Jeg har løpt mest med Nike Pegasus Trail - Først 36 Trail, men nå med Trail 2 i Gore Tex.
Pegasus Trail 2 GTX er myke i sålen og gode å løpe med, også på grus og litt asfalt. Gore Texen føles ikke hemmende på noe vis.
Pegasus Trail 2-skoene er mye snillere på hardt underlag enn Pegasus 36 trial, Terra Kiger og WildHorse trail fra Nike. Jeg opplever de også som bedre enn de Salomon-skoene jeg har prøvd, selv om Nike sine yttersåler har dårlig grep på vått fjell.
Pegasus Trail 2 GTX overrasket også meg enormt i vinter. Funker som fjell på både asfalt, grus og gress. Ikke den beste skoen til gjørmete, steinete stier, men som en allroundsko til asfalt med snø og grus er de veldig bra.
Jeg skydde Nike-sko tidligere, men er nå en ivrig bruker. Tilsvarende har jeg styrt unna Asics i en del år, men japanerne og jeg har nå funnet tonen igjen.
Nike er dårlige på grep, men gode på komfort. Pegasus Trail 2 gnager på en tå. Tåboks-avstiveren er litt lav og er litt ustabile for real stiløping i høy fart, men som mix-sko er de supre.
Har akkurat begynt å løpe i Asics Noosa Tri 13 (nesten helt lik Evoride 2) og det er så langt de mest komfortable skoene jeg har løpt i. Første gang jeg ikke får vondt noe sted. Disse i en terrengversjon hadde vært supert.
Har også løpt noen turer i Crafts nye CTM Ultra karbon. Gøy med karbonsåle i terrenget og de er mer stabile enn andre hi-stack-sko. Noe gnaging på akilles enn så lenge.
Fikk akkurat noen New Balance Fuel Cell Rebel v2. Har ikke løpt med dem ennå, men disse matcher Asics Noosa på komfort. Ligger et sted mellom Asics Dynablast og Noosa/Evoride 2 i følelse. Supermyk såle med tilsynelatende god sprett. Lite støtte på innsiden ved gange, men når man løper betyr dette mindre.