Koga Miyata Full Pro fra 1980, med mye Dura Ace 7200 å litt 7400, og litt Ultegra! Ja den er skitten, da jeg hadde en tur i dag! Forøvrig på jakt etter en mer moderne sykkel... Livet er hardt med 8delt og over 10kg vekt...
Elegant sykkel i fine fargetoner som våre sveitsiske venner i Givisiez har tryllet frem.
Kom anerkjente Fulcum Racing Zero originalt på sykkelen eller er det ditt eget valg?
Ingenting som må forandres, og komplimenter for flaskeholderne, men når dagen kommer for å skifte tynnslitte dekk etter tusenvis av kilometer, kan du jo vurdere å oppgradere fra pålitelige One til enda mer lettrullende Pro One. Som sammenlignet her. Begge dekk kommer i versjon for både slange og slangeløst, og hjulsettet er 2-Way Fit, så her er det full valgfrihet. Og Pro One kommer nå som kjent i matchende kakao Transparent, som demonstrert av bjarnetv her.
Og da kan du jo midtstille ventil og dekklogo også
Sitat: Howard
Umåtelig digg med skiver og gjennomgående akslinger, må jeg si!
Og nå kan du si det uten å bli slått gul og blå med Silca-pumpen, dyttet ut av veibanen og etterlatt blødende i grøfta. Var ikke slik i min tid.
Men noe har vi mistet. Som gruppesett i sølv.
Sitat: Panda
Inspirert av sykkeloyvind sin 3T kjøpte jeg meg en oransje sykkel.
Gratulerer! Den superallsidige OMR/Team-versjonen av Orca, stemmer? Custom-farge?
Oransje er knæsj, og Jamez' råskinn av en Orca Aero er så tøff at jeg knapt legger merke til 1x
Takk! Ikke førstevalget mitt mtp sykkel, men lite annet aktuelt å finne i min str i 2021, og så fikk jeg en god pris. Hvem er Eddie..? Hjulene har jeg anskaffet utenom, ja. Og flaskeholderne er jo det eneste naturlige valget når man kjører alu-hjul. Hvis du hadde sett sykkelen fra den andrd siden, så hadde du sett at dekkene har et signalrødt lite merke som sier «tubes only» og det er linet opp med ventilstammen, så det så!
Hvis du hadde sett sykkelen fra den andrd siden, så hadde du sett at dekkene har et signalrødt lite merke som sier «tubes only» og det er linet opp med ventilstammen, så det så!
Oooh!
Plusspoeng for de innvidde.
Andre får lure.
(Men jeg visste ikke at det magiske merket er på ikke-drevsiden Som det vitterlig er.)
Sitat: Howard
Hvem er Eddie..?
Ikke like innvidd i Iron Maiden som i Schwalbe, altså
Om du hadde vært tenåring på 80-tallet, ville du ikke lurt på det.
Hvis du hadde sett sykkelen fra den andrd siden, så hadde du sett at dekkene har et signalrødt lite merke som sier «tubes only» og det er linet opp med ventilstammen, så det så!
Men er ikke det irrelevant? Alle vet da at sentrering kun er for at det skal bli "riktig" på bilder, og bilder tas alltid fra denne siden. ;-)
Ikke like innvidd i Iron Maiden som i Schwalbe, altså Om du hadde vært tenåring på 80-tallet, ville du ikke lurt på det.
Åååå... han Eddie. Den avataren har vært der siden 2004, så koblet ikke den uten videre! :-D Trodde du mente en eller annen sydkel-eddie, og av de sykkel-eddie'ene jeg kjenner til, så kunne du umulig ha mistenkt en halvfeit noenogførtiåring fra Trøndelag for å ha noe til felles med de!
Joda, jeg og Eddie er godt kjent, selv om jeg ikke ble tenåring før utpå nittitallet. Svoren Maiden-fan siden '86-'87 eller deromkring.
Men er ikke det irrelevant? Alle vet da at sentrering kun er for at det skal bli "riktig" på bilder, og bilder tas alltid fra denne siden. ;-)
Nei. Jeg er bevisst litt rebelsk på dette området. Jeg småhumrer nedlatende ovenfor de som kommenterer dette med dekalene.
Denne var i 2019-tråden, da som hovedsykkel. Så ble ramma byttet, og denne ble hengt på en krok.
Peugeot Galibier fra 1990. Kjøpte bakfelg på black Friday-salg, uten å ha noe hjul til det. Så kom jeg over et ødelagt karbonhjul på finn, med DT180-nav, og korrekt antall eikehull. Nye kulelager i det, så fant jeg en passe tidsriktig 105 (5600)-gruppe på finn. Forhjul er hvitt Novatec-nav til halv pris på bikeshop, pluss eiker og HED Belgium-felg til full pris denne gang, for et visuelt likt uttrykk som bakhjulet. Gikk for quill stem for tidsriktig uttrykk, men hadde da bare min søsters styre fra en ca 1985 Nishiki tilgjengelig, som ikke var for mye drop. Skal sykkelen brukes en del bør jeg tenke litt på moderne styre.
Prøvd denne to faste runder på en time hver, og det plager meg at denne gir 2km/t raskere snittid enn min caad12. Kanskje dekkene, så jeg venter nå på veloflex 25mm i tubeless for en uhøytidelig sammenligning med mine 28mm pirelli cinturato, som er utslitt uansett. Eller kanskje det er sittestilling, eller "nysykkel-følelse"
(....)Prøvd denne to faste runder på en time hver, og det plager meg at denne gir 2km/t raskere snittid enn min caad12. Kanskje dekkene, så jeg venter nå på veloflex 25mm i tubeless for en uhøytidelig sammenligning med mine 28mm pirelli cinturato, som er utslitt uansett. Eller kanskje det er sittestilling, eller "nysykkel-følelse"
Ja gjorde det selv med vanlige spraybokser. Er ikke så vanskelig, det er bare utrolig mye knot med alt forarbeidet. Bare slipinga av gammel lakk tar flere dager, deretter er det sliping av grunning og sliping av basefarge i tillegg. Driver og restaurerer en Peugeot PX fra 1989, men etter den så er jeg nok fornøyd med lakkjobber for i år.