Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Coronavaksine og trening?

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678580 01/09/2021 07:32
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Dag 2 med bivirkninger etter Pfizer/Moderna mix.

Trening i går var no- deal.
I dag blir det rolig gåtur på en time. Evnt. 100% visping på sykkel. Noe annet er uaktuelt.

Ritt på Søndag. Spent på den. Ser vel for meg at det skal gå bra.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678614 01/09/2021 08:33
Iselilja Offline
Moderna har jo 3x mer virkestoff i sin vaksine enn Pfizer, så det er naturlig at M gir flere/kraftigere bivirkninger enn P. Har også hørt at en reaksjon er bra for da vet man at der fungerer (eller no...). Noe med god immunrespons.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678635 01/09/2021 09:26
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Et knapt døgn etter stikk 2 p/m miks, svimmel, muskelvondt og skallebank. Lårhøne på stikkstedet. Var litt hutring i går kveld, men foreløpig ingen feber. Sov 11 timer i natt. Får se hvordan det utvikler seg utover dagen. Er litt som ei skikkelig fyllasjuke

You are what you eat...mmm nuts
Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678664 01/09/2021 10:30
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Fikk runde 2 med Pfizer på fredag som var.
Kjente litt antydning til rusk i halsen før vaksinering, men var temmelig sikker på at jeg bare var sliten i "trakta" etter en lang telefondag på torsdag.
Sjekka med vaksine kontoret og de ville ha meg til vaksinering så lenge det var eneste symptom.

Vaksinering 1230 og ved 17-18 tida så kjente jeg at noe var på vei og gikk og la meg tidlig rundt 2130.
Feber på natta, sår i halsen, sliten, hosting og vondt i armen og slik fortsatte det til og med mandag.

Begynte å føle meg litt bedre i går og i dag er går det rett vei bare snørr og litt surkle hosting igjen.
Tok korona test søndag, siden jeg var skikkelig sjuk, men fikk svar i går kveld at det ikke var det.

Så enten så har jeg hatt noe begynnende som fikk et boost av vaksinen eller så har jeg vert skikkelig uheldig med bivirkningene.
Trenger et par dager til før jeg er 100%

Kona sier selvfølgelig "manflu"

AG

40+ and still climbing......
Re: Coronavaksine og trening? [Re: universalis] #2678666 01/09/2021 10:30
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: universalis
Er det slik at hvis vi reagerer på vaksinasjonen, så er det i utgangspunktet et gode og at vaksinen vil beskytte enda bedre? For min del fikk jeg vondt i arm etter både førstedosen med Phizer og andredosen med Moderna, og sitter og lurer litt på om det ville vært enda bedre med en kraftigere reaksjon slik som mange andre har fått?

I teorien, ja.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Coronavaksine og trening? [Re: Iselilja] #2678667 01/09/2021 10:35
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Iselilja
Moderna har jo 3x mer virkestoff i sin vaksine enn Pfizer, så det er naturlig at M gir flere/kraftigere bivirkninger enn P. Har også hørt at en reaksjon er bra for da vet man at der fungerer (eller no...). Noe med god immunrespons.

Som en forlengelse her kan man jo spørre seg om det finnes noen sammenheng mellom hvilken vaksine de som er fullvaksinerte har fått,
men som likevel er blir smittet? (forventer ikke at du har svar Iselija)

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678669 01/09/2021 10:36
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Andre dose Modena: Ble helt slått ut dagen etter og sov halve dagen. Som middels høy feber. Dagen etter var jeg helt fin, litt vondt i armen.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: Kjesk] #2678670 01/09/2021 10:38
Øyvind V Offline
More than words
More than words
To ganger Pfizer på meg. Siste dose forrige mandag. Mandag kveld ble brukt til å trene klubbens yngre garde, og det gikk helt fint. Natt til tirsdag begynte det å sige på med influensasymptomer, og tirsdag formiddag ble delvis tilbragt i fosterstilling på sofaen. Onsdag var det skallebank og kanonsure bein, torsdag litt bedre, og godt nok til å ta en time trilletur på sykkel. Litt uggen i kroppen og hodepine gjennom helga også. Begynner å bli bra nå, men ikke prøvd å pushe noe særlig på trening.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: Kjesk] #2678682 01/09/2021 11:42
Iselilja Offline
Sitat: Kjesk

Som en forlengelse her kan man jo spørre seg om det finnes noen sammenheng mellom hvilken vaksine de som er fullvaksinerte har fått,

Tja, ser ut som Moderna gir bedre beskyttelse mot Deltavarianten iallfall...

