Ny høytrykksvasker
|
Re: Ny høytrykksvasker
[Re: Jacobsen]
28/05/2021 09:36
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Vet ikke om du mangler en /s når du avslutter med å kalle ham tullebukk ... Takk, Jacobsen  men før det eskalerer: Vi er glad i baronKanon som han er, og jeg tar meg på ingen måte nær av å bli kalt tullebukk. For det første fordi det sikkert er sant, for det andre fordi det bare er Baronens stil 
|
|
|
[Re: Sepeda]
28/05/2021 09:51
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
I Vesle Kärcher C3 Bikebox ville sikkert også fungert utmerket for mine enkle behov, men jeg vil gjerne ha litt større tank. OC 3 Plus har 7L tank istedenfor den vanlige 4L tanken. OC 3 Adventure Box kommer med sugeslange, slik at man kan bruke bøtte/kanne. Sugeslange selges som ekstrautstyr, bla. på ClasOhlson. OC 3 Plus ser veldig fin ut til å ha i bilen etter sykkelturer eller på hytte uten innlagt vann, men dumt den ikke kan brukes når den er koblet til stikkontakt.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
28/05/2021 09:56
|
Jamez
Entusiast
|
Entusiast
Krana har to brytere, en for varmt og en for kaldt vann, akkurat som i dusjen. Men alt vannet kommer ut gjennom samme åpning - her har jeg festet hageslangetrommelen. Disse er frostfri. Selve åpning/stenging av vannet skjer på innsiden av veggen, der vannet kobles til inne, og så ligger rørene ut med fall, slik at når du stenger av så renner vannet utav. MEN - du må huske å koble av slangen ute, for hvis ikke vannet får til å renne fritt ut, så blir det stående vann i gjennomføringen i veggen, og om denne fryser så kan du risikere at koblingen på innsiden sprenges innover. (vet det, for det skjedde oss i vinter når det var -20 og noen ikke var klar over dette eller hadde glemt det i farta. Blir neppe glemt igjen.)
|
|
|
28/05/2021 10:40
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Fornuft? Det er jo reneste galskap! Bikewash pro har ikke i NÆRHETEN av samme kvalitet og ytelse som Worx. Er sykt mye mer fornøyd etter at ejg kjøpte Worx. Har kjøpt så mye reservedeler til aqua2go/bikewash, at jeg ikke gidder lenger. Lekkasjer i nipler og svært kort holdbarhet på spylemunnstykke osv, og til slutt sugde den masse luft. Når den i tillegg fikk en lekkasje i beholderen, gikk den på dynga, og jeg kjøpte meg en Kärcher KHB-5, som ikke var så mye å skryte av, med batteri som ble brukt opp med en gang og vannforbruk som var altfor høyt, samt dårlig sugeevne fra bøtte. Håndtering av Bikewash Pro er heller ingen høydare, og du skal jobbe en del for å få vekk seig gjørme. tullebukk! Du har dårlig erfaring med et produkt så derfor er det galskap at noen andre er fornøyd med det og føler det dekker deres behov bedre enn noe annet? Den må du lenger ut på landet med. Du må da skjønne at ikke alle sitter med samme opplevelser og behov som deg? Vet ikke om du mangler en /s når du avslutter med å kalle ham tullebukk, for det er nå ikke Sepeda som er tullete her. Lukter det krenk på andres vegne her? La nå disse forumgigantene få gjøre opp på egenhånd. Begge bringer verdifull innsikt inn i tråden her(og andre steder) og gjør forumet til den verdifulle informasjonskilden den er. Om du leser innlegget til baronen en gang til, betrakter hans historie samt historisk språkbruk her på forumet, så vil du se at dette er godt innenfor. Dog, tror jeg kanskje han kunne kastet på et smilefjes for å ikke trigge utenforstående unødvendig. *passende forsoningssøkende blunkesmilefjes*
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
28/05/2021 12:00
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Lukter det krenk på andres vegne her?
La nå disse forumgigantene få gjøre opp på egenhånd. Begge bringer verdifull innsikt inn i tråden her(og andre steder) og gjør forumet til den verdifulle informasjonskilden den er.
Om du leser innlegget til baronen en gang til, betrakter hans historie samt historisk språkbruk her på forumet, så vil du se at dette er godt innenfor. Dog, tror jeg kanskje han kunne kastet på et smilefjes for å ikke trigge utenforstående unødvendig.
