Syklet Mjølkevegen sammen med frøkna i fjor. Da med full oppakning og etter ha vært inaktiv i seks – syv uker pga. kragebeinsbrudd.
Syklene over er hhv. en Surly Long Haul Trucker med 2,0" Schwalbe Kojak og en ganske så modifisert Surly Cross-Check med 47 mm WTB Byway. Kunne sikkert klart oss med smalere dekk, men begge modellene ruller bra og gir greit med volum på evt. stietapper.Gikk naturligvis treigt i starten og selv om det var en flott tur, tror jeg den er betydelig bedre med et lett bikepacking-oppsett. Tok Vy sin ekspressbuss fra Oslo til Vinstra, hvilket funket fint.
Kom oss de tre milene (og 1000 høydemetere!) fra Vinstra til Espedalen den første ettermiddagen, og overnattet ved et vann der. Avhenging av overnattingsutstyr ville jeg nok holdt meg i Espedalen første natta. Blir kaldt på fjellet, og i Espedalen er vel siste hotell-/hyttemulighet (f.eks. Dalseter Høyfjellshotel, som ligger langs ruta) før Haugseter Fjellstue. Den ligger ca. 70 km og
mye klatring fra Vinstra.
Andre dagen teltet vi på en campingplass ved Beitostølen, men med en lett og rask sykkel kan man nok komme seg fra Espedalen, over Jotunheimsvegen og Slettefjell, til Vang og Syndin-vannene på én dag. Her kan man jo evt. overnatte ved et av vannene, eller på Syndinstøga (ikke sovet der selv, men veldig hyggelige folk der). Fra Syndin kommer du deg lett til Gol innen kveldstoget går (kanskje rekker du til og med ettermiddagstoget). Litt sti mellom Søre Syndin og Vaset, men overkommelig selv med fullastet sykkel.