Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone?

Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone? #2674763 09/08/2021 11:21
K
kodax Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
K
Jeg bruker iPhonen festet foran på styret til Strava-logging.
Apple Watch har sin egen Strava app, der jeg får logget pulsen, men logger jeg med den så blir det en egen sesjon, dvs. den blir ikke syncet med sesjonen jeg logger med telefonen. Man skal kunne koble til pulsmålere via bluetooth til Strava på telefonen, men det virker ikke som det fungerer med Apple Watch. (Heart Rate sensor-søket i appen viser ingenting.)
Er det noen som har fått dette til, eller må jeg kjøpe en egen bluetooth-pulsmåler? (Sikkert mer nøyaktig, men mer styr siden jeg alltid uansett har med klokka opg telefonen.)

Re: Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone? [Re: kodax] #2674972 10/08/2021 08:46
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Tror ikke det går, dessverre. Fra strava.com:
"You will now see your heart rate on the Strava Apple Watch app in the lower right-hand corner of the record screen. Please note that your heart rate will not appear on the recording Screen of the Strava iPhone app."

Du skriver at du bruker iphonen til strava-logging - du mener kanskje for å følge med på turen (og at du ønsker å følge med på pulsen på telefonen også)? Hvis ikke kan du vel logge både på telefon og apple watch - og slette telefonaktiviteten i etterkant. Da må du se på klokka for å få pulsen.

Re: Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone? [Re: kodax] #2675248 11/08/2021 08:18
H
Herit Offline
Ringrev
Ringrev
H
Hei - tror simson peker på eneste alternativ.

For ca et år siden trakk Strava tilbake funksjonaliteten med å koble eksterne pulsmålinger til iPhone - men ikke til Apple Watch. Du vil ikke få koblet sammen en bluetooth-pulsmåler til Stravas iPhone-app. Skal du følge med pulsen må du gjøre det på klokken, alt. kjøpe en sykkelcomputer/GPS som er kompatibel med eksternt pulsbelte og Strava (garmin og mange andre har nok sånne).

Re: Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone? [Re: kodax] #2675359 11/08/2021 12:42
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: Herit
For ca et år siden trakk Strava tilbake funksjonaliteten med å koble eksterne pulsmålinger til iPhone - men ikke til Apple Watch. Du vil ikke få koblet sammen en bluetooth-pulsmåler til Stravas iPhone-app. Skal du følge med pulsen må du gjøre det på klokken, alt. kjøpe en sykkelcomputer/GPS som er kompatibel med eksternt pulsbelte og Strava (garmin og mange andre har nok sånne).

Fake News! Neida, mulig det stemte på et tidspunkt, men støtte for dette er tilbake nå. Jeg kan koble min Garmin HRM-Pro til Strava appen på iPhone. Slik.

Årsaken til at du ikke kan bruke pulsmåling fra Watch på iPhone, er at den ikke har en HR broadcast innebygget. Det er mulig HeartCast kan hjelpe deg, men det er også mulig det ikke vil funke siden klokka allerede har en BT tilkobling telefonen. Optisk pulsmåling på håndleddet er uansett lite pålitelig på sti - ristingen gjør målingene unøyaktige.

Redigert av klev1; 11/08/2021 12:50.
Re: Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone? [Re: kodax] #2675704 13/08/2021 12:30
K
kodax Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
K
Takk for svar!
Jeg ønsker altså å få pulsen vist på Strava-appen på telefonen mens jeg sykler. Jeg testet med HeartCast, men det fungerte heller ikke. Jeg får nok kjøpe meg et pulsbelte hvis jeg syns det er så viktig, men siden det er mest for moro skyld, så lar jeg det vel heller bli med litt passende irritasjonen over den evindelige kompabilitetsmangelen i vår tekniske tid:)

Re: Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone? [Re: kodax] #2675755 13/08/2021 19:58
F
fuzzy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Jeg får pulsen fra Apple Watch til Strava appen mens jeg sykler. Har du gitt tillatelse i helseappen til Apple?

Helse - Naviger - Hjerte - Klikk på det første feltet med puls - Scroll helt ned til Datakilder og tilgang - Gi Strava tillatelse til å lese data

Re: Få puls fra Apple Watch inn på Strava på iPhone? [Re: kodax] #2675857 15/08/2021 08:16
K
kodax Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
K
Hm, ja, det er huket av der. Du ser altså pulsen din som måles med Watch på Strava-appen på mobilen mens du sykler?

Redigert av kodax; 15/08/2021 08:17.

Moderator  support