*passende forsoningssøkende blunkesmilefjes*
Må da være mulig å kommentere på ting uten at man skal bli stemplet som krenka og triggered da? Aldri sagt det ikke er innafor heller, men om stilen hans er å melde så beinhardt på hva andre folk tar seg til så må det da være lov å melde tilbake. Eller er det bare greit når baronen gjør det?
Redigert av Jacobsen; 28/05/2021 13:09.
|
|
|
28/05/2021 12:52
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Lukter det krenk på andres vegne her?
La nå disse forumgigantene få gjøre opp på egenhånd. Begge bringer verdifull innsikt inn i tråden her(og andre steder) og gjør forumet til den verdifulle informasjonskilden den er.
Om du leser innlegget til baronen en gang til, betrakter hans historie samt historisk språkbruk her på forumet, så vil du se at dette er godt innenfor. Dog, tror jeg kanskje han kunne kastet på et smilefjes for å ikke trigge utenforstående unødvendig.
*passende forsoningssøkende blunkesmilefjes*
Må da være mulig å kommentere på ting uten at man skal være krenka og triggered da? Aldri sagt det ikke er innafor heller, men om stilen hans er å melde så beinhardt på hva andre folk tar seg til så må det da være lov å melde tilbake. Eller er det bare greit når baronen gjør det? Opplever ikke helt at du svarer til meg nå. I så fall skjønner jeg ikke helt om du forsøker å kritisere meg eller annet. Jeg var ikke på noen måte krenket, og har heller ikke ytret dette... Mitt poeng er jo nettopp at man skal være forsiktig med å la seg krenke eller blåse opp storm i vannglass. Når jeg leste ditt innlegg så opplevde jeg nettopp dette og prøvde derfor å gi litt kontekst. Du skriver at tonen til baronen er "så beinhard". Jeg leser den ikke som knallhard, mulig fordi jeg har truffet denne baronen i levende live, og du ikke(?). Prøv å les innlegget hans med en liten dæsj godvilje - så tror jeg det skal gå greit. ok?
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
28/05/2021 13:10
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Opplever ikke helt at du svarer til meg nå. I så fall skjønner jeg ikke helt om du forsøker å kritisere meg eller annet. Jeg var ikke på noen måte krenket, og har heller ikke ytret dette...
Mitt poeng er jo nettopp at man skal være forsiktig med å la seg krenke eller blåse opp storm i vannglass. Når jeg leste ditt innlegg så opplevde jeg nettopp dette og prøvde derfor å gi litt kontekst.
Du skriver at tonen til baronen er "så beinhard". Jeg leser den ikke som knallhard, mulig fordi jeg har truffet denne baronen i levende live, og du ikke(?). Prøv å les innlegget hans med en liten dæsj godvilje - så tror jeg det skal gå greit.
ok?
Du lurte på om jeg var krenka, det var det jeg siktet til. Redigerte så det er tydeligere. Mener heller ikke tonen hans er beinhard, jeg mener han melder beinhardt. Forskjell der.  Når folk melder hardt er jeg vant til å svare med samme mynt. Hvorfor det her blir snakk om krenking og storm i vannglass ser jeg ikke, men det er kanskje forbeholdt de som henger nok her til å kjenne tonen til alle inn og ut. Eller kanskje du ikke kjenner tonen min godt nok? Edit: Men i god TS-ånd sporet vi nå godt av. Jeg slår nå fortsatt et slag for AVA GO om man vil oppgradere hageslangen en smule.
Redigert av Jacobsen; 28/05/2021 13:45.
|
|
|
[Re: Lars V]
28/05/2021 13:43
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Nå blir jeg krenka, altså. Virkelig krenka
Not.
Menneh, altså, når Sepeda bytter bort det bedre produktet med ett som er suboptimalt, må man jo kunne kalle ham en tullebukk! Ja, sikkert greit med å kunne ta med en boks, men jeg føler det er bedre å ta med to ting (bøtte og slange) enn å stå lenge ute å spyle med dårlig trykk.
|
|
|
28/05/2021 13:44
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Opplever ikke helt at du svarer til meg nå. I så fall skjønner jeg ikke helt om du forsøker å kritisere meg eller annet. Jeg var ikke på noen måte krenket, og har heller ikke ytret dette...
