Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Bra erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
29/04/2021 13:32
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Min pakke kom akkurat som forventet (igjen).
LarsB
|
|
|
29/04/2021 14:03
|
tron
Besatt
|
Besatt
Bestilte fra flere butikker på søndag: XXL leverte på døra mandag formiddag. Bikester leverte på postkontoret på tirsdag. Bikeshop leverte på postkontoret i dag, torsdag. Denne gangen får jeg si meg fornøy med Bikeshop, selvom de ble slått av tyskerne med to dager 
|
|
|
30/04/2021 09:02
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
• Søndag kl. 19:30 - XXL bestilling • Mandag kl. 09:30 - Bikeshop bestilling
• XXL med gratis frakt ble (feilaktig) levert til postkontoret onsdag kl 17:00. Skulle vært levert i pakkeboks på utsiden av bygården. • Bikeshop med gratis frakt ble levert på døren onsdag 18:30.
Bikeshop-pakken hadde 10 ganger så mange produkter som XXL sin pakke. Nå har jeg totalt 67 ordre fra Bikeshop og har enda ikke opplevd trege forsendelser etter at de (for en del år tilbake) fikk robotlager.
Bestilte noe fra Lekekassen.no samme dag, men den tok 1 dag lenger før den kom frem.
|
|
|
30/04/2021 17:06
|
ryggemoss
Medlem
|
Medlem
Det å svare på e-post, det kan de ikke. Nå er jeg en småsur kunde. Jeg fikk mangler på hjulsettet jeg kjøpte. Det fulgte ikke med dekk og heller ikke Tyre sealant sprøyte, Mavic tyre Sealant osv. (Mavic cosmic elite ust)
(Hjulsettet leveres komplett med Mavic Yksion Elite UST 25 mm landeveisdekk.)
Sa ifra onsdag kveld da jeg fikk hjulene. Neste dag svarer de på e-post:
—————————————————————— Hej,
Endast detta ska vara med, däck får du köpa till extra.
Inkluderat i paketet: Tyre sealant spruta, Mavic tyre Sealant, Tubeless fälgtejp, UST Ventil och tillbehör, Användarmanual, BR101 snabbkopplingar.
Ska skicka detta till en kollega som kan kolla närmare på det. ————————————————————————-
Sendte purring men ingen svar i dag. Ringer på mandag. I mine øyne skulle bikeshop svart relativt raskt på torsdag formiddag og sendt mangler slik at jeg fikk før helga.
Jeg har hansker fra bikeshop to ganger dette året. Levert raskt med posten. Jeg bor såpass «nært» at jeg får som regel pakken dagen etter hvis bestiller før fristen og postgang.
|
|
|
30/04/2021 17:41
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bikeshop slo Sykkelkomponenter i dag på levering!
Men har samme erfaring som andre med krøll med bestilling, skjedd to ganger at jeg ikke har fått det jeg har bestilt, men færre eller feil vare. Sist var det bare et par slanger som manglet og orket ikke styre med det, siden jeg vet at alt med Bikeshop er vanskelig.
Så. jeg velger fortsatt Sykkelkomponenter om de har det jeg trenger på lager.
|
|
|
03/05/2021 09:20
|
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
Bestilte fra Elektroimportøre fredag 3 april kl 1230 ligger på terminal i Oslo i dag=den kan jeg hente etter jobb i dag .1,5 virkedag med frakt.
|
|
|
[Re: larsdx]
04/05/2021 14:27
|
chalshus
More than words
|
More than words
Men har samme erfaring som andre med krøll med bestilling, skjedd to ganger at jeg ikke har fått det jeg har bestilt, men færre eller feil vare. Sist var det bare et par slanger som manglet og orket ikke styre med det, siden jeg vet at alt med Bikeshop er vanskelig.
Nå har vi byttet mailsystem siden du bestilte denne slangen, så jeg vet ikke om du fyrte avgårde en mail på hva som manglet, men jeg har opprettet en ordre til deg i dag.
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
|
|
|
04/05/2021 17:26
|
ryggemoss
Medlem
|
Medlem
Venter fortsatt på svar på Mail. Sendt ny Mail i tillegg. 3 virkedager uten svar. Føler meg veldig lite verdsett som kunde når jeg ikke hat fått varene jeg har kjøpt.
Gir bikeshop litt tid til å få ordnet opp denne uka.
