Ja, har sykla 5 år på rad nå, og helt klart beste forhold (men de 3 første gangene er jo blant tidenes gjørmeritt, mens i fjor var litt bløtt og gjørmete men ikke som de andre årene). I dag har jeg ikke vasket sykkelen etter rittet.
Synes det er en fantastisk bra løypa arrangør har fått til. Kanskje litt trang start slik det ble i år, med 100 meter og inn på sti i skiløypa. Med flere startende en i dag bør en vurdere dele opp i aldersgrupper starter. Men med unntak av litt kræsjing av en 3-4 i starten så gikk det vel bra. Hadde årets første sone 5 opplevelse med innslag av Kols etter første 20 min, når jeg fulgte noen av gutta som var litt sterkere en meg. Fant mitt eget tempo etter det og siste 10 km ble jeg verken tatt igjen eller tok igjen noen. Men holdt tempo til de foran og tidvis nærmet meg men en trynings i skarp sving 3.5 km før mål gjorde jeg ikke klarte det (var fort opp igjen). Men 3 plass i 50-59 sier jeg meg godt fornøyd med, selv om jeg ikke helt klarer å holde trøkket i motbakkene. Mangler siste giret, men ett hakk bedre i Trans Østerdalen kanskje. Men bra flyt i terrenget for tiden, ikke minst nedover. Litt ironisk i år at jeg har trent for lange turritt på racer og ender bare med å kjøre korte terrengritt he he.
Redigert av Oddefa; 21/08/2021 21:43.