Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin Edge

Garmin Edge #2663301 11/05/2021 06:07
I
Ignifer Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
I
Prøver å finne ut av min Edge 510, men det er noe jeg ikke skjønner.

Jeg har brukt computeren i lang tid og er egentlig godt fornøyd. Passe stor, passe avansert, eller enkel, for mitt bruk. Jeg har nå laget ett intervalloppsett under «treningsøkter» og lastet over på computeren. Dette er ok. Men så til det jeg ikke skjønner.

Jeg får ikke til å få fram, og startet, denne treningsøkta når en aktivitet allerede er startet. Får frem, og startet, treningsøktene før jeg setter igang med en altivitet, men da er det rett på intervalløkta.
Det jeg ønsker er å kunne starte en vanlig aktivitet, for så å sette igang en intervalløkt når jeg ønsker. Har noen lange seige bakker jeg kjører intervall i.

Må jeg avslutte pågående aktivitet, kjøre en intervalløkt, for så å sette igang med en ny aktivitet? Er ikke det litt feil?
Hva er det jeg ikke skjønner?

Re: Garmin Edge [Re: Ignifer] #2663321 11/05/2021 07:19
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Har ikke gjort det på noen år, men mener å huske at du må bruke etappe/lap, for å iverksette intervallene?

Og at du når du lager intervalloppsettet må velge en type åpen oppvarming, og en åpen avslutning (husker ikke begrepene, dessverre). Hvis ikke lagres turen som ferdig når du er ferdig med siste intervall.

Skulle gjerne husket mer, men prøv å google "open-ended" og "garmin edge" sammen med interval, lap - eller noe sånt.

Re: Garmin Edge [Re: Ignifer] #2663455 11/05/2021 13:03
I
Ignifer Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
I
Tror det er en sånn løsning det må bli ja.
Litt rart det ikke er mulig å starte kortete økter midt i en aktivitet, men men.

Får heller bare se på klokka og kjøre manuelle intervaller. Hater uansett intervalltrening.

Takk for svar

Moderator  support, Valentino