VG artikkel

Re: Coronavaksine og trening? [Re: Kjesk] #2678700 01/09/2021 13:08
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Selv om man er vaksinert betyr det ikke at du ikke kan bli smittet. Det avgjørende er jo hvor sjuk du blir om du skulle bli smittet. De som blir smittet og blir sjuk selv om de er fullvaksinert, hvor syke hadde de blitt uten vaksineringen?

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678738 01/09/2021 15:53
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
https://www.marketwatch.com/story/what-does-a-strong-reaction-to-a-covid-19-vaccine-mean-11618855492

Selv merket jeg forøvrig ingenting ved Pfizer-vaksinering, men tok 2 døgn treningsfri som er anbefalt av annerkjente idrettsleger.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678810 02/09/2021 05:52
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
Pfizer første gang. Merket ingenting utover litt øm i overarmen samme kveld.
Andre dose, Moderna, kl.13 i går. Etter å ha fulgt denne tråden var jeg forberedt på mannesjuken x 2. Litt mer øm i armen etter første stikk (kjenner det i dag tidlig óg), men utover det merker jeg ingenting.

Blir treningsfri i dag og en tur i morra, satser på at beina kjennes normale ut og at de ikke "pakker" seg eller lignende, ref. Øyvind V sitt innlegg.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678814 02/09/2021 06:12
gare Offline
More than words
More than words
Litt skuffet, men mest fornøyd, Modena i går 1500, og kjenner ingenting! Nada! Ikke engang antydning til noe. Sånn, jinxa dette greit nå ICON_LAUGH

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Coronavaksine og trening? [Re: Hoaas] #2678817 02/09/2021 06:25
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Hoaas

Selv om man er vaksinert betyr det ikke at du ikke kan bli smittet. Det avgjørende er jo hvor sjuk du blir om du skulle bli smittet. De som blir smittet og blir sjuk selv om de er fullvaksinert, hvor syke hadde de blitt uten vaksineringen?

Jeg vet det.
Det jeg lurer på hvilken vaksine de fullvaksinerte som ble smittet hadde fått. Om det er forskjeller mellom P og M.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: Kjesk] #2678825 02/09/2021 06:55
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hoaas

Jeg vet det.
Det jeg lurer på hvilken vaksine de fullvaksinerte som ble smittet hadde fått. Om det er forskjeller mellom P og M.

Det er litt forskjell, ja. Moderna skal visstnok beskytte bedre mot mutasjoner. Men jeg vet ikke om det har kommet noe statistikk på akkurat det du spør om enda.
Nå så jeg at danmark jobbet med en vaksine som skulle utrydde covid19 helt: https://illvit.no/medisin/sykdommer/ny-vaksine-skal-beskytte-i-tre-aar-ogsaa-mot-mutasjoner

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678827 02/09/2021 07:02
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Fikk sprøyte 2 i går. Moderna. Fikk Pfizer på første runden.
Utover ettermiddagen fikk jeg noe som lignet på et ganske kraftig allergireaksjon. Nese og øyne klødde, snørr, hals hovnet opp og ømme lymfekjertler. Dette varte i et par timer før det roet seg. I dag er formen grei, men påvirket. Noe hovne lymfekjertler på halsen. Om det fortsatt er slik så blir det kansje en moderat økt i kveld. Ikke noe mer. Tenker uansett å ta det litt med ro til ihvertfall over helga før det blir noe intensitet igjen.

Redigert av Stefan77; 02/09/2021 07:47.

- Stefan
Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2678880 02/09/2021 10:17
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev

"Moderna skal visstnok beskytte bedre mot mutasjoner. Men jeg vet ikke om det har kommet noe statistikk på akkurat det du spør om enda."

Her:
https://www.nettavisen.no/okonomi/n...-effektiv-enn-moderna/s/12-95-3424174152

Re: Coronavaksine og trening? [Re: John_Harald] #2678884 02/09/2021 10:41
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: John_Harald

"Moderna skal visstnok beskytte bedre mot mutasjoner. Men jeg vet ikke om det har kommet noe statistikk på akkurat det du spør om enda."

