Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Ny høytrykksvasker

Re: Ny høytrykksvasker [Re: sykkeloyvind] #2598443 31/03/2020 17:38
panorama Offline
Veteran
Veteran

Sitat: sykkeloyvind
Sitat: panorama
Bestilte meg nettopp en Worx vasker selv. Spent på den. Praktisk løsning

Du så at den ikke kommer levert med hverken batteri eller lader?

Ja, bestilte ved siden av.
Veldig kjekt å også ha med til f.eks hytta på fjellet hvor det av og til er gjørmete, samt ha med i bilen etter noen lange dagsturer.

Jeg gir den et forsøk

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2598449 31/03/2020 17:56
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Hvis man investerer i en robotgressklipper så følger det med batteri og lader.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Totte] #2598518 01/04/2020 08:09
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Sitat: Totte
Er det noe som vet hvordan AVA P70, oppgitt til 2400W, oppfører seg med 10A automatsikring? Er litt fristet til å oppgradere fra en liten Bosch, men vet ikke om jeg gidder hvis det betyr å trekke strømkabelen gjennom dør eller vindu til nærmeste 16A-stikk.

Support sier følgende:
"Det skal gå greit.
Litt avhengig av hva slags utstyr som står på, trekker P70 maskinene et sted mellom 8,5A og 9,2A ved drift. Startspenning(sic!) er rett over 10A, men det er vanligvis ikke noe problem med type b eller c sikring.
Sørg for at ikke noe annet som trekker strøm står på samme kursen, og unngå å bruke skjøteledning."

Så meget for 2400W, altså, men det er jo like greit i mitt tilfelle.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2598851 02/04/2020 12:26
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
De videoene jeg ser av den på youtube tyder på en ganske veik maskin. Og for 2k inkl lader og batteri jeg ikke får brukt til noe annet er interessen for den høyst passelig. Hadde det vært en Makita/DeWalt variant så kan man i det minste benytte batteriene til noe annet også.

Ser frem til en å lese deres erfaringer dere som har bestilt. Konseptet et smart.

Redigert av Skikongen; 02/04/2020 12:30.
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2598857 02/04/2020 13:10
Natier Offline
Veteran
Veteran
Testet Worx for første gang i går - fungerte ypperlig. Ikke samme trykk som en skikkelig høytrykkspyler men det er egentlig ikke ønskelig heller. Testet kun med vann fra krana.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Natier] #2598909 02/04/2020 17:19
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: Natier
Testet Worx for første gang i går - fungerte ypperlig. Ikke samme trykk som en skikkelig høytrykkspyler men det er egentlig ikke ønskelig heller. Testet kun med vann fra krana.

Du får unnskylde mitt dumme spørsmål, men trykket er merkbart bedre enn bare med vanlig pistol på hageslangen?

Re: Ny høytrykksvasker [Re: eirikbk] #2598980 02/04/2020 22:31
Trofast Offline
Entusiast
Entusiast
Trykket er litt bedre og mer konsentrert på full styrke og mer enn bra nok på 2/3 styrke. Jeg kjøpte den i hovedsak for å ta med på tur for å få spylt av sykkelen da. Om vinteren er det og kjekt å kunne spyle sykkelen med varmt vann og denne gjør det betraktelig enklere enn å dra slange gjennom halve huset.

Alt eller ingenting,men i virkeligheten må det deles . Medlem av NOTS
Trond
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Paulus] #2599465 06/04/2020 10:01
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Paulus

... og slik baller det gjerne på seg ... ICON_LAUGH

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Tex] #2599501 06/04/2020 12:52
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Tex

... og slik baller det gjerne på seg ... ICON_LAUGH

Man må vel da kjøpe gressklipper av riktig merke, eller? Husquarna eller Black & Decker bruker vel ikke samme batterier som Worx?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2599641 07/04/2020 07:28
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du ender altså opp med en gressklipper fordi du mangler et batteri ...