Utenom denne ene gangen liker jeg allikevel bikeshop og har alltid vært fornøyd med leveringer.
|
|
|
04/05/2021 19:01
|
Hi-Po
Fersking
|
Fersking
Ser jeg har hatt 16 bestillinger fra Bikeshop over de to siste årene. To ganger har det vært litt krøll - fikk feil vare den ene gangen og den andre var en vare som ble bekreftet men som det viste seg at de ikke hadde - men begge gangene fikk jeg veldig god service og kan bare si meg særs fornøyd.
Har også sendt dem noen mailer med spørsmål om ditt og datt og alltid fått rask og god tilbakemelding.
I forgårs sendte jeg inn en bestilling som ble manuelt bekreftet kl 0844 i går - og i dag fikk jeg beskjed fra Posten om forventet ankomst lokale postkontoret i morgen. Synes ikke det er så gærnt!
Smestad
|
|
|
[Re: chalshus]
05/05/2021 09:07
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå har vi byttet mailsystem siden du bestilte denne slangen, så jeg vet ikke om du fyrte avgårde en mail på hva som manglet, men jeg har opprettet en ordre til deg i dag. Hyggelig kombinasjon av avansert stalking og god kundeservice  Så det kom en mystisk mail i går morges. Nei, på grunn av tidligere dårlige erfaringer gadd jeg ikke sende mail og bare avskrev det.
|
|
|
[Re: larsdx]
06/05/2021 20:32
|
ryggemoss
Medlem
|
Medlem
Nå har vi byttet mailsystem siden du bestilte denne slangen, så jeg vet ikke om du fyrte avgårde en mail på hva som manglet, men jeg har opprettet en ordre til deg i dag. Hyggelig kombinasjon av avansert stalking og god kundeservice  Så det kom en mystisk mail i går morges. Nei, på grunn av tidligere dårlige erfaringer gadd jeg ikke sende mail og bare avskrev det. Forskjellsbehandling. Bikeshop: hallo? Intet svar å få. Jeg har ikke mottatt varene jeg har betalt for. Har sagt ifra og han som svarte skulle gi det videre til kollega. Ingen svar å få. Sendte så en purre mail og nå er det 8 dager siden jeg fikk varen med mangler. Jeg har av prinsipp ikke giddet å ringe. Retur meldes i morgen.
|
|
|
[Re: ryggemoss]
07/05/2021 21:05
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Ofte løser nettopp ting seg med å ringe..
Happy med Bikeshop jeg. Innfunnet meg med at det ofte tar tid, men jeg får varene og de to-tre gangene det har vært noe feilvare/reklamasjon siste årene har det løst seg (med en dose tålmodighet og et par telefoner). Så har bare konkludert for meg selv, at haster det så bestiller jeg et annet sted, reiser for å hente på Bikeshop, eller handler i lokal butikk.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
08/05/2021 10:07
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Å måtte ringe i 2020 er ganske døll, et minstekrav er at man får svar på mail for at jeg skal gidde å handle en plass.
|
|
|
[Re: Stupfull]
08/05/2021 14:14
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Å måtte ringe i 2020 er ganske døll, et minstekrav er at man får svar på mail for at jeg skal gidde å handle en plass. Du hadde elsket å handle på bab i "gamle dager" ... 
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: Garpen]
09/05/2021 07:34
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Å måtte ringe i 2020 er ganske døll, et minstekrav er at man får svar på mail for at jeg skal gidde å handle en plass. Du hadde elsket å handle på bab i "gamle dager" ...  De sleit nok litt ekstra med ISDN-linja! 
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
10/05/2021 11:04
|
Gyrodactilus
Fersking
|
Fersking
Har fått det jeg har bestilt og det har blitt sendt innen rimelig tid. Posten er den store akilleshælen for levering til mitt område, hadde i snitt kortet inn leveringstid med 2-4 dager om jeg fikk velge PostNord.
Hadde en reklamasjon på noen piggdekk som hadde begynt å smuldre opp i gummien etter kun 4mnd bruk. Løste seg greit ved bruk av mail uten noen form for kverulering fra bikeshop, hele beløpet ble refundert til konto.
Thumbs up.
|
|
|
10/05/2021 12:42
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Bare meg som er litt lei denne tråden? Noen er misfornøyd, noen er fornøyd, noen får hjelp etter å ha posta her (send pm til chalsus feks heller?), Tråden heter tilsynelatende både dårlig erfaring med bikeshop.no og bra erfaring med bikeshop.no.
Kan vi ikke bare si oss enige om at det er blandede følelser rundt bikeshop og låse dette monsteret? Er lei av at den hele tiden dukker opp som "ulest" :\
|
|
|
[Re: Ndreas]
10/05/2021 16:38
|
erik e
Avhengig
|
Avhengig
Gjerne. Men da tror jeg vi enig om at Bikeshop er bra. Når kunder er fornøyd hører vi ingenting. Jeg har skrevet her fordi jeg syntes det er for mye sutring . Når folk klager på at det tar noen dager og få deler som ikke er på lager. Jeg er fornøyd med 98% levering. PS. Jeg vet ikke hvem som eier/står bak Bikeshop.
|
|
|
11/05/2021 11:31
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bare meg som er litt lei denne tråden? Noen er misfornøyd, noen er fornøyd, noen får hjelp etter å ha posta her (send pm til chalsus feks heller?), Tråden heter tilsynelatende både dårlig erfaring med bikeshop.no og bra erfaring med bikeshop.no.
Kan vi ikke bare si oss enige om at det er blandede følelser rundt bikeshop og låse dette monsteret? Er lei av at den hele tiden dukker opp som "ulest" :\ Uenig. Bikeshop er en stor og viktig aktør i norsk sykkelbransje og viktig for veldig mange syklister. Da har det interesse for mange hva slags erfaringer man har med nettbutikken. Om man ser på erfaringene her inne tror jeg man vil se en positiv kurve, selv om Bikeshop fortsatt ikke er like knirkefritt som enkelte av sine mindre konkurrenter.
|
|
|
11/05/2021 11:40
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Kan vi ikke bare si oss enige om at det er blandede følelser rundt bikeshop og låse dette monsteret? Er lei av at den hele tiden dukker opp som "ulest" :\ enig. Ikke vits i mase ut med i-landsproblemer. Bikeshop har forbedret og profesjonalisert seg utrolig mye siste årene. Det som faktisk funker er å gi direkte tilbakemelding enn å sutre i åpne fora. Et slagord (tror det er lånt fra Egon): "Er du misfornøyd, si det til oss. Er du fornøyd, si det til alle".
|
|
|
[Re: baronKanon]
11/05/2021 11:56
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kan vi ikke bare si oss enige om at det er blandede følelser rundt bikeshop og låse dette monsteret? Er lei av at den hele tiden dukker opp som "ulest" :\ enig. Ikke vits i mase ut med i-landsproblemer. Bikeshop har forbedret og profesjonalisert seg utrolig mye siste årene. Det som faktisk funker er å gi direkte tilbakemelding enn å sutre i åpne fora. Et slagord (tror det er lånt fra Egon): "Er du misfornøyd, si det til oss. Er du fornøyd, si det til alle". Det er jeg ikke enig i, heller ikke har det fungert å gi direkte tilbakemelding i den konkrete saken jeg hadde, måtte gå til produsent for å finne profesjonell kompetanse. Vet også om en god del flere tilfeller av amatørskap hvis du trenger eksempler..
Redigert av 2Will; 11/05/2021 11:56.
|
|
|
11/05/2021 14:25
|
chalshus
More than words
|
More than words
Hei 2Will.
Send meg gjerne en PM om du vil komme med eksempler.
Men ja, vi kan ikke alt om alle produkter vi heller. Det er mye å sette seg inn i.
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
|
|
|
11/05/2021 14:50
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Bruker Bikeshop 10+ ganger i året, og har dem som en av butikkene jeg stoler mest på når det kommer til å få gjennomført ev. returer/reklamasjoner. Det er ikke alltid kjappest, men opplever dem som 100% innstilt på å løse problemer. En gang i ny og ne kan oppfølging av supportsaker stå litt i stampe (f.eks. ved reparasjon hos produsent), da pleier det å være mer effektivt å ringe/chatte enn å sende purremail (selv om det også funker, men noe tregere respons). Har nettopp avsluttet en komplisert sak bestående av størrelsesbytte, blanding av henting og sending, duplikat sending og til slutt reparasjon på byttet sykkel, hvor de var veldig fleksible og både dekket utgifter og sendte nye deler til bruk hos lokalt verksted.
Det lille jeg har av erfaring med Sykkelkomponenter er også topp, feilsendinger har blitt raskt og smertefritt fikset og varer tas inn i sortimentet ved forespørsel. Forsøker å spre kjøpene mine litt til dem også for å bidra til å holde dem i gang.