Her:
https://www.nettavisen.no/okonomi/n...-effektiv-enn-moderna/s/12-95-3424174152

Yes, den bekrefter at moderna beskytter bedre. Statistikken jeg sikta til var hvor mange syke og innlagte har fått moderna/pfizer. Det er vel nærliggende å tro at det er flere pfizer-vaksinerte som er innlagt, enn moderna. Egne spekulasjoner selvsagt.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2679302 05/09/2021 18:27
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Første treningsøkt siden stikk nr 2. Akkumulerer syre 30-40w tidligere enn pre vaksinedose 2. 5 dager har gått. Går seg vel til etterhvert.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2679309 05/09/2021 19:19
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
6 dager siden andre stikk med Pfeizer. Ikke dårlig allmenntilstand eller syk, men en rar følelse under trening. Kan skyldes at formen er på vei ned etter en god og lang sesong, men tror det skyldes vaksinen. Kjørte en hardøkt med 6x12 min i dag, og pulsen er mye høyere enn til vanlig. Ikke merket noe på hvilepulsen. Kjørte også en hardøkt på torsdag som en del av langtur. Der var opplevelsen av å trøkke til helt krise. På 30 min drag som etter planen skulle kjøres over terskel, endte jeg opp med skyhøy puls og en snittwatt nesten 40 watt under terskel. Ikke sjans til å tråkke noe mer.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2679491 06/09/2021 15:51
stosu Offline
Besatt
Besatt
Jeg får dose nummer 2 om en uke.
Dere som slet med tunge bein etter dose nummer 2: hvor lang tid tok det før beina ble normale?

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Coronavaksine og trening? [Re: stosu] #2679495 06/09/2021 16:09
K
kid loco Offline
Entusiast
Entusiast
K
Jeg tok dose 2 andre august (2xmoderna). Ble dårlig dagen etter, feber og generelt laber allmenntilstand. Dette varte kun et døgn, så var jeg bra igjen. Så var jeg helt fin i 14 dager, form/trening bra, før jeg ble dårlig igjen, samme greiene, feber og dårlig allmenntilstand, men ingenting i luftveiene. Dette gikk over etter etpar dager. Ny bra halvannen uke med trening før jeg på ny ble halvdårlig nå i helgen. Ikke veldig syk, men droppet trening i helgen. Prøvde meg på en løpetur idag, men kuttet etter 5 minutt, elendig følelse.

Så, veldig av og på for min del. Siden jeg kjenner til tankefeilen "post hoc ergo propter hoc", holder jeg muligheten åpen for at alt dette kan skyldes andre ting enn vaksine. Influensa og forkjølelse f.eks. Jann Post snakket om at flere hadde slitt med trening etter vaksine i podcasten sin. Han har jo mange tentakler inn i diverse treningsmiljø, så det virker jo sannsynlig at det er noe der. Håper jeg kvikner til snart, kom for en måned siden i skade for å melde meg på Nordmarka Skogsmaraton, hadde tenkt å slippe opp på treningen en uke før, ikke fire:-D

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: Coronavaksine og trening? [Re: Stefan77] #2679496 06/09/2021 16:29
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stefan77
Fikk sprøyte 2 i går. Moderna. Fikk Pfizer på første runden.
Utover ettermiddagen fikk jeg noe som lignet på et ganske kraftig allergireaksjon. Nese og øyne klødde, snørr, hals hovnet opp og ømme lymfekjertler. Dette varte i et par timer før det roet seg. I dag er formen grei, men påvirket. Noe hovne lymfekjertler på halsen. Om det fortsatt er slik så blir det kansje en moderat økt i kveld. Ikke noe mer. Tenker uansett å ta det litt med ro til ihvertfall over helga før det blir noe intensitet igjen.

Mandag nå, fikk sprøyte på onsdag. Veldig variabel form. Redusert, slapp, litt astmatisk. Ligner veldig på kraftig pollenallergi, til tross for at all normal pollenspredning er slutt. Soppsporer kansje?
Mulig sprøyte har påvirket noe mtp allergi, eller så kan jeg jo ha fått en forkjølelse.

- Stefan
Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2679500 06/09/2021 17:22
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
2 x Moderna her. Vaksineringen har også skjedd samtidig som mye fysisk arbeid i form av flytting og oppussing, så kan også spille en rolle.