Og jeg som ikke har plen, snart har jeg golfbil også!

Redigert av Garpen; 07/04/2020 07:29.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2613683 15/06/2020 12:20
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Jeg tror jeg har behov for en høytrykkspyler. Har bil, hus og relativt mange m2 med skifer som alle har godt av en spyling i ny og ne. Til tross for relativt bra trykk i vannkrana så ønsker jeg noe mer. Synes over 3k er mye penger for "ny og ne" og hadde helst sluppet unna med 2-2,5k. Det tilbudet linket over på coop er nok utgått for lenge siden for den spyleren koster 5k nå.

Finnes det noe brukbart til 2-2,5k, eller må jeg kjøpe AVA p60 til 3,5k ?

Trenger ikke høytrykkspyler til sykkelvask, og har ikke hytte så den Worx spyleren er utelukket. (Ellerr.. Hvis jeg følger batteri-logikken over så kan jeg jo kansje kjøpe den for å ha den på hytta jeg ikke har, for da må jeg jo kjøpe hytte ICON_SMILE

- Stefan
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Stefan77] #2613707 15/06/2020 13:58
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Kärcher K5 er vel standarden, og lett å få tak i på bruktmarkedet for 1500-2000, avhengig av utstyr og alder. Noe under K5 blir såpass tamt at du vil ønske deg større/bedre på et senere tidspunkt.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Totte] #2613805 16/06/2020 10:34
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Totte
Kärcher K5 er vel standarden, og lett å få tak i på bruktmarkedet for 1500-2000, avhengig av utstyr og alder. Noe under K5 blir såpass tamt at du vil ønske deg større/bedre på et senere tidspunkt.

Det var vel litt i overkant sterk påstand. ICON_SMILE
Jeg har hatt K4 i ca sju år, med samme bruksområde som Stefan77 (bil, hus, hage, heller) - og har ikke en eneste gang hatt behov for noe større eller bedre.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2639852 27/11/2020 08:07
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Noen som har sett noe bra Black Friday tilbud på høytrykksspylere?
Jeg finner AVA P90 til 3333,- , men det er nok noe overkill til mitt behov.

- Stefan
Re: Ny høytrykksvasker [Re: Stefan77] #2639867 27/11/2020 08:31
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
På sånt så er overkill alltid å foretrekke for min del. Jeg lånte P50 for å gjøre litt her og jeg hadde aldri kommet til å kjøpt noe sånt selv med mindre jeg bodde på hybel og måtte ha noe. Det er så begrenset bruksområde og lite glede å bruke at det ender bare opp med å ikke bli brukt så hva skal du nå egentlig med det, vaske bilfelgene 2 ganger ved dekkskifte? Jeg hadde tatt en P90 anyday og vært fornøyd. Men jeg var ikke noe videre imponert over den generele plastfølelsen på AVA.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Stefan77] #2639874 27/11/2020 08:52
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Stefan77

På prisjakt kan du sortere på f.eks. størst prisreduksjon i dag:

https://www.prisjakt.no/tema/black-friday?category=1070&sort=price.diff_percentage%7Cdesc

Re: Ny høytrykksvasker [Re: simson] #2639878 27/11/2020 08:56
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: simson
Sitat: Stefan77

På prisjakt kan du sortere på f.eks. størst prisreduksjon i dag:

https://www.prisjakt.no/tema/black-friday?category=1070&sort=price.diff_percentage%7Cdesc

Nå bruker jeg prisjakt mye men her svikter den vel.

https://www.komplett.no/product/117...rykkspylere/ava-hoeyttrykksspyler-v6-p90

Kjøp en P90 med 50% avlsag og du slipper lure noe mer på dette.

Edit: Du må dog se på tilbehøret..

