Har endel sett med Prime hjul. Har hatt forrige versjon av RR-50 i 4 år, som er smalere og litt lettere enn de V3 som selges nå. Navene er de samme som på de nye versjonene.
Bremsebanen på disse hjulene er helt OK. Veldig bra bremseeffekt i tørt og litt fuktig vær, med medfølgende klosser. Ikke synlig slitasje på banen etter snart 10000km. Har vært ute i ordentlig skybrudd med disse og da blir bremseeffekten meget dårlig som forventet. Men da vil du gjerne ta det med ro uansett, da en ikke ser hull i veien etc.
Ikke noe trøbbel med sidevind for meg på 80+ kilo. Hjulene føles "raske" og komfortable. Stivheten er ikke mye å si på, merker ikke noe bremsesubb under klatring. Mye for pengene!
Minuset med disse hjulene er lagrene. De er veldig små foran, 689 lager (9x17x5mm). De medfølgende lagrene slites fort og glir ikke glatt lenger. Jeg har byttet til Enduro-lager og det har forbedret situasjonen. Men du må nok regne med å bytte lager hver sesong med disse om du sykler en del i regn.
Jeg har også 60mm versjonen i BlackEdition som er et mye dyrere hjulsett. Her er navene og eikene av bedre kvalitet og lagrene holder mye lenger.