Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Er det enkelt og få tak i deler?

Er det enkelt og få tak i deler? #2676437 18/08/2021 11:26
S
Stiganr2 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei
Jeg er ny på forumet. Kjøpt abonnement og full pakke for et år. Håper finne tips på denne siden og fra dere på hva jeg bør se etter/kjøpe osv.

Vi har leid i år fulldemper med el på
Trysil og dette falt veldig godt i smak hos alle i familien ICON_SMILE (koster ca 5000,- for hele fam, 4stk i 2 dager.)

Nå ønsker man kjøpe sykkel selv for mere hyppigere bruk. Og da lurer jeg på pris vs kjøpe sykkel som enkelt kan repareres på XXL mot og kjøpe en sykkel på nett eller spesial sykkel butikker i omliggende strøk.

Jeg er veldig for støtte opp om lokale sjapper men hvis delene koster 2-3 ganger mere og kjøpe så sier det seg selv med av 3-4 sykler blir det endel mere penger.

Jeg ser for meg at syklene ligger i prisklasse 35000,- brukt.

Hva kan jeg forvente og hva og hvor hadde du handlet ?

Takker for alle tips!
«Negative» MEN konstruktive kommenterer er også velkommen ICON_WINK

Redigert av Stiganr2; 18/08/2021 11:33.
Re: Er det enkelt og få tak i deler? [Re: Stiganr2] #2676447 18/08/2021 12:14
Arne_And Offline
More than words
More than words
Det er en stor fordel å handle elsykkel lokalt, da det ikke er helt enkelt å sende batteriene i posten. Hvis elektronikken/batteriet svikter og du må reklamere så er det litt styrete.

Re: Er det enkelt og få tak i deler? [Re: Stiganr2] #2676451 18/08/2021 12:24
S
Stiganr2 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Godt poeng med batteriet!
Det er jo elektronikk som kan svikte så greit og ha i nærheten tenker jeg også.

Re: Er det enkelt og få tak i deler? [Re: Stiganr2] #2676727 20/08/2021 10:25
Nilsern Offline
Ringrev
Ringrev
Kjøp lokalt skal du kjøpe nytt, og da i en butikk med solid kunnskap og ok service. I det minste ta en prat med lokal(e) butikk(er) om du skal kjøpe brukt. Det kan være greit å vite at du hvertfall ikke blir nedprioritert om du velger å ha sykkel på serivce på steder som har mer enn nok med sine egne kunder.
I
dagens marked kan det også være ok å vite at butikken tar jobben med å reparere sykkel dersom du kommer med deler de ikke kan skaffe selv. Med store forsinkelser og utfordringer med leveranse på blant annet slitedeler om dagen, kan det ofte være greit å handle delene selv om butikken ikke klarer å få leveranse fra sine leverandører.

Re: Er det enkelt og få tak i deler? [Re: Stiganr2] #2676735 20/08/2021 11:11
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Råd - Kjøp kurante sykkel merker. Ikke kluss med å fjerne fartsperre, da ryker garanti.

Motor er greit å ha garanti på da de er dyre og kjøpe selv.
Greenspeed i Drammen fikset garanti reparasjon der selv om sykkel var kjøpt av enn annen direkte fra importør. Bosch dekket det hele. Veldig bra Service.

Gir og bremser er vanlig standard komponenter på elsykler, så det kan hvem som helst reparere.
Det er noen unntak, nav deler til Novatec og Formula( Salsa, Easton m.fl ), er vanskelig å få tak i selv uten mye søking på nett og må ofte handles fra utlandet. Et stort sykkelmerke skaffer ofte disse delene kjapt gjennom egen kanal.
Kjedelig å vente to måneder på en del når sykkelsesongen starter.

Moderator  support