Redigert av JoachimV; 27/11/2020 08:58.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2639883 27/11/2020 09:25
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Tror det skyldes at den pakka ikke har vært i salg hos komplett før for to uker siden (se prishistorikken på produktet) - da hadde de én dag med den til full pris, før den ble satt ned til halv pris.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2639888 27/11/2020 09:47
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
P90 er sikkert helt knall i seg selv, men kan bli veldig dyr hvis man må oppgradere strømkursen der den skal brukes.Just sayin' ...

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2662801 07/05/2021 12:37
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Min kjære Bikewash Pro har etter flere års daglig innsats nå åpenbart takket for seg.

Det er jo helt krise, siden mine doninger er vant med å skitne seg uhemmet til i vårløsningen og få god og varm dusj straks vi er hjemme.

Etter tips fra denne tråden, har jeg i utgangspunktet bestilt en Worx trykkspyler med batteripakke. Liker at den er lett, mobil/bærbar og kan bruke enhver vannkilde hjemme eller på tur.

Har også merket meg god omtale i test i Bike Radar, som faktisk rangerer den høyest over spylerne de har testet.

Før jeg henter den: Har noen flere erfaringer å dele? Overlever batteriet år med daglig bruk? Må det lades ofte? Er selve spyleren solid? Andre forhold å være oppmerksom på?

Flott med kjappe innspill! Dette haster!!

eek

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Sepeda] #2662805 07/05/2021 13:10
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Sepeda
Min kjære Bikewash Pro har etter flere års daglig innsats nå åpenbart takket for seg.

Det er jo helt krise, siden mine doninger er vant med å skitne seg uhemmet til i vårløsningen og få god og varm dusj straks vi er hjemme.

Etter tips fra denne tråden, har jeg i utgangspunktet bestilt en Worx trykkspyler med batteripakke. Liker at den er lett, mobil/bærbar og kan bruke enhver vannkilde hjemme eller på tur.

Har også merket meg god omtale i test i Bike Radar, som faktisk rangerer den høyest over spylerne de har testet.

Før jeg henter den: Har noen flere erfaringer å dele? Overlever batteriet år med daglig bruk? Må det lades ofte? Er selve spyleren solid? Andre forhold å være oppmerksom på?

Flott med kjappe innspill! Dette haster!!

eek

Har ikke brukt den mye, men er MYE mer fornøyd med den enn Bikwash pro. Batteriet varer flere bøtter med vann, og du har mye bedre trykk og stråler.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ny høytrykksvasker [Re: baronKanon] #2662828 07/05/2021 16:49
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Takker!

Når Baronen går god for den, føler jeg meg trygg på at funksjonen er mer enn tilfredsstillende ICON_SMILE

Om noen kan si noe mer om holdbarhet/levetid på batteri og spyler ved hyppig bruk, er det topp.

I kuldegrader!!

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2664004 16/05/2021 10:42
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Oppdatering om trykkspyler yes

Plukket altså opp en Worx Hydroshot.

Umiddelbart inntrykk ved test var utmerket trykk og lett regulerbar stråle, men en viss egenvekt og ikke minst volum i selve spyleren, noe som gjør det litt mer klumsete å håndtere både spyler og sykkel samtidig, spinne hjul for å skylle felger, dekk og skiver/kalipere osv.

[Linket bilde]

Selve spyleren gir den velkjente følelsen av en Heckler & Koch MP5 ICON_SMILE så det var naturlig å utstyre den med våpenreim for å frigjøre hender og avlaste vekt.

Men... jeg er et vanedyr, og innbiller meg at jeg vil savne enkelheten i en spyler som min tidligere Bikewash Pro, selv om trykket er lavere:

Når man kommer hjem fra arbeid eller tur, kanskje i mørke, snø og piskende sludd, eller i regn med en sykkel dekket av våt gjørme, er det deilig å få med seg komplett spyler inn og ut raskest mulig med én hånd, og ikke måtte bære både spyler, slange og bøtte.

Det er likeledes veldig greit å håndtere kun et helt lett og kort spylehåndtak når man slenger rundt på sykkelen for kjapt å spyle av rammesett, drivlinje, bremser og hjul, og ikke håndholde hele spyleren med motor og batteri.

Og nå viser det seg at selv om Bikeshop er utsolgt for Bikewash Pro, har Chalshus/Christian klart å grave frem et knapt brukt eksemplar som jeg kan få til en hyggelig pris. Da er det meget fristende å slå til, noe jeg også tenker å gjøre. Takk til ham for eksepsjonell kundeservice!

Kan nevne at jeg ville vært veldig fristet til å slå til på en Bosch Fontus, om den bare var lettere tilgjengelig. Men prisen for spyler og batteri er dessverre flere ganger så høy som både Bikewash og Worx Hydroshot.

Om jeg hadde hatt litt andre vaner, f.eks. mer sjelden, men mer grundig sykkelvask, eller hadde hatt hageslange med varmt vann som spyleren kan festes til, eller reelt sett for meg å ta med spyler på tur, ville jeg ha beholdt Hydroshot. Jeg er faktisk litt fristet til å beholde den uansett. Er det lov å ha to spylere? ICON_BLUSH Tenke, tenke...

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2665774 28/05/2021 07:06
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ingen lurer, men jeg svarer likevel.

[Linket bilde]

Tok fornuften fatt og returnerte håndvåpenet Worx Hydroshot til fordel for Bikewash Pro.

Den er ikke verdens mest solide eller kraftigste, som Landevei skriver i sin test, men av hensyn til mine enkle daglige rutiner, tillærte vaner og begrensede budsjett, er den tilnærmet perfekt for meg. Som en bøtte vann med innebygget spyler. Kjapt inn og ut med en hånd, uansett årstid, vær og temperatur. Alltid skinnende ren sykkel.

Hjul og håndtak for trilling er overflødig for meg, så deres funksjon er likegyldig. Likeså børsten, som jeg aldri bruker. Vannmengde og trykk i strålen opplever jeg som tilstrekkelig, om enn det ikke er på høyden med f.eks. nevnte Worx Hydroshot, og slett ikke kan sammenlignes med tradisjonelle høytrykksspylere. Hjelper gjerne at jeg bruker voks på kjedet og dermed ikke får seig dritt av olje blandet med uhumskheter fra veibanen spredd utover drivverk, hjul og ramme ICON_SMILE

Vesle Kärcher C3 Bikebox ville sikkert også fungert utmerket for mine enkle behov, men jeg vil gjerne ha litt større tank.

Vurderte også Muc Off trykkspyler. Sikkert aldeles utmerket, men jeg vil gjerne ha mobiliteten som batteri gir. Og enkelhet.

Som nevnt ville jeg vært fristet til å slå til på en Bosch Fontus, om den bare hadde vært lettere tilgjengelig. Men prisen for spyler og batteri er dessverre dobbelt eller flere ganger så høy som alternativene. Og vekten er høyere,

Takk til Chalshus/Christian, som ikke bare klarte å finne frem et bortgjemt eksemplar, men også besvarte henvendelser i ferien (unnskyld!).

Og for ordens skyld: Han sendte spyleren fra Bikeshop på tirsdag og jeg mottok den på onsdag. Helt uten hjelp av syklende lagerroboter.

Jeg aner ikke hvordan folk klarer seg uten spyler thinking

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Sepeda] #2665785 28/05/2021 07:58
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Spørs hva du legger i begrepet spyler, men jeg tipper de fleste klarer seg fint med en hageslange, selvsagt tilkoblet vann.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Paulus] #2665786 28/05/2021 08:01
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Spørs hva du legger i begrepet spyler, men jeg tipper de fleste klarer seg fint med en hageslange, selvsagt tilkoblet vann.

Ikke alle har hageslange. Mer viktig: Ikke alle har hageslange med varmt vann. Eller med trykket man ønsker.

