Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Ryggsekk til pendling og trening

Re: Ryggsekk til pendling og trening [Re: simson] #2641503 09/12/2020 11:57
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: simson
Sitat: pharynx
Den kommer ila. dagen så blir spennende å teste! Til 379,- så forventer jeg ikke stort. Det er uansett bedre enn en Talon 12-liters nå, som fungerer ypperlig når det er finvær og jeg ikke har med annet enn matpakke på jobb, men den fylles raskt opp hvis jeg har med treningsklær o.l.

Supert om du skriver inn erfaringene du får med den.
Har vurdert den, men synes den så litt kort ut i ryggen, og er i tillegg litt spent på om den sitter godt på (er det noe netting/puter som gir ventilasjon på ryggen, etc).

Det skal jeg! Ser ut som at det er noe form for mesh og padding på ryggen iallefall, så får vi se hvordan det fungerer i praksis.
Er en liten kar selv med ikke så veldig lang rygg (bruker S/M i Osprey) så tviler på at den vil skape problemer for meg

[Linket bilde fra dm9fd9qvy1kqy.cloudfront.net]

Re: Ryggsekk til pendling og trening [Re: knutspeed] #2670986 01/07/2021 11:56
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Bumper denne. Har en Exped Torrent på 30L som brukes til vanlig. Fylles opp med rent tøy mandag og tas med hjem fredag til vask ICON_SMILE Den er dog litt stor hvis jeg bare skal drasse laptop og kanskje et plagg eller to. Ser det kan bli behov for det når hjemmekontortiden er over.

Ønsker:

- vanntett
- rulletopp
- hoftebelte
- beskyttelse for laptop
- ikke for stor

Silva 360 Lap og Orbit ser ut til å krysse av for alt dette (selv om 18 L kanskje er større en jeg behøver). Jeg klarer ikke helt se forskjellen på de to... Noen med erfaring med noen av de?

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Ryggsekk til pendling og trening [Re: knutspeed] #2671292 03/07/2021 22:55
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg gikk for 25l av Orbit. Godt fornøyd med den som pendlersekk gjennom alt av snø og regn: romslig, men kan komprimeres ved rullelokket, den sitter godt på ryggen - og absolutt vanntett. Hoftebeltet bruker jeg til min egen overraskelse aldri - selv om jeg både på denne og min forrige sekk var glad for at den hadde det, uten at jeg helt vet hvorfor. Viktigere med klikkfeste på brystet.

Eneste minuset er at glidelåslommen bak kunne vært litt større.

Lap er vel ganske lik, men den har en egen laptoplomme med direkte tilgang fra utsiden - der laptopen sitter aller nærmest ryggen.

Re: Ryggsekk til pendling og trening [Re: knutspeed] #2671299 04/07/2021 06:54
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Kanskje ikke den typiske treningssekken, men jeg har denne til pendling. Ikke vanntett, men det følger med regntrekk. Det som er positivt med denne er at man kan ha med seg dress/jakke/skjorte som bevarer formfaktoren på tur.

Den har mesh mot ryggen, så personlig har jeg det med å bli ganske klam.

https://bikeshop.no/henty/hentycopilot/henty-copilot-ryggsekk-20-liter-kapasitet-dresspose

Lars-Erik
Re: Ryggsekk til pendling og trening [Re: knutspeed] #2680097 09/09/2021 14:38
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Resirkulering av tråder er miljøvennlig...

Har etter lengre grubling funnet ut at jeg neppe kan klare meg med en alt-i-en-løsning for mine pendlerbehov. Og da tenker jeg en mindre type, som også kan brukes til løping, type: https://www.outnorth.no/iamrunbox/backpack-pro-2-0#Black Noen som har noen erfaringer med denne? Virker som ok ut fra tester...

Har ikke helt landet på den større sekken for både laptopp, ukesrasjon med klær, sko, mat osv. Vurderer kanskje da denne: https://www.outnorth.no/iamrunbox/spinbag-30l#Grey

Evt. så skjønner jeg at Orbit også virker rimelig safe. Og litt billigere.

Noen som har noen erfaringer med IAMRUNBOX ?

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Ryggsekk til pendling og trening [Re: knutspeed] #2681939 21/09/2021 07:13
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Jeg svarer meg sjøl... Gikk for både IAMRUNBOX sin BackPack Pro og Spinbag, men begge har for lite PC-avlukke for min 15,6", så begge går i retur.
I spesifikasjonene til Spinbag så sier den at den støtter inntil 16" PC, men altså ikke stor nok til mitt drog av en HP Elitebook. Så begge går i retur.

Har gitt opp å finne en løpesekk med plass til PCen, her må jeg nok finne andre løsninger enn å løpependle med PC. Så nå må jeg finne en sykkelpendlesekk med plass til en PCen. Er PC lomma til Silva Lap stor nok?

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå