!

Re: Tips til bruk av lockout [Re: Baltusbrun] #2676859 21/08/2021 19:54
olechr Offline
More than words
More than words
Kjenner ikke til Orbea sitt system, men med Scott Spark tipper jeg at det hadde blitt ca slik:

Full lockout opp til Skramstad, trinn 2 helt til det tipper nedover mot Djuposet hvor det er full åpent helt til man er ute på vanlig grus igjen.

Videre herfra hadde jeg nok syklet i trinn 2 på flatene og lockout oppover (hvertfall når jeg står å tråkker)

Så fullt åpent på grusveiene som slynger seg fra Sjusjøen ned mot Sjøseterveien. Trinn 2 og fullt åpent på Sjøseterveien hvis asfalten er like dårlig som vanlig.

Kortversjonen: Lock out oppover der underlaget er bra, trinn 2 på flater, full åpent kun 2-3 steder hvor underlaget er slagete.

Redigert av olechr; 21/08/2021 19:55.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Tips til bruk av lockout [Re: olechr] #2676999 23/08/2021 06:43
B
Baltusbrun Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Tusen takk for utfyllende svar! Da har jeg en plan

Moderator  support