Men man kjøper selvsagt ikke spyler om man ikke har behov for det. Og mange har hageslange, ja. Så du har selvsagt rett ICON_SMILE

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Lars V] #2665802 28/05/2021 08:42
Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg gikk for AVA GO P40. Ikke høyest trykk eller vannmengde, men makan til smart og håndterlig opplegg. Løsning for kabel og slange fungerer overraskende bra.

Re: Ny høytrykksvasker [Re: Sepeda] #2665811 28/05/2021 09:04
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler

Tok fornuften fatt og returnerte håndvåpenet Worx Hydroshot til fordel for Bikewash Pro.

Fornuft? Det er jo reneste galskap! Bikewash pro har ikke i NÆRHETEN av samme kvalitet og ytelse som Worx. Er sykt mye mer fornøyd etter at ejg kjøpte Worx. Har kjøpt så mye reservedeler til aqua2go/bikewash, at jeg ikke gidder lenger. Lekkasjer i nipler og svært kort holdbarhet på spylemunnstykke osv, og til slutt sugde den masse luft. Når den i tillegg fikk en lekkasje i beholderen, gikk den på dynga, og jeg kjøpte meg en Kärcher KHB-5, som ikke var så mye å skryte av, med batteri som ble brukt opp med en gang og vannforbruk som var altfor høyt, samt dårlig sugeevne fra bøtte.

Håndtering av Bikewash Pro er heller ingen høydare, og du skal jobbe en del for å få vekk seig gjørme.

tullebukk!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ny høytrykksvasker [Re: baronKanon] #2665812 28/05/2021 09:06
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: baronKanon
Fornuft? Det er jo reneste galskap! (...) tullebukk!

ICON_SMILE

Du må for all del ikke lese innleggene mine med forklaring på hvorfor jeg valgte slik.

Tviler ikke på at Worx er riktig valg for deg og sikkert mange andre - jeg har også inntrykk av at det er en aldeles utmerket spyler - men for meg og mine rutiner fungerer som sagt Bikewash Pro, slik den har gjort ved tilnærmet daglig bruk sommer som vinter i over tre år.

Bare sånn for å balansere dine fryktelige erfaringer ICON_SMILE

(At jeg tok til fornuft var forresten en referanse til siste spørsmål i det forrige innlegget mitt, om jeg skulle ha to spylere. Mente ikke å si at Worx er ufornuftig, tvert imot, jeg var veldig fristet til å beholde den! Beklager tvetydigheten!)

Re: Ny høytrykksvasker [Re: baronKanon] #2665823 28/05/2021 09:32
Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: baronKanon

Fornuft? Det er jo reneste galskap! Bikewash pro har ikke i NÆRHETEN av samme kvalitet og ytelse som Worx. Er sykt mye mer fornøyd etter at ejg kjøpte Worx. Har kjøpt så mye reservedeler til aqua2go/bikewash, at jeg ikke gidder lenger. Lekkasjer i nipler og svært kort holdbarhet på spylemunnstykke osv, og til slutt sugde den masse luft. Når den i tillegg fikk en lekkasje i beholderen, gikk den på dynga, og jeg kjøpte meg en Kärcher KHB-5, som ikke var så mye å skryte av, med batteri som ble brukt opp med en gang og vannforbruk som var altfor høyt, samt dårlig sugeevne fra bøtte.

Håndtering av Bikewash Pro er heller ingen høydare, og du skal jobbe en del for å få vekk seig gjørme.

tullebukk!

Du har dårlig erfaring med et produkt så derfor er det galskap at noen andre er fornøyd med det og føler det dekker deres behov bedre enn noe annet? Den må du lenger ut på landet med. Du må da skjønne at ikke alle sitter med samme opplevelser og behov som deg?

Vet ikke om du mangler en /s når du avslutter med å kalle ham tullebukk, for det er nå ikke Sepeda som er tullete her.

Redigert av Jacobsen; 28/05/2021 09:36.
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå