Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Elsykkel og Strava

Re: Elsykkel og Strava [Re: ket16] #2677724 26/08/2021 07:08
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: ket16
Mener at GCN forklarte at noen byer rundt i verden har brukt algoritmer fra Strava til bruk i planlegging av sykkelinfrastruktur. Da kan det jo være greit at pendleturene dokumenteres.

Det er vel mulig å kjøpe ganske gode datasett fra Strava. Har benyttet heatmaps i flere diskusjoner med "det offentlige", så sånn sett er logging av pendling og transportsykling gull. Ble overrasket over hvor mange avgjørelser som ble tatt uten å se på selv de enkleste dataene.

Re: Elsykkel og Strava [Re: hbakken] #2677737 26/08/2021 07:53
M
Mr.Jacobsen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Sitat: hbakken
Sitat: Jon K
Jeg tok en liten privat sammenligning i helgen og tok samme runde med EL og uten EL. Begge logget via Strava. Det som er litt trist er at det nesten ikke er noen segmenter på EBike i Strava frown. Sitter nå og prøver å lage så mange som mulig av de som er på de rutene jeg sykler slik at det blir lettere å sammenligne med og uten EL.

Burde forøvrig være mulig å kopiere segmenter og lagre dem som ebike

Ikke kan de kopieres og ikke få man laget LIKE segmenter heller, ergo man får ikke en sammenligning mange synes er gøy.
emtb segmenter fungerer heller ikke som live-segments ELLER er tilgjengelig i søk i kart.
Lett å gi faen i å sette det som ebike da.

Risikoen er da at folk ser at du logger EL som vanlig sykling og flagger. Da forsvinner du likevel ut av sammenligningen.

Re: Elsykkel og Strava [Re: hbakken] #2677761 26/08/2021 08:30
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg tok en liten privat sammenligning i helgen og tok samme runde med EL og uten EL. Begge logget via Strava. Det som er litt trist er at det nesten ikke er noen segmenter på EBike i Strava frown. Sitter nå og prøver å lage så mange som mulig av de som er på de rutene jeg sykler slik at det blir lettere å sammenligne med og uten EL.

Ikke kan de kopieres og ikke få man laget LIKE segmenter heller, ergo man får ikke en sammenligning mange synes er gøy.
emtb segmenter fungerer heller ikke som live-segments ELLER er tilgjengelig i søk i kart.

Man kan jo bare se på tallene i noen minutter for seg selv, for så å hake av for e-bike. Da slipper man å kludre til ranking-lister, men får samtidig se hvordan man har prestert på de segmentene man føler er relevante for elsykkel-prestasjon.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Elsykkel og Strava [Re: sykkeloyvind] #2677789 26/08/2021 09:55
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: sykkeloyvind

Man kan jo bare se på tallene i noen minutter for seg selv, for så å hake av for e-bike. Da slipper man å kludre til ranking-lister, men får samtidig se hvordan man har prestert på de segmentene man føler er relevante for elsykkel-prestasjon.

Det går absolutt ann og noe jeg har gjort innimellom. Men mest av alt så har jeg bare stående på ebike som standard og segmenter og sammenligning har blitt mindre gøy egentlig.

Det har jo i flere år vært klagd og spilt inn forbedringer til strava vedr tema jeg har nevnt. De ønsker ikke gjøre noe i den retning. De kunne jo gjort det lett for å hindre dette surret. 1)Kopi av segmenter 2)tilgjengelig på segment explore 3)tilgjengelig live-segment 4)sammenligningsfunksjon for like segment avhengig av bike/e-bike. Det synes jeg hadde vært morro.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support