I motsatt ende av skalaen har jeg noen av byens sykkelbutikker.
Create the problem and sell the solution
|
|
|
[Re: JonAre]
25/05/2021 13:02
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Kommunikasjonen med konkurrentene oser sykkelentusiasme og problemløsning, mens kundeservicen hos Bikeshop bærer preg av at de like gjerne skiftet beite til å slite ut klagende kunder for Power eller annen ansiktsløs kjedebutikk. Ikke en ny klage på Bikeshop, men fikk nytt positivt eksempel på konkurrentenes sykkelentusiasme og problemløsning i dag: Jeg trengte en liten reservedel. Verdt lite, men er viktig. Sykkelkomponenter.no kunne ikke levere, fordi leverandør var utsolgt til høsten. Fant det ikke på nett noe sted i Europa. Fra USA ville det kostet meg USD50 bare i frakt. Sendte mail til VPG (etter tips fra Sykkelkomponenter), hvor jeg tidligere bare har bestilt noen småting. Fikk svar fra verkstedet deres 29 minutter etter åpningstid, om at de putter noen slike i en konvolutt og sender det til meg gratis. Kontrasten er virkelig stor. "Denne småkunden har et problem vi ikke har noen ting med å gjøre, men det fikser vi på 5 minutter uten betaling!" mot "Denne gode kunden trenger vi kanskje ikke hjelpe om vi bruker en time eller to på finter og søkte teorier." Jeg skjønner ikke engang den kortsiktige økonomien i det. Det skal være ganske billig arbeidskraft før det lønner seg mer å krangle om tvilstilfeller om et forholdsvis rimelig produkt, enn bare å løse saken. VPG rykker fram til delt førsteplass med Sykkelkomponenter, når nye ting må kjøpes.
|
|
|
04/06/2021 08:21
|
SveinK
Medlem
|
Medlem
Jeg har stort sett gode erfaringer fra både VPG, Bikeshop og Sykkelkomponenter. Tidligere handlet jeg mest hos Bikeshop, men nå er det nok mere fordelt. Jeg tror det er viktig at et marked har flere leverandører, en stor leverandør blir ofte slapp og dyr. Ofte er det også slik at mindre leverandører er flinkere og mere på ballen. Jeg opplever support og leveringstid bedre hos sykkelkomponenter vs Bikeshop, men den er ikke dårlig hos Bikeshop (foruten at de har litt telefonskrekk :=)) Jeg opplever også at VPG er på høyde med sykkelkomponenter (det er rett og slett hyggelig å ringe folka på VPG), men der handler jeg mest klær, klatreutstyr osv. Et lite eksempel: Skulle kjøpe meg et nytt hjulsett til gravelen i går og sendte en mail til sykkelkomponenter, raskt svar og sendte bestillingen før 13.00. I dag får jeg varene fra andre siden av fjellet sier postnord appen! Imponerende. Så jeg er glad vi har flere gode leverandører og ikke minst gode forum hvor vi kan dele erfaringer :=)
|
|
|
[Re: SveinK]
04/06/2021 11:52
|
Magnoos
Ringrev
|
Ringrev
Et lite eksempel: Skulle kjøpe meg et nytt hjulsett til gravelen i går og sendte en mail til sykkelkomponenter, raskt svar og sendte bestillingen før 13.00. I dag får jeg varene fra andre siden av fjellet sier postnord appen! Imponerende. Så jeg er glad vi har flere gode leverandører og ikke minst gode forum hvor vi kan dele erfaringer :=) Opplever også sykkelkomponenter som veldig raske, men Extra Joker PostNord brukte over en uke på å få en liten pakke med et par cleats og noen rør med hydration-tabletter til nærmeste utleveringssted. Tar fordelen "Rask levering" som bikeshop skryter på seg med en liten klype salt, bestilte én lagerført ting i går formiddag og var i kontakt med to personer hos kundeservice og spurte om de ikke kunne få sendt den samme dag slik at den (sannsynligvis) var meg i hende i dag så jeg kan bruke det i morgen. Det mente de skulle gå fint, men leveringsbekreftelsen kom ikke før klokken var over halv ni i går kveld, og forhåndsmelding hos posten kl 08 i morges. Skjønner at jeg sikkert burde svidd 400kr på over natten-levering for å være sikker på å ha den i dag, men når man skryter på seg rask levering pga robotlager og i tillegg får halvveis lovnader fra to personer om at pakken kommer avgårde samme dag blir man jo litt skuffet når leveringsbekreftelsen kommer over 5 timer etter posten har gått, man blir jo det. Beklager sutring 
Specialized Phenom 155 mm kjøpes
|
|
|
04/06/2021 18:25
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Har en bestilling med en del varer liggende hos Bikeshop. Alt er på lager, unntat én ting, men denne er oppført i butikklageret. Jeg lurer på når noen tar initiativ til å hente varen fr butikklokalet for å fullføre ordren... Var i kontakt med kundeservice før bestilling på mandag om dette, men varen er ikke overført til lageret. Synes det er rart å skille på lagerbeholdning når alt er i samme bygg.