Etter første dose ikke noen spesielle ting, men mistet mye form. Kan være flytting/oppussing. Trente men var bare vondt på trening, slet mye med høyere hvilepuls også denne perioden og mye vondt i kroppen fra det fysiske arbeidet.... Har også opplevd at en sovende astma har kommet tilbake. Verst på Offroad Valdres hvor det var såpass plagsomt at jeg måtte stoppe opp. Det har ikke skjedd utenfor allergisesong før. Ikke siden jeg var liten.

Dose 2 ga meg en brå sykdomsfølelse, litt som fyllesyke, varte ikke lenge. Jeg greide å sykle et bra ritt i helgen med trøkk, men er generelt på et lavere nivå enn vårens form skulle tilsi. Måtte også ty til astma-medisin etter rittet. Er vel to uker siden sist vaksine og har perioder med vondt i hode, som jeg opplever er litt utenom det vanlige. Astmatendensene kommer også fort på høy intensitet. Blir spennende å se utover høsten.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: stosu] #2679536 07/09/2021 02:59
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: stosu
Dere som slet med tunge bein etter dose nummer 2: hvor lang tid tok det før beina ble normale?

8 dager siden vaksinedose to nå, og fortsatt ikke hatt godfølelsen på sykkelen. For allmenntilstand ellers, men fysisk aktivitet har vært tungt når man har skullet gi litt på. Ny intervalløkt i dag. Spent på hvordan det føles.

Re: Coronavaksine og trening? [Re: stosu] #2679613 07/09/2021 10:32
Natier Offline
Veteran
Veteran
Sitat: stosu

For min del tok en en liten uke fra dose 2(Moderna) før jeg følte at kroppen var i slag. Jeg var ikke syk i perioden, men lett hodepine og et døgn med tydelig forhøyet hvilepuls.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Coronavaksine og trening? [Re: kid loco] #2679616 07/09/2021 10:40
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg tok dose 2 av Moderna på en onsdag. Var skikkelig uggen med feber og diverse på torsdag frem til 16-17. Lørdagen samme uken løp jeg Ecotrail 31 km uten at jeg følte meg noe spesielt dårlig - dog fikk jeg vondt i beina på steder jeg ikke har pleid å få vondt før.
Men at det sitter i noen dager er nok ikke usannsynlig.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2680247 10/09/2021 12:49
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg var tung i beina også FØR vaksinene :-D

1. Pfeizer: Ikke noe ugg.
2. Moderna, hadde "mannfluensa" i en dags dit, og litt småklein en dag eter det.

Nå er jeg tilbake på normalt lavt nivå.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Coronavaksine og trening? [Re: eOpseth] #2684445 11/10/2021 11:30
boltzmann Offline
Entusiast
Entusiast
Tok andre dose moderna 13. september, og må si jeg sliter fortsatt. Fikk kraftig feber og influensasymptomer i dagene etter, men har vært veldig sliten etter at det gikk over. Har tilgjengelig måleutstyr for CRP på jobb og verdiene ligger på 3-5 mg/L mot 0-1.5 til vanlig. Har begynt å trene rolig, men blir veldig sliten om jeg pusher. Ingen andre symptom som tyder på perikarditt eller myokarditt. Bør jeg gå til legen?

Re: Coronavaksine og trening? [Re: boltzmann] #2684451 11/10/2021 11:43
mintman Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: boltzmann
Tok andre dose moderna 13. september, og må si jeg sliter fortsatt. Fikk kraftig feber og influensasymptomer i dagene etter, men har vært veldig sliten etter at det gikk over. Har tilgjengelig måleutstyr for CRP på jobb og verdiene ligger på 3-5 mg/L mot 0-1.5 til vanlig. Har begynt å trene rolig, men blir veldig sliten om jeg pusher. Ingen andre symptom som tyder på perikarditt eller myokarditt. Bør jeg gå til legen?

Jeg tok andre dose Moderna 15. september. Ble ikke spesielt dårlig etterpå, men sleit veldig med treningen etterpå. Selv lette turer opplevedes tunge og hardøkter kunne jeg bare glemme. Etter hvert klarte jeg å gjennomføre hardøkter, men 0,5 w/kg lavere enn det jeg normalt gjorde. Forrige uke kjentes det mye bedre ut så er optimistisk. Hvis det ikke bedrer seg skader det jo ikke og ta en tur til fastlegen.

Redigert av mintman; 11/10/2021 11:44.

Geir
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå