|
Ibis Exie - fulldemper XC-rakett
|
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett
[Re: Trond Vidar]
16/08/2021 10:05
|
Gullars
Ivrig
|
Ivrig
Second thought er at det kanskje var jeg som var klønete ved kabelbytte og demontering var unødvendig, men resten står.
Om Droplocken hadde vert 100% alu som Squidlock eller Scott sin løsning og litt slankere i utførelsen så hadde den fått 10/10 av meg
AG
40+ and still climbing......
|
|
|
[Re: kid loco]
16/08/2021 10:19
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
Jeg har ettermontert squidlock på min Orbea Oiz. Bruker bare to posisjoner, helt låst som "default", og åpne dempere i trinn to. Det skjer ikke noe mer i trinn tre etter min mening. Tror ikke gaffel og demper har tre posisjoner, som Scott Spark. Jeg mangler litt kompetanse på dette området, har slått meg til ro med åpen og låst som mulighet. Synes det er utrolig irriterende med låst som default, kommer stadig vekk i skade for å låse demperne ved hektisk sykling og bruk av senkepinnen.
Men, squidlocken er solid bygget, og det blir ryddig oppsett med demper og senkepinne på en enhet. Den fungerer helt perfekt til min bikeyoke pinne.
Gratulerer med fet sykkel forresten, jeg er misunnelig:-) Takk! Jeg er nesten misunnelig på meg selv Så squidlock er push-to-unlock?
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
16/08/2021 10:21
|
Trond Vidar
|
Jeg har ettermontert squidlock på min Orbea Oiz. Bruker bare to posisjoner, helt låst som "default", og åpne dempere i trinn to. Det skjer ikke noe mer i trinn tre etter min mening. Tror ikke gaffel og demper har tre posisjoner, som Scott Spark. Jeg mangler litt kompetanse på dette området, har slått meg til ro med åpen og låst som mulighet. Synes det er utrolig irriterende med låst som default, kommer stadig vekk i skade for å låse demperne ved hektisk sykling og bruk av senkepinnen.
Men, squidlocken er solid bygget, og det blir ryddig oppsett med demper og senkepinne på en enhet. Den fungerer helt perfekt til min bikeyoke pinne.
Gratulerer med fet sykkel forresten, jeg er misunnelig:-) Takk! Jeg er nesten misunnelig på meg selv Så squidlock er push-to-unlock? Jeg får quote meg selv  Compatibility Squidlock works with most Oiz models from 2018 onwards. Squidlock has been designed for optimal functionality with FOX Push-to-Unlock suspension, however it will work with Push-to-Lock suspensions but the lever action may be heavier than desired. For full details please consult our blue paper.
|
|
|
|
|
|