Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lange ben

Lange ben #2675338 11/08/2021 11:42
Knirkekne Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg er tilgodesett med rimelig lange ben.
Dett gir klesmessige utfordringer da klesbransjen, en gang på slutten av møtet i Nikea i år 325, bestemte seg for at alle klær skal være enten lange og brede eller korte og smale. I utgangspunktet skulle det være det 11 bud, men de stoppet på ti for å holde det enkelt for prestene å telle på èn hånd.

Men la ikke DET stoppe meg i å spørre forumet:

Finnes det sykkelbukser som oppfyller følgende kriterier:

1. Lang i bena (34) og smal i midja (33ish)
2. plass til knebeskyttere
3. ikke veier 4 kilo etter en sykkeltur i høstskogen.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Lange ben [Re: Knirkekne] #2675350 11/08/2021 12:17
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Da finnes det jo masse. Jeg er lang i beina (36) og smal i midjen (32). Jeg finner ikke en dritt.

Sjekk ut Fox eller Troy Lee.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Lange ben [Re: Knirkekne] #2675358 11/08/2021 12:41
Knirkekne Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Masse er vel å ta i.

FOX, operer med XXL før man er i nærheten av 33 i innerbenlengde, og ihht standarden må man da være 34+ i midja. (Samme med POC. )
Troy Lee er også modellert etter Pingvinen i Batman filmen. 32 midje er 31,5 benlengde.

Man skulle tro at et klesmerke som retter seg mot et sportslig marked (og med de prisene de har, et marked som ofte består av entusiaster og utøvere) ikke har klær som passer til relativt slanke folk.

Det er synd at flotte høye menn kun blir tilgodesett bukser som enten gir MC Hammer-looken, eller voksen-mann-i konfirmasjonsdressen-looken :-(

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Lange ben [Re: Knirkekne] #2675370 11/08/2021 13:21
B
Bukowski Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Hei
Jeg er 32 midje og 34 lengde - og eier av symaskin
Har en fox ranger bukse i leveranse nå. Bestilte 34 midje for å få lengde nok. Regner med å måtte sy inn bein og midje. Men det er ikke veldig vanskelig på sykkel- og treningstøy (unntatt bibs og jakker)

Kanskje ikke svaret du så etter, men kan likevel være verd et forsøk

Mvh
Ole

Re: Lange ben [Re: Knirkekne] #2675379 11/08/2021 13:45
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Knirkekne
Man skulle tro at et klesmerke som retter seg mot et sportslig marked (og med de prisene de har, et marked som ofte består av entusiaster og utøvere) ikke har klær som passer til relativt slanke folk.

Dette er jeg helt enig i, men dessverre er vi som faktisk er i entusiastform et svimlende mindretall i salg.

Damer har det enda verre i Norden. Standard Medium er str. 38 og 168 høy og 60kg. Og de slutter å legge på beina etter str M.

Selv er jeg stort sett M i livet og L-XL i beina hvis jeg er heldig at det går såpass langt opp i benlengde. Dama er på det verste XS i livet og det finnes ikke lange nok i lengden... Hun er 175 og ikke spinkel.

Klær lages etter standard størrelser i klesbransjen, selv i sportsbransjen. Hvorfor vet jeg dette? Søsteren min er utdannet innen søm og har venner innenfor klesbransjen, også i sportsklesbransjen.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Lange ben [Re: Knirkekne] #2675424 11/08/2021 18:27
L
langen Offline
Besatt
Besatt
L
Jeg har inseam på 42 tommer og bukselengde på 38, og har for lengst gitt opp å finne sykkelspesifikke bukser som passer.
Når det blir kaldt bruker jeg løse ben (+bib) under baggy og knebeskyttere. Synes det funker bra.

Til andre langbeinte kan jeg tipse om G-star Raw som lager jeans og chinos i 38-lengde.
Fjellräven har turbukser med rålengde (modell Karl) som er ment å syes opp. Kan også brukes uten oppsying ICON_SMILE

-Magnus
Re: Lange ben [Re: langen] #2675484 12/08/2021 08:06
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: langen
Jeg har inseam på 42 tommer og bukselengde på 38, og har for lengst gitt opp å finne sykkelspesifikke bukser som passer.
Når det blir kaldt bruker jeg løse ben (+bib) under baggy og knebeskyttere. Synes det funker bra.

Til andre langbeinte kan jeg tipse om G-star Raw som lager jeans og chinos i 38-lengde.
Fjellräven har turbukser med rålengde (modell Karl) som er ment å syes opp. Kan også brukes uten oppsying ICON_SMILE

Har turbukse fra rålengde og lagt opp ICON_SMILE Det funker gull, og dama er fornøyd med passformen på meg.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Lange ben [Re: Knirkekne] #2700460 03/03/2022 15:06
guleböj Offline
Fersking
Fersking
Henter opp denne igjen da jeg har samme utfordring. Har googlet i det vide og brede, og kom over denne buksen som kan bestilles i langbein-størrelse: https://dirtyridesmtbapparel.co.uk/shop/mens-mtb-kit/mtb-shorts-pants/dra-mens-flex-mtb-pants/

Prisen er ikke så aalt for ille, så jeg lurer på om jeg skal teste. I tillegg er det mulig å lage custom design uten pristillegg, så da får man heldigvis fjerna den fryktelige "Dirtyrides"-teksten.

Tilfeldigvis noen som har noe erfaring med dette merket?

Moderator  support