Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Gore Tex GTX Terrengløpsko: Salomon mot resten?

Re: Gore Tex GTX Terrengløpsko: Salomon mot resten? [Re: ijustpop] #2661298 29/04/2021 09:17
grkn Offline OP
Biogerontolog
OP Offline
Biogerontolog
Sitat: ijustpop

Pegasus Trail 2 GTX overrasket også meg enormt i vinter. Funker som fjell på både asfalt, grus og gress. Ikke den beste skoen til gjørmete, steinete stier, men som en allroundsko til asfalt med snø og grus er de veldig bra.

Virker som de er veldig komfortable, bra dempa og gode på vei, men du ofrer noe stabilitet, grep, steinplate, holdbarhet i forhold til peregrine mest sanns og gaiter løkke. Her sammenlignet med Speedgoat m.m. https://www.roadtrailrun.com/2020/06/nike-pegasus-trail-2-multi-tester.html

Re: Gore Tex GTX Terrengløpsko: Salomon mot resten? [Re: ijustpop] #2661348 29/04/2021 12:12
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: ijustpop
Sitat: sykkeloyvind
Jeg har løpt mest med Nike Pegasus Trail - Først 36 Trail, men nå med Trail 2 i Gore Tex.

Pegasus Trail 2 GTX er myke i sålen og gode å løpe med, også på grus og litt asfalt. Gore Texen føles ikke hemmende på noe vis.
Pegasus Trail 2-skoene er mye snillere på hardt underlag enn Pegasus 36 trial, Terra Kiger og WildHorse trail fra Nike. Jeg opplever de også som bedre enn de Salomon-skoene jeg har prøvd, selv om Nike sine yttersåler har dårlig grep på vått fjell.

Pegasus Trail 2 GTX overrasket også meg enormt i vinter. Funker som fjell på både asfalt, grus og gress. Ikke den beste skoen til gjørmete, steinete stier, men som en allroundsko til asfalt med snø og grus er de veldig bra.

Jeg skydde Nike-sko tidligere, men er nå en ivrig bruker. Tilsvarende har jeg styrt unna Asics i en del år, men japanerne og jeg har nå funnet tonen igjen.
Nike er dårlige på grep, men gode på komfort. Pegasus Trail 2 gnager på en tå. Tåboks-avstiveren er litt lav og er litt ustabile for real stiløping i høy fart, men som mix-sko er de supre.

Har akkurat begynt å løpe i Asics Noosa Tri 13 (nesten helt lik Evoride 2) og det er så langt de mest komfortable skoene jeg har løpt i. Første gang jeg ikke får vondt noe sted. Disse i en terrengversjon hadde vært supert.

Har også løpt noen turer i Crafts nye CTM Ultra karbon. Gøy med karbonsåle i terrenget og de er mer stabile enn andre hi-stack-sko. Noe gnaging på akilles enn så lenge.

Fikk akkurat noen New Balance Fuel Cell Rebel v2. Har ikke løpt med dem ennå, men disse matcher Asics Noosa på komfort. Ligger et sted mellom Asics Dynablast og Noosa/Evoride 2 i følelse. Supermyk såle med tilsynelatende god sprett. Lite støtte på innsiden ved gange, men når man løper betyr dette mindre.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Gore Tex GTX Terrengløpsko: Salomon mot resten? [Re: grkn] #2661384 29/04/2021 13:49
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Har blitt en god del løping på meg også de siste årene, faktisk mye mer enn sykkel ifølge Strava.

Til asfalt har jeg vært veldig fornøyd med Hoka Clifton 4 og er på 2 paret mitt.

Til terrengløping har jeg også vært innom flere sko med Gore tex men det siste året har jeg valgt bort Gore tex pga det som har blitt nevnt tidligere. Er det bløtt i terrenget så blir du våt på beina uansett og da blir Gore tex skoa blytunge og begynner å lukte stygt veldig fort. Det siste året har jeg brukt Salomon Sense Ride 2 til terrengløping og de har vært helt suverene. Kommer nok aldri til å bruke Gore tex igjen når jeg løper i terrenget, med unntak av på vinteren. Da bruker jeg Asics FujiSetsu 2 (piggsko med Gore tex) og de er jeg veldig fornøyd med. Har tidligere hatt Salomon Spikecross GTX men liker Asics skoa mye bedre.

Har et par Salomon XA Siwa GTX også. Dette er lette hikingsko/løpesko men brukes kun til gåturer med bikkja i terrenget når det er bløtt. Til dette er de helt perfekt da jeg har mer kontroll hvor jeg tråkker når jeg går og unngår sånn sett at de blir våte.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support