Prøvde først og bytte girwirene selv, men valgte å sette det bort. Intern wireføring tar jeg en annen gang.
Verkstedet klarte å bytte wire, men den ene justeringsskruen hadde de glemt å justere gitt. Sto helt ute.
Giringen ble ikke mye bedre.
Sjekket og byttet kjede, noe som bare gjorde vondt værre.
Sjekket og byttet trinsehjul. De så helt strøkne ut, men når jeg sammenlignet dem med nye var slitasjen grei nok. Fortsatt så hoppet kjede.
Sjekket og byttet kasset, justerte gir. Nå er det OK. Klarer ikke å se at den kassetten var slitt, men det hjalp å bytte.
Så stusser jeg litt over verkstedet som i sin omtale av seg selv kaller seg spesialister.
Her har de potensiale for delesalg for en tusenlapp på deler som var utslitt, pluss evn ett bakdekk som var slitt men ikke utslitt. Vet det ikke er store summer, men for mange så kan det jo være greit å byttet delene når man har sykkelen på verksted.