Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Regnbukse/nikkers

Regnbukse/nikkers #2662628 06/05/2021 12:07
H
Harale Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Hei

Lest en del rundt på forumet hva gjelder regntøy til bruk på racer.
Virker som Castelli Tempesta virker å være det beste? Men lages ikke mer? Hvertfall smått med størrelser igjen.

Problemet er at jeg blir veldig kald på fremside lår/sete i ruskevær. Finnes det alternativer til type nikkers som er vann og vindtett?
Kom over denne fra Endura, noen som har testet? Evt forslag til annet? Bruker Sportful Fiandre No Rain lang bib idag, men
blir for kaldt med sterk vind og regn under 5 grader.

https://bikeshop.no/endura/ny3157bk/endura-fs260-pro-adrenaline-knikkers-vanntett-pakkbar-lettvekter

Re: Regnbukse/nikkers [Re: Harale] #2662651 06/05/2021 13:18
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vet ikke om Assos Sturmnuss er å få tak i lenger noe sted. Den er i alle fall ganske digg.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Regnbukse/nikkers [Re: Harale] #2662654 06/05/2021 13:44
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det er synd at utmerkede regnplagg som både Tempesta- og Sturmnuss-knikkers for lengst er ute av assortimentet og vanskelig å finne i diverse størrelser.

Min kjepphest er som kjent at Zwift har skylden, og har fremskyndet den generelle de-badassifiseringen av syklister ICON_SMILE

Neida.

Uansett - jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe Enduras versjon. Den er den eneste jeg har merket meg som er tiltenkt for landeveissykling ("Roadie weather protection... slim athletic, non-flap fit"), og som samtidig er lett tilgjengelig i forskjellige størrelser til en overkommelig pris. Og andre produkter i samme serie har fått god omtale.

Håper du får innspill fra noen som har prøvd den eller eventuelt har andre forslag.

Re: Regnbukse/nikkers [Re: Sepeda] #2662678 06/05/2021 17:31
H
Harale Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Zwift har nok skylden ja, haha.

Klarer ikke finne noe annet enn Endura så da får den testes ICON_SMILE

Moderator  support, Valentino