Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Beste italienske pizza i Oslo?

Re: Beste italienske pizza i Oslo? [Re: simson] #2678242 30/08/2021 08:36
DeepFu Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: simson
Sitat: olechr
Må bare spørre. Villa Paradiso blir alltid nevnt som bra. Har spist der 2-3 ganger, men er like skuffa hver gang. Pizzaen er passe, betjeningen dårlig. Er det jeg som har gått glipp av noe eller har det bare blitt slik at det er opplest å vedtatt at det er bra (uten å være det)?

Skal sies at det er en stund siden jeg har vært der nå 8naturlig nok)

Egentlig enig, men ramla innom der i forrige uke pga familiebesøk, og da overraska de positivt igjen - pizzabunnen var bedre igjen, og god (og raus) topping. Tok den derfor med på lista mi.
Men det er nok den minst sjarmerende av pizzastedene, de har blitt for mye restaurantkjede og rullebånd.

Setter mer pris på de stedene som kan vise begrensningens kunst, og tør å la få og gode råvarer tre skikkelig fram. Den beste pizzaen jeg spiste i sommer kostet 4 euro på en campingplass, og var bunn, et tynt lag med god passata, litt hvitløk og litt oregano. Stekt selvfølgelig i vedfyrt ovn. Ikke ost, ikke kjøtt. Belissimo! Pizzaer som er dynget ned i topping/fyll får jeg litt sånn lørdagspizza anno 1985 følelse av.

Re: Beste italienske pizza i Oslo? [Re: DeepFu] #2678261 30/08/2021 10:19
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: DeepFu
Sitat: simson
Egentlig enig, men ramla innom der i forrige uke pga familiebesøk, og da overraska de positivt igjen - pizzabunnen var bedre igjen, og god (og raus) topping. Tok den derfor med på lista mi.
Men det er nok den minst sjarmerende av pizzastedene, de har blitt for mye restaurantkjede og rullebånd.

Setter mer pris på de stedene som kan vise begrensningens kunst, og tør å la få og gode råvarer tre skikkelig fram. Den beste pizzaen jeg spiste i sommer kostet 4 euro på en campingplass, og var bunn, et tynt lag med god passata, litt hvitløk og litt oregano. Stekt selvfølgelig i vedfyrt ovn. Ikke ost, ikke kjøtt. Belissimo! Pizzaer som er dynget ned i topping/fyll får jeg litt sånn lørdagspizza anno 1985 følelse av.

Absolutt, men enda verre å få pizzaer der de åpenbart har vært gniene på prosciuttoen (eller parmaskinka/osten), fordi det er den dyreste råvaren, som jeg har opplevd på flere steder de siste årene.

På besøket jeg nevnte over var det derfor positivt å endelig få nok skinke.

Re: Beste italienske pizza i Oslo? [Re: eGo] #2678312 30/08/2021 16:27
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kjipt å få ai formaggi med så lite formaggi som på Lofthus.

Re: Beste italienske pizza i Oslo? [Re: olechr] #2678315 30/08/2021 17:05
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: olechr
Må bare spørre. Villa Paradiso blir alltid nevnt som bra. Har spist der 2-3 ganger, men er like skuffa hver gang. Pizzaen er passe, betjeningen dårlig. Er det jeg som har gått glipp av noe eller har det bare blitt slik at det er opplest å vedtatt at det er bra (uten å være det)?

Skal sies at det er en stund siden jeg har vært der nå 8naturlig nok)

Har spist på paradiso flere ganger og sitter med samme følelse som deg. Passe god pizza. Ikke mer.
Finnes bedre i byen, men fordelen med paradiso er at man vet hva man får. Blir ikke skuffa så fremt man ikke forventer noe spesielt bra.

Re: Beste italienske pizza i Oslo? [Re: eGo] #2678316 30/08/2021 17:10
123nils Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: eGo
Sitat: RazeFaze
Sitat: eGo
Sitat: Sepeda
Det beste av alt er at hovedstaden faktisk har enda mer spennende mat enn pizza hvis man er på besøk fra distriktene og vil ha en kulinarisk opplevelse.

Tro det eller ei.

Hva er det for et dustete svar? Jeg spør om jo om pizza.

Jeg synes du skal like indisk bedre enn pizza..!!

Da blir det indisk!

Indisk pizza?

Re: Beste italienske pizza i Oslo? [Re: 123nils] #2678321 30/08/2021 18:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: 123nils

Indisk pizza?

Har jeg ikke prøvd, men lager thai-pizza neon ganger med peanøttsaus og kullgrillet sataykylling med rødløk, cashewnøtter og koriander. De to siste ingrediensene må på etter steking.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support