Mitt poeng er jo nettopp at man skal være forsiktig med å la seg krenke eller blåse opp storm i vannglass. Når jeg leste ditt innlegg så opplevde jeg nettopp dette og prøvde derfor å gi litt kontekst.
Du skriver at tonen til baronen er "så beinhard". Jeg leser den ikke som knallhard, mulig fordi jeg har truffet denne baronen i levende live, og du ikke(?). Prøv å les innlegget hans med en liten dæsj godvilje - så tror jeg det skal gå greit.
ok?
Du lurte på om jeg var krenka, det var det jeg siktet til. Redigerte så det er tydeligere. Mener heller ikke tonen hans er beinhard, jeg mener han melder beinhardt. Forskjell der.  Når folk melder hardt er jeg vant til å svare med samme mynt. Hvorfor det her blir snakk om krenking og storm i vannglass ser jeg ikke, men det er kanskje forbeholdt de som henger nok her til å kjenne tonen til alle inn og ut. Eller kanskje du ikke kjenner tonen min godt nok? Edit: Men i god TS-ånd sporet vi nå godt av. Jeg slår nå fortsatt et slag for AVA GO om man vil oppgradere hageslangen en smule. Ingenting er bedre enn en metadiskusjon på en fredag. Har selv en billig høytrykksvasker fra Lidl som fungerer tilsvarende Kärcher sin lösning. Har prøvd begge. Ulempen er at 4 liter er for lite og at jeg uansett må ha med ekstra vann når jeg er på tur eller skal vaske skikkelig skitten sykkel. For å spyle landeveissykkelen holder den riktignok fint, men vi er på terrengsykkelforumet nå. Jeg må derfor uansett ha med ekstra vanntank (har en 20l bensintank jeg bruker) og da tror jeg at en Worx eller tilsvarende hadde fungert minst like greit. Vannslange med kaldt vann er dessverre ikke et alternativ i perioden hvor man kan risikere frost.
Ut på tur!
|
|
|
[Re: baronKanon]
28/05/2021 13:50
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Nå blir jeg krenka, altså. Virkelig krenka
Not.
Menneh, altså, når Sepeda bytter bort det bedre produktet med ett som er suboptimalt, må man jo kunne kalle ham en tullebukk! Ja, sikkert greit med å kunne ta med en boks, men jeg føler det er bedre å ta med to ting (bøtte og slange) enn å stå lenge ute å spyle med dårlig trykk. Krenka du også? Faen, tror vi begge må skaffe oss en krenkekrakk i så fall, så slipper vi mer styr. https://www.youtube.com/watch?v=ZSCRYPM60mc
|
|
|
28/05/2021 13:56
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
For noen år siden kjøpte jeg Bosch Fontus, jeg fikk tak i den på salg, 20 prosent eller noe. Likevel dyrt, så klart. Jeg har tidligere også vært gjennom to aqua2go/bikewash- modeller. De eierskapene inkluderte også flere kjøp av reservedeler på ting som brakk og gikk i stykker. Min opplevelse av modellene er at det er en relativt stor kvalitetsforskjell som virker inn på holdbarhet, iallefall har det vært slik i mitt (kanskje uforsiktige) eierskap, slik at kostnad over tid ikke nødvendigvis er like svart-hvitt som forskjellene i pris ved innkjøpstidspunkt. Jeg tenkte bare nevne det i tilfelle noen behøver argumenter for å splashe ut... Det blir litt som en tradisjonell prosumer vs consumer debatt, for å si det sånn. Men aqua2go/bikewash-modellene er supre i bruk de altså, misforstå meg rett.
|
|
|
28/05/2021 14:40
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Menneh, altså, når Sepeda bytter bort det bedre produktet med ett som er suboptimalt, må man jo kunne kalle ham en tullebukk!  Kan vi ikke bare være enige om at vi har litt forskjellige preferanser og praktiske rutiner og følelser rundt det? Jeg har forklart hvorfor jeg valgte som jeg gjorde, tatt alle forbehold, rost Worx, ikke snakket ned andre løsninger heller, og attpåtil holdt en grei tone og slått fast hvor glad vi alle er i deg  Du velger annen spyler enn jeg, og ære være deg for det. Litt kjedelig om vi ikke kan konstatere fordeler og ulemper med forskjellige løsninger, og velge det som passer hver av oss best. De to spylerne er jo på alle vis ulike. Ellers er jeg enig med EspenS sitt poeng, og enklere tilgjengelighet kunne meget vel ført meg i retning av Bosch Fondus. Også nyttig å vite at Kärcher C3 Bikebox kommer i Plus-utgave med større tank. Takk til Andreas83 for tipset! Og både AVA GO og Ryobi ser ut som gode alternativer, ulike som de er. *** Og nå vil jeg ikke høre et ord mer om at noen er krenket eller ei  Ingen er krenket. Ingen. Sånn. Stor klem til hele forumet!
|
|
|
13/01/2022 15:34
|
Skoje
Ivrig
|
Ivrig
Prøver i denne tråden; Noen som har en sånn til overs som jeg kan kjøpe? Spylehåndtak til BikewashBikeshop vet ikke når/om de får den inn igjen og min har blitt ødelagt...
Redigert av Skoje; 13/01/2022 15:35.
|
|
|
[Re: Skoje]
13/01/2022 15:45
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Hei, Skoje Bikewash har ikke verdens mest solide deler, nei. Selv om den har andre fordeler, slik jeg skrev om her  Jeg har et ekstra håndtak, men vil helst beholde det selv, siden jeg er en kløne og har tidligere tråkket et i stykker  Men: Samme vasker selges under flere navn, bl.a. Aqua2go og Mobi. Sykkelkomponenter selger deler til Aqua2go, men har visst ikke håndtak inne. Vet ikke om de fortsatt tar inn merket, men du kan jo høre med dem om de kan hjelpe. Mulig at flere norske forhandlere tilbyr det samme. Ser at bl.a. Wiggle har Mobi og Bike-components har Aqua2go. Min siste erfaring med Wiggle var ypperlig - kjapp forsendelse, mva inkludert i salgspris og ingen ekstra utgifter, som fortollingsgebyr. Burde være en forholdsvis kjapp og enkel løsning, selv om hver dag uten vasker er én dag for mye.
|
|
|
14/01/2022 07:43
|
Skoje
Ivrig
|
Ivrig
Slangen med håndtak lå igjen ute en natt det var noen minusgrader slik at håndtaket sprakk når vannet frøs, så har kun meg selv å skylde på. Jeg får bestille fra Wiggle (selv om totalprisen ble noe stiv med frakt) - takker!
|
|
|
14/01/2022 08:49
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Jeg har bestilt reservedeler direkte fra Aqua2Go. Følte ikke jeg ble loppet for penger. Selve håndtaket er bæsj, og dysen tåler ingenting. Her har du reservedeler
Redigert av baronKanon; 14/01/2022 08:50.
|
|
|
[Re: Skoje]
14/01/2022 11:34
|
Bakbrudd
Fersking
|
Fersking
Gjorde samme tabbe nesten, glemte at det blir minusgrader rett innenfor garasjeporten. Mitt håndtak sprakk, men fungerte fint etter at jeg spanderte en god mengde lynlim på det. Det holdt overraskende mange vask, men ga seg til slutt. Kan være en ok løsning mens du venter på nye deler.
|
|
|
14/01/2022 12:59
|
jorlie
Entusiast
|
Entusiast
Syntes det ser ut som en hvilkensomhelst 1/2" kobling. Passer ikke noe av dette?
|
|
|
[Re: jorlie]
14/01/2022 13:51
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Syntes det ser ut som en hvilkensomhelst 1/2" kobling. Passer ikke noe av dette? MIndre dimensjoner.
|
|
|
[Re: baronKanon]
14/01/2022 13:55
|
jorlie
Entusiast
|
Entusiast
Syntes det ser ut som en hvilkensomhelst 1/2" kobling. Passer ikke noe av dette? MIndre dimensjoner. Aha, uffamei, her skulle vel et eller annet standardiseringsorgan for vannslanger sett på saken ...
|
|
|
[Re: jorlie]
14/01/2022 17:09
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Her skulle vel et eller annet standardiseringsorgan for vannslanger sett på saken ... ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=121578&filename=standards_2x.jpg) Ikke at det har noen som helst relevans for sykkelindustrien.
|
|
|
|
|