Er jo forhold mellom livvidde og benlengde som er relevant, daah. Alt er jo laget for livvidde større enn benlengde, som ikke er forenlig med sykkelkropp.
Don't get me started!! Er faktisk sint på mange tøyprodusenter. Får trang til å hytte med neven titt og ofte, gjerne med streng mine.
Har prøvd, forgjeves, å anskaffe langbukse til vintersykling/park etc, men ender opp med plass til en sofapute bak ræva og fortsatt vise halve leggen a la første konfirmasjonsdress året etterpå. Nummeret under kan jeg bare glemme å få over rumpa.
Har en Flexair baggyshorts som er god, bortsett fra latterlig enorme logoer. Må holde inn magen de første 10 minuttene, men så blir den ok. Den er ikke så varm som man skulle tro, og langt unna Fjørå-kok, og tåler masse deng. Lang nok også til å unngå enduro-gap, men den er litt sånn too much til generell stisykling.
Pga 190/83-ish ender jeg derfor ofte opp med å kjøre med knepøkker type strømpe for å unngå gap. Det funker med et par lettere baggy jeg har, men hjelper ikke på det at min kropp er programmert til å svette drøyt mye.
Har foreløpig gitt litt opp Den Perfekte Baggy. Kjøpte derfor 120mm Downcountry-sykkel hvor det er tillatt med lycra når det er ille varNt. Alt pga buksestørrelser!