Må ha meg ny "resort"-bunad, etter å hatt den gamle Sweet Crusader i ca 7 sesonger. Så er flere år på overtid med å bytte da vi snakker om utslitt bukse (har brukt annen bukse i år, like gammel men mindre brukt) og "godt brukt" jakke.
Er selvsagt mange merker jeg kunne valgt foran disse to som så mange har, og utelukker ikke det enda. Men er gode priser på Crusader X (både jakke og bukse) akkurat nå og ok pris på Lofoten pro (jakke).
+ Crusader X
- Kan få det til halv pris (akkurat nå blir det 2500 kr billigere en feks billigste Lofoten pro jakke og Lofoten bukse uten bib)
- Ønsker helst BIB og lang jakke mht stormfulle dager i fjellet
- Har vært merket "mitt" og "lokalt".
- Har ikke sett så mange med de (selv i Trysilfjellet), har en kompis med buksen som godt fornøyd.
- Crusader X
- Fargekombinasjon. Det som er alternativet er creme/beige bukse og svart jakke. Førstnevnte upraktisk mht bli skitten ? sistnevnte mht lite bilde/insta vennlig. Mørke klær blir sjelden bra på bilde. Generelt har Sweet gått bort i fra variert fargesetting til mye "tunge" farger. Vet ikke hvorfor.
- Muligens litt lite allround da dette (ganske sikkert) veier mer en nevnte Nørrøna sett og sånn sett ikke mye randovennlig så fremt en ikke går i snøstorm...og det gjør jeg ikke.
+ Lofoten pro
- Lyse fine farger
- Noe lettere/mer allround (toppturer)
- Lofoten pro
- Selv på salg er det kokainpriser på de
- "Alle" har det
Så grunnen til innlegget. Noen som enten..
- har noen av plaggene
- har erfaring med begge via feks jobb i sportsbutikk som selger dette eller kjenner veldig godt til (begge) produktene
...og sånn sett kan si hva dere hadde valgt slik jeg legger frem problemstillingen ? Gjerne kom med forslag med lignende produkt, har tittet litt på Peak P, Hagløfs, Stellar (dvs de svenske merkene) uten at jeg supergod oversikt over disse.