|
|
|
[Re: eirikbk]
05/06/2021 06:56
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Har en bestilling med en del varer liggende hos Bikeshop. Alt er på lager, unntat én ting, men denne er oppført i butikklageret. Jeg lurer på når noen tar initiativ til å hente varen fr butikklokalet for å fullføre ordren... Var i kontakt med kundeservice før bestilling på mandag om dette, men varen er ikke overført til lageret. Synes det er rart å skille på lagerbeholdning når alt er i samme bygg. Etter det jeg har forstått er butikken skilt ut med eget regnskap og dermed henter de ikke varer fra butikken til plukklageret som er robotstyrt. Skal du handle på nett må du nok plukke ut de varene som er i nettlageret om du vil ha de samlet, evt at du skriver i bestillingen at du vil ha sendt i to omganger. Da må du vel kanskje betale frakt dobbelt opp om du ikke er over grensen regner jeg med.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
05/06/2021 07:18
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Jeg bruker Bikeshop mest rett og slett fordi de har størst utvalg og prisene er på par. Dog skal det sies at de også er de desidert tregeste. Det har blitt litt normen at man får sendt varer samme dag dersom man bestiller tidlig eller senest dagen etter på denne type småartikler, men med Bikeshop tar det gjerne en uke pluss/minus fra bestilling til du kan hente på posten. Jeg har mentalt innstilt meg på det, så det går greit, men det er litt irriterende når du f.eks trenger noe raskt, så da blir det å sjekke med andre først, men ofte redder de ordren på sitt brede utvalg som ingen andre kan matche. Har hatt veldig få reklamasjoner med dem over tid, men de jeg har hatt vs. Sykkelkomponenter så må jeg si at de har litt å strekke seg etter ift. det Sykkelkomponenter står for. Samtidig har Bikeshop hatt en formidabel vekst og jeg ser problemet med å oppbemanne i takt med etterspørselsvekst, man blir gjerne hengende litt bakpå, så også med ordinær ordrebehandling. For to uker siden røyk jeg en eike etter ublidt møte med en grein, bestilt på onsdag sammen med andre deler som er greit å ha på støtlager, pakket på søndag, posten mottok den sent mandag kveld og mottatt på tirsdag. Positivt i denne situasjonen at de åpenbart står på og jobber i helgen selv om jeg hadde håpet de skulle fått sendt det før den kom, men samtidig er hjulet ute av drift inntil ny eike kommer. For egen del hadde jeg reservehjul, så jeg syklet ufortrødent videre mens jeg ventet. Nå er ny eike på plass, og jeg er lykkelig 
Lars-Erik
|
|
|
[Re: hrukin]
05/06/2021 16:03
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Har en bestilling med en del varer liggende hos Bikeshop. Alt er på lager, unntat én ting, men denne er oppført i butikklageret. Jeg lurer på når noen tar initiativ til å hente varen fr butikklokalet for å fullføre ordren... Var i kontakt med kundeservice før bestilling på mandag om dette, men varen er ikke overført til lageret. Synes det er rart å skille på lagerbeholdning når alt er i samme bygg. Etter det jeg har forstått er butikken skilt ut med eget regnskap og dermed henter de ikke varer fra butikken til plukklageret som er robotstyrt. Skal du handle på nett må du nok plukke ut de varene som er i nettlageret om du vil ha de samlet, evt at du skriver i bestillingen at du vil ha sendt i to omganger. Da må du vel kanskje betale frakt dobbelt opp om du ikke er over grensen regner jeg med. Jaja. Jeg tenkte man hadde en rutine for at alt blir plukket klart av roboter og så dukker det opp et pling om at noen må gå inn i butikklokalet en tur før esken lunkes. Skal sies at priser og utvalg er knall, så jeg vender stadig tilbake når det skal fylles på.
|
|
|
|
|